-67 fastback alustan parannus ohjeita kaivataan

Kaikkien alustaspektaakkelien äiti
Fastback
Over The Top
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Viesti:

Re: -67 fastback alustan parannus ohjeita kaivataan

Viesti Kirjoittaja Fastback »

surmanajaja kirjoitti:mitenkään väheksymättä mexico65 ajosaavutuksia ja mustang-rakenteluja; mikähän sitten on erinomainen ajettava tuotantoauto? Olen itse nähnyt rakennettuja Mustangeja jotka olisivat itselleni varsin riittäviä katukäyttöön, lähikyliltä löytyy/löytyi 66 mustangia bmw eturipustuksilla jne ja ison veden takana 65-66 musseihin on istutettu niin c4 kuin c6 corveten akselistoja ...ja Griggs racingin eturipustuksetkin vaikuttavat ihan toimivilta vaikken toki itse sellaisella varustettua mustangia ole päässytkään koeajamaan.

onko kellään muuten suomessa käytössä RRS putkan etujousitusta/hammastankoa?
Tuotantoautoja edustavat M5:t, M6:t, modernit Porschet, Ferrarit, Bugatit yms. Varmasti ovat erinomaisia ajettavia. Mun TTE thyyning Anjoviskin on erinomainen ajettava verrattun vanhaan '65 hoppaani vaikka tehoa ei ole mitn.

Jos toi 66 musse on 535 bmw tolpilla, niin onko höylän entinen hermojen lepuutteluprojekti 289 littlefieldin blowerilla. Olis vaan ollut FB kori niin olisi tullut mun talliin jo aikapäiviä sitten.

Tunnistan kaksi RRS keulaa kotimaasta, toinen äijä lukee täällä joskus ja kirjoittaa joskus - ei ole tainnut vielä ajaa keksinnöllä. Toinen äijä ei täällä kirjoita, ajanut ehkä 400 metriä... Eli oikeaa kokemusta en ole kuullut vielä minkäänlaista.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Fastback
Over The Top
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fastback »

kaara91 kirjoitti:Tuo minun heittoni oli lähinnä vitsi. Enkä halua suututtaa ketään heitollani. Onhan se selvää että tehtaalla tehty urheilu / kilpa -auto verrattuna mihin hyvänsä autoon joka on rakennettu perheautoksi jo alustaltaan on mahdoton valmistaa tilanpuutteen vuoksi optimiin. Kuten olen aikaisemmin jo sanonut, että tässäkin pätee valmistajalla samat periaatteet kuin moottoreissakin ne rakennetaan ja suunnitellaan käyttötarkoituksen mukaan. Vai osaako joku sanoa minkä kotteron alustalle F1 on rakennettu. :lol: :lol: :lol:
F1 on tuskin erinomainen ajettava uraisella pikatiellä, mukulakivikadulla tai soratiellä. 911 Turbo Porsche tai M6 on. Toi Gallardo oli asiallinen (ehkä hieman karrikoiva) vastaus, vastasit kysymykseen, mikä on erinomainen tuotanto auto. Kysymys kuuluisikin esittää, että mikä on erinomainen Mustangi ajaa tai erinomainen muskeliauto ajaa? Onko sellaista?
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Mexico65
Over The Top

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Mustangin alustaan palatakseni...
Slalom Cup #1 / 2011
Early mod. aika 47.0 s. (65 fast back)
Taakse jäi kaikki Earlyt, monet Late mod. ja S197 luokan Mustangit.
Tässä hyvä esimerkki alustan toimivuudesta….
vai kuskin taidoista…
Tuosta autosta on turha etsiä eksoottisia alustan osia, runkoaisojen yhdistäjiä, tehoa, renkaita tai mitään muutakaan erityistä jolla aika on saavutettu.
Toisin sanoen opetelkaa ensin ajamaan ja siten rupeatte hankimaan niitä alustan osia.
tai ajakaa vaan kovempaa…
Yleensä vauhti tai vauhdittomuus löytyy helpoiten ratin ja penkin välistä.

Toisin sanoen massiivisilla alustan tai muillakaan muutoksilla ei välttämättä tuo auton kulku yhtään parannusta mutta itsetunto paranee ja puhetta riittää.
Liitteet
1.jpg
TheRipperSkidPad-364x247.jpg
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Homer65
Over The Top
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

Mexico65 kirjoitti:Mustangin alustaan palatakseni... Toisin sanoen massiivisilla alustan tai muillakaan muutoksilla ei välttämättä tuo auton kulku yhtään parannusta mutta itsetunto paranee ja puhetta riittää.
:lol: :lol: :lol: Niin totta, niin totta!! Toisaalta kädetön kuski saattaa saada paljon apua, alustamuutoksista, ja tätä suuta on paha tukkia :ranting: :ranting: :vitsi: .
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
ROKI
Aina äänessä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ROKI »

FB67 kirjoitti:Morjesta!
Eli minkälaisia parannuksia te asiantuntijat ehdottaisitte -67 fastbackin alustaan? Auto on ihan normaali käytössä kesäisin, eli ei ole kiihdytys tai muu racing vehje.
Tarkoituksena olisi saada siitä paremmin ohjautuva ja turvallisempi normaali käyttöön. Olen katsonut erinlaisia coil over settejä ja ride techin ilma vehkeitä, mutta en niistä sen tarkemmin osaa sitten päättää mitä kannattaisi käyttää. Budjetti on tietenkin mahdollisimman pieni, mutta kaikkea saa ehdottaa kunhan perustelee miksi semmoinen kannattaa laittaa. (max budjetti 7000€ koko alustaan). Moottorina on tällä hetkellä piristetty 302, noin 300hp.

Kiitoksia avusta jo näin etukäteen!
Älä helvetissä mene pilaamaan orkkiskuntoista autoa kaiken maailman alusta virityksillä, tietenkin rahat ja auto on sinun ja saat tehdä mitä lystäät sen kanssa. Mutta jos käytät tervettä järkeä, niin saat autosi kulkemaan ja tuntumaan pikku muutoksilla miellyttäväksi ajaa. Et tarvitse runko jäykkäreitä etkä koilovereita etkä arningmuutoksia. Uudet jouset ja iskarit ja puslat, niin on riittävän hyvässä ryhdissä. Kampper ja kaster kulmien säädöt kohdilleen, kannattaa hiukan sottailla ennenkuin lähtee merta etemmäs kalaan.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Vastaa Viestiin