lämppäri

Älä tähdistä suuntaa kato onhan sulla kartta Ilipo!
Cakke
Aktiivi
Viestit: 58
Liittynyt: 01 Kesä 2004, 10:54

lämppäri

Viesti Kirjoittaja Cakke »

Lämmityslaitteen kennosto sanoi sopimuksensa irti, ja alkoi vuotamaan.
Kannattaako vanhaa yrittää korjauttaa jäähdytinkorjaamolla?

Onko kenelläkään kokemuksia korjaamisesta? Tuleeko kestämään?

Auto on siis -65
Viimeksi muokannut Cakke, 11 Touko 2006, 01:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
harmi80_
Aktiivi
Viestit: 37
Liittynyt: 07 Kesä 2004, 14:08
Paikkakunta: Helsinki

Re: lämppäri

Viesti Kirjoittaja harmi80_ »

Cakke kirjoitti:kaksi vieterin näköistä "systeemiä" pani miettimään niiden käyttötarkoitusta? Tietäiskö joku?
Taitavat olla lämmityslaitteen puhaltimen etuvastuksia. Eli kun säädät pyörintänopeutta niin hitaimmilla nopeuksilla virta menee niiden "vietereiden", eli siis vastusten, läpi.
Avatar
musse67
Aina äänessä
Viestit: 1066
Liittynyt: 26 Touko 2004, 18:22
Paikkakunta: Haapajärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja musse67 »

Mulla vuoti vanha kenno 67:ssa. Juotin vuotokohdat, mutta kun paineilmalla testasin vesiastiassa, niin ratkes muutamasta kohdasta lisää. Vanhuuttaan menny jo niin haperoksi että ei kannata korjata. uusi kenno on sen verran edullinen että ei kannata rueta korjauttaan.

Oisko sun autossa ollu joskus sähköflekti ja sen anturi siinä termostaatinkotelossa?
Avatar
GT-350
Superpölöttäjä
Viestit: 2151
Liittynyt: 01 Maalis 2004, 22:33
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja GT-350 »

Taitaa maksaa luokkaa 50e, ei ehkä kannata montaa tuntia vanhaa korjailla...
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
Cakke
Aktiivi
Viestit: 58
Liittynyt: 01 Kesä 2004, 10:54

Viesti Kirjoittaja Cakke »

Jepulista jep. Nyt on autossa ihka uusi lämppärin kennosto.

Tuli tuossa kennostoa asentaessa mieleen, että eikö tosiaan tuota lämmityslaitteen tehoa ole mitenkään rakennettu säädettäväksi?
Vesihän kiertää siinä aina täydellä teholla. Niitä peltiläppiä voi säätää ja puhallinta, mutta lämppärihän on aina täysillä.

Puhun siis -65 mallista.
Avatar
Jukka
Superpölöttäjä
Viestit: 2481
Liittynyt: 25 Touko 2004, 00:06
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja Jukka »

Cakke kirjoitti:Jepulista jep. Nyt on autossa ihka uusi lämppärin kennosto.

Tuli tuossa kennostoa asentaessa mieleen, että eikö tosiaan tuota lämmityslaitteen tehoa ole mitenkään rakennettu säädettäväksi?
Vesihän kiertää siinä aina täydellä teholla. Niitä peltiläppiä voi säätää ja puhallinta, mutta lämppärihän on aina täysillä.

Puhun siis -65 mallista.
Näinhän tuo on mutta näppärä kaverihan rakentaa siihen helposti hanan lämppärinletkun väliin.
-Jukka-
Avatar
Kimi
Addikti
Viestit: 295
Liittynyt: 27 Touko 2004, 09:28
Paikkakunta: Castlefull
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kimi »

Näinpä, mutta siellähän hehkuu...
- Kimi
Resto-Mod 1968 GT Convertible
Vastaa Viestiin