Cooler lines AOD

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Klint
Aktiivi
Viestit: 39
Liittynyt: 12 Heinä 2011, 11:07
Auto: Ford Mustang GT convertible 1968.

Cooler lines AOD

Viesti Kirjoittaja Klint »

Talviaskartelun jäljiltä nyt AOD kiinni 302 perässä (aikaisemmin C4). Jäähdytin putkien toimitus tökkii, mitä tilalle? :x
Avatar
Homer65
Over The Top
Viestit: 4857
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Re: Cooler lines AOD

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

Laita teräspunosletkua, kysele Tuumamieheltä! Itselläni juuri työn alla, C4:een!!
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Avatar
MouTine
Mega-addikti
Viestit: 688
Liittynyt: 17 Heinä 2006, 23:10

Re: Cooler lines AOD

Viesti Kirjoittaja MouTine »

Ihan lievänä OT:na kyselen... Kuinka paljon porukalla on kokemusta ulkoisista vaihteistoöljyn jäähdyttimistä? Onko noi Haydenin tekeleet olleet hyvä? Ainakin ovat halpoja.
Nykyiset:
'07 CL63 AMG 6.2i V8

Ollut joskus:
'04 SLK55 AMG 5.4i V8
'05 CLK55 AMG 5.4i V8
'00 CLK55 AMG 5.4i V8
'94 A8 4.2i V8
'92 850i 5.0i V12
'96 Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 TownCar 4.6i V8
'78 Capri 2.9i V6 BOA Cosworth
'77 Capri 2.8i V6
Avatar
Hopia
Aktiivi
Viestit: 139
Liittynyt: 26 Helmi 2011, 09:32
Auto: S197, 2005 S/C V8 & 2006 N/A V6
Ford Sierra -91 2.0i dohc 4x4

Re: Cooler lines AOD

Viesti Kirjoittaja Hopia »

Ja vielä enemmän OT. Mulla on kahdessa Explorerissa (4R/5R55E laatikot) ulkoselle öljyn lauhduttimelle menolinjassa 10 tai 20 micronin traktoripuolen hydrauliöljyn suodattimet puskurin takana. On erittäin helppo seurata öljyn kuntoa: aina kun vaihdan moottoriöljyn + suodattimen 5 tonnin välein, vaihdan myös ulkoisen ATF filtteripurkin. Näkee heti missä kunnossa öljy on väristä ja hajusta. Ainakin ko. laatikoiden oma pohjafiltteri laskee läpi aika isoa tavaraa (oliko 200 micronia), kun muistaakseni 50 micronin hile riittää vaurioiden aiheuttamiseen.

Tämä systeemi ollut mulla käytössä n. 4 vuotta /50 000 km. Aiemmin vaihdoin 20 tonnin välein at öljyn kierrättämällä, nyt aion vaihtaa, kun väri alkaa muuttua. Toisella laatikolla (5R55E) ajettu nyt remontitta 185 000 km, toinen (4R44E) piti laittaa uusiksi heti ko. auton ostettua ja 100 000 ajettuna, remontin yhteydessä siirryin tähän ulkoisen filtterin käytäntöön ja nyt tosiaan rempan jälkeen ko. autolla ajettu n. 55 000 km.

Joku joskus kylillä epäili, että aiheuttavatko nuo tratoripuolen filtterit ongelmaa, kun paineet on vaihdelaatikoissa hieman traktorihydrauliikkaa pienemmät. Mitään ongelmia ei itselle ole kuitenkaan ilmennyt ainakaan vielä.

Eli tämä vinkkinä jos joku haluaa omalla vastuullaan vastaavaa kokeilla ; )

Tai jos joku osaa varoittaa todellisen tiedon pohjalta mahdollisista piilevistä riskeistä.

Hopia
Avatar
MouTine
Mega-addikti
Viestit: 688
Liittynyt: 17 Heinä 2006, 23:10

Re: Cooler lines AOD

Viesti Kirjoittaja MouTine »

kaara91 kirjoitti:Noista jäähdyttimistä sen verran, että jos ne ovat paineenkestoltaan ja jäähdytysteholtaan riittävät, ajavat ne varmasti saman asian kun kalliimmatkin jäähdyttimet.
Mitäs tuumaat sellasesta kun Haydenin putket on 8mm ja auton orkkis putket ja letkut on 10mm? Hyvin on kuitenkin tähän asti pelannut ja kenno lämpeää.
Nykyiset:
'07 CL63 AMG 6.2i V8

Ollut joskus:
'04 SLK55 AMG 5.4i V8
'05 CLK55 AMG 5.4i V8
'00 CLK55 AMG 5.4i V8
'94 A8 4.2i V8
'92 850i 5.0i V12
'96 Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 TownCar 4.6i V8
'78 Capri 2.9i V6 BOA Cosworth
'77 Capri 2.8i V6
Avatar
MouTine
Mega-addikti
Viestit: 688
Liittynyt: 17 Heinä 2006, 23:10

Re: Cooler lines AOD

Viesti Kirjoittaja MouTine »

kaara91 kirjoitti:Jos ei ole ollut ongelmia, voisi kuvitella että jos niitä ilmenee, ne varmaan ajoittuvat talven koville pakkasille liikkeelle lähdettäessä, jolloin öljy on viskositeetiltaan huomattavasti jäykempää. Pelkästään kesäkäytössä normaalilla käytöllä tuskin tulee ongelmaa.
Ei o talvella ajettu metriäkään, huudateltu vaan tallissa. Nyt oon viikon vasta ajellut. Käyttö on tätä mun "normaalia" agressiivista ajamista. Ok, kiitos.
Nykyiset:
'07 CL63 AMG 6.2i V8

Ollut joskus:
'04 SLK55 AMG 5.4i V8
'05 CLK55 AMG 5.4i V8
'00 CLK55 AMG 5.4i V8
'94 A8 4.2i V8
'92 850i 5.0i V12
'96 Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 TownCar 4.6i V8
'78 Capri 2.9i V6 BOA Cosworth
'77 Capri 2.8i V6
Klint
Aktiivi
Viestit: 39
Liittynyt: 12 Heinä 2011, 11:07
Auto: Ford Mustang GT convertible 1968.

Re: Cooler lines AOD

Viesti Kirjoittaja Klint »

Nyt lähti mopo keuliin!
Vastaa Viestiin