Peräöljyn ääntä vaimentava vaikutus.Redline 75W90 Shockproof

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Avatar
Futurage
Addikti
Viestit: 496
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 23:35
Paikkakunta: Tampere

Peräöljyn ääntä vaimentava vaikutus.Redline 75W90 Shockproof

Viesti Kirjoittaja Futurage »

Tein ja asensin kaverin Mustangiin 8" murikan.Kaikki uutta. Tehty ja säädetty aikas hyvällä kokemuksella..Laitoin öljyksi Redlinen 75W90 Shockproofit ja purkin kitkanmuuntolisäainetta levylukon takia.
Kaikki hyvin mutta perä pitää edelleen ( tämä on hyvin pientä verrattuna tilanteeseen ennen remonttia ) pientä "vinkunaa/ulinaa" tietyissä nopeuksissa ihan pintakaasulla.Saiskohan tätä eri öljyllä talttumaan? Onko muilla kokemuksia tästä Redlinen öljystä ? Tämähän on uuden sukupolven synteettinen ja todella lirua kun sen pullosta ulos kaataa.
0400-834819
1980 Fairmont Futura Brothel-on-wheels 6 speed +9". 11,006/204 kmh. 267 seisova maili.Tehokkaampi moottori tulosssa jossain vaiheessa.
1966 Fairlane GTA 390 +C6+9"lukko.MR rek.suomiauto.13,44/170 kmh.
Avatar
MouTine
Mega-addikti
Viestit: 688
Liittynyt: 17 Heinä 2006, 23:10

Re: Peräöljyn ääntä vaimentava vaikutus.Redline 75W90 Shockp

Viesti Kirjoittaja MouTine »

ShockProofistahan on Light, Medium ja Heavy versiot. Mitäköhän nyt on laitettu perään? Mulla on vuosikaudet ollut noi raskaimmat eli Heavyt. Mitään lisäaineta en ole laittanut... Pitäsköhän semmosiakin kaataa? Mun mielestä noi on jo valmiiksi lisäaineistettuja.
Nykyiset:
'07 CL63 AMG 6.2i V8

Ollut joskus:
'04 SLK55 AMG 5.4i V8
'05 CLK55 AMG 5.4i V8
'00 CLK55 AMG 5.4i V8
'94 A8 4.2i V8
'92 850i 5.0i V12
'96 Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 TownCar 4.6i V8
'78 Capri 2.9i V6 BOA Cosworth
'77 Capri 2.8i V6
Arto65FB
Superpölöttäjä
Viestit: 2575
Liittynyt: 02 Maalis 2004, 08:33

Re: Peräöljyn ääntä vaimentava vaikutus.Redline 75W90 Shockp

Viesti Kirjoittaja Arto65FB »

kaara91 kirjoitti:Toi öljyyn laitettava lisäaine huonontaa ton lukon pitävyyttä.
Lisätään tähän vielä, että "huonontaa" tarkoituksella.
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Re: Peräöljyn ääntä vaimentava vaikutus.Redline 75W90 Shockp

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

ShockProof Heavy!
Heavy voidaan luokitella 75W250 vaihteistoöljyksi, mutta sillä on 75W90 öljyä vastaava viskositeetti.

Tuota olen käyttänyt sekä vaihdelaatikossa (Ford TopLoader), että perässä (Ford 9" Detroid Locker ja Ford 8" kitkalukko) usean vuoden ajan kokemukset vain myönteisiä.
Ääntä vaimentavaa ominaisuutta en ole huomannut kummankaan käyttökohteen osalta, vaikka öljy on erittäin paksua ja kiinnipysyvää. Voi olla, että äänikin saattaa vaimentua.

TopLoaderissa ainoa öljy joka on minulla kestänyt ja toiminut kuumissa olosuhteissa niin, ettei vaihteisto rutise kuumana (noin +100 astetta celsiusta).
Varmaan muitakin hyviä öljyjä tähän käyttöön löytyy.

http://www.roadmachine.fi/redline.html
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Galaxie61
Mega-addikti
Viestit: 803
Liittynyt: 07 Loka 2004, 14:53
Auto: Galaxie -61
Paikkakunta: huitsin nevada

Re: Peräöljyn ääntä vaimentava vaikutus.Redline 75W90 Shockp

Viesti Kirjoittaja Galaxie61 »

harvassa on ne tarvikevälitykset jotka saa täysin äänettömiksi.
pikku ulinatkin yleensä häipyy kun saa vähän kilometrejä ajettua..

ja mikä ihmeen sisäänajo :LMAO:
"Ei epäröi purra omiaan nilkkaan. Yleensä olen siellä missä ei pitäisi ja sanon ääneen asioita joista muut puhuvat humalassa."
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
Avatar
Futurage
Addikti
Viestit: 496
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 23:35
Paikkakunta: Tampere

Re: Peräöljyn ääntä vaimentava vaikutus.Redline 75W90 Shockp

Viesti Kirjoittaja Futurage »

kaara91 kirjoitti:Kai sinäkin oot sen verran vanha, että tiedät mitä sisäänajo on. No ei vaitiskaan kerron koko kerholle ton perän mysteerin. Perässä on kaksi päähammaspyörää, jotka toimivat 90 asteen kulmassa toisiinsa nähden. Niitä sanotaan hypoidi pyöriksi sen takia, että hampaitten pinnat liukuvat toisiaan vasten. Pintojen valmistus on tarkkaa koneistusta hiomakoneella ja kahden pyöräparin optimi, mahdollisimman suuri hammaskosketus on mahdollista vain yhdellä pyöräparin asennolla. Kun pyöräparit joudutaan asentamaan uudelleen käyttökohteeseen on pintojen muotoon tehty tahallaan pieni pyöreys, joka sallii asennuksessa tapahtuvat virheet. Pyöreys on n. 0,005-0,001 luokkaa. Sitä paitsi, hampaat normaalikäytössä ovat aina johonkin suuntaan kuormittuneina autossa ja siitä syystä hampaiden apsoluuttiset kosketukset etukäteen ovat mahdottomia. Tästä johtuu, että vaikka hammaskosketukset väreillä uusissa hampaissa olisivat oikeat, niin sisäänajossa tuo hammaskosketus tuplaantuu pintojen hioutuessa toisiinsa. Sisään ajossa nuo hammaskosketukset saadaan hiottua niin, että sisään ajon jälkeen värillä mitattu kosketus kattaa koko hampaan pinnan. Jos sisään ajo epäonnistuu tarkoittaa se sitä, että hampaiden pintapaineet on ylittyneet ja hampaissa on tapahtunut kiinnileikkaantumisia, jolloin öljykalvon paksuus ei enään pysty peittämään pinnoisa tapahtuvia kohoumia ja metallit pääsevät koskettamaan toisiaan, jolloin perä rupee pitään ääntä. Tällä tarkoitan perän sisään ajoa. Laakeritkin tarvitsevat sisäänajon, koska ne toimivat esijänityksen alaisina ja tarvitsevat kitkojensa takia totuutusta laakeripinnoilleen.
Jumaliste kaara91 - taidat olla alan ihmisiä ? Toi sun vuorokauden sisäänajo on vaikuttava. Kun tietää niin silloin osaa toimia oikein. :D

Nyt olen entistä vakuuttuneempi siitä, että seuraavaa murikka kootessani hommaan oikean mittavälineen pinionakselin pään ja lautaspyörän keskikohdan välimatkan mittaamiseen. Säästää aikaa ja välttyy turhalta arpomiselta. :?
0400-834819
1980 Fairmont Futura Brothel-on-wheels 6 speed +9". 11,006/204 kmh. 267 seisova maili.Tehokkaampi moottori tulosssa jossain vaiheessa.
1966 Fairlane GTA 390 +C6+9"lukko.MR rek.suomiauto.13,44/170 kmh.
Avatar
Futurage
Addikti
Viestit: 496
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 23:35
Paikkakunta: Tampere

Re: Peräöljyn ääntä vaimentava vaikutus.Redline 75W90 Shockp

Viesti Kirjoittaja Futurage »

MouTine kirjoitti:ShockProofistahan on Light, Medium ja Heavy versiot. Mitäköhän nyt on laitettu perään? Mulla on vuosikaudet ollut noi raskaimmat eli Heavyt. Mitään lisäaineta en ole laittanut... Pitäsköhän semmosiakin kaataa? Mun mielestä noi on jo valmiiksi lisäaineistettuja.
Laittia laitoin.On toodella luirua kun purkista kaataa.
0400-834819
1980 Fairmont Futura Brothel-on-wheels 6 speed +9". 11,006/204 kmh. 267 seisova maili.Tehokkaampi moottori tulosssa jossain vaiheessa.
1966 Fairlane GTA 390 +C6+9"lukko.MR rek.suomiauto.13,44/170 kmh.
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Re: Peräöljyn ääntä vaimentava vaikutus.Redline 75W90 Shockp

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Futurage kirjoitti:Laittia laitoin.On toodella luirua kun purkista kaataa.
Laitti ulos ja heviä tilalle.

Mielestäni laitti on liian ohut.
90W140 lienee oikea viskositeeti alue

Currie Enterprises' 85-140 weight 9-Plus gear oil is highly recommended for use in all rear-ends. Positraction additive must still be used in addition to this oil.

Tämän öljyn valitsin uuteen perään kun valmistaja erikseen kielsi Shockproof öljyn käytön (Wavetrac Ford 9-inch 35 Spline).
Liitteet
hammaskuvio jarru
hammaskuvio jarru
hammaskuvio veto
hammaskuvio veto
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Re: Peräöljyn ääntä vaimentava vaikutus.Redline 75W90 Shockp

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

kaara91 kirjoitti:Siinä mexico on laittanut hyvät kuvat uusista kosketuksista. Ja oikein säädettynä. Noita molempia kuviota ei välttämättä saa hammaspyörien koneistus toleranssien tai perän rungon koneistusvirheiden takia uutenakaan aivan samanlaisiksi. Pääasia kuitenkin on, että tuo vetopuoli saadaan oikeaksi. Huomaatte, että puolet hampaiden kosketuksista on vielä "käyttämättä". Kun sisään ajo on suoritettu nuo jäljet ovat levinneet koko hampaiden alueelle. Tossa minun kuviot asennuksen jälkeen.
Jep.
Tuo minun auto on käyttötarkoitukseltaan rata-auto. Rataa ajettaessa tulee kiihdytyksiä ja jarrutuksia (myös moottori jarrua käytetään), niin asennus- / säätövaiheessa kiinniteltiin erityistä huomiota hammaskuvion osalta niin vetokuin jarrupuoleen. Tämä vaati säädössä erityistä huolellisuutta. Mutta lopputulos on mielestäni kiitettävä. Tähän päästään kun riittävästi aikaa ja hyviä kavereita.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Avatar
Futurage
Addikti
Viestit: 496
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 23:35
Paikkakunta: Tampere

Re: Peräöljyn ääntä vaimentava vaikutus.Redline 75W90 Shockp

Viesti Kirjoittaja Futurage »

No, ajellaan nyt tällä Mussella vähän aikaa ja katsotaan josko hiljenis issekseen.Tällä ajetaan vain kaupungissa cruisaten joten on mahdollista että sisäänajohioutumisen jälkeen ääni hiljenee. Ostin kyllä jo kallista Castrolin synteettistä 75W140 pari litraa ( 32 e / litra).
Niin, tämä on muuten kaverin auto,jos tuota ajotyyliä ihmettelette.. 8) .
0400-834819
1980 Fairmont Futura Brothel-on-wheels 6 speed +9". 11,006/204 kmh. 267 seisova maili.Tehokkaampi moottori tulosssa jossain vaiheessa.
1966 Fairlane GTA 390 +C6+9"lukko.MR rek.suomiauto.13,44/170 kmh.
Galaxie61
Mega-addikti
Viestit: 803
Liittynyt: 07 Loka 2004, 14:53
Auto: Galaxie -61
Paikkakunta: huitsin nevada

Re: Peräöljyn ääntä vaimentava vaikutus.Redline 75W90 Shockp

Viesti Kirjoittaja Galaxie61 »

kaara91 kirjoitti:Kai sinäkin oot sen verran vanha, että tiedät mitä sisäänajo on. No ei vaitiskaan kerron koko kerholle ton perän mysteerin. Perässä on kaksi päähammaspyörää, jotka toimivat 90 asteen kulmassa toisiinsa nähden. Niitä sanotaan hypoidi pyöriksi sen takia, että hampaitten pinnat liukuvat toisiaan vasten. Pintojen valmistus on tarkkaa koneistusta hiomakoneella ja kahden pyöräparin optimi, mahdollisimman suuri hammaskosketus on mahdollista vain yhdellä pyöräparin asennolla. Kun pyöräparit joudutaan asentamaan uudelleen käyttökohteeseen on pintojen muotoon tehty tahallaan pieni pyöreys, joka sallii asennuksessa tapahtuvat virheet. Pyöreys on n. 0,005-0,001 luokkaa. Sitä paitsi, hampaat normaalikäytössä ovat aina johonkin suuntaan kuormittuneina autossa ja siitä syystä hampaiden apsoluuttiset kosketukset etukäteen ovat mahdottomia. Tästä johtuu, että vaikka hammaskosketukset väreillä uusissa hampaissa olisivat oikeat, niin sisäänajossa tuo hammaskosketus tuplaantuu pintojen hioutuessa toisiinsa. Sisään ajossa nuo hammaskosketukset saadaan hiottua niin, että sisään ajon jälkeen värillä mitattu kosketus kattaa koko hampaan pinnan. Jos sisään ajo epäonnistuu tarkoittaa se sitä, että hampaiden pintapaineet on ylittyneet ja hampaissa on tapahtunut kiinnileikkaantumisia, jolloin öljykalvon paksuus ei enään pysty peittämään pinnoisa tapahtuvia kohoumia ja metallit pääsevät koskettamaan toisiaan, jolloin perä rupee pitään ääntä. Tällä tarkoitan perän sisään ajoa. Laakeritkin tarvitsevat sisäänajon, koska ne toimivat esijänityksen alaisina ja tarvitsevat kitkojensa takia totuutusta laakeripinnoilleen.

no perkele. ensimmäisen mystisen välityksen taisin kasata v-83 tai jotain sinnepäin, tosin se oli raskaampaan työkoneeseen.. näihin päiviin asti olen tehny sitten vissiin väärin nuo/kin hommat. tosin yhtään ei ole menny rikki tai ulissu epänormaalisti. :LMAO:
"Ei epäröi purra omiaan nilkkaan. Yleensä olen siellä missä ei pitäisi ja sanon ääneen asioita joista muut puhuvat humalassa."
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
Galaxie61
Mega-addikti
Viestit: 803
Liittynyt: 07 Loka 2004, 14:53
Auto: Galaxie -61
Paikkakunta: huitsin nevada

Re: Peräöljyn ääntä vaimentava vaikutus.Redline 75W90 Shockp

Viesti Kirjoittaja Galaxie61 »

kas kummaa kun tehtaalla ei sisäänajeta millään sähkömoottoreilla perävälityksiä.
tarkotan nyt näitä 60-70 luvun amerikanihmeitä. olen nähnyt avattuna ajamattoman perän vuodelta -68. sitä ei ollu pyöritelty millään sen jälkeen kun joe on sen nippuun laittanu.

noista opettajalta kysymisiin jne, mulla oli joskus oppiaineena voimansiirto 3 vuoden ajan..
"Ei epäröi purra omiaan nilkkaan. Yleensä olen siellä missä ei pitäisi ja sanon ääneen asioita joista muut puhuvat humalassa."
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
TPN
Aktiivi
Viestit: 139
Liittynyt: 21 Loka 2009, 20:43
Auto: 1998 GT T-45
Paikkakunta: Turenki

Re: Peräöljyn ääntä vaimentava vaikutus.Redline 75W90 Shockp

Viesti Kirjoittaja TPN »

Eipä ne tehtaalla niistä ikuisia teekään...
1998 GT
micow

Re: Peräöljyn ääntä vaimentava vaikutus.Redline 75W90 Shockp

Viesti Kirjoittaja micow »

kaara91 kirjoitti: 11 Touko 2011, 06:59 Tein omaani tossa talvella kans välityksen vaihdon ja ajoin sisäänajon kellarissa sähkömoottorilla. Vuorokausi molempiin suuntiin. Kosketukset oli hioutuneet koko pinnan alueelle.
Vuokraatko ko. sähkömoottoria mullen?
5v sitten uusi Richmond (3.50:1) ulisi n. 2000km, ennenku hiljeni. Nyt paikallansa YHTÄ ÄÄNEKÄS Quick Performancen (3.89), enkä enää aio kuunnella sitä huutoa ens kesänä. Just ja just vihtin ajaa Käläviän Mustang-pajalta Kokkolaan talliin 20km. :shokki:
micow

Re: Peräöljyn ääntä vaimentava vaikutus.Redline 75W90 Shockproof

Viesti Kirjoittaja micow »

OK, kiitti.
Vällärin vaihtoi sama ammattimies kummallakin kerralla ja kertoman mukaan hammaskosketus on täysin kohillaan.
Ulisee kiihdyttäessä ja löysätessä ihan samalla lailla kuin edeltäjävälityskin. En vaan enää aio ajaa sitä hiljaiseksi. Ei kestä enää lompsa (bensankulutus), eikä hermot sitä jollotusta.
Vastaa Viestiin