Rauhallisen oloinen foorumi. Jatketaanpa itse päiväkirjaa.
Tällekin syksylle innostuin taas edistämään projektia. Siirsin koneen pukissaan tuohon kotitallille, kummasti madaltaa askartelukynnystä kun ei tarvi lähteä pihaa kauemmas näpräämään.
Käyntikunnossa, mutta ajan patinaa ainakin päällä.
Kertokaas nyt viisaammat että miksi tuossa imusarjan alla on stanssattu 302 (kuvassa vasemmanpuolisin stanssi), vaikka itsehän olen luullut koneen olevan 289? Yleiset leimat vai eikö tässä numerot mätsääkkään?
No, alkuperäinen tai ei, niin pesin lohkoa liuottimella yhtenä lauantaina ja paineilmalla kuivaksi ja viikoksi vielä kuivamaan +32 C pannuhuoneeseen ja miettimään seuraavia käänteitä.
Seuraavaksi käytin lohkon koneistamolla hoonattavana ja vetäsin "Fordin sinistä" pintaan, niin saatiin tämännäköistä:
Osalistaa kun kirjali mitä tarvisi niin päädyin seuraaviin:
- KK-laakerit Vakiokokoiset (C50E-6211-AB)
- Runkolaakerit Vakiokokoiset (C50E-6333-AB / C50E-6337-AB (1kpl))
- Pakkasproput
- Kannenpultit
- Männänrenkaat (vakiokokoiset)
- Öljypumppu
- Bensapumppu
- Vesipumppu
- Jakopään + rattaat
- Tiivistesarja
- Nostajat
- Prikka + helasrj.
Lisäksi kyselin hintoja seuraaville:
- Nokka-akseli Compcams XE268
- Kannet (Kauppias ehdotti: Edelbrock E-Street-kansia, 849e
- Imusarja Edelbrock Performer
- Kaasutin (600 cfm vacuumi)
- Venttiilikopat (kromatut)
- Ilmansuodatin (Kromattu)
Setille kertyy hintaa reilut 1800 euroa, niin pisti miettimään melkein Crate Engineitä....
Kannet tuntuu haukkaavan aika isoon osat paketista. Nykyään ei kauppamiehet taida paljon rautakansia kauppailla, olisivatko sitten sen halvempia? Tästä kun nyt ei välttämättä tarvisi mitään tehopakettia koittaa edes lähteä tekemään, eihän tuolla uskalla kovaa ajaa kuitenkaan.

Ripeämmät ajot voi hoidella tuolla lasikuitukorisella autolla.