TURBIININ VALINTA

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
PeteP
Aina äänessä
Viestit: 1766
Liittynyt: 23 Heinä 2004, 13:16
Paikkakunta: Veteli

TURBIININ VALINTA

Viesti Kirjoittaja PeteP »

Noniin ja tälläinen asia tänään! eli autohan -65 fb 289 römpötikoneella, 3.00 perällä. C4-lootaan mukava turbiini? kyselin edullisesta TCI:n saturdaynight speciaalista.. Ehdotettiin TCI brake-a-way tai B&M holeshot , molemmat n. 2400 stall ja kuulemma ottaa alhaalla, mutta taas kaasupohjassa lähdössä antaa kiekkojen nousta niinkuin pitääkin. Mutta kertokaahan kokemuksia, ja vinkkejä lisseee!
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fastback »

Minä haluaisin lisäksi tietää rengasprofiilin taka-akselilla, sen avulla ja perävälityksellä voidaan laskea moottorin kierrosnopeus matka-ajossa. Matka-ajossa olisi mukavaa jos turbiini ei luistaisi, joten stall speed kannattaa valita alle matka-ajo kierrosten - tai niin minä sen valitsisin. Jotkut ovat ajaneet 5500 rpm limpullakin kadulla ilman lämpöongelmia :shock: Jokatapauksessa harva perä yhdistettynä korkeaan takarenkaaseen ei ole oikein omiaan löysän turbiinin kanssa. 2400 voisi olla ihan toimiva autossasi.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
PeteP
Aina äänessä
Viestit: 1766
Liittynyt: 23 Heinä 2004, 13:16
Paikkakunta: Veteli

Viesti Kirjoittaja PeteP »

Keupatikeu! 14" on vanne ja gumit tulee luultavasti olemaan 235/60 ei kyllä mitään hurjia turpaaneja ajatella, johonkin 1800-2400 asettuisi ajattelen,luulen :roll: lieneekö laadullisesti suuria eroja merkeillä.. ?
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Toi 1800-2400 staspeed kuulostaa juuri oikealta 3.00 perävälitykselle ja 235/60x14 rengastukselle. Matka-ajossa 80 - 100 km/h kierrokset asettuu alueelle 2500 -3000rpm tai hieman alle.
Aikoinaan automaatti aikana itse käytin vastaavanlaista kombinaatiota.
Koneina oli 302 Street Boss ja 5.0 vakio rolleri. Street Bossin kanssa yhdistelmä toimi mielestäni paremmin koska kone paukutti reippaasti enemmän tehoja mutta ollen hieman ohut alakierroksilla, 5.0:n vahva alavääntö olisi tarvinnut miedompaa turbiinia. Perävälitys oli juuri 3.00:1 ja renkaa 205/60x14 ja 225/60x14.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Avatar
65HT
Mega-addikti
Viestit: 766
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 65HT »

Kyseisillä välityssuhteilla ja renkailla, 60 mph = 2390 rpm, joten pidettäessä kriteerinä stall alle matkakierrosten on 2400 stall lienee korkein mahdollinen jos meinaa pidempiä matkoja ajella 50 - 60 mph.
Tapsa
Mega-addikti
Viestit: 701
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Etelä-suomi

Viesti Kirjoittaja Tapsa »

Breikkaria suositelen kyllä parin kaverin autossa toimii
kadulla 3-3.50 välkällä hienosti
Kokeiltiin myös Lauantain erikoista- ei paljon poikkea vakiosta hi-stall versiosta - ei flash pointtia
myös BM Holeshotit ovat kelvollisia myös katukäyttöön
laatikon jäähdytys myös kannattaa varmistaa kun stallia nostetaan
ettei öljyt kiehahda
PeteP
Aina äänessä
Viestit: 1766
Liittynyt: 23 Heinä 2004, 13:16
Paikkakunta: Veteli

Viesti Kirjoittaja PeteP »

[quote="Tapsa"]Breikkaria suositelen kyllä parin kaverin autossa toimii
kadulla 3-3.50 välkällä hienosti
Kokeiltiin myös Lauantain erikoista- ei paljon poikkea vakiosta hi-stall versiosta - ei flash pointtia
myös BM Holeshotit ovat kelvollisia myös katukäyttöön
laatikon jäähdytys myös kannattaa varmistaa kun stallia nostetaan
ettei öljyt kiehahda[/quote

Mitä tark. fläspointti ? katoin TCI:n sivuilta et tuo Breikövei passais ok. holeshottiakin ois paria vaihtoehtoa, mutta minkä sitten valitsee?? TCI vai B&M :?: ja miten paljon eroaa käyttäytyminen vakiotyypiseen verrattuna? turbiinin nyt kuitenkin joudun ostaa,kun ei tullut lootan mukana. ..tietenkin jos jollain kotona käytetty hyvä niin voi tarjota :roll:
TK
Hiljaisempi
Viestit: 14
Liittynyt: 13 Marras 2004, 10:18
Paikkakunta: Joutseno

Viesti Kirjoittaja TK »

Mitkäs ois kierrokset 100 km/h ajettaessa seuraavalla: välitys 3.25 ja renkaat 205/65-15 :roll:
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fastback »

TK kirjoitti:Mitkäs ois kierrokset 100 km/h ajettaessa seuraavalla: välitys 3.25 ja renkaat 205/65-15 :roll:
Mikäs vaihteisto sulla on? Jos automaatti niin turbiini luistaa aina pikkaisen, mutta jos manuaali ja suora vaihde kuten esim. C4 automaatin 3:n niin 2451 rpm nopeudella 100 km/h.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Avatar
65HT
Mega-addikti
Viestit: 766
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 65HT »

Olen arton kanssa samoilla sadoilla. Itse sain: 2630 rpm/100 km/h. Käytän tällaista kaavaa: (mph x välitys) : (renkaan halk. tuumissa x 0.003).
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fastback »

Oolrait. Jätkät otte ihan oikeassa, mä tarjoan nyt 2655 rpm. Minähän laskin tuon 2451 rpm 3,00 välityksellä. :roll:
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Avatar
Gallu66
Aktiivi
Viestit: 77
Liittynyt: 16 Syys 2004, 11:26
Auto: Ford Galaxie 500 Convertible 1966
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Gallu66 »

?? Mitens kun mulla on rengaskoko 245/60/15, C4 automaatti, shift-kitillä, perä on n. 3.00 (kait)... kierrokset on 100 km/h n. 3000 rpm.... kuullostaako oikelta???
PeteP
Aina äänessä
Viestit: 1766
Liittynyt: 23 Heinä 2004, 13:16
Paikkakunta: Veteli

Viesti Kirjoittaja PeteP »

Miten ton valkopohjatekstin saa lainauksiin?? tuli lainaukseen vaan kuote kuote. ei jummarra ny) No kait ny joku voi kokemuksia kertoa et miten ratikaalisti toi korkeemman stallin turpiini iskee hä? vai laitanko vakion hämitähä? tottavie kokeilunhalu suuri :shock:
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fastback »

Gallu66 kirjoitti:?? Mitens kun mulla on rengaskoko 245/60/15, C4 automaatti, shift-kitillä, perä on n. 3.00 (kait)... kierrokset on 100 km/h n. 3000 rpm.... kuullostaako oikelta???
0-luistolla, tuolla kombinaatiolla pitäisi olla varveja 2349. Joten jos tuolla rengastuksella jengat ovat 3000 0-luistolla, niin sulla on kohtuu tiheä perä, jotain 3,8 luokkaa. Johtopäätös, sulla voisi olla 3,50-3,55 perä, joilla tulisi n. 2700 rpm ja siihen 300 rpm turbiinin luistosta. Tiedä sitten onko sulla nopeusmittari kalibroitu oikein?
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Avatar
Gallu66
Aktiivi
Viestit: 77
Liittynyt: 16 Syys 2004, 11:26
Auto: Ford Galaxie 500 Convertible 1966
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Gallu66 »

Nopeus mittari näyttää mitä sattuu mutta nopeuden-näyttötalun perusteelle olisi ollut suunnillen tuota luokka jos oiken muistan.... Perästä ei ole mitään tietoa, orkkis on ollut aavikko 2.73, mutta en usko että voisi millään olla tuo välitys...
Vastaa Viestiin