Sähköllä voimaa Foxiin
Imis
Joo töitä siinä on se on seleviö, mut kyllä se pitää dehdä ja itsee perus jigi on 302 lohko, ainakin tukeva on eka version teen rauta putkesta ja latasta siitä on helppo tehdä oikea hitsi jigi. Niin ja testata raakileella ensin miten soittaa, weebereillä tai delortoilla olis helppo toteuttaa mut muut on mielessä.
Alkuperäiseen aiheeseen;
nyt on sähköflekti kiinni, ja samalla konehuoneeseen meni MSD 6A -sytkäpoksi ja riittävän tehokas puola.
I have seen the light, ja niin on toden totisesti autokin.
Meinaan en olisi uskonut mikä vaikutus noilla kiluilla on. Moottori kehrää kuin vain voi ja vastaa kaasuun ihan erilailla kuin ennen. Koko paketin soundikin muuttui ihmeesti.
Suosittelen sähkövehkeiden kimppuun käymistä oli sitten viriviriajatukset mielessä tai ihan vakio katukruiseri. Sytkäpuolen "ajantasaistaminen" pitäisi lisätä myös MPG:tä, saas nähdä mihin nyt tankillisella pääsee.
nyt on sähköflekti kiinni, ja samalla konehuoneeseen meni MSD 6A -sytkäpoksi ja riittävän tehokas puola.
I have seen the light, ja niin on toden totisesti autokin.
Meinaan en olisi uskonut mikä vaikutus noilla kiluilla on. Moottori kehrää kuin vain voi ja vastaa kaasuun ihan erilailla kuin ennen. Koko paketin soundikin muuttui ihmeesti.
Suosittelen sähkövehkeiden kimppuun käymistä oli sitten viriviriajatukset mielessä tai ihan vakio katukruiseri. Sytkäpuolen "ajantasaistaminen" pitäisi lisätä myös MPG:tä, saas nähdä mihin nyt tankillisella pääsee.
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
Kyllä varmaankin ovat hyviä vehkeitä, mutta maksaakin ne toisaalta jos laittaa uuden jakajan ja kärjettömän, rallattaa ihan hyvin ainakin mulla toimii ,uusi jakaja ja kärjetön. Pysyy ennakot kohillaan eikä pätki ei vain ole sitä rajotinta, mutta pitäähän myllyn kiertääkkin ilman rajottimia on tullu kokeiltuun pysyykö nipussa, polkasemalla tyhjiltään kiekat täysille ei hajonnu, sitten usiampaan otteeseen vahva pata tuo 302.
Sähköiset viritykset
Juu tulipa mieleni semmonen juttu, entäs kun tulee jännite piikki kuinkas nämä elektroniset viritykset niihin vastaa muuten kui käryämällä. Hyviähän ne on niin kauan kuin toimivat, mutta sa olla varovainen suhratessaan sähköjen kanssa, apu virtaa kun antaa kerran väärässä järjestyksessä se on salut ja iso lasku tiedossa.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
- Mussemaan
- Mega-addikti
- Viestit: 657
- Liittynyt: 01 Kesä 2004, 07:31
- Paikkakunta: Keski-Pohojam´maa http://tinyurl.com/2m9yv3
Ne v8 + 4kpl weber tmv -imusarjat mitä minä olen nähyt ovat kaikki olleet joko pystyssä heti imukanavan päällä (todella lyhyt imukanava) tai ristissä niin että ko kanavan kaasari on melkein vastakkaisen venakopan päällä.
Molemmissa tapauksissa kanava jää aikas lyhyeksi ja tilavuudeltaan pieneksi. Tämä kun kun yhdistetään suhteellisen suureen kaasarien cfm - tilavuuteen niin tuloksena on hienosti toimiva moottori -silloin kun kierroksia on myllyssä +7000rpm
No tokihan miedommankin koneen saa varmaan toimimaan mutta ei tuo 4*2 kurkkusysteemi varmasti paras mahdollinen ole ajelumoottoriin. Eri asia sitten jos ratkaisulla hakee puhtaasti eksotiikkaa ja/tai rakentelun iloa.
Molemmissa tapauksissa kanava jää aikas lyhyeksi ja tilavuudeltaan pieneksi. Tämä kun kun yhdistetään suhteellisen suureen kaasarien cfm - tilavuuteen niin tuloksena on hienosti toimiva moottori -silloin kun kierroksia on myllyssä +7000rpm

No tokihan miedommankin koneen saa varmaan toimimaan mutta ei tuo 4*2 kurkkusysteemi varmasti paras mahdollinen ole ajelumoottoriin. Eri asia sitten jos ratkaisulla hakee puhtaasti eksotiikkaa ja/tai rakentelun iloa.

- Mussemaan
- Mega-addikti
- Viestit: 657
- Liittynyt: 01 Kesä 2004, 07:31
- Paikkakunta: Keski-Pohojam´maa http://tinyurl.com/2m9yv3
Mussemaan kirjoitti:Ne v8 + 4kpl weber tmv -imusarjat mitä minä olen nähyt ovat kaikki olleet joko pystyssä heti imukanavan päällä (todella lyhyt imukanava) tai ristissä niin että ko kanavan kaasari on melkein vastakkaisen venakopan päällä.
Etenkin ensimmäisessä tapauksessa kanava jää aikas lyhyeksi ja tilavuudeltaan pieneksi. Tämä kun kun yhdistetään suhteellisen suureen kaasarien cfm - tilavuuteen niin tuloksena on hienosti toimiva moottori -silloin kun kierroksia on myllyssä +7000rpm![]()
No tokihan miedommankin koneen saa varmaan toimimaan mutta ei tuo 4*2 kurkkusysteemi varmasti paras mahdollinen ole ajelumoottoriin. Eri asia sitten jos ratkaisulla hakee puhtaasti eksotiikkaa ja/tai rakentelun iloa.

Juu tiedossa on ei se kanavien pituus ongelma ole, pitää käyttää luovaa hulluutta ja kelseliäisyyttä tämä tuleva kyhäelmä ei ole ensimmäinen tekeleeni on näitä tullut tehtyä jo aiemminkin mutta 4 koneisiin ja ei niiden kanssa ollut ongelmia katellaan ny mitä tuloo.
Viimeksi muokannut ROKI, 27 Tammi 2005, 22:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
En tiedä arvostaako täällä(kään) kukaan MPG:tä mutta MSD + puola + elektr. tuuletin = about 7% lisää MPG:tä. Sähköllä saa siis ainakin voimaa lompakkoon ostaa jotain muuta kuin bensaa. Ai maksoi paljon, yli 300EUR koko setti? Juu, mutta säästettynä bensana investointi tulee mun ajossa n. 16 kuukaudessa takaisin.
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
Säästöjä säästöjä
Joopa joo tarrkkaan olet laskeskellut investoinnit ja kulut, tietysti onhan siinä vissi peräaä tuossa tsyteemissä, mut ei tuollasi jaksa ajatella meikäläinen. Minä menen yleensä siitä misä on aita matalimmallaan, eli en pihistele bensassa, kaik menöö mitä tankkaa noin 13-16 litraa vähän ajotyylistä riippuen. Antaa mennä vaan kun on alamäki vai mitä olette puolimieltä orhien omistajat, eihän se vehje muuten kulje jos se ei saa tarpeeks menovettä. Mitä turhaa pihistelemään kerranhan täällä ollaan




Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Joo, tuo mentaliteetti on mullakin 100%-harrastevehkeessä. Tämä foxi on vain osittain harrastevehje ja sillä mennään 30000km vuodessa töihin ja takaisin. Alkaa MPG yllättäen kiinnostamaan. Esim. litra per satanen muutosta kulutukseen niin tekee vuodessa 330 EUR nykyisellä litrahinnalla.
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
Palatakseni aiheeseen SÄHKÖLLÄ VOIMAA.
Käykää tutustumassa artikkeliin: COOL RUNNINGS
http://www.fordmuscle.com/archives/2000 ... ndex.shtml
Pienen pohdiskelun jälkeen tulin siihen loppupäätelmään,että alkuperäisen pumpun voi poistaa kokonaan kunhan rakentaa vain liititoskappaleen jakopään kopan päälle vaikkapa alumiinista, ja antaa hihnapyörän pyörittää vain laturia ja muita vempaimia jos on.
Näyttää vain siltä, ettei kyseinen sovellus ole parasmahdollinen talväkäyttöä ajatellen.
Käykää tutustumassa artikkeliin: COOL RUNNINGS
http://www.fordmuscle.com/archives/2000 ... ndex.shtml
Pienen pohdiskelun jälkeen tulin siihen loppupäätelmään,että alkuperäisen pumpun voi poistaa kokonaan kunhan rakentaa vain liititoskappaleen jakopään kopan päälle vaikkapa alumiinista, ja antaa hihnapyörän pyörittää vain laturia ja muita vempaimia jos on.
Näyttää vain siltä, ettei kyseinen sovellus ole parasmahdollinen talväkäyttöä ajatellen.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.