Jarrutehostin vaiko eikö?

Kaikkien alustaspektaakkelien äiti
Vehje
Aktiivi
Viestit: 96
Liittynyt: 25 Kesä 2006, 20:48
Paikkakunta: Loppi-Lontoo-Läyliäinen
Viesti:

Jarrutehostin vaiko eikö?

Viesti Kirjoittaja Vehje »

Pitäisi päivittää -66:sen jarrut 1-piirirummuista 2-piirisiksi ja eteen levyt. Mulla on jo eteen Tuumamiehen teettämät korvat jarrusatuloille mutta nyt pitäis päättää tarvitsenko jarrutehostimen vaiko eikö? Taakse kasaan vakiorummut mutta eteen ajattelin laittaa Supran levyt + Saab 900/9000 puristimet jollain vähän pitävämmillä jarrupaloilla.

Onkos jollain Early-Musse jossa levyt edessä mutta ei jarrutehostinta? Kaipaako sitä tehostinta jos vaan on kaikki hilppeet kunnossa?
Ride Sally Ride!
Avatar
Hardy
Aktiivi
Viestit: 35
Liittynyt: 17 Marras 2009, 22:18
Auto: Ford 289 2D Mustang HT-66, 4-Speed Manual. Alkuperäinen Suomi Musse.
Paikkakunta: Oulu

Re: Jarrutehostin vaiko eikö?

Viesti Kirjoittaja Hardy »

Mulla on sellanen Musse johon on tilattu alun perin levyt eteen mutta ei tehostinta. Aika voimalla joutuu jarruttaan mutta siihen on jo tottunut kun muitakaan tehostimia ei ole. Olen harkinnu lisääväni tehostimen tai etsiväni pitävämpiä jarrupaloja.
Ford 289 2D Mustang HT 1966, 4-Speed Manual. Alkuperäinen Suomi Musse.
Ford Mustang, V8 GT 2007. Automaatti
Ford Mondeo, V6 ST220 2007
Avatar
Homer65
Over The Top
Viestit: 4857
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Re: Jarrutehostin vaiko eikö?

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

Pitkälti makuasia! Tämmöinen tikkujalka tykkä tehostimesta, mutta riskimmät tykkää ilman, siis paljaaltaan ... :shock: ..jarruttaa!
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Make67
Aina äänessä
Viestit: 1128
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang HT 1967
Paikkakunta: Lieto

Re: Jarrutehostin vaiko eikö?

Viesti Kirjoittaja Make67 »

Vehje kirjoitti:Pitäisi päivittää -66:sen jarrut 1-piirirummuista 2-piirisiksi ja eteen levyt. Mulla on jo eteen Tuumamiehen teettämät korvat jarrusatuloille mutta nyt pitäis päättää tarvitsenko jarrutehostimen vaiko eikö? Taakse kasaan vakiorummut mutta eteen ajattelin laittaa Supran levyt + Saab 900/9000 puristimet jollain vähän pitävämmillä jarrupaloilla.

Onkos jollain Early-Musse jossa levyt edessä mutta ei jarrutehostinta? Kaipaako sitä tehostinta jos vaan on kaikki hilppeet kunnossa?
Mulla -67:ssa BMW 540:n levyt edessä Wilwoodin satuloilla ja EBC:n paloilla ilman tehostinta. Vakio rummut takana, jarrupaineen säädin konehuoneessa. Kyllä pysähtyy hyvin ja katsastusmiäskin on jokakerta kehunu jarruja...Tehostimen tarve on kyllä mielestäni tottumuskysymys kuten Homerkin totes :wink: .
-Make-
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...

+ -66 HT
+ -94 avo GT
Avatar
JXA-26
Superpölöttäjä
Viestit: 2550
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang -67 HT
Mustang -88 GT
Mustang -95 GT r.SS
Mustang -96GTS r.SS
F350 duel.
Paikkakunta: Hirsilä City
Viesti:

Re: Jarrutehostin vaiko eikö?

Viesti Kirjoittaja JXA-26 »

Karailan Ville oli laittanu -70 HT.seen hydraulitehostimen, ja tykkäsi kovasti. Helppo yhtyä mielipiteeseen, kun nyt jonkin verran kurvaillut tuolla kilpuri sn95.lla missä on tuo hydraulinen tehostus, ja poljin tuntuma kokoajan on hyvä eikä jarrut "katoa" heti toisen kerran jälkeen niinkuin alipainetehostin tekee. Mulla -67.ssa normi levyt edessä ja rummut takana, eikä tehostajaa. Enkä ole kaivannut tehostusta.
Oh drag racing, I thought you wanted to race for real...
Avatar
65HT
Mega-addikti
Viestit: 766
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Re: Jarrutehostin vaiko eikö?

Viesti Kirjoittaja 65HT »

Minulla levyt edessä ja rummut takana. Ei tehostinta. Vuorotellen kun ajelee tuon käyttöpelin kanssa kaipaa kyllä tehostinta. Sitten kun pelkästään mustangilla kaahailee tottuu kyllä tehotomatomaankin. Joskus äkkitilanteessa kaipaa myös tehostinta. Joten jos valita pitäisi, tehostin, ehdottomasti.
(Mustang 1965 HT 289, C4) 2001-2011
Chrysler Sebring 2.7 2002

"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
Avatar
vesaahc
Aktiivi
Viestit: 70
Liittynyt: 11 Loka 2008, 16:18
Auto: 65 ht
Paikkakunta: tampere

Re: Jarrutehostin vaiko eikö?

Viesti Kirjoittaja vesaahc »

65 ht/levyt, tehostajaa ei enää ole, tuskin tulen laittamaankaan. ( ja tällä ajelee myös emäntä)
ohjauksen jäykkyys on tässä mallissa enemmänkin huolena.
MUSTANG 65 HT.
Vastaa Viestiin