Ahdettu Mustang GT 2005. Käyntiongelma
-
- Aktiivi
- Viestit: 41
- Liittynyt: 24 Kesä 2010, 19:40
- Auto: Mustang GT / CS avo 2005
- Paikkakunta: Hausjärvi
- Viesti:
Ahdettu Mustang GT 2005. Käyntiongelma
Moro,
Kokeillaanpas onko täällä hyviä ideoita ongelman korjaamiseksi.
Potilaana on Mustang GT 2005, johon on asennettu Hellion motorsportin ahdinsarja. Moottorinohjaus on alkuperäinen, johon lisätty Diablo Motorsportin MAF extender. Käytössä on Diablon ohjelmointikapula, jolla mekaanisia muutoksia vastaava softa on ajettu alkuperäiseen purkkiin.
Ongelma on se, että aina, kun polkaisee kaasua se räpeltää ikäänkuin kävisi seitsemällä tai kuudella pytyllä. Tyhjäkäynnillä ei joka kerta kuule, että pyttyjä olisi pois pelistä. Tehoa ei ole, se oikeesti käy kuudella tai seittemällä. En osaa sanoa, onko aina samat pytyt, jotka pätkii.
Tähän mennessä on tehty seuraavaa:
- Tulpat vaihdettu. Autolite HT0
- Puolat vaihdettu uusiin alkuperäisiin
- MAF putsattu
- Softa ajettu uudestaan kapulasta autoon
- Katselin läppärillä Diablon dataviewer softalla, että tyhjäkäynnillä sytkäennakko seilaa 5 - 15 asteen välillä
- Lambda-arvot molemmilla lambdoilla noin 1 kokoajan
- Vikakoodeja ei tule paitsi satunnaisesti sytytyspuolista tuleva P0355 jne. Näitä on tullut aina, eikä ne ole vaikuttaneet käyntiin ennenkään.
- Lämmöt nousee normaalisti, ainakin kabiinissa olevan mittarin mukaan
Olisko ideoita?
Autosta on jotain tietoja mun nettisivulla ja myös uusimmassa veekasissa, jos se nyt ketään kiinnostaa.
http://kimmoli.suntuubi.com/?cat=25
Kimmo
Kokeillaanpas onko täällä hyviä ideoita ongelman korjaamiseksi.
Potilaana on Mustang GT 2005, johon on asennettu Hellion motorsportin ahdinsarja. Moottorinohjaus on alkuperäinen, johon lisätty Diablo Motorsportin MAF extender. Käytössä on Diablon ohjelmointikapula, jolla mekaanisia muutoksia vastaava softa on ajettu alkuperäiseen purkkiin.
Ongelma on se, että aina, kun polkaisee kaasua se räpeltää ikäänkuin kävisi seitsemällä tai kuudella pytyllä. Tyhjäkäynnillä ei joka kerta kuule, että pyttyjä olisi pois pelistä. Tehoa ei ole, se oikeesti käy kuudella tai seittemällä. En osaa sanoa, onko aina samat pytyt, jotka pätkii.
Tähän mennessä on tehty seuraavaa:
- Tulpat vaihdettu. Autolite HT0
- Puolat vaihdettu uusiin alkuperäisiin
- MAF putsattu
- Softa ajettu uudestaan kapulasta autoon
- Katselin läppärillä Diablon dataviewer softalla, että tyhjäkäynnillä sytkäennakko seilaa 5 - 15 asteen välillä
- Lambda-arvot molemmilla lambdoilla noin 1 kokoajan
- Vikakoodeja ei tule paitsi satunnaisesti sytytyspuolista tuleva P0355 jne. Näitä on tullut aina, eikä ne ole vaikuttaneet käyntiin ennenkään.
- Lämmöt nousee normaalisti, ainakin kabiinissa olevan mittarin mukaan
Olisko ideoita?
Autosta on jotain tietoja mun nettisivulla ja myös uusimmassa veekasissa, jos se nyt ketään kiinnostaa.
http://kimmoli.suntuubi.com/?cat=25
Kimmo
Mustang GT/CS -05 avo, Audi A6 quattro, Massey Ferguson 590
-
- Hiljaisempi
- Viestit: 21
- Liittynyt: 15 Kesä 2009, 12:12
- Auto: -96 SVT SC
Re: Ahdettu Mustang GT 2005. Käyntiongelma
Puhdas veikkaus: menee vaan liian rikkaalle kun lyödään nopeasti kaasu auki... Itselläni oli samankaltainen ongelma ennen kuin sain SCT:n kapulan ja uuden ohjelman.
-96 SVT SC
-
- Aktiivi
- Viestit: 41
- Liittynyt: 24 Kesä 2010, 19:40
- Auto: Mustang GT / CS avo 2005
- Paikkakunta: Hausjärvi
- Viesti:
Re: Ahdettu Mustang GT 2005. Käyntiongelma
Ei ole laajakaistaa käytössä, mutta jotenkin mutu menee enemmän muualle, kuin liian rikkaaseen seokseen. Kaasua ei tarvi painaa nopeasti, vaan se käy 6-7 pytyllä, kun vähänkin lisää kaasua. Katsastuksessa HC ja lambda arvot oli aivan kohdallaan. Mikään ei ole siitä muuttunut tai muutettu.
Mustang GT/CS -05 avo, Audi A6 quattro, Massey Ferguson 590
-
- Aktiivi
- Viestit: 41
- Liittynyt: 24 Kesä 2010, 19:40
- Auto: Mustang GT / CS avo 2005
- Paikkakunta: Hausjärvi
- Viesti:
Re: Ahdettu Mustang GT 2005. Käyntiongelma
No heh, siis prötäävänä ei ole oltu konttorilla! Ongelma tuli vasta sen jälkeen. Tuollaisena arvot olisi katsastuksessa aivan sekaisin. Itellä tuli jo mieleen, että joku venttiili on palanut, mutta ei ollut tarpeeksi pitkää puristuspainemittaria, jotta olisin voinut mittailla paineet. Sekin on vielä tehtävä.
Mustang GT/CS -05 avo, Audi A6 quattro, Massey Ferguson 590
-
- Aktiivi
- Viestit: 41
- Liittynyt: 24 Kesä 2010, 19:40
- Auto: Mustang GT / CS avo 2005
- Paikkakunta: Hausjärvi
- Viesti:
Re: Ahdettu Mustang GT 2005. Käyntiongelma
Juuri näin. Kesken polkemisen alkoi prötääminen pari viikkoa sitten.
Mustang GT/CS -05 avo, Audi A6 quattro, Massey Ferguson 590
-
- Aktiivi
- Viestit: 41
- Liittynyt: 24 Kesä 2010, 19:40
- Auto: Mustang GT / CS avo 2005
- Paikkakunta: Hausjärvi
- Viesti:
Re: Ahdettu Mustang GT 2005. Käyntiongelma
Niin ja voi sitä vitutuksen määrää, jos paineet jostain pytystä puuttuu.....
Mustang GT/CS -05 avo, Audi A6 quattro, Massey Ferguson 590
-
- Aktiivi
- Viestit: 41
- Liittynyt: 24 Kesä 2010, 19:40
- Auto: Mustang GT / CS avo 2005
- Paikkakunta: Hausjärvi
- Viesti:
Re: Ahdettu Mustang GT 2005. Käyntiongelma
Juu on siis dynossa säädetty jo UPR:n toimesta. Eikä menny laihalle missään kohtaa Softatechin dynossakaan, kun clubin tapahtumassa penkitettiin keväällä.kaara91 kirjoitti:Onko se sitten toiminut ennen moitteetta ja vetojakin ollut kunnolla ja vika on tullut niinsanotusti yhtä-äkkiä. Se ei ole vielä tässä topiikissa selvinnyt. Noitten ahdettujen kanssa noita venttiilin palamisia ja muita ongelmia tulee herkästi, jos surutta polkee ja seokset esim. yläpäässä menee laihalle. Toi laajakaista lambla sun kannattaa ainakin hommata, koska pelkällä ohjelmalla ei varmasti homma mene suoraan kohdalleen, ellei sitä ole tehty dynossa. Yksi riittää, mutta ropun voi hitsata samalla molemmille puolille jos haluaa tarkastaa esim. juuri vikatilanteissa onko lohkopuoliskojen välillä eroja.
Mustang GT/CS -05 avo, Audi A6 quattro, Massey Ferguson 590
-
- Aktiivi
- Viestit: 41
- Liittynyt: 24 Kesä 2010, 19:40
- Auto: Mustang GT / CS avo 2005
- Paikkakunta: Hausjärvi
- Viesti:
Re: Ahdettu Mustang GT 2005. Käyntiongelma
No tulpat on uudet, samoin puolat. Vanhatkaan ei olleet mitenkään pahat. Ne on siis vaihdettu jo. Eivät vaikuttaneet paskan vertaa.
Männässä ei ole reikää, kampikammioon ei tule painetta.
Kansipahvi pyttyjen välistä voi vuotaa... vesitilaan ei kuitenkaan vuoda. Paisuntasäiliöön ei tule painetta, eikä pulputa.
En tunne hirveesti näitä Fordin koneita. Millainen venttiilikoneisto tollaisessa on? Voiko venttiili jäädä kantamaan? Jotenkin tuntuu, että aavistuksen murto-osan kaikki pytyt on hetken mukana. Silloin ei olis mekaanista vikaa...tai sitten tää on vain toiveajattelua
Tuo sytkäennakon seilaaminen tyhjäkäynnillä ihmetyttää. Miten nuo nokkien pyörimis/asentoanturit oireilevat?
Männässä ei ole reikää, kampikammioon ei tule painetta.
Kansipahvi pyttyjen välistä voi vuotaa... vesitilaan ei kuitenkaan vuoda. Paisuntasäiliöön ei tule painetta, eikä pulputa.
En tunne hirveesti näitä Fordin koneita. Millainen venttiilikoneisto tollaisessa on? Voiko venttiili jäädä kantamaan? Jotenkin tuntuu, että aavistuksen murto-osan kaikki pytyt on hetken mukana. Silloin ei olis mekaanista vikaa...tai sitten tää on vain toiveajattelua

Tuo sytkäennakon seilaaminen tyhjäkäynnillä ihmetyttää. Miten nuo nokkien pyörimis/asentoanturit oireilevat?
Mustang GT/CS -05 avo, Audi A6 quattro, Massey Ferguson 590
Re: Ahdettu Mustang GT 2005. Käyntiongelma
Sytytyksen "seilaaminen" tyhjäkäynnillä lienee normaalia koska boksi käyttää myös ennakonsäätöä keinona tyhjäkäynnin säätöön. Nokka-akselin asentoanturi tuskin moista aiheuttaa, siitä tulee myös nopeasti vikakoodi koska on kohtuullisen tärkeä anturi.
-
- Hiljaisempi
- Viestit: 21
- Liittynyt: 15 Kesä 2009, 12:12
- Auto: -96 SVT SC
Re: Ahdettu Mustang GT 2005. Käyntiongelma
tarkistappa vielä ettei ahtoputkistossa ole vuotoja. Itselläni ampu yhdessä vetäsyssä ahtomittarille menevän letkun irti ja siitä seurauksena alko röpeltämään ihan sikana.
-96 SVT SC
-
- Aktiivi
- Viestit: 41
- Liittynyt: 24 Kesä 2010, 19:40
- Auto: Mustang GT / CS avo 2005
- Paikkakunta: Hausjärvi
- Viesti:
Re: Ahdettu Mustang GT 2005. Käyntiongelma
Eilen ottaessani lokia läppärillä koneen käydessä, oli ihan pienen hetken kaikki pytyt mukana 4-tonnin paremmalla puolella. Mekaanista vikaa siis tuskin on, mutta tuo mainittu ahtopuolen vuoto pitää vielä tarkastaa. Laitoin eilen myös ahtopainemittarin kiinni ja ihmeen kovat pitää kierrosten olla, jotta paine nousee. Pitää kattoa Softatechin dynolapusta millä kierroksilla ahdot silloin nousi.
Viallisten antureiden luulisi tosiaan antavan vikakoodeja, mutta mitään ei tule. Kirjoittelin tästä ongelmasta myös tuonne Finnsquirt foorumille ja siellä pari henkilöä katsoi lokia, jota käydessä otin. Tänään pitää verrata lokia sellaiseen, jonka onneksi olin ottanut harjoitusmielessä silloin, kun kaikki vielä oli ok.
Niin ja sytkän seilaaminen tyhjäkäynnillä taitaa tosiaan kuulua asiaan. ECU säätää silläkin tyhjäkäyntiä.
Viallisten antureiden luulisi tosiaan antavan vikakoodeja, mutta mitään ei tule. Kirjoittelin tästä ongelmasta myös tuonne Finnsquirt foorumille ja siellä pari henkilöä katsoi lokia, jota käydessä otin. Tänään pitää verrata lokia sellaiseen, jonka onneksi olin ottanut harjoitusmielessä silloin, kun kaikki vielä oli ok.
Niin ja sytkän seilaaminen tyhjäkäynnillä taitaa tosiaan kuulua asiaan. ECU säätää silläkin tyhjäkäyntiä.
Mustang GT/CS -05 avo, Audi A6 quattro, Massey Ferguson 590
Re: Ahdettu Mustang GT 2005. Käyntiongelma
Ei nyt liity mitenkään ongelmaan, mutta onko sama auto..?
http://www.iltasanomat.fi/videot/autot/ ... 23591.html
http://www.iltasanomat.fi/videot/autot/ ... 23591.html
Nykyiset:
'07 CL63 AMG 6.2i V8
Ollut joskus:
'04 SLK55 AMG 5.4i V8
'05 CLK55 AMG 5.4i V8
'00 CLK55 AMG 5.4i V8
'94 A8 4.2i V8
'92 850i 5.0i V12
'96 Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 TownCar 4.6i V8
'78 Capri 2.9i V6 BOA Cosworth
'77 Capri 2.8i V6
'07 CL63 AMG 6.2i V8
Ollut joskus:
'04 SLK55 AMG 5.4i V8
'05 CLK55 AMG 5.4i V8
'00 CLK55 AMG 5.4i V8
'94 A8 4.2i V8
'92 850i 5.0i V12
'96 Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 TownCar 4.6i V8
'78 Capri 2.9i V6 BOA Cosworth
'77 Capri 2.8i V6
Re: Ahdettu Mustang GT 2005. Käyntiongelma
Sivusta huudellen sanoisin että onMouTine kirjoitti:Ei nyt liity mitenkään ongelmaan, mutta onko sama auto..?
http://www.iltasanomat.fi/videot/autot/ ... 23591.html

--
Isolohkohan on niille isomahoille, joita pikkulohko ei jaksa vetää!!
-Homer65
Isolohkohan on niille isomahoille, joita pikkulohko ei jaksa vetää!!

-Homer65
-
- Aktiivi
- Viestit: 41
- Liittynyt: 24 Kesä 2010, 19:40
- Auto: Mustang GT / CS avo 2005
- Paikkakunta: Hausjärvi
- Viesti:
Re: Ahdettu Mustang GT 2005. Käyntiongelma
Ihan on sama auto juu.
Alkuperäiselle ongelmalle en vaan ole ehtinyt tekemään mitään, mutta epäilyksen alla on vahvasti bensanpaineen tippuminen, jota tuolla Finsquirtin puolellakin on lokien perusteella epäilty.
Alkuperäiselle ongelmalle en vaan ole ehtinyt tekemään mitään, mutta epäilyksen alla on vahvasti bensanpaineen tippuminen, jota tuolla Finsquirtin puolellakin on lokien perusteella epäilty.
Mustang GT/CS -05 avo, Audi A6 quattro, Massey Ferguson 590
-
- Aktiivi
- Viestit: 41
- Liittynyt: 24 Kesä 2010, 19:40
- Auto: Mustang GT / CS avo 2005
- Paikkakunta: Hausjärvi
- Viesti:
Re: Ahdettu Mustang GT 2005. Käyntiongelma
Pistetäänpäs tänne hiukan tilannepäivitystä. Hirveesti ei ole Mustangiin ehtinyt perehtyä, mutta kuntoon se on saatu. Epäiltiin siis seoksen menevän laihalle lokien perusteella ja osittain se pitikin paikkansa. Bensan paineissa ei kuitenkaan ollut vikaa. Asentelin painesäätimen alle sellaisen kiinteän tukin, johon sai bensanpainemittarin kiinni. Sen avulla selvisi paineiden olevan ok. Käytin suuttimet tarkastuksessa ja pesussa, mutta nekin olivat kaikki ok.
Siihen loppui sitten oma osaaminen ja piti turvautua paikalliseen Bosch autohuoltoon, jossa oskillosoopilla tutkittiin suuttimien aukeamisajankohtia. Selvisi, että ykkös- ja seiskapytty ruiskii miten sattuu. Syytä tähän ei löytynyt, mutta kesken mittailun vika hävisi ja sekoilevat suuttimet saivat rytmistä kiinni!! Jossain liittimissä ilmeisesti oli jokin kosketushäiriö, mutta vikaa ei johtojen ravistelulla yms enää saatu esiin.
Onneksi on vielä kesää jäljellä
Siihen loppui sitten oma osaaminen ja piti turvautua paikalliseen Bosch autohuoltoon, jossa oskillosoopilla tutkittiin suuttimien aukeamisajankohtia. Selvisi, että ykkös- ja seiskapytty ruiskii miten sattuu. Syytä tähän ei löytynyt, mutta kesken mittailun vika hävisi ja sekoilevat suuttimet saivat rytmistä kiinni!! Jossain liittimissä ilmeisesti oli jokin kosketushäiriö, mutta vikaa ei johtojen ravistelulla yms enää saatu esiin.
Onneksi on vielä kesää jäljellä

Mustang GT/CS -05 avo, Audi A6 quattro, Massey Ferguson 590