Cooler lines AOD
Cooler lines AOD
Talviaskartelun jäljiltä nyt AOD kiinni 302 perässä (aikaisemmin C4). Jäähdytin putkien toimitus tökkii, mitä tilalle? 
- Homer65
- Over The Top
- Viestit: 4857
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Re: Cooler lines AOD
Laita teräspunosletkua, kysele Tuumamieheltä! Itselläni juuri työn alla, C4:een!!
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Re: Cooler lines AOD
Ihan lievänä OT:na kyselen... Kuinka paljon porukalla on kokemusta ulkoisista vaihteistoöljyn jäähdyttimistä? Onko noi Haydenin tekeleet olleet hyvä? Ainakin ovat halpoja.
Nykyiset:
'07 CL63 AMG 6.2i V8
Ollut joskus:
'04 SLK55 AMG 5.4i V8
'05 CLK55 AMG 5.4i V8
'00 CLK55 AMG 5.4i V8
'94 A8 4.2i V8
'92 850i 5.0i V12
'96 Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 TownCar 4.6i V8
'78 Capri 2.9i V6 BOA Cosworth
'77 Capri 2.8i V6
'07 CL63 AMG 6.2i V8
Ollut joskus:
'04 SLK55 AMG 5.4i V8
'05 CLK55 AMG 5.4i V8
'00 CLK55 AMG 5.4i V8
'94 A8 4.2i V8
'92 850i 5.0i V12
'96 Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 TownCar 4.6i V8
'78 Capri 2.9i V6 BOA Cosworth
'77 Capri 2.8i V6
- Hopia
- Aktiivi
- Viestit: 139
- Liittynyt: 26 Helmi 2011, 09:32
- Auto: S197, 2005 S/C V8 & 2006 N/A V6
Ford Sierra -91 2.0i dohc 4x4
Re: Cooler lines AOD
Ja vielä enemmän OT. Mulla on kahdessa Explorerissa (4R/5R55E laatikot) ulkoselle öljyn lauhduttimelle menolinjassa 10 tai 20 micronin traktoripuolen hydrauliöljyn suodattimet puskurin takana. On erittäin helppo seurata öljyn kuntoa: aina kun vaihdan moottoriöljyn + suodattimen 5 tonnin välein, vaihdan myös ulkoisen ATF filtteripurkin. Näkee heti missä kunnossa öljy on väristä ja hajusta. Ainakin ko. laatikoiden oma pohjafiltteri laskee läpi aika isoa tavaraa (oliko 200 micronia), kun muistaakseni 50 micronin hile riittää vaurioiden aiheuttamiseen.
Tämä systeemi ollut mulla käytössä n. 4 vuotta /50 000 km. Aiemmin vaihdoin 20 tonnin välein at öljyn kierrättämällä, nyt aion vaihtaa, kun väri alkaa muuttua. Toisella laatikolla (5R55E) ajettu nyt remontitta 185 000 km, toinen (4R44E) piti laittaa uusiksi heti ko. auton ostettua ja 100 000 ajettuna, remontin yhteydessä siirryin tähän ulkoisen filtterin käytäntöön ja nyt tosiaan rempan jälkeen ko. autolla ajettu n. 55 000 km.
Joku joskus kylillä epäili, että aiheuttavatko nuo tratoripuolen filtterit ongelmaa, kun paineet on vaihdelaatikoissa hieman traktorihydrauliikkaa pienemmät. Mitään ongelmia ei itselle ole kuitenkaan ilmennyt ainakaan vielä.
Eli tämä vinkkinä jos joku haluaa omalla vastuullaan vastaavaa kokeilla ; )
Tai jos joku osaa varoittaa todellisen tiedon pohjalta mahdollisista piilevistä riskeistä.
Hopia
Tämä systeemi ollut mulla käytössä n. 4 vuotta /50 000 km. Aiemmin vaihdoin 20 tonnin välein at öljyn kierrättämällä, nyt aion vaihtaa, kun väri alkaa muuttua. Toisella laatikolla (5R55E) ajettu nyt remontitta 185 000 km, toinen (4R44E) piti laittaa uusiksi heti ko. auton ostettua ja 100 000 ajettuna, remontin yhteydessä siirryin tähän ulkoisen filtterin käytäntöön ja nyt tosiaan rempan jälkeen ko. autolla ajettu n. 55 000 km.
Joku joskus kylillä epäili, että aiheuttavatko nuo tratoripuolen filtterit ongelmaa, kun paineet on vaihdelaatikoissa hieman traktorihydrauliikkaa pienemmät. Mitään ongelmia ei itselle ole kuitenkaan ilmennyt ainakaan vielä.
Eli tämä vinkkinä jos joku haluaa omalla vastuullaan vastaavaa kokeilla ; )
Tai jos joku osaa varoittaa todellisen tiedon pohjalta mahdollisista piilevistä riskeistä.
Hopia
Re: Cooler lines AOD
Mitäs tuumaat sellasesta kun Haydenin putket on 8mm ja auton orkkis putket ja letkut on 10mm? Hyvin on kuitenkin tähän asti pelannut ja kenno lämpeää.kaara91 kirjoitti:Noista jäähdyttimistä sen verran, että jos ne ovat paineenkestoltaan ja jäähdytysteholtaan riittävät, ajavat ne varmasti saman asian kun kalliimmatkin jäähdyttimet.
Nykyiset:
'07 CL63 AMG 6.2i V8
Ollut joskus:
'04 SLK55 AMG 5.4i V8
'05 CLK55 AMG 5.4i V8
'00 CLK55 AMG 5.4i V8
'94 A8 4.2i V8
'92 850i 5.0i V12
'96 Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 TownCar 4.6i V8
'78 Capri 2.9i V6 BOA Cosworth
'77 Capri 2.8i V6
'07 CL63 AMG 6.2i V8
Ollut joskus:
'04 SLK55 AMG 5.4i V8
'05 CLK55 AMG 5.4i V8
'00 CLK55 AMG 5.4i V8
'94 A8 4.2i V8
'92 850i 5.0i V12
'96 Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 TownCar 4.6i V8
'78 Capri 2.9i V6 BOA Cosworth
'77 Capri 2.8i V6
Re: Cooler lines AOD
Ei o talvella ajettu metriäkään, huudateltu vaan tallissa. Nyt oon viikon vasta ajellut. Käyttö on tätä mun "normaalia" agressiivista ajamista. Ok, kiitos.kaara91 kirjoitti:Jos ei ole ollut ongelmia, voisi kuvitella että jos niitä ilmenee, ne varmaan ajoittuvat talven koville pakkasille liikkeelle lähdettäessä, jolloin öljy on viskositeetiltaan huomattavasti jäykempää. Pelkästään kesäkäytössä normaalilla käytöllä tuskin tulee ongelmaa.
Nykyiset:
'07 CL63 AMG 6.2i V8
Ollut joskus:
'04 SLK55 AMG 5.4i V8
'05 CLK55 AMG 5.4i V8
'00 CLK55 AMG 5.4i V8
'94 A8 4.2i V8
'92 850i 5.0i V12
'96 Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 TownCar 4.6i V8
'78 Capri 2.9i V6 BOA Cosworth
'77 Capri 2.8i V6
'07 CL63 AMG 6.2i V8
Ollut joskus:
'04 SLK55 AMG 5.4i V8
'05 CLK55 AMG 5.4i V8
'00 CLK55 AMG 5.4i V8
'94 A8 4.2i V8
'92 850i 5.0i V12
'96 Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 TownCar 4.6i V8
'78 Capri 2.9i V6 BOA Cosworth
'77 Capri 2.8i V6
Re: Cooler lines AOD
Nyt lähti mopo keuliin!