67-68 alatukivarsien eroivaisuudet

Kaikkien alustaspektaakkelien äiti
järf
Hiljaisempi
Viestit: 16
Liittynyt: 05 Elo 2011, 20:15
Auto: Ford mustang 1967 HT Lime gold green 289+C4
Ford Mustang 2006 V6
Paikkakunta: Jyväskylä

67-68 alatukivarsien eroivaisuudet

Viesti Kirjoittaja järf »

Ainakin reaktio tankojen reijityksessä on eroa mutta, mitähän muuta ero noilla on keskenään?
Noihin kun on niitattu alapallot jo valmiiksi ja sisemmät puslat.

netistä kun katsoo valikoimaa niin 67 on omansa ja sitten 68 eteenpäin on omansa.

Ongelmahan on siinä että ei tuntus täältä löytyvän 67 alatukivarsia.
Ford Mustang ht 1967
Avatar
Yellow Devil
Aktiivi
Viestit: 137
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Tikkurila

Re: 67-68 alatukivarsien eroivaisuudet

Viesti Kirjoittaja Yellow Devil »

Erona on 67 mallissa neljä reaktiotangon eli strut rodin kiinnitysreikää ja 68 kaksi.
Tämä koska 67 reaktiotangon suorapää menee kummallakin puolen eri reikiin ja 68 käyrätanko taas aina samoihin reikiin.
Voit toki vaihtaa alatukivarret ja reaktiotangot. Mutta itse pitäisin oman vuosimalliset jos pystyy!

ks.
http://www.mustangclub.fi/board/viewtop ... =17&t=8200
järf
Hiljaisempi
Viestit: 16
Liittynyt: 05 Elo 2011, 20:15
Auto: Ford mustang 1967 HT Lime gold green 289+C4
Ford Mustang 2006 V6
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: 67-68 alatukivarsien eroivaisuudet

Viesti Kirjoittaja järf »

Joo 67 mallisissa pysytää. Jos ei muuten löydy nii täytyy tilata tuolta ison veden takaa.

Sen verran mittailin että eroa ois tangon reikien ja kallistuksenvakaajan reiän välilläkin.

Käväsin 68 tukivarren kanssa tuolla auton alla.
Ford Mustang ht 1967
sakke
Aktiivi
Viestit: 135
Liittynyt: 26 Loka 2010, 20:03
Auto: Mustang HT -68 351 C4
Paikkakunta: Orimattila

Re: 67-68 alatukivarsien eroivaisuudet

Viesti Kirjoittaja sakke »

Yellow Devil kirjoitti:Erona on 67 mallissa neljä reaktiotangon eli strut rodin kiinnitysreikää ja 68 kaksi.
Tämä koska 67 reaktiotangon suorapää menee kummallakin puolen eri reikiin ja 68 käyrätanko taas aina samoihin reikiin.
Tuonkohan takia mulla 67:ssa toisen rodin päässä on paljon enemmän kierrettä näkyvissä, pari kolme senttiä. Eli toisen puolen rodi on väärissä reijissä. Just tulin saunasta, niin en viitti ryömiä auton alle. Kunhan tulee summitilta tuo camber/caster mittari niin tutkin tarkemmin asian.
Mustang HT 1968 351 C4
Kawasaki S2 350 -72 useita.
Solifer 3 Speed 1968
Make67
Aina äänessä
Viestit: 1128
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang HT 1967
Paikkakunta: Lieto

Re: 67-68 alatukivarsien eroivaisuudet

Viesti Kirjoittaja Make67 »

järf kirjoitti:Ainakin reaktio tankojen reijityksessä on eroa mutta, mitähän muuta ero noilla on keskenään?
Noihin kun on niitattu alapallot jo valmiiksi ja sisemmät puslat.

netistä kun katsoo valikoimaa niin 67 on omansa ja sitten 68 eteenpäin on omansa.

Ongelmahan on siinä että ei tuntus täältä löytyvän 67 alatukivarsia.
Mulla pitäs olla käytetyt -67:n alatukivarret jossain...
-Make-
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...

+ -66 HT
+ -94 avo GT
järf
Hiljaisempi
Viestit: 16
Liittynyt: 05 Elo 2011, 20:15
Auto: Ford mustang 1967 HT Lime gold green 289+C4
Ford Mustang 2006 V6
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: 67-68 alatukivarsien eroivaisuudet

Viesti Kirjoittaja järf »

Tukivarsissahan ei ole mitään vikaa, mutta puslissa ja alapallossa taas olis toivomisen varaa. No ei kuulemma ole irto myynnissä täällä alapalloja koska ovat niitattuja alatukivarteen. vanhemmissa oli vissiin hitsattu alatukivarteen.
Tarjosivat täällä vauhtikaupassa ainoastaan kokonaista tukivartta jossa on alapallo niitattu ja pusla paikoillaan. Ja sitten ilmeni että ei kuulemma saa 67 mallin tukivarsia suomesta.
Esim. täältä kun olen muitakin osia tilaillu niin löyty irtonaisina ihan myynnissä.
http://www.cjponyparts.com/1964-1973-mu ... /10000000/
Ford Mustang ht 1967
IronHorse
Mega-addikti
Viestit: 537
Liittynyt: 31 Joulu 2006, 13:18

Re: 67-68 alatukivarsien eroivaisuudet

Viesti Kirjoittaja IronHorse »

järf kirjoitti:Tukivarsissahan ei ole mitään vikaa, mutta puslissa ja alapallossa taas olis toivomisen varaa. No ei kuulemma ole irto myynnissä täällä alapalloja koska ovat niitattuja alatukivarteen. vanhemmissa oli vissiin hitsattu alatukivarteen.
Tarjosivat täällä vauhtikaupassa ainoastaan kokonaista tukivartta jossa on alapallo niitattu ja pusla paikoillaan. Ja sitten ilmeni että ei kuulemma saa 67 mallin tukivarsia suomesta.
Esim. täältä kun olen muitakin osia tilaillu niin löyty irtonaisina ihan myynnissä.
http://www.cjponyparts.com/1964-1973-mu ... /10000000/
Kysyitkös Niemensivun Sepolta noita irto ala/yläpalloja? Sepolta jos ei löydy niin ei sitten mistään!
Mustang -67HT
Avatar
JXA-26
Superpölöttäjä
Viestit: 2550
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang -67 HT
Mustang -88 GT
Mustang -95 GT r.SS
Mustang -96GTS r.SS
F350 duel.
Paikkakunta: Hirsilä City
Viesti:

Re: 67-68 alatukivarsien eroivaisuudet

Viesti Kirjoittaja JXA-26 »

järf kirjoitti:...Ja sitten ilmeni että ei kuulemma saa 67 mallin tukivarsia suomesta.
Eilen kävin Ikaalisissa HHP.lla, ja siellä oli ainakin -67.n alatukivarsia hyllyssä.
Oh drag racing, I thought you wanted to race for real...
järf
Hiljaisempi
Viestit: 16
Liittynyt: 05 Elo 2011, 20:15
Auto: Ford mustang 1967 HT Lime gold green 289+C4
Ford Mustang 2006 V6
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: 67-68 alatukivarsien eroivaisuudet

Viesti Kirjoittaja järf »

No hemmetti, pitänee tuonne soitella huomenna. Kiitti vinkistä :D
Ford Mustang ht 1967
Arto65FB
Superpölöttäjä
Viestit: 2575
Liittynyt: 02 Maalis 2004, 08:33

Re: 67-68 alatukivarsien eroivaisuudet

Viesti Kirjoittaja Arto65FB »

järf kirjoitti:No ei kuulemma ole irto myynnissä täällä alapalloja koska ovat niitattuja alatukivarteen. vanhemmissa oli vissiin hitsattu alatukivarteen.
Esim. täältä kun olen muitakin osia tilaillu niin löyty irtonaisina ihan myynnissä.
http://www.cjponyparts.com/1964-1973-mu ... /10000000/
Kyllä ne niitattu on vanhemmissakin. Alkanut vähentyä noi pelkät pallojen vaihdot, kun miettii sitä vanhan niitin poisporaamista. Sitten vaan pultti ja mutteri -kiinnityksellä kiinni ja puslan vaihto samalla. Ei siinä paljon omalle työlle jää hintaa.
Vastaa Viestiin