Virranjakajista

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Virranjakajista

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Onko kokemuksia Cranen virranjakajasta Part Number: 1000-1600.
Edessä olisi uuden jakajan hankinta ja tavoitteena olisi takuuvarma ja helpposäätöinen jakaja mahdollisesti erilaisiin moottori vaihtoehtoihin.
Koneet tulee olemaan 289 / 302 pohjaisia strokereita.
Olen valmis antamaan periksi vakuumi säädön tarpeelisuudesta ja kyseisessä jakajassa olisi suhteelisen helpot niin vakuumi- kuin "keskipako"ennakko säädöt (jakaja ei varsinaisesti pidä sisällään mekaanista keskipako sätö systeemiä).

INTRODUCTION
The Crane Cams street/race distributor is a high precision
system intended for use on a variety of V8 engines.
Modification of centrifugal and vacuum advance curves is
accomplished by changing the position of rotary switches
on the front of the module. These changes can easily be
performed with the distributor installed in the engine and
does not require removal of any distributor components.
Separate switches on the front of the distributor trigger
module control centrifugal and vacuum advance independently.
The module also contains a precision MAP sensor
to adjust the vacuum advance.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Ahti
Mega-addikti
Viestit: 563
Liittynyt: 06 Syys 2004, 13:45
Paikkakunta: Riksu

Viesti Kirjoittaja Ahti »

No eipä ole kokemuksia moisesta mutta aika mielenkiintoiseltahan toi vaikuttaa. Mitä lie maksaa? Tossa on siis sytkämoduli mukana ettei tarvi enää erillistä boxia?
Se on etu jos voi säädöt hoitaa ettei tartte jakajaa purkaa.
Joskus olen itse funtsinu että laittas sellasen crank triggerin ja sille ihan ohjelmoitavan kartan ettei olis enää perinteistä jakajaa ollenkaan.
Mustang GT -96
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88

http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Ahti kirjoitti:No eipä ole kokemuksia moisesta mutta aika mielenkiintoiseltahan toi vaikuttaa. Mitä lie maksaa? Tossa on siis sytkämoduli mukana ettei tarvi enää erillistä boxia?
Hinta lienee jossain 300$ haminoilla. Jakaja on optinen eikä siinä ole sytkä boxia. Vakuumisäätö tapahtuu MAP sensorilla 4 eri vakuumiennakko käyrää ja "keskipako ennakko" toisella potikalla 10 eri "keskipakoennakko" käyrää. Toisin sanoen jakajassa ei ole sisällä mitään mekaanista laitetta. Sytkä boxissi käy esim Cranen HI-6 tai muiden vastaavat.
The Crane Cams HI-6 is an advanced capacitive discharge
(CD) type ignition system intended for racing and performance
street vehicles.
Suosittelen.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Ahti
Mega-addikti
Viestit: 563
Liittynyt: 06 Syys 2004, 13:45
Paikkakunta: Riksu

Viesti Kirjoittaja Ahti »

Hinta siis about samaa luokkaa tai jopa vähän halvempi kuin MSD Street Pro Billet jakaja, jonka ostin viime kesänä :evil:
Toisaalta ehkä toi MSD saattaa olla hieman toimintavarmempi vaikkakin on työläämpi säädettävä. Ainakin noissa uudemmissa digitaalisissa boxeissa on kuulemma ollut murheita, sen sijaan wanhat 6AL ym ovat toimintavarmoja ja ennenkaikkea korjattavissa :wink:
Mustang GT -96
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88

http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
Avatar
Kimi
Addikti
Viestit: 295
Liittynyt: 27 Touko 2004, 09:28
Paikkakunta: Castlefull
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kimi »

Cranen virranjakajasta ei taida olla jäsenistön kesken vielä kokemuksia, mutta olen itsekin katsonut ko. jakajaa "sillä silmällä" jo jonkin aikaa.
Pitäisi varmaan pistää moinen härpätin tilaukseen, niin sais ennen kevättä tehtyä näinkin mittavan konerempan.
- Tämä tietysti tarkoittaa myös Hi-6:n ja tehopuolan hankintaa, mutta mikäpä viri-viriosa ei aikaansaisi domino-efektiä :lol:
- Kimi
Resto-Mod 1968 GT Convertible
Avatar
fairlane
Aktiivi
Viestit: 106
Liittynyt: 10 Heinä 2004, 10:36
Paikkakunta: valkeakoski

Viesti Kirjoittaja fairlane »

mulla on tommonen jakaja hyllyssä testaan sitä keväällä msd 6al kanssa,jos toimis ennakot paremmin kun perusjakajalla+petronax igniittorilla. :oops:
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fastback »

Pistkäähän kokemuksia tulemaan jakajasta kun saatte testattua. Hyvän näköinen jakaja ja upean matala! Eiköhän täällä kohta ahdeta konetta jo perinteisillä 6/71 - 8/71:llä... :D
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fastback »

Ahti kirjoitti:Ainakin noissa uudemmissa digitaalisissa boxeissa on kuulemma ollut murheita, sen sijaan wanhat 6AL ym ovat toimintavarmoja ja ennenkaikkea korjattavissa :wink:
Mitäs ongelmia noiden digivehkeiden kanssa on ollut? Löytyykö linkkiä tms.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Ahti
Mega-addikti
Viestit: 563
Liittynyt: 06 Syys 2004, 13:45
Paikkakunta: Riksu

Viesti Kirjoittaja Ahti »

Ei linkkiä mutta 8s. Camarokuskilta ja muutamalta muulta pk-seudulla vaikuttavalta kilvanajajalta kuultua Keravan vauhtikaupan olohuoneessa.
Olivat vaihtaneet 6al:ät 7 digeihin ja jonkun ajan kuluttua alkoi ongelmat>pätkii & rötää, mitään ei voi tehdä kun koko murikka on valettu geeliin. 6al on vaihdettavissa sähköiset puolijohteet ym. ihan kolvin kanssa.
Paljon tinasin, paljon pilasin :lol:
Mustang GT -96
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88

http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
Avatar
Kimi
Addikti
Viestit: 295
Liittynyt: 27 Touko 2004, 09:28
Paikkakunta: Castlefull
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kimi »

Ahti kirjoitti:...
Paljon tinasin, paljon pilasin :lol:
Viimein kolvini kylmeni...

Juu, toi mataluus mahdollistaisi tallissa majailevan Street or Trackin Monte Carlo - tangon käytön. Sekin yksi lisäsyy moisen vaihtamiseksi.
- Kimi
Resto-Mod 1968 GT Convertible
kno1
Aktiivi
Viestit: 106
Liittynyt: 16 Kesä 2004, 11:52
Auto: KNO-1
Paikkakunta: Vantaa

Ahdille tiedoksi....

Viesti Kirjoittaja kno1 »

Ei tarvitse pilata mitään kun on kuvat ( ja työkalut hommaan) esim MSD 6AL purkin kytkennöistä (Niitä on useita versioita). Tinaaminenkin on varsin vähäistä koska viat on löytynyt "skooppaamalla" ja kuvia lukemalla...! AINOA osa, jota ei voi korjata MSD 6/7 laitteissa on ensiöjännitteen ( noin 500volttia) tuottava muuntaja. Sen uudelleen käämiminen on rahan ja ajan hukkaa eikä kyseinen muuntaja kuulu muutenkaan aivan "perusmallisiin" muuntajiin.
Avatar
ROKI
Aina äänessä
Viestit: 1806
Liittynyt: 20 Elo 2004, 23:11
Paikkakunta: Viinijärvi
Viesti:

Sytkä

Viesti Kirjoittaja ROKI »

No tyhmä kysyy seuraavaa miksi pitää taistella näiden virranjakajien kanssa, miks ei vois laittaa samanlaiset viritykset kuin on nykyisissä uusissa autoissa. Eli ei jakajaa pääsispä siitäkin pa......a :!: eroon, turha laitos kun motti pyörii ilman jakajaakin :!:
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Kimi5
Tulokas
Viestit: 3
Liittynyt: 17 Helmi 2005, 14:30
Auto: 2001 GT

Viesti Kirjoittaja Kimi5 »

Tervehdys Mustangclubilaiset :D
Tämä menee vähän OT, mutta kysyn nyt kuitenkin.

Ajattelin kysellä että onko kellään täällä kokemusta Malloryn 3755101 -mallista? Ilmeisesti sopii ongelmitta Fordin 289:iin? Tuli tuollainen käyttämätön huudettua ebayn kautta.

Eli tällainen:
http://store.summitracing.com/default.a ... AA-3755101

Kyselin samaa usacarclubinkin puolella, mutta ainakaan vielä en saanut vastausta. Ajattelin vaan kysellä kun itsellä ei ole oikein kokemuksia noista.
ruostekasa
Hiljaisempi
Viestit: 14
Liittynyt: 29 Tammi 2005, 21:05
Paikkakunta: Pohojanmaa

Viesti Kirjoittaja ruostekasa »

Fastback kirjoitti:Pistkäähän kokemuksia tulemaan jakajasta kun saatte testattua. Hyvän näköinen jakaja ja upean matala! Eiköhän täällä kohta ahdeta konetta jo perinteisillä 6/71 - 8/71:llä... :D
Niinpä.. Minkälaisia näitä matalia jakajia löytyy? Tarkoitus olis itekin saada vielä kaiken hyvän päälle sytkäremppa tehtyä uuden jakajan ja MSD 6-AL:n tai vastaavan muodossa ja asennuspaikka on tosi ahdas..

Edellisissä autoissa (911 porsche ja 454 camaro) tuo MSD:n poksi on aina toiminut moitteetta ja siksi ajattelin sitä Mustiinkin laittaa
Avatar
TomiKoo
Aktiivi
Viestit: 143
Liittynyt: 30 Touko 2004, 23:42
Paikkakunta: Lohja / Lieksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TomiKoo »

ROKI Lähetetty: Tor Tam 27, 2005 0:17 Viestin aihe: Sytkä

--------------------------------------------------------------------------------

No tyhmä kysyy seuraavaa miksi pitää taistella näiden virranjakajien kanssa, miks ei vois laittaa samanlaiset viritykset kuin on nykyisissä uusissa autoissa. Eli ei jakajaa pääsispä siitäkin pa......a eroon, turha laitos kun motti pyörii ilman jakajaakin
Niin, jos nyt itse jostain ihmeen syystä rakentaisin moottoria, valitsisin ehdottomasti Tatech-moottorinohjausjärjestelmän.

Huonona puolenahan tässä on hinnan lisäksi se, että sytkäpuolen lisäksi paketissa tulee mukana myös ruisku... :shock: :roll: :wink:

Kuitenkin hieman ominaisuuksista:

- Suuttimien ohjaus
- Suorasytytys / virranjakaja
- Reaaliaikainen säätö
- Paukkusysteemi
- Hukkaportin ohjaus
- Vaihtovalo
- Kierrosrajoitin
- Vesiruiskuohjaus
- RS232-tiedonkeruu
- EEPROM-tiedonkeruu
- Quick shifter
- Tyhjäkäyntiventtiili
- Pakokaasun lämpötila
- Lähtösysteemi
- Nakutusanturi
- AutoTune
- Suomenkielinen


Sivuilta http://www.tatech.net löytyy lisää tietoa...
Suzuki DR 650 RSE -93
Vastaa Viestiin