Virranjakajista

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Arto65FB
Superpölöttäjä
Viestit: 2575
Liittynyt: 02 Maalis 2004, 08:33

Viesti Kirjoittaja Arto65FB »

Oletkos Tomi tutustunut tuohon Megasquirt + EDIS -pakettiin? Tuo EDIS-palikkahan on ihan Fordin varaosakamaa.

http://www.msefi.com/

CRSC:n sivulla on menossa kolmattakymmennettä sivua tuosta systeemistä, mutta kun minä en jummarra sähköä, niin ei oikein pysy keskustelussa mukana.
Avatar
TomiKoo
Aktiivi
Viestit: 143
Liittynyt: 30 Touko 2004, 23:42
Paikkakunta: Lohja / Lieksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TomiKoo »

Arto65FB Lähetetty: Per Hel 18, 2005 13:03 Viestin aihe:

--------------------------------------------------------------------------------

Oletkos Tomi tutustunut tuohon Megasquirt + EDIS -pakettiin? Tuo EDIS-palikkahan on ihan Fordin varaosakamaa.

http://www.msefi.com/

CRSC:n sivulla on menossa kolmattakymmennettä sivua tuosta systeemistä, mutta kun minä en jummarra sähköä, niin ei oikein pysy keskustelussa mukana.
Juu, Megasquirt (onpas vaikea kirjottaa...) on jossain määrin tuttu. Kun vielä vuosi sitten oli kiinnostusta moottorin rakenteluun tutustuin järjestelmään. On näköjään homma laajentunut jo foorumiksi asti!

Voi tuo olla ihan toimiva juttu, eihän sen toiminta sinänsä ole kauhean ihmeellistä. Varmaan tartteis tutustua paremmin asiaan, että vois kommentoida... :?

Tatech:ia suosittelin syystä että olen jo pidemmän aikaa kuullut kehuja laitteesta. Luokkakaverilla (jotkut muistavat Mikon, viime kesän penkkittäjän koulullamme?) on sormensa pelissä tuossa kehityksessä. Järjestelmän ominaisuudet eivät kuulemma häviä mm. Motec:in vastaaville, ja hintahan on esim. Motec:iin verrattuna ihan toinen! Koulun Formula-projektissa kyseinen järjestelmä soi ja kukkuu erinomaisesti! Ohjelmien muuttaminen onnistuu lennosta! Säätö on helppoa läppärillä ja windows-pohjaisella ohjelmalla. Niin ja järjestelmä kehittyy koko ajan!

Mutta, kukin petaa tyylillään ja jokainen tekee, kuinka huvittaa! Siispä kyllä se Jyrin mainitsema jakaja on varmaan ihan hyvä... Itseä kiinnostaisi kyllä kovasti tuollainen pikkulohko kasi + vortech tms. ahdin sekä Tatech-boksi! :twisted: Mutta ehkä kuitenkin tulossa oleva yksimukinen riittää vähäksi aikaa! Onhan ruisku siinäkin... :wink:

Tomi
Suzuki DR 650 RSE -93
Avatar
musse67
Aina äänessä
Viestit: 1066
Liittynyt: 26 Touko 2004, 18:22
Paikkakunta: Haapajärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja musse67 »

Tatech kuulostaa hyvin pitkälle samanlaiselta järjestelmältä mitä megasquirt. Parasta aikaa rakentelen johtosarjaa megasquirtille EDIS suorasytkällä. MS siinäkin suhteessa ihan kätevä, kun voi käyttää moottorin omia antureita, joiden arvot vain määritellään ms:lle. Säätö onnistuu myös läppärillä ja ominaisuuksia kuin Tatechissä.

http://megasquirt.sourceforge.net/extra/index.html

Tarkotus on systeemin olla asennettuna pääsiäiseksi, ajokunnossa tai ilman :)
Avatar
Tahavo
Mega-addikti
Viestit: 773
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang HT 64½
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Tahavo »

Vanhan väljähtäneen jakajan tilalle pitäisi löytää uusi. Tuommoinen olisi tarjolla, uutena 180e.
http://www.proformparts.com/mistore/pro ... _id=100719
Onko tuosta kellään kokemuksia? Mainittakoon, että itse olen kielitaidoton toope joka ei ymmärrä jakajista mitään.
Arto65FB
Superpölöttäjä
Viestit: 2575
Liittynyt: 02 Maalis 2004, 08:33

Viesti Kirjoittaja Arto65FB »

Proformista ei kokemusta, mutta sehän on sellainen halpiskopiofirma, eli kiinasta kamat.

Itsekin sähkörajoitteisena hankin nykyään vain noita HEI-jakajia. 12 V solenoidilta kylkeen ja menoks. Jos joskus pääsen eteenpäin ton LTD:n kanssa, niin siihen tulee tuollainen halpis HEI.

Paitsi, että noi heipat on hulvattoman kokoisia.
* Otti kiinni nykyisen imusarjan ykkösrunneriin (Weiand 8006) mutta ei ota kiinni Weiand Stealthiin. Pikkaisen viilaa ja se oli siinä.
* Tavallinen 14" ilmanputsari ei mahdu, ellei ole joku offsetkotelo. Tilalle 13" Ford Motorsport kotelo ja suodatin.
*Edes curved Monte Carlo bar ei mahtunut. Piti hitsata vähän lisää ainetta ja siirtää tuuman eteenpäin.
Mustang -65 FB V8
Escort -78 GIL 2.0L kaikilla herkuilla
Scorppi -97, 2.3, piti päästä mummolaan, odottaa hoitoa
BMW 730 -95 3L V8 DOCH
Opel Astra farmi -03
Myyty
Sierra Goshford 2.0L -85, foxLTD -85 3.8L, 1/6 BMW, 205 1.4 XS
Avatar
65HT
Mega-addikti
Viestit: 766
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 65HT »

Arto65FB kirjoitti: Paitsi, että noi heipat on hulvattoman kokoisia.
Näin tosiaan! Itselleni oli ikävä yllätys miten iso "sankko" se tosiaan on. (Mallory 85-HEI) Varoittelihan joku etukäteen mutta niin vaan piti ostaa... Sähkömies ei kylläkään tarvitse olla kuten arto tuossa mainitsikin.
(Mustang 1965 HT 289, C4) 2001-2011
Chrysler Sebring 2.7 2002

"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
Avatar
Tahavo
Mega-addikti
Viestit: 773
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang HT 64½
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Tahavo »

Oli se kyllä melkoinen ämpäri! Vai että kiinalainen ja juuri eilen ajattelin laittaa kiinalaiset tuotteet boikottiin :wink:
Ehkä en heti ryntää ostamaan tuota ensimmäisenä kun siinä on niitä sovitusongelmiakin.
Vastaa Viestiin