Paras rengas kerhokäyttöön keskustelu

Kaikkien alustaspektaakkelien äiti
Avatar
Antti66HT
Superpölöttäjä
Viestit: 2112
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
Paikkakunta: Tampere

Re: Paras rengas kerhokäyttöön keskustelu

Viesti Kirjoittaja Antti66HT »

Tulipa tuossa tovi sitten tilattua tuollaiset. Ei ole vielä alla, joten kokemukset vielä uupuu. Edulliset toimitus kulut ja puntakin OLI halpa. Natikoihin olis tarkoitus laittaa alle... 8)

http://www.ears.co.uk/product_info.php?products_id=102
Avatar
hannu
Aina äänessä
Viestit: 1169
Liittynyt: 31 Touko 2004, 17:50
Auto: Ford Mustang 4,6GT 1996
Paikkakunta: Ikaalinen

Re: Paras rengas kerhokäyttöön keskustelu

Viesti Kirjoittaja hannu »

91GT kirjoitti:
91GT kirjoitti:Olis takarenkaille kohta tarvetta ja olen miettiny että olisko Falkenin FK-451 kohtuullisen hyvä kumi.
Nyt vasta hokasin että tuli lyhyt sulku kun tuota edellistä viestiä kirjoittelin. :oops: Eli tarkoitin tuota uudempaa FK-452 mallia. Onkohan se sitten yhtälailla huono rengas?
Itsellä ko.renkaat koossa 285-35/18 takana,taitaa olla jo kolmas pari ko. rengasmerkkiä/mallia, siis nuo FK452, ihan tyytyväinen olen ollut, edessä tällä hetkellä viime kesänä ostetut Avon ZZ3 koossa 265-35/18, nyt tarttis eli täytyy ostaa uudet eteen tuntuvat kuluvan nuo eturenkaat enemmän näissä takavetoisissa, enkä ole edes "kuurmuttanut", ainakaan kovin paljon :roll:
Avatar
91GT
Addikti
Viestit: 374
Liittynyt: 22 Tammi 2005, 18:50

Re: Paras rengas kerhokäyttöön keskustelu

Viesti Kirjoittaja 91GT »

hannu kirjoitti: Itsellä ko.renkaat koossa 285-35/18 takana,taitaa olla jo kolmas pari ko. rengasmerkkiä/mallia, siis nuo FK452, ihan tyytyväinen olen ollut, edessä tällä hetkellä viime kesänä ostetut Avon ZZ3 koossa 265-35/18, nyt tarttis eli täytyy ostaa uudet eteen tuntuvat kuluvan nuo eturenkaat enemmän näissä takavetoisissa, enkä ole edes "kuurmuttanut", ainakaan kovin paljon :roll:
Hienoa. No kyllä määkin sitten uskallan laitaa Falkeenit tilaukseen. Olis kyllä ollutkin aika suolainen lisähinta
niihin dunlopeihin.
Avatar
CFR-759
Aina äänessä
Viestit: 1551
Liittynyt: 18 Helmi 2005, 17:25
Auto: Mustang FB -65
Mustang Boss302 -12
Mustang GT KB -15
Fairlane 427 -64
Mustang GT -05
MB 200 W110 -66
Paikkakunta: Tampere

Re: Paras rengas kerhokäyttöön keskustelu

Viesti Kirjoittaja CFR-759 »

Nyt alle tuli Cyrriin Natikohin Nittolta NT05:t. Katsotaan ja kommentoidaan kun on saatu testiä radalla sekä siviilissä.
Ensivaikutelma tänään on että hiljaisemmat ovat kuin NT555R:t mitkä oli viimevuonna alla. Toivottavasti myös
vähän kestävämmät :hattuwhee: . Kerrotaan kun Natikat on ohi ja kokemuksia enemmän. Siellä nähdään.
Vesa
Mustang Fastback 1965 - 2015
+ yks -64 Fairlane
+ yks museoitu -66 MB 200 benzin W110
Avatar
FBFIN65
Mega-addikti
Viestit: 625
Liittynyt: 13 Loka 2005, 20:19
Auto: ford mustang fastback 1965
ford mustang saleen s/c 2005
Paikkakunta: uusimaa

Re: Paras rengas kerhokäyttöön keskustelu

Viesti Kirjoittaja FBFIN65 »

Mulla ollu testissä yokohama A048, kesän alussa alle ja ne on jo loppu, ei hirveesti ajettu ns siviili ajoa,muuten ihan ok renkaat
Avatar
CFR-759
Aina äänessä
Viestit: 1551
Liittynyt: 18 Helmi 2005, 17:25
Auto: Mustang FB -65
Mustang Boss302 -12
Mustang GT KB -15
Fairlane 427 -64
Mustang GT -05
MB 200 W110 -66
Paikkakunta: Tampere

Re: Paras rengas kerhokäyttöön keskustelu

Viesti Kirjoittaja CFR-759 »

Tähän jatkona uudet kokemukset Natikoista (kylläkin vain n. 16 kierroksen) noista Nitton NT05:sta.
Ainakaan renkaista ei jäänyt suoritus kiinni vaan oikein looginen pito. Itsellä oli hieman vielä opettelua
alustamuutosten jälkeen ja viimeisellä vedolla (kun myös remmi katkesi) alkoi osumaan paremmin
myös vaihdot kohdalleen enkä päästellyt niinkuin viimevuonna 3:lla lähes koko kierrosta (paras tais
mennä pelkällä 3:lla). Ainoa lievä tuntuma jäi verrattuna Nitton NT 555R:n lievästi enemmän puskemis
herkkyys mutta voi olla vain jotain ihme tuntemuksia. Niin ja vielä pitää mainita että eivät nämä
NT05:t edes maksa mahdottomasti. Kysyä kannattaa tarjousta tuolta HHP:ltä. Taisi tulla joitain kokoja
suoraan hyllyyn sinne.
Mustang Fastback 1965 - 2015
+ yks -64 Fairlane
+ yks museoitu -66 MB 200 benzin W110
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Re: Paras rengas kerhokäyttöön keskustelu

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Nyt on testattu Michelin TB 5 R : the king of the dry road.

"We have now added TB 5 F and B 5 R. This uncompromising tyre has a semi slick tread
pattern for the ultimate in dry performance. The TB 5 F has a soft compound and the
TB 5 R a medium compound. These tyres are fully road legal."

Koko oli 18/60 - 15, TB 5 R. (225/50 R 15 79 W) eli ei ainakaan vanteen halkaisijalla tai renkaan leveydellä ja matalalla profiililla juhlittu.
Vintage look piti säilyttää.

OK, rengas toimi melko hyvin, on tasapainoinen, lämmetessään paranee mutta kuumana sulaa.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Avatar
FBFIN65
Mega-addikti
Viestit: 625
Liittynyt: 13 Loka 2005, 20:19
Auto: ford mustang fastback 1965
ford mustang saleen s/c 2005
Paikkakunta: uusimaa

Re: Paras rengas kerhokäyttöön keskustelu

Viesti Kirjoittaja FBFIN65 »

Mexico65 kirjoitti:Nyt on testattu Michelin TB 5 R : the king of the dry road.

"We have now added TB 5 F and B 5 R. This uncompromising tyre has a semi slick tread
pattern for the ultimate in dry performance. The TB 5 F has a soft compound and the
TB 5 R a medium compound. These tyres are fully road legal."

Koko oli 18/60 - 15, TB 5 R. (225/50 R 15 79 W) eli ei ainakaan vanteen halkaisijalla tai renkaan leveydellä ja matalalla profiililla juhlittu.
Vintage look piti säilyttää.

OK, rengas toimi melko hyvin, on tasapainoinen, lämmetessään paranee mutta kuumana sulaa.

Noi renkaat ei tainut olla tieliikenne kelpoiset :?:
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Re: Paras rengas kerhokäyttöön keskustelu

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

FBFIN65 kirjoitti:
Mexico65 kirjoitti:Nyt on testattu Michelin TB 5 R : the king of the dry road.

"We have now added TB 5 F and B 5 R. This uncompromising tyre has a semi slick tread
pattern for the ultimate in dry performance. The TB 5 F has a soft compound and the
TB 5 R a medium compound. These tyres are fully road legal."

Koko oli 18/60 - 15, TB 5 R. (225/50 R 15 79 W) eli ei ainakaan vanteen halkaisijalla tai renkaan leveydellä ja matalalla profiililla juhlittu.
Vintage look piti säilyttää.

OK, rengas toimi melko hyvin, on tasapainoinen, lämmetessään paranee mutta kuumana sulaa.

Noi renkaat ei tainut olla tieliikenne kelpoiset :?:
On ne tieliikenne käyttöön lailliset, E ja DOT hyväksynnät löytyy (These tyres are fully road legal).
Liitteet
mhist2.jpg
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Avatar
FBFIN65
Mega-addikti
Viestit: 625
Liittynyt: 13 Loka 2005, 20:19
Auto: ford mustang fastback 1965
ford mustang saleen s/c 2005
Paikkakunta: uusimaa

Re: Paras rengas kerhokäyttöön keskustelu

Viesti Kirjoittaja FBFIN65 »

No
Niipäs olikin :oops:
Avatar
Homer65
Over The Top
Viestit: 4857
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Re: Paras rengas kerhokäyttöön keskustelu

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

Olisko tähän jollain lisättävää? Mahdollisia "suosituksia". Käyttö sekalaista, hiukan normiajelua, slaloomia, ja radalla niin lujaa ku nahka kestää. Koko vanhukseen istuva 16/225/50. Vanhat alkanu irtoon palasina, rata-ajon jälkeen, takagummit suli "muuten vaan" :lol: .
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Re: Paras rengas kerhokäyttöön keskustelu

Viesti Kirjoittaja Fastback »

Mexico65 kirjoitti: On ne tieliikenne käyttöön lailliset, E ja DOT hyväksynnät löytyy (These tyres are fully road legal).
Tultiin natikkasunnuntaina kummipoikamme ristiäisistä ja jos ei silmäni täysin valehdelleen niin sanoisin, että mexico tuli trailerilla vastaan siinä Tku-Tre tien risteyksessä vähän ennen tärinäraitoja :D

Homerilla näkyi pitovaikeuksia olevan stripillä. Stripin pinnan kesti puhdistua hiekkapölystä. Pito parani veto vedolta. Ei Korpelan dragsterilla tai muilla DRAG slicksi autoilla ollut kauheita pito-ongelmia. Lainekin täräytti Rancherolla 10,8s. Asserin meno on sen näköistä, että tarvitsisi saada lisätilaa kunnon möyhyslickseille niin saisi pitoa tarpeeksi. Loppunopeudet ovat kohtuu asiallisia.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Re: Paras rengas kerhokäyttöön keskustelu

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Huom!
Jotta saisitte parhaan hyödyn ratarenkaista (Toyo Proxes R888, Yokohama ADVAN A048, Nitto NT 01, ym. vastaavat renkaat)
Niin huomioikaa seuraavat arvot.

• Operating Temperature: Toyo Proxes R888 160°F to 220°F (70°C to 104°C), Yokohama ADVAN A048 140°F to 200°F (60°C to 90°C) Tarkastakaa kuitenkin rengasvalmistajan ohjeet
• Hot Inflation Pressures: Toyo Proxes R888 32 to 38 (psi), (2,2 to 2,6 (bar)). Tarkastakaa kuitenkin rengasvalmistajan ohjeet. Sateella noin 6 - 10 psi korkeampi paine.
• Camber: -2.5° to -5.0°, Taakse voi laitta camberia myös aika paljon jos mahdollista.
• Caster: As much positive as possible
• Setting the front with a little to zero toe out will likely improve wear life, straight line speed, and stability with minimal sacrifice to steering response. The exact setting will vary depending on driver and situation.

http://www.yokohama.com.au/trackdays/
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Avatar
Antti66HT
Superpölöttäjä
Viestit: 2112
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
Paikkakunta: Tampere

Re: Hyvät säätöarvot s197 musseen

Viesti Kirjoittaja Antti66HT »

Joo, täytyy peesata Artoa... Hyvillä kesörenkailla aja akuitenkin 50000 km, eli aika marginaalinen kustannus. Eikä ne nyt ihan parissa kesässä pilalle kovetu. Ainakaan eivät mene huonommiksi kun noi halpis renkaat on jo uutena...
beamer
Aktiivi
Viestit: 72
Liittynyt: 24 Maalis 2010, 21:31
Auto: Mustang GT 2007 Roush Package

Re: Hyvät säätöarvot s197 musseen

Viesti Kirjoittaja beamer »

Antti66HT kirjoitti:Joo, täytyy peesata Artoa... Hyvillä kesörenkailla aja akuitenkin 50000 km, eli aika marginaalinen kustannus. Eikä ne nyt ihan parissa kesässä pilalle kovetu. Ainakaan eivät mene huonommiksi kun noi halpis renkaat on jo uutena...

Pakko kuitenkin vähän kommentoida tohon rengasasiaan... Kyllähän renkaan/auton käyttötarkoitus vaikuttaa paljonkin rengasvalintoihin. Itselläni menossa toinen takarengaspari tänä kesänä ja kohta on jo kolmannet vaihdettava alle. Kilsoja tullut 7000km. :? Eli itse valitsen renkaat kyllä aina halvimmasta päästä, koska ihan hyviä renkaita ne on tohon leikkimiseen/poltteluun (tällä hetkellä nankang ns-2 ja hyvin ne tossa menee, natikoissa vartillakin pääsi niillä 12,5 aikoihin) Mutta tietysti jos lompakko kestää niin voihan niitä tonnin takarengasparejakin sulatella, ite näen sen vähän tuhlauksena :wink:

ps. mulle sano rengasasentaja että ekana päivänä kun renkaat vääntää alle niin ei mielellään kannata heti alkaa kiihdyttelee maksimeja vaan ajelee rauhalllisesti jotta liukaste kuivuu/ kumi asettuu kunnolla vanteille. Näin tein eikä pyörähtämisogelmaa mulla ole.
Vastaa Viestiin