260cid viritys

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
taksu
Hiljaisempi
Viestit: 9
Liittynyt: 07 Loka 2004, 22:54

260cid viritys

Viesti Kirjoittaja taksu »

Moi!

Ajattelin tehdä kyseisestä koneesta mukavan kruisailukoneen kesäajoon.
Ehkä joskus tulisi radallakin käytyä, mutta huipputehot ei ole kuitenkaan pääasia vaan heti alakierroksilta kuvaan astuva laaja vääntöalue.
Pientä virittelyä tietysti olisi kiva tehdä, mutta pääpaino pysyy käytettävyydessä ja luotettavuudessa ennen kaikkea.

Täältä varmaa löytyy jokunen henkilö, joka kyseisellä koneella ajelee.
Muutama kysymys kyseisestä pannusta:

1. Mitä tuollaisella 260cid koneelle kannattaa tehdä jos siitä haluaa edellisen kuvauksen mukaisen? Mitä viriosaa ym. valmistajat ym. ?
2. Löytyykö osia Suomesta tuohon 260cid koneeseen? Jos, niin mistä?

Mikko
Arto65FB
Superpölöttäjä
Viestit: 2575
Liittynyt: 02 Maalis 2004, 08:33

Viesti Kirjoittaja Arto65FB »

Luepas alkuun nuo ketjut

http://www.mustangclub.fi/board/viewtopic.php?t=459
http://www.mustangclub.fi/board/viewtopic.php?t=991
http://www.mustangclub.fi/board/viewtopic.php?t=412
http://www.mustangclub.fi/board/viewtopic.php?t=156

Yhdessäkään ei ole erityisesti 260-koneesta, mutta ei tuollaisen peruspiristyksen kohdalla SBF:n käsittelyssä periaattellisia eroja ole.

Kannet ja nokka ovat avaimet onneen. Koska kysyit alavääntöä, niin ei kannattane edes vaihtaa vakionokkaa, jos se on kunnossa. Vaikka vaihtaisit nokan, niin paljon enempää et voi laahaavalla nokalla saada lisää vääntöä alakierroksille.

Osia löytyy 260:seen vielä, eihän siinä poikkea osat 289-302 paketeista kuin männät ja männänrenkaat. En tiedä onko niihin oma kannentiiviste, toivottavasti. Niin ja osia löytyy Corrallissa mainostavilta osatoimittajilta.
Viimeksi muokannut Arto65FB, 07 Helmi 2005, 16:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
janne260
Mega-addikti
Viestit: 560
Liittynyt: 26 Touko 2004, 10:07
Paikkakunta: jkl

Viesti Kirjoittaja janne260 »

No nimimerkkikin jo pakottaa vastaamaan tähän edes jotain.
260:n männät on kalliimmat kuin 289/302:sen ja erilaisten variaatioiden valikoima pienempi kuin noissa mainituissa. Kaikki muuhan onkin sitten yhteen sopivaa tavaraa.
Itse tein 13 tai 14vuotta sitten silloin loppuunajettuun avaamattomaan pataan koneremontin, kaikki kuluva uusiksi. Pyrkimys oli tehdä luotettava ja helposti toimiva kone. Aikalailla vakio-osilla, pikkasen korkeampipuristeiset männät löytyi silloin helposti. 8,8:sta olikohan 9,4:ään nousi. Kansien kanavien siistintä, jos olis tiedetty lyijyttömän tulosta ja 92:sen häviämisestä niin seetitkin olis laitettu toisenlaiset. Kakskurkkunen 500 Holley vaihtui sillosen autoliten tilalle.
Tavoite onnistui 45000 helppoa ja halpaa mailia takana, kulutus 9,5 - 16 litraa lapsellisuusasteesta riippuen. Tuplaputket tai isompi yksittäisrööri on ollut ajatuksissa, mutta kun ei oo hajalle mennyt niin olkoon tuo nykyinen, ahdistaa kyllä ihan selvästi.

Ei ole mikään tykki, mutta pärjää kyllä. 2 vuotta rempan jälkeen säätämisen yhteydessä dynottiin takapyöriltä 152 hv ja alunperin ilmoitettu 164 SAE kaakkia, joten vois sanoa onnistuneen.
Ford Mustang HT 260 Tri-Power, -64½
Ford Mustang Convertible 289, -66
Honda CB750, -73

Things from an era, when the West still knew how to make things for themselves, not from an age of throw it together largely wrong in the Far East.
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fastback »

janne260 kirjoitti:Ei ole mikään tykki, mutta pärjää kyllä.
Hyvin se pöllyytti menemään Jyväskyläläisen isokopan takana viimekesänä. Ei tarvinnut käyttökinnerillä ees yrittää pysyä mukana.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Avatar
janne260
Mega-addikti
Viestit: 560
Liittynyt: 26 Touko 2004, 10:07
Paikkakunta: jkl

Viesti Kirjoittaja janne260 »

Kiitos Jari. Tuo pelasti muuten tosi rasittavan duunipäivän.
Ford Mustang HT 260 Tri-Power, -64½
Ford Mustang Convertible 289, -66
Honda CB750, -73

Things from an era, when the West still knew how to make things for themselves, not from an age of throw it together largely wrong in the Far East.
66poni
Addikti
Viestit: 295
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25

Viesti Kirjoittaja 66poni »

Noilla toimenpiteillä 152 hepoa takapyöristä? Tämän pidän mielessä jos joskus koneen joudun avaamaan. Siihen asti tyydyn vakiokoneeseen, sekin potkii niin että tällaista rauhallisempaa kuskia hirvittää... 8)
Avatar
janne260
Mega-addikti
Viestit: 560
Liittynyt: 26 Touko 2004, 10:07
Paikkakunta: jkl

Viesti Kirjoittaja janne260 »

No tuohon on pakko kertoa se, että ensimmäinen kiskaisu dynolla tuotti jotain 115 tietämillä. Asiansa osaava taikapajan pitäjä kaivoi meisselin, ja muutamia muita kapistuksia kouraan ja touhus jonkin aikaa. Sitten vaihtoi puolalta virranjakajalle tulevan piuhan ja epäili yli puolen hävikistä olleen sen piuhan syytä.
Koko savotta maksoi muuten 220 silloista markkaa ja tuli varmaan kuukaudessa bensansäästönä takaisin.
Sääli, että nykyisin kyseinen säätömies ei enää ota työkaluja ollenkaan kouraansa, vaan tekee leipänsä hakkamalla läppärillä lastuja noihin nykyvehkeisiin. Toki ymmärrettävää ainakin tilinteon ja työviihtyisyyden kannalta.
nimim. mutu/kotisäätö kunniaan...
Ford Mustang HT 260 Tri-Power, -64½
Ford Mustang Convertible 289, -66
Honda CB750, -73

Things from an era, when the West still knew how to make things for themselves, not from an age of throw it together largely wrong in the Far East.
Vastaa Viestiin