Vaihdelaatikko FMX

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Pete
Aktiivi
Viestit: 90
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: 1964 Mustang HT
Paikkakunta: Porvoo

Vaihdelaatikko FMX

Viesti Kirjoittaja Pete »

Kertokaas nyt viisaammat, että mitenkäs tuo laatikko eroaa esimerkiksi C6:sta?
Tapsa
Mega-addikti
Viestit: 701
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Etelä-suomi

Viesti Kirjoittaja Tapsa »

Tehohäviötä pitäis olla vähemmän kuin C6 sessa jenkkien mukaan
ja taas muuten painavampi
Avatar
KooKoo
Aktiivi
Viestit: 137
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mercury Cougar 501 -68
Paikkakunta: Kauhajoki

Viesti Kirjoittaja KooKoo »

ruotsalainen mielipide aiheesta, käännös jää lukijalle... :):

Massor med skillnader på lådorna!
Vilken du väljer beror på motor och effektuttag.

C6 är modernare,tyngre,större och mer energislukande.
Tar någonstans drygt 40hk att snurra runt.
Större maskiner och högt effektuttag så är C6 bra som orginallåda.
Ska du tävla så är den för slö i växlingarna och tar för mycket effekt.
Kräver modifiering för att växla riktigt bra.

FMX bygger i grunden på gammla Ford lådor från 50-talet.
Väldigt tung den också men tar mindre effekt och växlar snabbare.
Lätt modifiering på dessa lådor är alltid att rekommendera.

Har du en 351 maskin eller mindre så är FMX utan tvekan bäst.
Dess nackdel är att reservdelarna är begränsade men själv har jag aldrig haft problem att få tag i delar.
C4 är ännu bättre om du har 302 maskin eller mindre.

Tävlingbruk så är kraftigt modifierade C4 lådor det bästa men kostar flis.

Jag skulle välja C6 om du har en Big Block.
FMX eller C4 för alla smalblock

Föresten om det är en Musse 66 du äger (ditt namn) så bör du luta åt FMX/C4 efterssom C6'an är så stor att den tveksamt får plats i de tidiga Mustangerna.
Tror C6 kom från 68 ??
Pete
Aktiivi
Viestit: 90
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: 1964 Mustang HT
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja Pete »

Tack tack :D
Avatar
ROKI
Aina äänessä
Viestit: 1806
Liittynyt: 20 Elo 2004, 23:11
Paikkakunta: Viinijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ROKI »

FMX hyvä laatikko oli mulla 66HT:ssä, ainut vika oli paino toiminta varma loota, nyt sama laatikko janilla kajjaanissa, iso koppasessa mussessa.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Avatar
Mussemaan
Mega-addikti
Viestit: 657
Liittynyt: 01 Kesä 2004, 07:31
Paikkakunta: Keski-Pohojam´maa http://tinyurl.com/2m9yv3

Viesti Kirjoittaja Mussemaan »

Ei kannata välttämättä kuitenkaan sekaantua jos mahdollisuus valita.

FMX "viriosia" ei kuulemani mukaan oikein ole saatavilla, ainoastaan kulutusosia.

Perempien ja halvempien varaosa ym valikoimen vuoksi C4 tuppaa olemaan käytännössä järkevämpi valinta.

Ei toki sinällään ole laatikkoa huonompi.
Kuva
dearborn65
Hiljaisempi
Viestit: 19
Liittynyt: 20 Joulu 2004, 19:57

Viesti Kirjoittaja dearborn65 »

Aasin silta: FMX/cruisomaticin turbiinia kaivataan! En tiedä onko sama laatikko,mutta tuo laatikko on -65 390:sen perästä ja turbiini puuttuu.
Auttakkee miestä mäjessä!
Vastaa Viestiin