65 FB vettä takakontissa
65 FB vettä takakontissa
Mulla menee 65 FB:ssä vettä peräkonttiin autoa pestessä ja joskus jopa rankka sateellakin. Takapaksin tiivisteen olen vaihtanut, mutta se ei auttanut. Takavalojen tiivisteetkin on vaihdettu, eikä niistäkään ollut apua tähän vaivaan.
Onko muilla ollut samoja vaivoja ja mahdollisesti vinkkiä mistä vesi luikertelee sisään?
-Kari
Onko muilla ollut samoja vaivoja ja mahdollisesti vinkkiä mistä vesi luikertelee sisään?
-Kari
Votaa kuin seula
On ongelma näissä pirsseissä lasien vuotaminen, itse olen antanut periksi vuotakoon on hyvässä maalissa kontti kauttaaltaan, ja kotelo suojttu kunnolla eis se ruostu on vuotanut jo kuusi kesää. Tarkoitus on lingota tiivisteet lepikkoon siinä vaiheessa, kun tulee taka ja tuulilasin vaihto eteen. Laitan samalla systeemillä kuin on 740 volvoissa, putyyliliima nauhalla 10mm paksua, ei lasi säry vaikka kori joustaa eikä vuoda. Kun sen osaa laittaa oikein se homma onkin hanskassa, on tullu laitetuun useita laseja volvoihin eikä ole vuotanut, on vain yksi ongelma. Pitää teetättää kuttilan autolasilla 1cm leveämpi ja korkeampi lasi, entinen on liian hilkulla jää liian vähä reunojen päälle, tää juttu on tullut jo pohdittua valmiiksi listoja ja aukon reunanauhoja myöten. Oottelen vaan kunhan nuo lasit menee niin huonoon kuntoon, auttais kyllä tähän vanhaan systeemiin jos olis lasi 5mm leveämpi ja korkeampi. Ei ole tarpeeksi tiukka aukkoon, sekin tuli todettua viimeksi kun laitoi omaani lasit paikalleen, meni melkein heittämällä aukkoon vaikka on uudettiivisteet lasit ovat alamittaiset.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
En ole varma takalasin tiivisteen kunnosta. Lasiliikkeen kaveri ruuttasi tiivistemönjää kyllä väliin pari kesää sitten (irroittamatta lasia) eli jonkinlaista tiivistystä on koitettu, muttei auttanut.
Täytynee vaihtaa uusi tiiviste tiivistemönjää apuna käyttäen (ihan vanhalla systeemillä, siis).
Onko mahdollista, että vesi luikertaa sisään takatolpissa olevien "tuuletusritilöiden" kautta? En ole koskaan purkanut niitä, enkä nähnyt räjäytyskuvaa. Kuinka niiden tiivistys on hoidettu ja oisko veden mahdollista päästä sieltä sisälle?
-Kari
Täytynee vaihtaa uusi tiiviste tiivistemönjää apuna käyttäen (ihan vanhalla systeemillä, siis).
Onko mahdollista, että vesi luikertaa sisään takatolpissa olevien "tuuletusritilöiden" kautta? En ole koskaan purkanut niitä, enkä nähnyt räjäytyskuvaa. Kuinka niiden tiivistys on hoidettu ja oisko veden mahdollista päästä sieltä sisälle?
-Kari
Kyllähän se kondensiovettä on, kertoo yhdestä mustangin ominaispiirteestä eli liian huonosti tuulettuvasta takakontista.BW-364 kirjoitti:Mulla on myös monesti bensatankinpinta märkä, kun ottaa takakontinmaton pois, eikä se ole valumavettä. Kuinka lie pääsee kondensiovettä muodostumaan? Kylmä tankki/lämmin kontti ??
Kylmää bensaa maanalaisesta säiliöstä nostettuna kesäiseenlämpötilaan, niin alkaahan siinä tankki hikoamaan.
Tuli opittua karvaasti prätkän myöskin tilavuuden muutos edellämainitussa tilanteessa. Talvella hienosti maalattu ja lakattu tankki. sitten kesän kuumimpana päivänä tankki täyteen, kahville, pyörän kone lämpöisenä. Takaisin tullessa polttoaine pursusi korkista oikein mukavasti ja lakkaus/maalaus kelvottomana.
Ford Mustang HT 260 Tri-Power, -64½
Ford Mustang Convertible 289, -66
Honda CB750, -73
Things from an era, when the West still knew how to make things for themselves, not from an age of throw it together largely wrong in the Far East.
Ford Mustang Convertible 289, -66
Honda CB750, -73
Things from an era, when the West still knew how to make things for themselves, not from an age of throw it together largely wrong in the Far East.
Siellä hattuhyllyn takanurkissa on tehtalla tehty veden ohjaus kourut, jotka kuljettaa vuoto ja lasin kondensio vedet konttiin. Kattokaapa sateen jälkeen kontin puolelta niistä nurkista tuleeko tippoja, mulla ainakin tiputtelee kontin muovimatolle. Huonoa tuuria ollu tuon pärrän tankin kanssa, ihmettelen vaan jos on tehty akryylilakalla siihen ei bensa pysty. Olen maalannut useita pärrän tankkeja eikä ole bensa lakkaa pilannu, oiskohan ollu viallista tavaraa tai synteetistä tavaraa, mut tämä tästä tärkeintä olis saada vesi pysymään ulkopuolella 

Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302