Vaihdelaatikko FMX
Vaihdelaatikko FMX
Kertokaas nyt viisaammat, että mitenkäs tuo laatikko eroaa esimerkiksi C6:sta?
- KooKoo
- Aktiivi
- Viestit: 137
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mercury Cougar 501 -68
- Paikkakunta: Kauhajoki
ruotsalainen mielipide aiheesta, käännös jää lukijalle...
:
Massor med skillnader på lådorna!
Vilken du väljer beror på motor och effektuttag.
C6 är modernare,tyngre,större och mer energislukande.
Tar någonstans drygt 40hk att snurra runt.
Större maskiner och högt effektuttag så är C6 bra som orginallåda.
Ska du tävla så är den för slö i växlingarna och tar för mycket effekt.
Kräver modifiering för att växla riktigt bra.
FMX bygger i grunden på gammla Ford lådor från 50-talet.
Väldigt tung den också men tar mindre effekt och växlar snabbare.
Lätt modifiering på dessa lådor är alltid att rekommendera.
Har du en 351 maskin eller mindre så är FMX utan tvekan bäst.
Dess nackdel är att reservdelarna är begränsade men själv har jag aldrig haft problem att få tag i delar.
C4 är ännu bättre om du har 302 maskin eller mindre.
Tävlingbruk så är kraftigt modifierade C4 lådor det bästa men kostar flis.
Jag skulle välja C6 om du har en Big Block.
FMX eller C4 för alla smalblock
Föresten om det är en Musse 66 du äger (ditt namn) så bör du luta åt FMX/C4 efterssom C6'an är så stor att den tveksamt får plats i de tidiga Mustangerna.
Tror C6 kom från 68 ??

Massor med skillnader på lådorna!
Vilken du väljer beror på motor och effektuttag.
C6 är modernare,tyngre,större och mer energislukande.
Tar någonstans drygt 40hk att snurra runt.
Större maskiner och högt effektuttag så är C6 bra som orginallåda.
Ska du tävla så är den för slö i växlingarna och tar för mycket effekt.
Kräver modifiering för att växla riktigt bra.
FMX bygger i grunden på gammla Ford lådor från 50-talet.
Väldigt tung den också men tar mindre effekt och växlar snabbare.
Lätt modifiering på dessa lådor är alltid att rekommendera.
Har du en 351 maskin eller mindre så är FMX utan tvekan bäst.
Dess nackdel är att reservdelarna är begränsade men själv har jag aldrig haft problem att få tag i delar.
C4 är ännu bättre om du har 302 maskin eller mindre.
Tävlingbruk så är kraftigt modifierade C4 lådor det bästa men kostar flis.
Jag skulle välja C6 om du har en Big Block.
FMX eller C4 för alla smalblock
Föresten om det är en Musse 66 du äger (ditt namn) så bör du luta åt FMX/C4 efterssom C6'an är så stor att den tveksamt får plats i de tidiga Mustangerna.
Tror C6 kom från 68 ??
- Mussemaan
- Mega-addikti
- Viestit: 657
- Liittynyt: 01 Kesä 2004, 07:31
- Paikkakunta: Keski-Pohojam´maa http://tinyurl.com/2m9yv3
-
- Hiljaisempi
- Viestit: 19
- Liittynyt: 20 Joulu 2004, 19:57