Käyttökokemuksia 2005-> Mussesta, please

Tribute to Mustang. Keskustelua VIN-koodeista, valmistusajankohdista tai muuten vaan Mustangista

Valvoja: Ville K

J-Ho
Aktiivi
Viestit: 31
Liittynyt: 27 Touko 2011, 11:32
Auto: Mustang GT 2007

Käyttökokemuksia 2005-> Mussesta, please

Viesti Kirjoittaja J-Ho »

Moi,

Minulle heräsi loppukeväästä karmaiseva Mustang- kuume! Jotenkin kyseinen automalli näyttää vain niiiiin pirun hyvältä silmissäni, että... Retroautojen eh-do-ton ykkönen :roll-roll: ! Viimeinen niitti oli se, kun näin kotikaupungissani Turussa valkoisen avo-GT:n, ai sitä kasin jylinää! :love:

Korimalli on ilmeisesti S197 ja olisin hyvin kiinnostunut ja kiitollinen saamaan käyttökokemuksia ko. automallista. Kyseessä on juuri avomallia, sillä tämä tulisi vain ja ainoastaan kesäkäyttöön ja korvaisi nykyisen -94:n MB SL:n.

Siis plussat ja miinukset ajossa, varaosahinnat, manuaali vs. automaatti, voiko katsastusmies aiheuttaa päänsärkyä?

Nöyrä kiitos!

Jouni
Avatar
pokkinen
Aina äänessä
Viestit: 1178
Liittynyt: 02 Kesä 2009, 10:18
Auto: Ford Transit
Paikkakunta: Nokia

Re: Käyttökokemuksia 2005-> Mussesta, please

Viesti Kirjoittaja pokkinen »

Vaikka avomallia en omista...
S197 on normaali auto käyttökuluiltaan , varaosien saatavuudelta jne. siinä missä mikä vaan euroautokin. Toki jos n. 300 heppainen bensa V8 on nokalla, eihän se mikään "pisaralla pisimmälle" auto ole. 10-15 litraa menee sadalle ajotavasta riippuen.
Mitään ihmeellisiä tyyppi ongelmia ei kerholaisilla ainakaan ole ollut, eli hyvin varmatoiminen laite.
Jos auto on jo leimattu suomeen, vuosikatsastuksessa ei mitään ongelmia ole, jos tuot itse, valot on ne suurimmat osat mitkä joutuu e-hyväksyttyihin vaihtamaan.
Itsellä on ollut sekä automaatti että manuaali S197. Tämä vaihteistokysymys on täysin makuasia. Oma mielipiteeni on että manuaali muuttaa auton luonteen hieman urheilullisemmaksi ja itse pidän manuaalista huomattavasti enemmän. Jos tarkoitus on joskus ajaa kerhon slalom tai ratapäivillä, manuaali on parempi.
Automaatti on taas melko kiva kaupunkicruisailussa ja jonoissa ajamisessa, eli kuten sanoin täysin makuasia.

S197 on ajoltaan jo vakionakin ihan siedettävä ja tuskin se on asia mikä pettymyksen tuottaa. Äänieristys ei ihan paras mahdollinen ole, mutta jos avoautoa olet muutenkin hommaamassa , niin eipä sekään haittaa. Toki jos nyt hienoimpiin mersuihin ja bemareihin alkaa vertaamaan ajomukavuutta, niin kannattaa unohtaa Mustang ja pysyä germaaneissa.

Mustang on käsite. Monelle meistä elämäntapa , unelmien täyttymys ja tunnepuolen juttu. Eli en lähtisi mitään TM vertailua tekemään muihin merkkeihin lainkaan. Mussella me kaikki ajetaan vaikka sen ominaisuudet olisivat mitä vaan vuosimallista riippumatta. Hienoo hommaa.

Jos kuume on päällä, osta ihmeessä ja liity hevosmiesten porukkaan :D
- Juha -
Avatar
stangrider
Aina äänessä
Viestit: 1341
Liittynyt: 31 Touko 2004, 08:31
Paikkakunta: sAVO

Re: Käyttökokemuksia 2005-> Mussesta, please

Viesti Kirjoittaja stangrider »

http://www.nettiauto.com/ford/mustang/3926630

Tuosta ilmoituksesta selviää jotain totuuksia, joita voi tulla vastaan.
Muuttoautona on säilynyt alkuperäisenä ja yhdellä omistajalla ollut = helppo historia.
Hinnoittelu on tullut alaspäin tietysti alun huumavuosista huminalla.
Kannattaa muistaa myös mitä Mustang maksaa Jenkeissä. Hinnan 3x rapakon ylittäessä, ei tee siitä 3xparempaa.
Nythän on uutta Mustangia , vm2011, myynnissä jo virallisesti Suomessakin, joten varaosien saatavuuskin lienee turvattu ja osatoimittajia on ollut tähänkin asti todella hyvin tarjolla.

Mustang on fiilis auto, merkin voi lukea usein vastaantulijoiden huulilta 8)
J-Ho
Aktiivi
Viestit: 31
Liittynyt: 27 Touko 2011, 11:32
Auto: Mustang GT 2007

Re: Käyttökokemuksia 2005-> Mussesta, please

Viesti Kirjoittaja J-Ho »

Kiitos tiedoista!

Yllättävän pienikulutteinen auto kyseessä! Tai ehkä minulla on sellainen käsitys, että nämä nykyaikaiset jenkkivehkeet kuluttavat yhtä paljon kuin kuuskytluvulla!

Oma Mersuni vie jopa aavistuksen enemmän, vaikka siinä on vain 3,2:n kuutoskone. Jos haluaa jonkun bensapihin auton, kannattaa hankkia Toyota Prius tms. Unelmista on maksettava oma hintansa, pitää taas paikkansa.

Ehkäpä sekin oli harhakäsitys, että tällaiseen autoon varaosat maksavat maltaita, mutta ehkä nettiaikakausi on muuttanut hinnoittelua paljon. Netistä tuntuu saavan rapakon takaa kaikkea; osia ja autoja pelkällä loggautumisella.

Joo-o, kyllä Ponikuume on kova ja kirjoittelunne perusteella vielä nousussa, päivä päivältä :D ... pitää vain saada emäntä vielä vakuutettua. :oops:

Olen katsonut tuotan linkin auto, mutta on näemmä ehtinyt mennä. Olikohan jonkun foorumilaisen auto? Oppinut sen, että jos erikoisempaa autoa tai autoa yleensäkin, on etsimässä, kannattaa ottaa yhteyttä ko. ajonuevoihin vihkiytyneiltä ja mahdollisesti löytää auto joltakin foorumilaiselta.

Onkos teillä jonkinlaista käsitystä auton verotuksesta ja kuinka paljon nuo muutoskustannukset ovat? Ilmeisesti muuttoautoon ei tarvitse tehdä muutoksia, mutta tuontiautoon kyllä? Voiko Suomen lainsäädäntö olla näin päin p:tä?

Ja täytyy kehaista vielä lopuksi teitä foorumilaisia: kyllä on asiantuntevaa ja ystävällistä porukkaa!!!

Yst.terv.
-Jouni-
Avatar
FFreak
Aina äänessä
Viestit: 1200
Liittynyt: 08 Tammi 2005, 13:35
Auto: Mustang sportsroof -69, 306, C4, 4,1 lukko. Musta. Ja coupe -78, 302 ja c4.
Paikkakunta: Äänekoski

Re: Käyttökokemuksia 2005-> Mussesta, please

Viesti Kirjoittaja FFreak »

Tullin sivuilta löytyy toteutuneita veropäätöksiä. Niissäkin on aika lailla hajontaa. Pyöreästi V6:n n.7500€ - V8:n 13000€. Tuolla välillä tuntuisi -05 - -07 verot olevan. Lisäksi tietysti rahti ym.
Ja tosiaan muuttoautolle ei tarvitse tehdä mitään muutoksia. Lamput takuulla yhtä hyviä ja kuin täällä euroopassa mutta vaihtaa pitää. Onneksi lasit kelpaavat nykyään ettei niitä tarvitse enää vaihtaa, mutta valot menee vaihtoon. Naurettavaa! Pelkkää rahastustahan tuo taitaa olla. :evil:
Kahta en vaihda,-69 Mussea ja ...

Mustang sportsroof -69, 306, c4, 9` 4.11.
Mustang II coupe -78, 302, c4, 8`
Ford Ranch wagon 292Y, man, 9´ -61
Volovo V60 T6 AWD hybrid - 20
Avatar
CFR-759
Aina äänessä
Viestit: 1551
Liittynyt: 18 Helmi 2005, 17:25
Auto: Mustang FB -65
Mustang Boss302 -12
Mustang GT KB -15
Fairlane 427 -64
Mustang GT -05
MB 200 W110 -66
Paikkakunta: Tampere

Re: Käyttökokemuksia 2005-> Mussesta, please

Viesti Kirjoittaja CFR-759 »

Minullakin vain hyviä kokemuksia omasta 2005 GT:stä jolla olen ajellut viimeiset reilu 4 vuotta ympärivuotisesti.
Tosin on umpimalli eli ei avofiiliksiä päässyt kokemaan. Omakin on YK-miehen tuoma muuto-auto eli ei ylimääräisiä
muutostarpeita ja on Kanada-malli josta plussaa esim. kilometrimittari. Käyttötarpeen mukaan varmasti menee
mitä kannattaa alkaa etsimään tosissaan. Kesäcruisailuun paras vaihtoehto avo V6 automaatilla jos ei teholla väliä
(mitä nyt uusi 2011 malli pistää pöytään samat tehot kuin -05 GT:n 4.6 V8). Sekä niitä on melko hyvin myynnissä jo
tänne rekisteröityjä. Kannattaa käydä koe-ajamassa muutama yksilö niin saa tuntuman. Jos taas vähän enemmän
haluaa kulkua niin kannattaa valita GT V8:lla, siinä myös ne saundit kohdallaan. Kutonen ei hirveesti juttele, vai?
Ajosta ja ajotuntumasta sen verran että jos on vähän ajettu ja mahdollisesti alustaa lievästi paranneltu niin riittää
hyvin normiajoon. Ajan myötä varmaan alusta veltostuu eikä tunnu niin hyvältä (esim. orig. iskareilla) mitä lievästi
parannettu tai enemmän parannetulla alustalla. Eli kannattaa käydä niillä koe-ajoilla muutamalla ihan erilaisella
yksilöllä niin saa tuntuman mikä itsestä tuntuu sopivimmalta. Itsellehän olet tätä suunnittelemassa.

Vesa
Mustang Fastback 1965 - 2015
+ yks -64 Fairlane
+ yks museoitu -66 MB 200 benzin W110
Avatar
pokkinen
Aina äänessä
Viestit: 1178
Liittynyt: 02 Kesä 2009, 10:18
Auto: Ford Transit
Paikkakunta: Nokia

Re: Käyttökokemuksia 2005-> Mussesta, please

Viesti Kirjoittaja pokkinen »

CFR-759 kirjoitti:Ajosta ja ajotuntumasta sen verran että jos on vähän ajettu ja mahdollisesti alustaa lievästi paranneltu niin riittää
hyvin normiajoon. Ajan myötä varmaan alusta veltostuu eikä tunnu niin hyvältä (esim. orig. iskareilla) mitä lievästi
parannettu tai enemmän parannetulla alustalla.
Vesa
Vesku tietää takuulla.
Jos S197 tahdotaan ihan oikeasti hyväksi ajaa, vain laittamalla Bilstein iskarit joka nurkkaan ja vaihtamalla taakse alatukivarret uretaanipuslilla, on kuin eri autoa ajaisi. Eli jos sijoittaa alustaan n.1500 euroa, ollaan jo hyvin lähellä totuutta :wink: ...... ihan siis normiajoonkin , ei pelkästään ratareino hommissa.
Suuntavakavuus ja peräpään omituinen sivulle pomppiminen paranee näillä toimenpiteillä.
Siihen vielä lisäksi n.200,- euron uniball-nivelillä oleva panhard-tanko, niin alusta on aivan pro.

Jos pari tonnia varaa alustaan, S197 on jo upea ajettava missä ajossa vain.
- Juha -
Avatar
FINGT
Aktiivi
Viestit: 148
Liittynyt: 28 Tammi 2007, 09:05

Re: Käyttökokemuksia 2005-> Mussesta, please

Viesti Kirjoittaja FINGT »

Nooh, sen verran tuosta alustasta että ajaa sillä vakiollakin, ei se niin paska ole.
Siinä se menee normitietä kuin muutkin, mutta jos haluaa parantaa niin noilla mainutuilla muutoksilla paranee.
Iskareista vois mainita myös Koni SRT.T (Koni Orange), hieman edullisemmat kuin Bilsteinit, en osaa sanoa ovatko huonommat vai paremmat mutta parannus alkuperäiseen joka tapauksessa, Jenkkifoorumeilla kehutaan noita kovasti.
Vaihtesto kannattaa valita oman mieltymyksen/käyttötarpeen mukaan.
Automaatinkin saa toimimaan jämäkästi softamuutoksella, mutta silti saa säilytettyä kaupunkiajomukavuuden, mm. Brenspeed, BamaChips jne. ovat erikoistuneet Mustangeihin ja
heiltä saa sellasen moottoriohjaussoftan jolla sekä moottorin että laatikon toiminta muuttuu merkittävästi.

Ajomelua avossa on kyllä jonkin verran mutta on tuota vielä pärjännyt ilman Peltoreita. Ei tosin ole tullut vertailtua Coupen ja Avon eroa.
Mutta varma auto tuntuu olevan, viides vuosi ongelmitta ja itse asiassa paras Ford ja vähävikaisin auto mitä mulla on ikinä ollut, ihmeellistä eikö totta :)

Ja nyt vaan juutuupista katteleen sopivia putkia, FRPP Stinger, FRPP GTA, Borla, Magnaflow, Bassani jne.
Avatar
Mustang06
Hiljaisempi
Viestit: 12
Liittynyt: 17 Huhti 2011, 18:45
Auto: Mustang ST -12
Dodge Ram 1500 Sport Hemi 5.7l
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Käyttökokemuksia 2005-> Mussesta, please

Viesti Kirjoittaja Mustang06 »

Löytyykö Helsingin lähistöltä pajoja jotka laittaisivat Brenspeedin tai BamaChipsin softan Musseen?
Suunnitelmissa on laittaa myös Air intake cooler -06 V6:een ja siinä taitaa myös olla softan uudelleen ohjelmointi.
Avatar
Mustang06
Hiljaisempi
Viestit: 12
Liittynyt: 17 Huhti 2011, 18:45
Auto: Mustang ST -12
Dodge Ram 1500 Sport Hemi 5.7l
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Käyttökokemuksia 2005-> Mussesta, please

Viesti Kirjoittaja Mustang06 »

Löysin tällaisen paketin. Onko kokemuksia? Onko tää nyt sellainen setti, että automaattilaatikkoa saa ohjelmoitua ja tässä on myös se Air Intake cooler?
http://www.americanmuscle.com/jlt-sct-0509v6-kit.html

Ilmeisen helppo asentaa itsekin jos työkalut pysyvät käsissä?
beamer
Aktiivi
Viestit: 72
Liittynyt: 24 Maalis 2010, 21:31
Auto: Mustang GT 2007 Roush Package

Re: Käyttökokemuksia 2005-> Mussesta, please

Viesti Kirjoittaja beamer »

Mustang06 kirjoitti:Löytyykö Helsingin lähistöltä pajoja jotka laittaisivat Brenspeedin tai BamaChipsin softan Musseen?
Suunnitelmissa on laittaa myös Air intake cooler -06 V6:een ja siinä taitaa myös olla softan uudelleen ohjelmointi.
Mä tilasin shelbyyn vmp-tuningin intake+softa+hihnapyöräsetin ja se tuli muutama päivä sitten. Intake ja softa asennettu noin puolessa tunnissa omin voimin niin kannattaa tilata jenkeistä suoraan ja asennella itse. http://www.vmptuning.com/store/index.ph ... &parent=88

Toimitus noin 2-3 viikkoa. Suosittelen.
Avatar
FINGT
Aktiivi
Viestit: 148
Liittynyt: 28 Tammi 2007, 09:05

Re: Käyttökokemuksia 2005-> Mussesta, please

Viesti Kirjoittaja FINGT »

Noilta kaikilta mainituilta saa Tunerin & halutun tune CAI:n kera jos haluaa, ja asennuksessa ei tosiaan tarvitse autoasentajaa jos työkalut pysyy kädessä.
Ameriikan palstoilla eivät ole noita Tunerin mukana tulevia ohjelmia kovin kehuneet mutta perustelut eivät ole olleet mitenkään vankat.
Avatar
Redfire06
Aktiivi
Viestit: 95
Liittynyt: 31 Touko 2007, 09:20
Auto: Mustang GT 2006
Paikkakunta: Tampere

Re: Käyttökokemuksia 2005-> Mussesta, please

Viesti Kirjoittaja Redfire06 »

FINGT kirjoitti:Noilta kaikilta mainituilta saa Tunerin & halutun tune CAI:n kera jos haluaa, ja asennuksessa ei tosiaan tarvitse autoasentajaa jos työkalut pysyy kädessä
Tähän on helppo kompata.
Asensin itse CAI:n vakio airboxin tilalle, ei siis voi olla vaikea homma.
Hyvät ohjeet tietysti auttoi.

Ja tune meni sisään mukana tulleella ohjelmointilaittella OBD kautta hetkessä.

Marko
'06 Ford Mustang GT 280 cid
'07 Mazda MX-5 NC 110 cid ;)
Linkki Mussen talliin viewtopic.php?f=36&t=10988
Avatar
MouTine
Mega-addikti
Viestit: 688
Liittynyt: 17 Heinä 2006, 23:10

Re: Käyttökokemuksia 2005-> Mussesta, please

Viesti Kirjoittaja MouTine »

pokkinen kirjoitti:
CFR-759 kirjoitti:Ajosta ja ajotuntumasta sen verran että jos on vähän ajettu ja mahdollisesti alustaa lievästi paranneltu niin riittää
hyvin normiajoon. Ajan myötä varmaan alusta veltostuu eikä tunnu niin hyvältä (esim. orig. iskareilla) mitä lievästi
parannettu tai enemmän parannetulla alustalla.
Vesa
Vesku tietää takuulla.
Jos S197 tahdotaan ihan oikeasti hyväksi ajaa, vain laittamalla Bilstein iskarit joka nurkkaan ja vaihtamalla taakse alatukivarret uretaanipuslilla, on kuin eri autoa ajaisi. Eli jos sijoittaa alustaan n.1500 euroa, ollaan jo hyvin lähellä totuutta :wink: ...... ihan siis normiajoonkin , ei pelkästään ratareino hommissa.
Suuntavakavuus ja peräpään omituinen sivulle pomppiminen paranee näillä toimenpiteillä.
Siihen vielä lisäksi n.200,- euron uniball-nivelillä oleva panhard-tanko, niin alusta on aivan pro.

Jos pari tonnia varaa alustaan, S197 on jo upea ajettava missä ajossa vain.
Suuntavakaus ja ym ym asiat kyllä paranevat, mutta meteli kasvaa. Itseä ainakin toi oma auto ärsyttää kun on hienoja hipo-osia kiinni, niin äänimailma on kuin jossain Hiluxissa. Toki auto ei ole S197 korinen vaan vanha saippuakotelo SN95. Seuraava auto on taatusti jokin joka on jo originellilla puslilla hyvä ajaa.
Nykyiset:
'07 CL63 AMG 6.2i V8

Ollut joskus:
'04 SLK55 AMG 5.4i V8
'05 CLK55 AMG 5.4i V8
'00 CLK55 AMG 5.4i V8
'94 A8 4.2i V8
'92 850i 5.0i V12
'96 Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 TownCar 4.6i V8
'78 Capri 2.9i V6 BOA Cosworth
'77 Capri 2.8i V6
Avatar
FBFIN65
Mega-addikti
Viestit: 625
Liittynyt: 13 Loka 2005, 20:19
Auto: ford mustang fastback 1965
ford mustang saleen s/c 2005
Paikkakunta: uusimaa

Re: Käyttökokemuksia 2005-> Mussesta, please

Viesti Kirjoittaja FBFIN65 »

Mites noi softat Esim beamerin softa vois sopia mulle luulisin jos maksua vastaan syöttäis toisen softan eri autoon, sais kuoletettua tunen hintaa jakamalla softaa muillekin ? tietenkin pitäis tietää vähän näistä jutuista, mut ajatuksena onko mielipiteitä ?
Luin tuolta ameriikan foorumeilta että ovat soveltaneet samoja tuneja erilaisiin versioihin toimivin tuloksin ?
Vastaa Viestiin