65 FB vettä takakontissa

On sulla muodot Mustangin...
Kari65FB
Tulokas

65 FB vettä takakontissa

Viesti Kirjoittaja Kari65FB »

Mulla menee 65 FB:ssä vettä peräkonttiin autoa pestessä ja joskus jopa rankka sateellakin. Takapaksin tiivisteen olen vaihtanut, mutta se ei auttanut. Takavalojen tiivisteetkin on vaihdettu, eikä niistäkään ollut apua tähän vaivaan.

Onko muilla ollut samoja vaivoja ja mahdollisesti vinkkiä mistä vesi luikertelee sisään?

-Kari
Cakke
Aktiivi

Viesti Kirjoittaja Cakke »

Ensimmäisenä tuli mieleen että onko sulla takaikkunan tiiviste kunnossa.
Tahavo
Mega-addikti
Auto: Ford Mustang HT 64½

Viesti Kirjoittaja Tahavo »

Mulla sama ongelma HT:ssä. Irrotin takalasin ja tiivisteen ja tungin Sikalasintiivistettä niin paljon kuin mahtuu ja vähän yli. Alum.listan ja korin välitkin tilkitsin..öh...tuubibitumilla, ei siinä muu pysynyt. Todella sotkusta hommaa, mutta ei tule enää vettä. Ainakaan niin paljon.
ROKI
Aina äänessä
Viesti:

Votaa kuin seula

Viesti Kirjoittaja ROKI »

On ongelma näissä pirsseissä lasien vuotaminen, itse olen antanut periksi vuotakoon on hyvässä maalissa kontti kauttaaltaan, ja kotelo suojttu kunnolla eis se ruostu on vuotanut jo kuusi kesää. Tarkoitus on lingota tiivisteet lepikkoon siinä vaiheessa, kun tulee taka ja tuulilasin vaihto eteen. Laitan samalla systeemillä kuin on 740 volvoissa, putyyliliima nauhalla 10mm paksua, ei lasi säry vaikka kori joustaa eikä vuoda. Kun sen osaa laittaa oikein se homma onkin hanskassa, on tullu laitetuun useita laseja volvoihin eikä ole vuotanut, on vain yksi ongelma. Pitää teetättää kuttilan autolasilla 1cm leveämpi ja korkeampi lasi, entinen on liian hilkulla jää liian vähä reunojen päälle, tää juttu on tullut jo pohdittua valmiiksi listoja ja aukon reunanauhoja myöten. Oottelen vaan kunhan nuo lasit menee niin huonoon kuntoon, auttais kyllä tähän vanhaan systeemiin jos olis lasi 5mm leveämpi ja korkeampi. Ei ole tarpeeksi tiukka aukkoon, sekin tuli todettua viimeksi kun laitoi omaani lasit paikalleen, meni melkein heittämällä aukkoon vaikka on uudettiivisteet lasit ovat alamittaiset.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Tahavo
Mega-addikti
Auto: Ford Mustang HT 64½

Viesti Kirjoittaja Tahavo »

Mulla on myös monesti bensatankinpinta märkä, kun ottaa takakontinmaton pois, eikä se ole valumavettä. Kuinka lie pääsee kondensiovettä muodostumaan? Kylmä tankki/lämmin kontti ?? :?
Kari65FB
Tulokas

Viesti Kirjoittaja Kari65FB »

En ole varma takalasin tiivisteen kunnosta. Lasiliikkeen kaveri ruuttasi tiivistemönjää kyllä väliin pari kesää sitten (irroittamatta lasia) eli jonkinlaista tiivistystä on koitettu, muttei auttanut.

Täytynee vaihtaa uusi tiiviste tiivistemönjää apuna käyttäen (ihan vanhalla systeemillä, siis).

Onko mahdollista, että vesi luikertaa sisään takatolpissa olevien "tuuletusritilöiden" kautta? En ole koskaan purkanut niitä, enkä nähnyt räjäytyskuvaa. Kuinka niiden tiivistys on hoidettu ja oisko veden mahdollista päästä sieltä sisälle?

-Kari
janne260
Mega-addikti

Viesti Kirjoittaja janne260 »

BW-364 kirjoitti:Mulla on myös monesti bensatankinpinta märkä, kun ottaa takakontinmaton pois, eikä se ole valumavettä. Kuinka lie pääsee kondensiovettä muodostumaan? Kylmä tankki/lämmin kontti ?? :?
Kyllähän se kondensiovettä on, kertoo yhdestä mustangin ominaispiirteestä eli liian huonosti tuulettuvasta takakontista.
Kylmää bensaa maanalaisesta säiliöstä nostettuna kesäiseenlämpötilaan, niin alkaahan siinä tankki hikoamaan.

Tuli opittua karvaasti prätkän myöskin tilavuuden muutos edellämainitussa tilanteessa. Talvella hienosti maalattu ja lakattu tankki. sitten kesän kuumimpana päivänä tankki täyteen, kahville, pyörän kone lämpöisenä. Takaisin tullessa polttoaine pursusi korkista oikein mukavasti ja lakkaus/maalaus kelvottomana.
Ford Mustang HT 260 Tri-Power, -64½
Ford Mustang Convertible 289, -66
Honda CB750, -73

Things from an era, when the West still knew how to make things for themselves, not from an age of throw it together largely wrong in the Far East.
ROKI
Aina äänessä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ROKI »

Siellä hattuhyllyn takanurkissa on tehtalla tehty veden ohjaus kourut, jotka kuljettaa vuoto ja lasin kondensio vedet konttiin. Kattokaapa sateen jälkeen kontin puolelta niistä nurkista tuleeko tippoja, mulla ainakin tiputtelee kontin muovimatolle. Huonoa tuuria ollu tuon pärrän tankin kanssa, ihmettelen vaan jos on tehty akryylilakalla siihen ei bensa pysty. Olen maalannut useita pärrän tankkeja eikä ole bensa lakkaa pilannu, oiskohan ollu viallista tavaraa tai synteetistä tavaraa, mut tämä tästä tärkeintä olis saada vesi pysymään ulkopuolella :!:
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Vastaa Viestiin