260cid viritys
260cid viritys
Moi!
Ajattelin tehdä kyseisestä koneesta mukavan kruisailukoneen kesäajoon.
Ehkä joskus tulisi radallakin käytyä, mutta huipputehot ei ole kuitenkaan pääasia vaan heti alakierroksilta kuvaan astuva laaja vääntöalue.
Pientä virittelyä tietysti olisi kiva tehdä, mutta pääpaino pysyy käytettävyydessä ja luotettavuudessa ennen kaikkea.
Täältä varmaa löytyy jokunen henkilö, joka kyseisellä koneella ajelee.
Muutama kysymys kyseisestä pannusta:
1. Mitä tuollaisella 260cid koneelle kannattaa tehdä jos siitä haluaa edellisen kuvauksen mukaisen? Mitä viriosaa ym. valmistajat ym. ?
2. Löytyykö osia Suomesta tuohon 260cid koneeseen? Jos, niin mistä?
Mikko
Ajattelin tehdä kyseisestä koneesta mukavan kruisailukoneen kesäajoon.
Ehkä joskus tulisi radallakin käytyä, mutta huipputehot ei ole kuitenkaan pääasia vaan heti alakierroksilta kuvaan astuva laaja vääntöalue.
Pientä virittelyä tietysti olisi kiva tehdä, mutta pääpaino pysyy käytettävyydessä ja luotettavuudessa ennen kaikkea.
Täältä varmaa löytyy jokunen henkilö, joka kyseisellä koneella ajelee.
Muutama kysymys kyseisestä pannusta:
1. Mitä tuollaisella 260cid koneelle kannattaa tehdä jos siitä haluaa edellisen kuvauksen mukaisen? Mitä viriosaa ym. valmistajat ym. ?
2. Löytyykö osia Suomesta tuohon 260cid koneeseen? Jos, niin mistä?
Mikko
Luepas alkuun nuo ketjut
http://www.mustangclub.fi/board/viewtopic.php?t=459
http://www.mustangclub.fi/board/viewtopic.php?t=991
http://www.mustangclub.fi/board/viewtopic.php?t=412
http://www.mustangclub.fi/board/viewtopic.php?t=156
Yhdessäkään ei ole erityisesti 260-koneesta, mutta ei tuollaisen peruspiristyksen kohdalla SBF:n käsittelyssä periaattellisia eroja ole.
Kannet ja nokka ovat avaimet onneen. Koska kysyit alavääntöä, niin ei kannattane edes vaihtaa vakionokkaa, jos se on kunnossa. Vaikka vaihtaisit nokan, niin paljon enempää et voi laahaavalla nokalla saada lisää vääntöä alakierroksille.
Osia löytyy 260:seen vielä, eihän siinä poikkea osat 289-302 paketeista kuin männät ja männänrenkaat. En tiedä onko niihin oma kannentiiviste, toivottavasti. Niin ja osia löytyy Corrallissa mainostavilta osatoimittajilta.
http://www.mustangclub.fi/board/viewtopic.php?t=459
http://www.mustangclub.fi/board/viewtopic.php?t=991
http://www.mustangclub.fi/board/viewtopic.php?t=412
http://www.mustangclub.fi/board/viewtopic.php?t=156
Yhdessäkään ei ole erityisesti 260-koneesta, mutta ei tuollaisen peruspiristyksen kohdalla SBF:n käsittelyssä periaattellisia eroja ole.
Kannet ja nokka ovat avaimet onneen. Koska kysyit alavääntöä, niin ei kannattane edes vaihtaa vakionokkaa, jos se on kunnossa. Vaikka vaihtaisit nokan, niin paljon enempää et voi laahaavalla nokalla saada lisää vääntöä alakierroksille.
Osia löytyy 260:seen vielä, eihän siinä poikkea osat 289-302 paketeista kuin männät ja männänrenkaat. En tiedä onko niihin oma kannentiiviste, toivottavasti. Niin ja osia löytyy Corrallissa mainostavilta osatoimittajilta.
Viimeksi muokannut Arto65FB, 07 Helmi 2005, 16:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
No nimimerkkikin jo pakottaa vastaamaan tähän edes jotain.
260:n männät on kalliimmat kuin 289/302:sen ja erilaisten variaatioiden valikoima pienempi kuin noissa mainituissa. Kaikki muuhan onkin sitten yhteen sopivaa tavaraa.
Itse tein 13 tai 14vuotta sitten silloin loppuunajettuun avaamattomaan pataan koneremontin, kaikki kuluva uusiksi. Pyrkimys oli tehdä luotettava ja helposti toimiva kone. Aikalailla vakio-osilla, pikkasen korkeampipuristeiset männät löytyi silloin helposti. 8,8:sta olikohan 9,4:ään nousi. Kansien kanavien siistintä, jos olis tiedetty lyijyttömän tulosta ja 92:sen häviämisestä niin seetitkin olis laitettu toisenlaiset. Kakskurkkunen 500 Holley vaihtui sillosen autoliten tilalle.
Tavoite onnistui 45000 helppoa ja halpaa mailia takana, kulutus 9,5 - 16 litraa lapsellisuusasteesta riippuen. Tuplaputket tai isompi yksittäisrööri on ollut ajatuksissa, mutta kun ei oo hajalle mennyt niin olkoon tuo nykyinen, ahdistaa kyllä ihan selvästi.
Ei ole mikään tykki, mutta pärjää kyllä. 2 vuotta rempan jälkeen säätämisen yhteydessä dynottiin takapyöriltä 152 hv ja alunperin ilmoitettu 164 SAE kaakkia, joten vois sanoa onnistuneen.
260:n männät on kalliimmat kuin 289/302:sen ja erilaisten variaatioiden valikoima pienempi kuin noissa mainituissa. Kaikki muuhan onkin sitten yhteen sopivaa tavaraa.
Itse tein 13 tai 14vuotta sitten silloin loppuunajettuun avaamattomaan pataan koneremontin, kaikki kuluva uusiksi. Pyrkimys oli tehdä luotettava ja helposti toimiva kone. Aikalailla vakio-osilla, pikkasen korkeampipuristeiset männät löytyi silloin helposti. 8,8:sta olikohan 9,4:ään nousi. Kansien kanavien siistintä, jos olis tiedetty lyijyttömän tulosta ja 92:sen häviämisestä niin seetitkin olis laitettu toisenlaiset. Kakskurkkunen 500 Holley vaihtui sillosen autoliten tilalle.
Tavoite onnistui 45000 helppoa ja halpaa mailia takana, kulutus 9,5 - 16 litraa lapsellisuusasteesta riippuen. Tuplaputket tai isompi yksittäisrööri on ollut ajatuksissa, mutta kun ei oo hajalle mennyt niin olkoon tuo nykyinen, ahdistaa kyllä ihan selvästi.
Ei ole mikään tykki, mutta pärjää kyllä. 2 vuotta rempan jälkeen säätämisen yhteydessä dynottiin takapyöriltä 152 hv ja alunperin ilmoitettu 164 SAE kaakkia, joten vois sanoa onnistuneen.
Ford Mustang HT 260 Tri-Power, -64½
Ford Mustang Convertible 289, -66
Honda CB750, -73
Things from an era, when the West still knew how to make things for themselves, not from an age of throw it together largely wrong in the Far East.
Ford Mustang Convertible 289, -66
Honda CB750, -73
Things from an era, when the West still knew how to make things for themselves, not from an age of throw it together largely wrong in the Far East.
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Hyvin se pöllyytti menemään Jyväskyläläisen isokopan takana viimekesänä. Ei tarvinnut käyttökinnerillä ees yrittää pysyä mukana.janne260 kirjoitti:Ei ole mikään tykki, mutta pärjää kyllä.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
No tuohon on pakko kertoa se, että ensimmäinen kiskaisu dynolla tuotti jotain 115 tietämillä. Asiansa osaava taikapajan pitäjä kaivoi meisselin, ja muutamia muita kapistuksia kouraan ja touhus jonkin aikaa. Sitten vaihtoi puolalta virranjakajalle tulevan piuhan ja epäili yli puolen hävikistä olleen sen piuhan syytä.
Koko savotta maksoi muuten 220 silloista markkaa ja tuli varmaan kuukaudessa bensansäästönä takaisin.
Sääli, että nykyisin kyseinen säätömies ei enää ota työkaluja ollenkaan kouraansa, vaan tekee leipänsä hakkamalla läppärillä lastuja noihin nykyvehkeisiin. Toki ymmärrettävää ainakin tilinteon ja työviihtyisyyden kannalta.
nimim. mutu/kotisäätö kunniaan...
Koko savotta maksoi muuten 220 silloista markkaa ja tuli varmaan kuukaudessa bensansäästönä takaisin.
Sääli, että nykyisin kyseinen säätömies ei enää ota työkaluja ollenkaan kouraansa, vaan tekee leipänsä hakkamalla läppärillä lastuja noihin nykyvehkeisiin. Toki ymmärrettävää ainakin tilinteon ja työviihtyisyyden kannalta.
nimim. mutu/kotisäätö kunniaan...
Ford Mustang HT 260 Tri-Power, -64½
Ford Mustang Convertible 289, -66
Honda CB750, -73
Things from an era, when the West still knew how to make things for themselves, not from an age of throw it together largely wrong in the Far East.
Ford Mustang Convertible 289, -66
Honda CB750, -73
Things from an era, when the West still knew how to make things for themselves, not from an age of throw it together largely wrong in the Far East.