Virranjakajista
Juu, Megasquirt (onpas vaikea kirjottaa...) on jossain määrin tuttu. Kun vielä vuosi sitten oli kiinnostusta moottorin rakenteluun tutustuin järjestelmään. On näköjään homma laajentunut jo foorumiksi asti!Arto65FB Lähetetty: Per Hel 18, 2005 13:03 Viestin aihe:
--------------------------------------------------------------------------------
Oletkos Tomi tutustunut tuohon Megasquirt + EDIS -pakettiin? Tuo EDIS-palikkahan on ihan Fordin varaosakamaa.
http://www.msefi.com/
CRSC:n sivulla on menossa kolmattakymmennettä sivua tuosta systeemistä, mutta kun minä en jummarra sähköä, niin ei oikein pysy keskustelussa mukana.
Voi tuo olla ihan toimiva juttu, eihän sen toiminta sinänsä ole kauhean ihmeellistä. Varmaan tartteis tutustua paremmin asiaan, että vois kommentoida...

Tatech:ia suosittelin syystä että olen jo pidemmän aikaa kuullut kehuja laitteesta. Luokkakaverilla (jotkut muistavat Mikon, viime kesän penkkittäjän koulullamme?) on sormensa pelissä tuossa kehityksessä. Järjestelmän ominaisuudet eivät kuulemma häviä mm. Motec:in vastaaville, ja hintahan on esim. Motec:iin verrattuna ihan toinen! Koulun Formula-projektissa kyseinen järjestelmä soi ja kukkuu erinomaisesti! Ohjelmien muuttaminen onnistuu lennosta! Säätö on helppoa läppärillä ja windows-pohjaisella ohjelmalla. Niin ja järjestelmä kehittyy koko ajan!
Mutta, kukin petaa tyylillään ja jokainen tekee, kuinka huvittaa! Siispä kyllä se Jyrin mainitsema jakaja on varmaan ihan hyvä... Itseä kiinnostaisi kyllä kovasti tuollainen pikkulohko kasi + vortech tms. ahdin sekä Tatech-boksi!


Tomi
Suzuki DR 650 RSE -93
Tatech kuulostaa hyvin pitkälle samanlaiselta järjestelmältä mitä megasquirt. Parasta aikaa rakentelen johtosarjaa megasquirtille EDIS suorasytkällä. MS siinäkin suhteessa ihan kätevä, kun voi käyttää moottorin omia antureita, joiden arvot vain määritellään ms:lle. Säätö onnistuu myös läppärillä ja ominaisuuksia kuin Tatechissä.
http://megasquirt.sourceforge.net/extra/index.html
Tarkotus on systeemin olla asennettuna pääsiäiseksi, ajokunnossa tai ilman
http://megasquirt.sourceforge.net/extra/index.html
Tarkotus on systeemin olla asennettuna pääsiäiseksi, ajokunnossa tai ilman

Mustang '67 Fastback 6.?/TKO-600
Business Coupe '51
F100 '56 5.0 Ti-VCT DOHC/4R70W
F250 '01 PSD Platinum Edition
Mercury Comet '63 S-22 Convertible 260/Merc-O-Matic
Business Coupe '51
F100 '56 5.0 Ti-VCT DOHC/4R70W
F250 '01 PSD Platinum Edition
Mercury Comet '63 S-22 Convertible 260/Merc-O-Matic
- Tahavo
- Mega-addikti
- Viestit: 773
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang HT 64½
- Paikkakunta: Tuusula
Vanhan väljähtäneen jakajan tilalle pitäisi löytää uusi. Tuommoinen olisi tarjolla, uutena 180e.
http://www.proformparts.com/mistore/pro ... _id=100719
Onko tuosta kellään kokemuksia? Mainittakoon, että itse olen kielitaidoton toope joka ei ymmärrä jakajista mitään.
http://www.proformparts.com/mistore/pro ... _id=100719
Onko tuosta kellään kokemuksia? Mainittakoon, että itse olen kielitaidoton toope joka ei ymmärrä jakajista mitään.
Proformista ei kokemusta, mutta sehän on sellainen halpiskopiofirma, eli kiinasta kamat.
Itsekin sähkörajoitteisena hankin nykyään vain noita HEI-jakajia. 12 V solenoidilta kylkeen ja menoks. Jos joskus pääsen eteenpäin ton LTD:n kanssa, niin siihen tulee tuollainen halpis HEI.
Paitsi, että noi heipat on hulvattoman kokoisia.
* Otti kiinni nykyisen imusarjan ykkösrunneriin (Weiand 8006) mutta ei ota kiinni Weiand Stealthiin. Pikkaisen viilaa ja se oli siinä.
* Tavallinen 14" ilmanputsari ei mahdu, ellei ole joku offsetkotelo. Tilalle 13" Ford Motorsport kotelo ja suodatin.
*Edes curved Monte Carlo bar ei mahtunut. Piti hitsata vähän lisää ainetta ja siirtää tuuman eteenpäin.
Itsekin sähkörajoitteisena hankin nykyään vain noita HEI-jakajia. 12 V solenoidilta kylkeen ja menoks. Jos joskus pääsen eteenpäin ton LTD:n kanssa, niin siihen tulee tuollainen halpis HEI.
Paitsi, että noi heipat on hulvattoman kokoisia.
* Otti kiinni nykyisen imusarjan ykkösrunneriin (Weiand 8006) mutta ei ota kiinni Weiand Stealthiin. Pikkaisen viilaa ja se oli siinä.
* Tavallinen 14" ilmanputsari ei mahdu, ellei ole joku offsetkotelo. Tilalle 13" Ford Motorsport kotelo ja suodatin.
*Edes curved Monte Carlo bar ei mahtunut. Piti hitsata vähän lisää ainetta ja siirtää tuuman eteenpäin.
Mustang -65 FB V8
Escort -78 GIL 2.0L kaikilla herkuilla
Scorppi -97, 2.3, piti päästä mummolaan, odottaa hoitoa
BMW 730 -95 3L V8 DOCH
Opel Astra farmi -03
Myyty
Sierra Goshford 2.0L -85, foxLTD -85 3.8L, 1/6 BMW, 205 1.4 XS
Escort -78 GIL 2.0L kaikilla herkuilla
Scorppi -97, 2.3, piti päästä mummolaan, odottaa hoitoa
BMW 730 -95 3L V8 DOCH
Opel Astra farmi -03
Myyty
Sierra Goshford 2.0L -85, foxLTD -85 3.8L, 1/6 BMW, 205 1.4 XS
- 65HT
- Mega-addikti
- Viestit: 766
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
- Paikkakunta: Kuopio
- Viesti:
Näin tosiaan! Itselleni oli ikävä yllätys miten iso "sankko" se tosiaan on. (Mallory 85-HEI) Varoittelihan joku etukäteen mutta niin vaan piti ostaa... Sähkömies ei kylläkään tarvitse olla kuten arto tuossa mainitsikin.Arto65FB kirjoitti: Paitsi, että noi heipat on hulvattoman kokoisia.
(Mustang 1965 HT 289, C4) 2001-2011
Chrysler Sebring 2.7 2002
"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
Chrysler Sebring 2.7 2002
"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."