Ahdettu Mustang GT 2005. Käyntiongelma

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
kimmoli
Aktiivi
Viestit: 41
Liittynyt: 24 Kesä 2010, 19:40
Auto: Mustang GT / CS avo 2005
Paikkakunta: Hausjärvi
Viesti:

Ahdettu Mustang GT 2005. Käyntiongelma

Viesti Kirjoittaja kimmoli »

Moro,

Kokeillaanpas onko täällä hyviä ideoita ongelman korjaamiseksi.

Potilaana on Mustang GT 2005, johon on asennettu Hellion motorsportin ahdinsarja. Moottorinohjaus on alkuperäinen, johon lisätty Diablo Motorsportin MAF extender. Käytössä on Diablon ohjelmointikapula, jolla mekaanisia muutoksia vastaava softa on ajettu alkuperäiseen purkkiin.

Ongelma on se, että aina, kun polkaisee kaasua se räpeltää ikäänkuin kävisi seitsemällä tai kuudella pytyllä. Tyhjäkäynnillä ei joka kerta kuule, että pyttyjä olisi pois pelistä. Tehoa ei ole, se oikeesti käy kuudella tai seittemällä. En osaa sanoa, onko aina samat pytyt, jotka pätkii.

Tähän mennessä on tehty seuraavaa:
- Tulpat vaihdettu. Autolite HT0
- Puolat vaihdettu uusiin alkuperäisiin
- MAF putsattu
- Softa ajettu uudestaan kapulasta autoon
- Katselin läppärillä Diablon dataviewer softalla, että tyhjäkäynnillä sytkäennakko seilaa 5 - 15 asteen välillä
- Lambda-arvot molemmilla lambdoilla noin 1 kokoajan
- Vikakoodeja ei tule paitsi satunnaisesti sytytyspuolista tuleva P0355 jne. Näitä on tullut aina, eikä ne ole vaikuttaneet käyntiin ennenkään.
- Lämmöt nousee normaalisti, ainakin kabiinissa olevan mittarin mukaan

Olisko ideoita?

Autosta on jotain tietoja mun nettisivulla ja myös uusimmassa veekasissa, jos se nyt ketään kiinnostaa.

http://kimmoli.suntuubi.com/?cat=25

Kimmo
Mustang GT/CS -05 avo, Audi A6 quattro, Massey Ferguson 590
Clupea Harengus
Hiljaisempi
Viestit: 21
Liittynyt: 15 Kesä 2009, 12:12
Auto: -96 SVT SC

Re: Ahdettu Mustang GT 2005. Käyntiongelma

Viesti Kirjoittaja Clupea Harengus »

Puhdas veikkaus: menee vaan liian rikkaalle kun lyödään nopeasti kaasu auki... Itselläni oli samankaltainen ongelma ennen kuin sain SCT:n kapulan ja uuden ohjelman.
-96 SVT SC
kimmoli
Aktiivi
Viestit: 41
Liittynyt: 24 Kesä 2010, 19:40
Auto: Mustang GT / CS avo 2005
Paikkakunta: Hausjärvi
Viesti:

Re: Ahdettu Mustang GT 2005. Käyntiongelma

Viesti Kirjoittaja kimmoli »

Ei ole laajakaistaa käytössä, mutta jotenkin mutu menee enemmän muualle, kuin liian rikkaaseen seokseen. Kaasua ei tarvi painaa nopeasti, vaan se käy 6-7 pytyllä, kun vähänkin lisää kaasua. Katsastuksessa HC ja lambda arvot oli aivan kohdallaan. Mikään ei ole siitä muuttunut tai muutettu.
Mustang GT/CS -05 avo, Audi A6 quattro, Massey Ferguson 590
kimmoli
Aktiivi
Viestit: 41
Liittynyt: 24 Kesä 2010, 19:40
Auto: Mustang GT / CS avo 2005
Paikkakunta: Hausjärvi
Viesti:

Re: Ahdettu Mustang GT 2005. Käyntiongelma

Viesti Kirjoittaja kimmoli »

No heh, siis prötäävänä ei ole oltu konttorilla! Ongelma tuli vasta sen jälkeen. Tuollaisena arvot olisi katsastuksessa aivan sekaisin. Itellä tuli jo mieleen, että joku venttiili on palanut, mutta ei ollut tarpeeksi pitkää puristuspainemittaria, jotta olisin voinut mittailla paineet. Sekin on vielä tehtävä.
Mustang GT/CS -05 avo, Audi A6 quattro, Massey Ferguson 590
kimmoli
Aktiivi
Viestit: 41
Liittynyt: 24 Kesä 2010, 19:40
Auto: Mustang GT / CS avo 2005
Paikkakunta: Hausjärvi
Viesti:

Re: Ahdettu Mustang GT 2005. Käyntiongelma

Viesti Kirjoittaja kimmoli »

Juuri näin. Kesken polkemisen alkoi prötääminen pari viikkoa sitten.
Mustang GT/CS -05 avo, Audi A6 quattro, Massey Ferguson 590
kimmoli
Aktiivi
Viestit: 41
Liittynyt: 24 Kesä 2010, 19:40
Auto: Mustang GT / CS avo 2005
Paikkakunta: Hausjärvi
Viesti:

Re: Ahdettu Mustang GT 2005. Käyntiongelma

Viesti Kirjoittaja kimmoli »

Niin ja voi sitä vitutuksen määrää, jos paineet jostain pytystä puuttuu.....
Mustang GT/CS -05 avo, Audi A6 quattro, Massey Ferguson 590
kimmoli
Aktiivi
Viestit: 41
Liittynyt: 24 Kesä 2010, 19:40
Auto: Mustang GT / CS avo 2005
Paikkakunta: Hausjärvi
Viesti:

Re: Ahdettu Mustang GT 2005. Käyntiongelma

Viesti Kirjoittaja kimmoli »

kaara91 kirjoitti:Onko se sitten toiminut ennen moitteetta ja vetojakin ollut kunnolla ja vika on tullut niinsanotusti yhtä-äkkiä. Se ei ole vielä tässä topiikissa selvinnyt. Noitten ahdettujen kanssa noita venttiilin palamisia ja muita ongelmia tulee herkästi, jos surutta polkee ja seokset esim. yläpäässä menee laihalle. Toi laajakaista lambla sun kannattaa ainakin hommata, koska pelkällä ohjelmalla ei varmasti homma mene suoraan kohdalleen, ellei sitä ole tehty dynossa. Yksi riittää, mutta ropun voi hitsata samalla molemmille puolille jos haluaa tarkastaa esim. juuri vikatilanteissa onko lohkopuoliskojen välillä eroja.
Juu on siis dynossa säädetty jo UPR:n toimesta. Eikä menny laihalle missään kohtaa Softatechin dynossakaan, kun clubin tapahtumassa penkitettiin keväällä.
Mustang GT/CS -05 avo, Audi A6 quattro, Massey Ferguson 590
kimmoli
Aktiivi
Viestit: 41
Liittynyt: 24 Kesä 2010, 19:40
Auto: Mustang GT / CS avo 2005
Paikkakunta: Hausjärvi
Viesti:

Re: Ahdettu Mustang GT 2005. Käyntiongelma

Viesti Kirjoittaja kimmoli »

No tulpat on uudet, samoin puolat. Vanhatkaan ei olleet mitenkään pahat. Ne on siis vaihdettu jo. Eivät vaikuttaneet paskan vertaa.
Männässä ei ole reikää, kampikammioon ei tule painetta.
Kansipahvi pyttyjen välistä voi vuotaa... vesitilaan ei kuitenkaan vuoda. Paisuntasäiliöön ei tule painetta, eikä pulputa.

En tunne hirveesti näitä Fordin koneita. Millainen venttiilikoneisto tollaisessa on? Voiko venttiili jäädä kantamaan? Jotenkin tuntuu, että aavistuksen murto-osan kaikki pytyt on hetken mukana. Silloin ei olis mekaanista vikaa...tai sitten tää on vain toiveajattelua ;)

Tuo sytkäennakon seilaaminen tyhjäkäynnillä ihmetyttää. Miten nuo nokkien pyörimis/asentoanturit oireilevat?
Mustang GT/CS -05 avo, Audi A6 quattro, Massey Ferguson 590
ikk
Aktiivi
Viestit: 81
Liittynyt: 15 Heinä 2008, 10:49
Paikkakunta: Kotka

Re: Ahdettu Mustang GT 2005. Käyntiongelma

Viesti Kirjoittaja ikk »

Sytytyksen "seilaaminen" tyhjäkäynnillä lienee normaalia koska boksi käyttää myös ennakonsäätöä keinona tyhjäkäynnin säätöön. Nokka-akselin asentoanturi tuskin moista aiheuttaa, siitä tulee myös nopeasti vikakoodi koska on kohtuullisen tärkeä anturi.
Clupea Harengus
Hiljaisempi
Viestit: 21
Liittynyt: 15 Kesä 2009, 12:12
Auto: -96 SVT SC

Re: Ahdettu Mustang GT 2005. Käyntiongelma

Viesti Kirjoittaja Clupea Harengus »

tarkistappa vielä ettei ahtoputkistossa ole vuotoja. Itselläni ampu yhdessä vetäsyssä ahtomittarille menevän letkun irti ja siitä seurauksena alko röpeltämään ihan sikana.
-96 SVT SC
kimmoli
Aktiivi
Viestit: 41
Liittynyt: 24 Kesä 2010, 19:40
Auto: Mustang GT / CS avo 2005
Paikkakunta: Hausjärvi
Viesti:

Re: Ahdettu Mustang GT 2005. Käyntiongelma

Viesti Kirjoittaja kimmoli »

Eilen ottaessani lokia läppärillä koneen käydessä, oli ihan pienen hetken kaikki pytyt mukana 4-tonnin paremmalla puolella. Mekaanista vikaa siis tuskin on, mutta tuo mainittu ahtopuolen vuoto pitää vielä tarkastaa. Laitoin eilen myös ahtopainemittarin kiinni ja ihmeen kovat pitää kierrosten olla, jotta paine nousee. Pitää kattoa Softatechin dynolapusta millä kierroksilla ahdot silloin nousi.

Viallisten antureiden luulisi tosiaan antavan vikakoodeja, mutta mitään ei tule. Kirjoittelin tästä ongelmasta myös tuonne Finnsquirt foorumille ja siellä pari henkilöä katsoi lokia, jota käydessä otin. Tänään pitää verrata lokia sellaiseen, jonka onneksi olin ottanut harjoitusmielessä silloin, kun kaikki vielä oli ok.

Niin ja sytkän seilaaminen tyhjäkäynnillä taitaa tosiaan kuulua asiaan. ECU säätää silläkin tyhjäkäyntiä.
Mustang GT/CS -05 avo, Audi A6 quattro, Massey Ferguson 590
Avatar
MouTine
Mega-addikti
Viestit: 688
Liittynyt: 17 Heinä 2006, 23:10

Re: Ahdettu Mustang GT 2005. Käyntiongelma

Viesti Kirjoittaja MouTine »

Ei nyt liity mitenkään ongelmaan, mutta onko sama auto..?
http://www.iltasanomat.fi/videot/autot/ ... 23591.html
Nykyiset:
'07 CL63 AMG 6.2i V8

Ollut joskus:
'04 SLK55 AMG 5.4i V8
'05 CLK55 AMG 5.4i V8
'00 CLK55 AMG 5.4i V8
'94 A8 4.2i V8
'92 850i 5.0i V12
'96 Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 TownCar 4.6i V8
'78 Capri 2.9i V6 BOA Cosworth
'77 Capri 2.8i V6
Avatar
Dervish
Aina äänessä
Viestit: 1550
Liittynyt: 06 Heinä 2004, 09:33
Paikkakunta: Kalvola

Re: Ahdettu Mustang GT 2005. Käyntiongelma

Viesti Kirjoittaja Dervish »

MouTine kirjoitti:Ei nyt liity mitenkään ongelmaan, mutta onko sama auto..?
http://www.iltasanomat.fi/videot/autot/ ... 23591.html
Sivusta huudellen sanoisin että on :(
--
Isolohkohan on niille isomahoille, joita pikkulohko ei jaksa vetää!! :pehva:
-Homer65
kimmoli
Aktiivi
Viestit: 41
Liittynyt: 24 Kesä 2010, 19:40
Auto: Mustang GT / CS avo 2005
Paikkakunta: Hausjärvi
Viesti:

Re: Ahdettu Mustang GT 2005. Käyntiongelma

Viesti Kirjoittaja kimmoli »

Ihan on sama auto juu.
Alkuperäiselle ongelmalle en vaan ole ehtinyt tekemään mitään, mutta epäilyksen alla on vahvasti bensanpaineen tippuminen, jota tuolla Finsquirtin puolellakin on lokien perusteella epäilty.
Mustang GT/CS -05 avo, Audi A6 quattro, Massey Ferguson 590
kimmoli
Aktiivi
Viestit: 41
Liittynyt: 24 Kesä 2010, 19:40
Auto: Mustang GT / CS avo 2005
Paikkakunta: Hausjärvi
Viesti:

Re: Ahdettu Mustang GT 2005. Käyntiongelma

Viesti Kirjoittaja kimmoli »

Pistetäänpäs tänne hiukan tilannepäivitystä. Hirveesti ei ole Mustangiin ehtinyt perehtyä, mutta kuntoon se on saatu. Epäiltiin siis seoksen menevän laihalle lokien perusteella ja osittain se pitikin paikkansa. Bensan paineissa ei kuitenkaan ollut vikaa. Asentelin painesäätimen alle sellaisen kiinteän tukin, johon sai bensanpainemittarin kiinni. Sen avulla selvisi paineiden olevan ok. Käytin suuttimet tarkastuksessa ja pesussa, mutta nekin olivat kaikki ok.

Siihen loppui sitten oma osaaminen ja piti turvautua paikalliseen Bosch autohuoltoon, jossa oskillosoopilla tutkittiin suuttimien aukeamisajankohtia. Selvisi, että ykkös- ja seiskapytty ruiskii miten sattuu. Syytä tähän ei löytynyt, mutta kesken mittailun vika hävisi ja sekoilevat suuttimet saivat rytmistä kiinni!! Jossain liittimissä ilmeisesti oli jokin kosketushäiriö, mutta vikaa ei johtojen ravistelulla yms enää saatu esiin.

Onneksi on vielä kesää jäljellä :)
Mustang GT/CS -05 avo, Audi A6 quattro, Massey Ferguson 590
Vastaa Viestiin