Virranjakajista
Virranjakajista
Onko kokemuksia Cranen virranjakajasta Part Number: 1000-1600.
Edessä olisi uuden jakajan hankinta ja tavoitteena olisi takuuvarma ja helpposäätöinen jakaja mahdollisesti erilaisiin moottori vaihtoehtoihin.
Koneet tulee olemaan 289 / 302 pohjaisia strokereita.
Olen valmis antamaan periksi vakuumi säädön tarpeelisuudesta ja kyseisessä jakajassa olisi suhteelisen helpot niin vakuumi- kuin "keskipako"ennakko säädöt (jakaja ei varsinaisesti pidä sisällään mekaanista keskipako sätö systeemiä).
INTRODUCTION
The Crane Cams street/race distributor is a high precision
system intended for use on a variety of V8 engines.
Modification of centrifugal and vacuum advance curves is
accomplished by changing the position of rotary switches
on the front of the module. These changes can easily be
performed with the distributor installed in the engine and
does not require removal of any distributor components.
Separate switches on the front of the distributor trigger
module control centrifugal and vacuum advance independently.
The module also contains a precision MAP sensor
to adjust the vacuum advance.
Edessä olisi uuden jakajan hankinta ja tavoitteena olisi takuuvarma ja helpposäätöinen jakaja mahdollisesti erilaisiin moottori vaihtoehtoihin.
Koneet tulee olemaan 289 / 302 pohjaisia strokereita.
Olen valmis antamaan periksi vakuumi säädön tarpeelisuudesta ja kyseisessä jakajassa olisi suhteelisen helpot niin vakuumi- kuin "keskipako"ennakko säädöt (jakaja ei varsinaisesti pidä sisällään mekaanista keskipako sätö systeemiä).
INTRODUCTION
The Crane Cams street/race distributor is a high precision
system intended for use on a variety of V8 engines.
Modification of centrifugal and vacuum advance curves is
accomplished by changing the position of rotary switches
on the front of the module. These changes can easily be
performed with the distributor installed in the engine and
does not require removal of any distributor components.
Separate switches on the front of the distributor trigger
module control centrifugal and vacuum advance independently.
The module also contains a precision MAP sensor
to adjust the vacuum advance.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
No eipä ole kokemuksia moisesta mutta aika mielenkiintoiseltahan toi vaikuttaa. Mitä lie maksaa? Tossa on siis sytkämoduli mukana ettei tarvi enää erillistä boxia?
Se on etu jos voi säädöt hoitaa ettei tartte jakajaa purkaa.
Joskus olen itse funtsinu että laittas sellasen crank triggerin ja sille ihan ohjelmoitavan kartan ettei olis enää perinteistä jakajaa ollenkaan.
Se on etu jos voi säädöt hoitaa ettei tartte jakajaa purkaa.
Joskus olen itse funtsinu että laittas sellasen crank triggerin ja sille ihan ohjelmoitavan kartan ettei olis enää perinteistä jakajaa ollenkaan.
Mustang GT -96
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88
http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88
http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
Hinta lienee jossain 300$ haminoilla. Jakaja on optinen eikä siinä ole sytkä boxia. Vakuumisäätö tapahtuu MAP sensorilla 4 eri vakuumiennakko käyrää ja "keskipako ennakko" toisella potikalla 10 eri "keskipakoennakko" käyrää. Toisin sanoen jakajassa ei ole sisällä mitään mekaanista laitetta. Sytkä boxissi käy esim Cranen HI-6 tai muiden vastaavat.Ahti kirjoitti:No eipä ole kokemuksia moisesta mutta aika mielenkiintoiseltahan toi vaikuttaa. Mitä lie maksaa? Tossa on siis sytkämoduli mukana ettei tarvi enää erillistä boxia?
The Crane Cams HI-6 is an advanced capacitive discharge
(CD) type ignition system intended for racing and performance
street vehicles.
Suosittelen.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Hinta siis about samaa luokkaa tai jopa vähän halvempi kuin MSD Street Pro Billet jakaja, jonka ostin viime kesänä
Toisaalta ehkä toi MSD saattaa olla hieman toimintavarmempi vaikkakin on työläämpi säädettävä. Ainakin noissa uudemmissa digitaalisissa boxeissa on kuulemma ollut murheita, sen sijaan wanhat 6AL ym ovat toimintavarmoja ja ennenkaikkea korjattavissa

Toisaalta ehkä toi MSD saattaa olla hieman toimintavarmempi vaikkakin on työläämpi säädettävä. Ainakin noissa uudemmissa digitaalisissa boxeissa on kuulemma ollut murheita, sen sijaan wanhat 6AL ym ovat toimintavarmoja ja ennenkaikkea korjattavissa

Mustang GT -96
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88
http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88
http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
Cranen virranjakajasta ei taida olla jäsenistön kesken vielä kokemuksia, mutta olen itsekin katsonut ko. jakajaa "sillä silmällä" jo jonkin aikaa.
Pitäisi varmaan pistää moinen härpätin tilaukseen, niin sais ennen kevättä tehtyä näinkin mittavan konerempan.
- Tämä tietysti tarkoittaa myös Hi-6:n ja tehopuolan hankintaa, mutta mikäpä viri-viriosa ei aikaansaisi domino-efektiä
Pitäisi varmaan pistää moinen härpätin tilaukseen, niin sais ennen kevättä tehtyä näinkin mittavan konerempan.
- Tämä tietysti tarkoittaa myös Hi-6:n ja tehopuolan hankintaa, mutta mikäpä viri-viriosa ei aikaansaisi domino-efektiä

- Kimi
Resto-Mod 1968 GT Convertible
Resto-Mod 1968 GT Convertible
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Mitäs ongelmia noiden digivehkeiden kanssa on ollut? Löytyykö linkkiä tms.Ahti kirjoitti:Ainakin noissa uudemmissa digitaalisissa boxeissa on kuulemma ollut murheita, sen sijaan wanhat 6AL ym ovat toimintavarmoja ja ennenkaikkea korjattavissa
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Ei linkkiä mutta 8s. Camarokuskilta ja muutamalta muulta pk-seudulla vaikuttavalta kilvanajajalta kuultua Keravan vauhtikaupan olohuoneessa.
Olivat vaihtaneet 6al:ät 7 digeihin ja jonkun ajan kuluttua alkoi ongelmat>pätkii & rötää, mitään ei voi tehdä kun koko murikka on valettu geeliin. 6al on vaihdettavissa sähköiset puolijohteet ym. ihan kolvin kanssa.
Paljon tinasin, paljon pilasin
Olivat vaihtaneet 6al:ät 7 digeihin ja jonkun ajan kuluttua alkoi ongelmat>pätkii & rötää, mitään ei voi tehdä kun koko murikka on valettu geeliin. 6al on vaihdettavissa sähköiset puolijohteet ym. ihan kolvin kanssa.
Paljon tinasin, paljon pilasin

Mustang GT -96
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88
http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88
http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
Ahdille tiedoksi....
Ei tarvitse pilata mitään kun on kuvat ( ja työkalut hommaan) esim MSD 6AL purkin kytkennöistä (Niitä on useita versioita). Tinaaminenkin on varsin vähäistä koska viat on löytynyt "skooppaamalla" ja kuvia lukemalla...! AINOA osa, jota ei voi korjata MSD 6/7 laitteissa on ensiöjännitteen ( noin 500volttia) tuottava muuntaja. Sen uudelleen käämiminen on rahan ja ajan hukkaa eikä kyseinen muuntaja kuulu muutenkaan aivan "perusmallisiin" muuntajiin.
Sytkä
No tyhmä kysyy seuraavaa miksi pitää taistella näiden virranjakajien kanssa, miks ei vois laittaa samanlaiset viritykset kuin on nykyisissä uusissa autoissa. Eli ei jakajaa pääsispä siitäkin pa......a
eroon, turha laitos kun motti pyörii ilman jakajaakin 


Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Tervehdys Mustangclubilaiset
Tämä menee vähän OT, mutta kysyn nyt kuitenkin.
Ajattelin kysellä että onko kellään täällä kokemusta Malloryn 3755101 -mallista? Ilmeisesti sopii ongelmitta Fordin 289:iin? Tuli tuollainen käyttämätön huudettua ebayn kautta.
Eli tällainen:
http://store.summitracing.com/default.a ... AA-3755101
Kyselin samaa usacarclubinkin puolella, mutta ainakaan vielä en saanut vastausta. Ajattelin vaan kysellä kun itsellä ei ole oikein kokemuksia noista.

Tämä menee vähän OT, mutta kysyn nyt kuitenkin.
Ajattelin kysellä että onko kellään täällä kokemusta Malloryn 3755101 -mallista? Ilmeisesti sopii ongelmitta Fordin 289:iin? Tuli tuollainen käyttämätön huudettua ebayn kautta.
Eli tällainen:
http://store.summitracing.com/default.a ... AA-3755101
Kyselin samaa usacarclubinkin puolella, mutta ainakaan vielä en saanut vastausta. Ajattelin vaan kysellä kun itsellä ei ole oikein kokemuksia noista.
-
- Hiljaisempi
- Viestit: 14
- Liittynyt: 29 Tammi 2005, 21:05
- Paikkakunta: Pohojanmaa
Niinpä.. Minkälaisia näitä matalia jakajia löytyy? Tarkoitus olis itekin saada vielä kaiken hyvän päälle sytkäremppa tehtyä uuden jakajan ja MSD 6-AL:n tai vastaavan muodossa ja asennuspaikka on tosi ahdas..Fastback kirjoitti:Pistkäähän kokemuksia tulemaan jakajasta kun saatte testattua. Hyvän näköinen jakaja ja upean matala! Eiköhän täällä kohta ahdeta konetta jo perinteisillä 6/71 - 8/71:llä...
Edellisissä autoissa (911 porsche ja 454 camaro) tuo MSD:n poksi on aina toiminut moitteetta ja siksi ajattelin sitä Mustiinkin laittaa
Niin, jos nyt itse jostain ihmeen syystä rakentaisin moottoria, valitsisin ehdottomasti Tatech-moottorinohjausjärjestelmän.ROKI Lähetetty: Tor Tam 27, 2005 0:17 Viestin aihe: Sytkä
--------------------------------------------------------------------------------
No tyhmä kysyy seuraavaa miksi pitää taistella näiden virranjakajien kanssa, miks ei vois laittaa samanlaiset viritykset kuin on nykyisissä uusissa autoissa. Eli ei jakajaa pääsispä siitäkin pa......a eroon, turha laitos kun motti pyörii ilman jakajaakin
Huonona puolenahan tässä on hinnan lisäksi se, että sytkäpuolen lisäksi paketissa tulee mukana myös ruisku...



Kuitenkin hieman ominaisuuksista:
- Suuttimien ohjaus
- Suorasytytys / virranjakaja
- Reaaliaikainen säätö
- Paukkusysteemi
- Hukkaportin ohjaus
- Vaihtovalo
- Kierrosrajoitin
- Vesiruiskuohjaus
- RS232-tiedonkeruu
- EEPROM-tiedonkeruu
- Quick shifter
- Tyhjäkäyntiventtiili
- Pakokaasun lämpötila
- Lähtösysteemi
- Nakutusanturi
- AutoTune
- Suomenkielinen
Sivuilta http://www.tatech.net löytyy lisää tietoa...
Suzuki DR 650 RSE -93