TURBIININ VALINTA
TURBIININ VALINTA
Noniin ja tälläinen asia tänään! eli autohan -65 fb 289 römpötikoneella, 3.00 perällä. C4-lootaan mukava turbiini? kyselin edullisesta TCI:n saturdaynight speciaalista.. Ehdotettiin TCI brake-a-way tai B&M holeshot , molemmat n. 2400 stall ja kuulemma ottaa alhaalla, mutta taas kaasupohjassa lähdössä antaa kiekkojen nousta niinkuin pitääkin. Mutta kertokaahan kokemuksia, ja vinkkejä lisseee!
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Minä haluaisin lisäksi tietää rengasprofiilin taka-akselilla, sen avulla ja perävälityksellä voidaan laskea moottorin kierrosnopeus matka-ajossa. Matka-ajossa olisi mukavaa jos turbiini ei luistaisi, joten stall speed kannattaa valita alle matka-ajo kierrosten - tai niin minä sen valitsisin. Jotkut ovat ajaneet 5500 rpm limpullakin kadulla ilman lämpöongelmia
Jokatapauksessa harva perä yhdistettynä korkeaan takarenkaaseen ei ole oikein omiaan löysän turbiinin kanssa. 2400 voisi olla ihan toimiva autossasi.

"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Toi 1800-2400 staspeed kuulostaa juuri oikealta 3.00 perävälitykselle ja 235/60x14 rengastukselle. Matka-ajossa 80 - 100 km/h kierrokset asettuu alueelle 2500 -3000rpm tai hieman alle.
Aikoinaan automaatti aikana itse käytin vastaavanlaista kombinaatiota.
Koneina oli 302 Street Boss ja 5.0 vakio rolleri. Street Bossin kanssa yhdistelmä toimi mielestäni paremmin koska kone paukutti reippaasti enemmän tehoja mutta ollen hieman ohut alakierroksilla, 5.0:n vahva alavääntö olisi tarvinnut miedompaa turbiinia. Perävälitys oli juuri 3.00:1 ja renkaa 205/60x14 ja 225/60x14.
Aikoinaan automaatti aikana itse käytin vastaavanlaista kombinaatiota.
Koneina oli 302 Street Boss ja 5.0 vakio rolleri. Street Bossin kanssa yhdistelmä toimi mielestäni paremmin koska kone paukutti reippaasti enemmän tehoja mutta ollen hieman ohut alakierroksilla, 5.0:n vahva alavääntö olisi tarvinnut miedompaa turbiinia. Perävälitys oli juuri 3.00:1 ja renkaa 205/60x14 ja 225/60x14.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Breikkaria suositelen kyllä parin kaverin autossa toimii
kadulla 3-3.50 välkällä hienosti
Kokeiltiin myös Lauantain erikoista- ei paljon poikkea vakiosta hi-stall versiosta - ei flash pointtia
myös BM Holeshotit ovat kelvollisia myös katukäyttöön
laatikon jäähdytys myös kannattaa varmistaa kun stallia nostetaan
ettei öljyt kiehahda
kadulla 3-3.50 välkällä hienosti
Kokeiltiin myös Lauantain erikoista- ei paljon poikkea vakiosta hi-stall versiosta - ei flash pointtia
myös BM Holeshotit ovat kelvollisia myös katukäyttöön
laatikon jäähdytys myös kannattaa varmistaa kun stallia nostetaan
ettei öljyt kiehahda
[quote="Tapsa"]Breikkaria suositelen kyllä parin kaverin autossa toimii
kadulla 3-3.50 välkällä hienosti
Kokeiltiin myös Lauantain erikoista- ei paljon poikkea vakiosta hi-stall versiosta - ei flash pointtia
myös BM Holeshotit ovat kelvollisia myös katukäyttöön
laatikon jäähdytys myös kannattaa varmistaa kun stallia nostetaan
ettei öljyt kiehahda[/quote
Mitä tark. fläspointti ? katoin TCI:n sivuilta et tuo Breikövei passais ok. holeshottiakin ois paria vaihtoehtoa, mutta minkä sitten valitsee?? TCI vai B&M
ja miten paljon eroaa käyttäytyminen vakiotyypiseen verrattuna? turbiinin nyt kuitenkin joudun ostaa,kun ei tullut lootan mukana. ..tietenkin jos jollain kotona käytetty hyvä niin voi tarjota 
kadulla 3-3.50 välkällä hienosti
Kokeiltiin myös Lauantain erikoista- ei paljon poikkea vakiosta hi-stall versiosta - ei flash pointtia
myös BM Holeshotit ovat kelvollisia myös katukäyttöön
laatikon jäähdytys myös kannattaa varmistaa kun stallia nostetaan
ettei öljyt kiehahda[/quote
Mitä tark. fläspointti ? katoin TCI:n sivuilta et tuo Breikövei passais ok. holeshottiakin ois paria vaihtoehtoa, mutta minkä sitten valitsee?? TCI vai B&M


- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Mikäs vaihteisto sulla on? Jos automaatti niin turbiini luistaa aina pikkaisen, mutta jos manuaali ja suora vaihde kuten esim. C4 automaatin 3:n niin 2451 rpm nopeudella 100 km/h.TK kirjoitti:Mitkäs ois kierrokset 100 km/h ajettaessa seuraavalla: välitys 3.25 ja renkaat 205/65-15
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
0-luistolla, tuolla kombinaatiolla pitäisi olla varveja 2349. Joten jos tuolla rengastuksella jengat ovat 3000 0-luistolla, niin sulla on kohtuu tiheä perä, jotain 3,8 luokkaa. Johtopäätös, sulla voisi olla 3,50-3,55 perä, joilla tulisi n. 2700 rpm ja siihen 300 rpm turbiinin luistosta. Tiedä sitten onko sulla nopeusmittari kalibroitu oikein?Gallu66 kirjoitti:?? Mitens kun mulla on rengaskoko 245/60/15, C4 automaatti, shift-kitillä, perä on n. 3.00 (kait)... kierrokset on 100 km/h n. 3000 rpm.... kuullostaako oikelta???
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3