http://www.ears.co.uk/product_info.php?products_id=102
Paras rengas kerhokäyttöön keskustelu
- Antti66HT
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2113
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
- Paikkakunta: Tampere
Re: Paras rengas kerhokäyttöön keskustelu
Tulipa tuossa tovi sitten tilattua tuollaiset. Ei ole vielä alla, joten kokemukset vielä uupuu. Edulliset toimitus kulut ja puntakin OLI halpa. Natikoihin olis tarkoitus laittaa alle...
http://www.ears.co.uk/product_info.php?products_id=102
http://www.ears.co.uk/product_info.php?products_id=102
- hannu
- Aina äänessä
- Viestit: 1169
- Liittynyt: 31 Touko 2004, 17:50
- Auto: Ford Mustang 4,6GT 1996
- Paikkakunta: Ikaalinen
Re: Paras rengas kerhokäyttöön keskustelu
Itsellä ko.renkaat koossa 285-35/18 takana,taitaa olla jo kolmas pari ko. rengasmerkkiä/mallia, siis nuo FK452, ihan tyytyväinen olen ollut, edessä tällä hetkellä viime kesänä ostetut Avon ZZ3 koossa 265-35/18, nyt tarttis eli täytyy ostaa uudet eteen tuntuvat kuluvan nuo eturenkaat enemmän näissä takavetoisissa, enkä ole edes "kuurmuttanut", ainakaan kovin paljon91GT kirjoitti:Nyt vasta hokasin että tuli lyhyt sulku kun tuota edellistä viestiä kirjoittelin.91GT kirjoitti:Olis takarenkaille kohta tarvetta ja olen miettiny että olisko Falkenin FK-451 kohtuullisen hyvä kumi.Eli tarkoitin tuota uudempaa FK-452 mallia. Onkohan se sitten yhtälailla huono rengas?
Re: Paras rengas kerhokäyttöön keskustelu
Hienoa. No kyllä määkin sitten uskallan laitaa Falkeenit tilaukseen. Olis kyllä ollutkin aika suolainen lisähintahannu kirjoitti: Itsellä ko.renkaat koossa 285-35/18 takana,taitaa olla jo kolmas pari ko. rengasmerkkiä/mallia, siis nuo FK452, ihan tyytyväinen olen ollut, edessä tällä hetkellä viime kesänä ostetut Avon ZZ3 koossa 265-35/18, nyt tarttis eli täytyy ostaa uudet eteen tuntuvat kuluvan nuo eturenkaat enemmän näissä takavetoisissa, enkä ole edes "kuurmuttanut", ainakaan kovin paljon
niihin dunlopeihin.
- CFR-759
- Aina äänessä
- Viestit: 1558
- Liittynyt: 18 Helmi 2005, 17:25
- Auto: Mustang FB -65
Mustang Boss302 -12
Mustang GT KB -15
Fairlane 427 -64
Mustang GT -05
MB 200 W110 -66 - Paikkakunta: Tampere
Re: Paras rengas kerhokäyttöön keskustelu
Nyt alle tuli Cyrriin Natikohin Nittolta NT05:t. Katsotaan ja kommentoidaan kun on saatu testiä radalla sekä siviilissä.
Ensivaikutelma tänään on että hiljaisemmat ovat kuin NT555R:t mitkä oli viimevuonna alla. Toivottavasti myös
vähän kestävämmät
. Kerrotaan kun Natikat on ohi ja kokemuksia enemmän. Siellä nähdään.
Vesa
Ensivaikutelma tänään on että hiljaisemmat ovat kuin NT555R:t mitkä oli viimevuonna alla. Toivottavasti myös
vähän kestävämmät
Vesa
Mustang Fastback 1965 - 2015
+ yks -64 Fairlane
+ yks museoitu -66 MB 200 benzin W110
+ yks -64 Fairlane
+ yks museoitu -66 MB 200 benzin W110
- FBFIN65
- Mega-addikti
- Viestit: 625
- Liittynyt: 13 Loka 2005, 20:19
- Auto: ford mustang fastback 1965
ford mustang saleen s/c 2005 - Paikkakunta: uusimaa
Re: Paras rengas kerhokäyttöön keskustelu
Mulla ollu testissä yokohama A048, kesän alussa alle ja ne on jo loppu, ei hirveesti ajettu ns siviili ajoa,muuten ihan ok renkaat
- CFR-759
- Aina äänessä
- Viestit: 1558
- Liittynyt: 18 Helmi 2005, 17:25
- Auto: Mustang FB -65
Mustang Boss302 -12
Mustang GT KB -15
Fairlane 427 -64
Mustang GT -05
MB 200 W110 -66 - Paikkakunta: Tampere
Re: Paras rengas kerhokäyttöön keskustelu
Tähän jatkona uudet kokemukset Natikoista (kylläkin vain n. 16 kierroksen) noista Nitton NT05:sta.
Ainakaan renkaista ei jäänyt suoritus kiinni vaan oikein looginen pito. Itsellä oli hieman vielä opettelua
alustamuutosten jälkeen ja viimeisellä vedolla (kun myös remmi katkesi) alkoi osumaan paremmin
myös vaihdot kohdalleen enkä päästellyt niinkuin viimevuonna 3:lla lähes koko kierrosta (paras tais
mennä pelkällä 3:lla). Ainoa lievä tuntuma jäi verrattuna Nitton NT 555R:n lievästi enemmän puskemis
herkkyys mutta voi olla vain jotain ihme tuntemuksia. Niin ja vielä pitää mainita että eivät nämä
NT05:t edes maksa mahdottomasti. Kysyä kannattaa tarjousta tuolta HHP:ltä. Taisi tulla joitain kokoja
suoraan hyllyyn sinne.
Ainakaan renkaista ei jäänyt suoritus kiinni vaan oikein looginen pito. Itsellä oli hieman vielä opettelua
alustamuutosten jälkeen ja viimeisellä vedolla (kun myös remmi katkesi) alkoi osumaan paremmin
myös vaihdot kohdalleen enkä päästellyt niinkuin viimevuonna 3:lla lähes koko kierrosta (paras tais
mennä pelkällä 3:lla). Ainoa lievä tuntuma jäi verrattuna Nitton NT 555R:n lievästi enemmän puskemis
herkkyys mutta voi olla vain jotain ihme tuntemuksia. Niin ja vielä pitää mainita että eivät nämä
NT05:t edes maksa mahdottomasti. Kysyä kannattaa tarjousta tuolta HHP:ltä. Taisi tulla joitain kokoja
suoraan hyllyyn sinne.
Mustang Fastback 1965 - 2015
+ yks -64 Fairlane
+ yks museoitu -66 MB 200 benzin W110
+ yks -64 Fairlane
+ yks museoitu -66 MB 200 benzin W110
Re: Paras rengas kerhokäyttöön keskustelu
Nyt on testattu Michelin TB 5 R : the king of the dry road.
"We have now added TB 5 F and B 5 R. This uncompromising tyre has a semi slick tread
pattern for the ultimate in dry performance. The TB 5 F has a soft compound and the
TB 5 R a medium compound. These tyres are fully road legal."
Koko oli 18/60 - 15, TB 5 R. (225/50 R 15 79 W) eli ei ainakaan vanteen halkaisijalla tai renkaan leveydellä ja matalalla profiililla juhlittu.
Vintage look piti säilyttää.
OK, rengas toimi melko hyvin, on tasapainoinen, lämmetessään paranee mutta kuumana sulaa.
"We have now added TB 5 F and B 5 R. This uncompromising tyre has a semi slick tread
pattern for the ultimate in dry performance. The TB 5 F has a soft compound and the
TB 5 R a medium compound. These tyres are fully road legal."
Koko oli 18/60 - 15, TB 5 R. (225/50 R 15 79 W) eli ei ainakaan vanteen halkaisijalla tai renkaan leveydellä ja matalalla profiililla juhlittu.
Vintage look piti säilyttää.
OK, rengas toimi melko hyvin, on tasapainoinen, lämmetessään paranee mutta kuumana sulaa.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
- FBFIN65
- Mega-addikti
- Viestit: 625
- Liittynyt: 13 Loka 2005, 20:19
- Auto: ford mustang fastback 1965
ford mustang saleen s/c 2005 - Paikkakunta: uusimaa
Re: Paras rengas kerhokäyttöön keskustelu
Mexico65 kirjoitti:Nyt on testattu Michelin TB 5 R : the king of the dry road.
"We have now added TB 5 F and B 5 R. This uncompromising tyre has a semi slick tread
pattern for the ultimate in dry performance. The TB 5 F has a soft compound and the
TB 5 R a medium compound. These tyres are fully road legal."
Koko oli 18/60 - 15, TB 5 R. (225/50 R 15 79 W) eli ei ainakaan vanteen halkaisijalla tai renkaan leveydellä ja matalalla profiililla juhlittu.
Vintage look piti säilyttää.
OK, rengas toimi melko hyvin, on tasapainoinen, lämmetessään paranee mutta kuumana sulaa.
Noi renkaat ei tainut olla tieliikenne kelpoiset
Re: Paras rengas kerhokäyttöön keskustelu
On ne tieliikenne käyttöön lailliset, E ja DOT hyväksynnät löytyy (These tyres are fully road legal).FBFIN65 kirjoitti:Mexico65 kirjoitti:Nyt on testattu Michelin TB 5 R : the king of the dry road.
"We have now added TB 5 F and B 5 R. This uncompromising tyre has a semi slick tread
pattern for the ultimate in dry performance. The TB 5 F has a soft compound and the
TB 5 R a medium compound. These tyres are fully road legal."
Koko oli 18/60 - 15, TB 5 R. (225/50 R 15 79 W) eli ei ainakaan vanteen halkaisijalla tai renkaan leveydellä ja matalalla profiililla juhlittu.
Vintage look piti säilyttää.
OK, rengas toimi melko hyvin, on tasapainoinen, lämmetessään paranee mutta kuumana sulaa.
Noi renkaat ei tainut olla tieliikenne kelpoiset
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
- FBFIN65
- Mega-addikti
- Viestit: 625
- Liittynyt: 13 Loka 2005, 20:19
- Auto: ford mustang fastback 1965
ford mustang saleen s/c 2005 - Paikkakunta: uusimaa
Re: Paras rengas kerhokäyttöön keskustelu
No
Niipäs olikin
Niipäs olikin
- Homer65
- Over The Top
- Viestit: 4857
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Re: Paras rengas kerhokäyttöön keskustelu
Olisko tähän jollain lisättävää? Mahdollisia "suosituksia". Käyttö sekalaista, hiukan normiajelua, slaloomia, ja radalla niin lujaa ku nahka kestää. Koko vanhukseen istuva 16/225/50. Vanhat alkanu irtoon palasina, rata-ajon jälkeen, takagummit suli "muuten vaan"
.
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Re: Paras rengas kerhokäyttöön keskustelu
Tultiin natikkasunnuntaina kummipoikamme ristiäisistä ja jos ei silmäni täysin valehdelleen niin sanoisin, että mexico tuli trailerilla vastaan siinä Tku-Tre tien risteyksessä vähän ennen tärinäraitojaMexico65 kirjoitti: On ne tieliikenne käyttöön lailliset, E ja DOT hyväksynnät löytyy (These tyres are fully road legal).
Homerilla näkyi pitovaikeuksia olevan stripillä. Stripin pinnan kesti puhdistua hiekkapölystä. Pito parani veto vedolta. Ei Korpelan dragsterilla tai muilla DRAG slicksi autoilla ollut kauheita pito-ongelmia. Lainekin täräytti Rancherolla 10,8s. Asserin meno on sen näköistä, että tarvitsisi saada lisätilaa kunnon möyhyslickseille niin saisi pitoa tarpeeksi. Loppunopeudet ovat kohtuu asiallisia.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Re: Paras rengas kerhokäyttöön keskustelu
Huom!
Jotta saisitte parhaan hyödyn ratarenkaista (Toyo Proxes R888, Yokohama ADVAN A048, Nitto NT 01, ym. vastaavat renkaat)
Niin huomioikaa seuraavat arvot.
• Operating Temperature: Toyo Proxes R888 160°F to 220°F (70°C to 104°C), Yokohama ADVAN A048 140°F to 200°F (60°C to 90°C) Tarkastakaa kuitenkin rengasvalmistajan ohjeet
• Hot Inflation Pressures: Toyo Proxes R888 32 to 38 (psi), (2,2 to 2,6 (bar)). Tarkastakaa kuitenkin rengasvalmistajan ohjeet. Sateella noin 6 - 10 psi korkeampi paine.
• Camber: -2.5° to -5.0°, Taakse voi laitta camberia myös aika paljon jos mahdollista.
• Caster: As much positive as possible
• Setting the front with a little to zero toe out will likely improve wear life, straight line speed, and stability with minimal sacrifice to steering response. The exact setting will vary depending on driver and situation.
http://www.yokohama.com.au/trackdays/
Jotta saisitte parhaan hyödyn ratarenkaista (Toyo Proxes R888, Yokohama ADVAN A048, Nitto NT 01, ym. vastaavat renkaat)
Niin huomioikaa seuraavat arvot.
• Operating Temperature: Toyo Proxes R888 160°F to 220°F (70°C to 104°C), Yokohama ADVAN A048 140°F to 200°F (60°C to 90°C) Tarkastakaa kuitenkin rengasvalmistajan ohjeet
• Hot Inflation Pressures: Toyo Proxes R888 32 to 38 (psi), (2,2 to 2,6 (bar)). Tarkastakaa kuitenkin rengasvalmistajan ohjeet. Sateella noin 6 - 10 psi korkeampi paine.
• Camber: -2.5° to -5.0°, Taakse voi laitta camberia myös aika paljon jos mahdollista.
• Caster: As much positive as possible
• Setting the front with a little to zero toe out will likely improve wear life, straight line speed, and stability with minimal sacrifice to steering response. The exact setting will vary depending on driver and situation.
http://www.yokohama.com.au/trackdays/
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
- Antti66HT
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2113
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
- Paikkakunta: Tampere
Re: Hyvät säätöarvot s197 musseen
Joo, täytyy peesata Artoa... Hyvillä kesörenkailla aja akuitenkin 50000 km, eli aika marginaalinen kustannus. Eikä ne nyt ihan parissa kesässä pilalle kovetu. Ainakaan eivät mene huonommiksi kun noi halpis renkaat on jo uutena...
Re: Hyvät säätöarvot s197 musseen
Antti66HT kirjoitti:Joo, täytyy peesata Artoa... Hyvillä kesörenkailla aja akuitenkin 50000 km, eli aika marginaalinen kustannus. Eikä ne nyt ihan parissa kesässä pilalle kovetu. Ainakaan eivät mene huonommiksi kun noi halpis renkaat on jo uutena...
Pakko kuitenkin vähän kommentoida tohon rengasasiaan... Kyllähän renkaan/auton käyttötarkoitus vaikuttaa paljonkin rengasvalintoihin. Itselläni menossa toinen takarengaspari tänä kesänä ja kohta on jo kolmannet vaihdettava alle. Kilsoja tullut 7000km.
ps. mulle sano rengasasentaja että ekana päivänä kun renkaat vääntää alle niin ei mielellään kannata heti alkaa kiihdyttelee maksimeja vaan ajelee rauhalllisesti jotta liukaste kuivuu/ kumi asettuu kunnolla vanteille. Näin tein eikä pyörähtämisogelmaa mulla ole.