Juhiksen '68 Restaurointiprojekti (varoitus: paljon kuvia)

Tribute to Mustang. Keskustelua VIN-koodeista, valmistusajankohdista tai muuten vaan Mustangista

Valvoja: Ville K

Avatar
Juhis.
Hiljaisempi
Viestit: 28
Liittynyt: 07 Marras 2007, 11:05
Paikkakunta: Kouvola

Re: Juhiksen '68 Restaurointiprojekti (varoitus: paljon kuvi

Viesti Kirjoittaja Juhis. »

Viimmenään pintamaali tuli pintaan ja auto kärrättiin omaan talliin. Pitihän se muutaman päivän ihmettelyn jälkeen jo heittää parit kromilistat paikalleen, etteivät mene ruttuun hyllysäilytyksessä.

Kuva

Väri on vähän valosta ja kamerasta riippuen erinäköinen, no vaihtelu virkistää. Tälläinen siitä sitten tuli. Seuraavaksi pitänee käydä tilailemaan taas osia pikkuhiljaa, niin pääsee askartelemaan eteenpäin. Ei ole tarkoitus liikenteeseen vielä kesäksi 2011. :roll:

Kuva

Kuva

Kuva
Ex: '68 Mustang
Avatar
Juhis.
Hiljaisempi
Viestit: 28
Liittynyt: 07 Marras 2007, 11:05
Paikkakunta: Kouvola

Re: Juhiksen '68 Restaurointiprojekti (varoitus: paljon kuvi

Viesti Kirjoittaja Juhis. »

Rauhallisen oloinen foorumi. Jatketaanpa itse päiväkirjaa.

Tällekin syksylle innostuin taas edistämään projektia. Siirsin koneen pukissaan tuohon kotitallille, kummasti madaltaa askartelukynnystä kun ei tarvi lähteä pihaa kauemmas näpräämään.

Kuva

Käyntikunnossa, mutta ajan patinaa ainakin päällä.

Kuva

Kertokaas nyt viisaammat että miksi tuossa imusarjan alla on stanssattu 302 (kuvassa vasemmanpuolisin stanssi), vaikka itsehän olen luullut koneen olevan 289? Yleiset leimat vai eikö tässä numerot mätsääkkään?

No, alkuperäinen tai ei, niin pesin lohkoa liuottimella yhtenä lauantaina ja paineilmalla kuivaksi ja viikoksi vielä kuivamaan +32 C pannuhuoneeseen ja miettimään seuraavia käänteitä.

Seuraavaksi käytin lohkon koneistamolla hoonattavana ja vetäsin "Fordin sinistä" pintaan, niin saatiin tämännäköistä:

Kuva

Osalistaa kun kirjali mitä tarvisi niin päädyin seuraaviin:

- KK-laakerit Vakiokokoiset (C50E-6211-AB)
- Runkolaakerit Vakiokokoiset (C50E-6333-AB / C50E-6337-AB (1kpl))
- Pakkasproput
- Kannenpultit
- Männänrenkaat (vakiokokoiset)
- Öljypumppu
- Bensapumppu
- Vesipumppu
- Jakopään + rattaat
- Tiivistesarja
- Nostajat
- Prikka + helasrj.

Lisäksi kyselin hintoja seuraaville:

- Nokka-akseli Compcams XE268
- Kannet (Kauppias ehdotti: Edelbrock E-Street-kansia, 849e
- Imusarja Edelbrock Performer
- Kaasutin (600 cfm vacuumi)
- Venttiilikopat (kromatut)
- Ilmansuodatin (Kromattu)

Setille kertyy hintaa reilut 1800 euroa, niin pisti miettimään melkein Crate Engineitä....

Kannet tuntuu haukkaavan aika isoon osat paketista. Nykyään ei kauppamiehet taida paljon rautakansia kauppailla, olisivatko sitten sen halvempia? Tästä kun nyt ei välttämättä tarvisi mitään tehopakettia koittaa edes lähteä tekemään, eihän tuolla uskalla kovaa ajaa kuitenkaan. :lol: Ripeämmät ajot voi hoidella tuolla lasikuitukorisella autolla.
Ex: '68 Mustang
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Re: Juhiksen '68 Restaurointiprojekti (varoitus: paljon kuvi

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

68:kone on 302 (jos alkuperäinen) ei 289.

302 cu in (4.9 L) Windsor V8 (1968)
2-barrel
210 bhp (157 kW; 213 PS) @ 4,600
300 lb•ft (407 N•m) @ 2,600

Tiedustele myös vakio kannen kunnostusta. Koska tavoitteet ei näytä olevan kovin korkealla.
Vakio kansi (ehjä) + hyvä kaksitasoinen imusarja (ei Edelbrock Performer) + hyvä pakosarja (hipo tai tri-Y) + sopiva nokka -> noin 250 - 300 hp/5400 - 5800rpm.
Jos mieli yli 300 hepan niin nokka-akselilta vaaditaan enemmän (esim. hydra rolleri).

Fordin 302 kansilla (C9OE ja E7TE) olen saanut aikaan tehoja 350 - 400 eikä käytössä ole vielä ollut mitenkään erikoiset nokka-akselit.

World Products 053030-1 - World Products SB-Ford Windsor Jr Cast Iron Heads /JEGS $591.99 (mielestäni hyvä / edullinen rautakansi).
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Avatar
Juhis.
Hiljaisempi
Viestit: 28
Liittynyt: 07 Marras 2007, 11:05
Paikkakunta: Kouvola

Re: Juhiksen '68 Restaurointiprojekti (varoitus: paljon kuvi

Viesti Kirjoittaja Juhis. »

Mexico65 kirjoitti:68:kone on 302 (jos alkuperäinen) ei 289.

Tiedustele myös vakio kannen kunnostusta. Koska tavoitteet ei näytä olevan kovin korkealla.
Vakio kansi (ehjä) + hyvä kaksitasoinen imusarja (ei Edelbrock Performer) + hyvä pakosarja (hipo tai tri-Y) + sopiva nokka -> noin 250 - 300 hp/5400 - 5800rpm.
Jos mieli yli 300 hepan niin nokka-akselilta vaaditaan enemmän (esim. hydra rolleri).

Fordin 302 kansilla (C9OE ja E7TE) olen saanut aikaan tehoja 350 - 400 eikä käytössä ole vielä ollut mitenkään erikoiset nokka-akselit.

World Products 053030-1 - World Products SB-Ford Windsor Jr Cast Iron Heads /JEGS $591.99 (mielestäni hyvä / edullinen rautakansi).
Aivan joo, no alkuperäinenhän tuo varmaan sitten onkin, olin vaan ollut koko ajan siinä ajatuksessa että tuo on 289, kun myyntiteksteissäkin aikanaan niin sanottiin.

Eli kone on 302 jos tuossa imusarjan alla niin lukee? Voin vielä illalla tarkistella muitakin stanssauksia, niistä varmaan löytynee totuus itsekin nettiä kaivelemalla.

No, eipä haitanne, kuhan osaa ostaa vaan oikeat osat. Osahankintoihinhan tuo ei taitane kummemin tosin vaikuttaa, jos olen kärryillä niin lohko ja poraushan on sama 289/302:ssa, isompi tilavuus on tehty iskunpituudella.

Ja niin humoristiselta kun se saattaakin kuulostaa :D , niin tehotavoitteet ei ole tämän kanssa ihan taivaissa, vaan lähinnä luotettava kesäkäyttöön sopiva luotettava cruisingkone olisi tavoitteissa. Ei tietysti haittaa, jos tehoa ja vääntöä nyt vähän alkuperäistä enemmän tulee.

En ole orggiskansien remontoinnin hintoja kysellyt, mutta voisin epäillä että hintaa kertyy ainakin lähelle uusien rautakansien verran, jos nuo vanhat haluaisi muuttaa vielä lyijyttömällä toimivaksi. Eikä tämä nyt niin senteistä ole kiinni, kartoittelen vaan pidemmän päälle parhaimpia ja toimivimpia ratkaisuja. Kiitoksia mallivinkeistä. :D
Ex: '68 Mustang
Avatar
FFreak
Aina äänessä
Viestit: 1200
Liittynyt: 08 Tammi 2005, 13:35
Auto: Mustang sportsroof -69, 306, C4, 4,1 lukko. Musta. Ja coupe -78, 302 ja c4.
Paikkakunta: Äänekoski

Re: Juhiksen '68 Restaurointiprojekti (varoitus: paljon kuvi

Viesti Kirjoittaja FFreak »

Hieno pirssi tulossa. Tuohon koneen rakennukseen ottaisin kantaa sen verran, että itellä on samankokoisesta koneesta rakennettu mylly. Jos et ole katsonut speksejä, niin niitä löytyy todellisia tehoja alueelta. Kansia miettiessä kannattaa muistaa palotilan koko, ettei käy kuten mulle. Eli ostin ensin kannet ja sit huomasin palotilojen olevan suuremmat kuin rautaisissa. Eipä muuta kuin alakerta uusiks pattimännillä. Ens talvena kone päivittyy taasen ja taitaa jäädä jouten nuo kannet, keinut, nostajat ja nokka. :roll: Ellei jemmaa niitä ehkäpä paineistetulle koneelle. :shock:
Kahta en vaihda,-69 Mussea ja ...

Mustang sportsroof -69, 306, c4, 9` 4.11.
Mustang II coupe -78, 302, c4, 8`
Ford Ranch wagon 292Y, man, 9´ -61
Volovo V60 T6 AWD hybrid - 20
Avatar
Smikko
Aktiivi
Viestit: 35
Liittynyt: 07 Heinä 2010, 21:12
Auto: -68 ht
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Juhiksen '68 Restaurointiprojekti (varoitus: paljon kuvi

Viesti Kirjoittaja Smikko »

Mielenkiintoinoinen projekti sillä oma 68 kones irti ja sielläkin luki 302 vaikka piti olla 289. Mitattu iskutilavuus kuiteski 289:n mitois eli olis kuitenkin 289. V8 jokatapauksessa :D mielenkiintoisia kiemuroita varsinkin kun tulee "pystymettästä" näitä lukemaan ja kokemaan.Ittellä muuten samansuuntaiset suunnitelmat koneen suhteen. Stroukkikonetta ehdottelivat mutta se on jo autourheilua joten luultavasti pysytään pienemässä viritysasteessa.Hyvää jatkoa rojektin suhteen.
Toisen roska on toisen aarre -Puuha-Pete-
Vastaa Viestiin