Vaikka avomallia en omista...
S197 on normaali auto käyttökuluiltaan , varaosien saatavuudelta jne. siinä missä mikä vaan euroautokin. Toki jos n. 300 heppainen bensa V8 on nokalla, eihän se mikään "pisaralla pisimmälle" auto ole. 10-15 litraa menee sadalle ajotavasta riippuen.
Mitään ihmeellisiä tyyppi ongelmia ei kerholaisilla ainakaan ole ollut, eli hyvin varmatoiminen laite.
Jos auto on jo leimattu suomeen, vuosikatsastuksessa ei mitään ongelmia ole, jos tuot itse, valot on ne suurimmat osat mitkä joutuu e-hyväksyttyihin vaihtamaan.
Itsellä on ollut sekä automaatti että manuaali S197. Tämä vaihteistokysymys on täysin makuasia. Oma mielipiteeni on että manuaali muuttaa auton luonteen hieman urheilullisemmaksi ja itse pidän manuaalista huomattavasti enemmän. Jos tarkoitus on joskus ajaa kerhon slalom tai ratapäivillä, manuaali on parempi.
Automaatti on taas melko kiva kaupunkicruisailussa ja jonoissa ajamisessa, eli kuten sanoin täysin makuasia.
S197 on ajoltaan jo vakionakin ihan siedettävä ja tuskin se on asia mikä pettymyksen tuottaa. Äänieristys ei ihan paras mahdollinen ole, mutta jos avoautoa olet muutenkin hommaamassa , niin eipä sekään haittaa. Toki jos nyt hienoimpiin mersuihin ja bemareihin alkaa vertaamaan ajomukavuutta, niin kannattaa unohtaa Mustang ja pysyä germaaneissa.
Mustang on käsite. Monelle meistä elämäntapa , unelmien täyttymys ja tunnepuolen juttu. Eli en lähtisi mitään TM vertailua tekemään muihin merkkeihin lainkaan. Mussella me kaikki ajetaan vaikka sen ominaisuudet olisivat mitä vaan vuosimallista riippumatta. Hienoo hommaa.
Jos kuume on päällä, osta ihmeessä ja liity hevosmiesten porukkaan
