Lämmityslaitteen purkaminen 64½:sta

Sisustaan liittyvät detaljit löydät täältä
jatu
Hiljaisempi
Viestit: 9
Liittynyt: 31 Maalis 2007, 16:41
Auto: Ford Mustang 64 1/2, HT, 260 cid
Paikkakunta: Helsinki

Lämmityslaitteen purkaminen 64½:sta

Viesti Kirjoittaja jatu »

Hei!
Mussesta tuli höyrykaappi, lämmityslaite työntää höyryä auton sisälle.
Nestettä on tullut myös apumiehen puolelle jalkatilaan.
Mistäpäin kannattaa purkaminen aloittaa?
Kuinka paljon pitää purkaa?
Ilmastointilaite on kardaanin päällä.
Terveisin höyrykaapin omistajat Tuula Ja Jari
66poni
Addikti
Viestit: 295
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25

Re: Lämmityslaitteen purkaminen 64½:sta

Viesti Kirjoittaja 66poni »

Ei ole kovin paha homma early Mustangissa verrattuna moneen muuhun. Jäähdytysnesteet pois, pahvinen hanskalokero pois. Sitten lämppärin säätökaapelit irti, seuraavaksi tuulilasille tulevat ilmatorvet irti. Lämppärin letkut koneesta irti, puhaltimen sähköjohdot irti. Sitten enää kiinnitysmutterit irti tulipellistä. Nyt voit vetää koko kotelon pois, mutta ainakin kumipalje pitää irrottaa raitisilmaluukusta samalla. Nämä ohjeet ovat yksinkertaistettuna -66 Shop Manualista, toivottavasti pätevät 64 puolikkaaseen myös.
Avatar
Ville K
Moderaattori
Viestit: 1805
Liittynyt: 17 Touko 2009, 12:41
Paikkakunta: Ylöjärvi
Viesti:

Re: Lämmityslaitteen purkaminen 64½:sta

Viesti Kirjoittaja Ville K »

Tuollainhan se kaiken järjen mukaan menee kuusnelosessakin, itseltä meni viime keväänä ensikertalaisena n. 1,5 tuntia ko. hommaan. Tosin ilmastointia ei ole, joten en tiedä kuinka paljon se vaikeuttaa asioita.
Se kotelo, jonka sisässä itse kenno on, on sellaista lasikuiduntapaista muovisekoitetta, joten niitä klipsejä joilla puolikkaat on kiinni, irroitettaessa täytyy vähän varoa ettei suotta riko niitä kuoria.
Tappikoneisia klassikko-volvoja 60-luvulta jonkunlainen kokoelma
Avatar
munmummu69
Addikti
Viestit: 362
Liittynyt: 17 Tammi 2007, 12:03
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Lämmityslaitteen purkaminen 64½:sta

Viesti Kirjoittaja munmummu69 »

Ville K kirjoitti:Se kotelo, jonka sisässä itse kenno on, on sellaista lasikuiduntapaista muovisekoitetta, joten niitä klipsejä joilla puolikkaat on kiinni, irroitettaessa täytyy vähän varoa ettei suotta riko niitä kuoria.
Jos se kotelo sattuisi olemaan hapertunut tai muuten vaan hajoaa operaatiossa häiritsevin määrin, niin tuolta löytyy 64½ orkkis kotelo: Mustang 64½-70 sälää 8)
Mustang -69 SR
Avatar
CFR-759
Aina äänessä
Viestit: 1551
Liittynyt: 18 Helmi 2005, 17:25
Auto: Mustang FB -65
Mustang Boss302 -12
Mustang GT KB -15
Fairlane 427 -64
Mustang GT -05
MB 200 W110 -66
Paikkakunta: Tampere

Re: Lämmityslaitteen purkaminen 64½:sta

Viesti Kirjoittaja CFR-759 »

Ja kennoksi kannattaa vaihtaa alumiininen joka on kestävämpi kuin ns. originaali.
Omaan 65:n vaihdettiin kotelo sekä alumiinikenno tänä keväänä HHP:llä.
Nyt ei pitäis vuodella enään ja kotelokin pysyy kasassa. Samalla kannattaa tsekata
lämppärinmoottorin kunto kun kerran kotelo on irti. Sekä tietenkin jakokappale
mistä lähtee tuulilasille ilmaputket. Se on useasti hyvin hapero jos on alkuperäinen.
Mustang Fastback 1965 - 2015
+ yks -64 Fairlane
+ yks museoitu -66 MB 200 benzin W110
Avatar
Homer65
Over The Top
Viestit: 4857
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Re: Lämmityslaitteen purkaminen 64½:sta

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

Jakopala on todella hapero, alkuperäinen kun on pahvia. Hansklokeron poisto ei ole välttämätön, sen takana on vain yksi ruuvi, siellä ylhääll. Lokeron jos poistat, se tulee sitten luukun kautta, litistät saumoista ja vedät ulos.
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
jatu
Hiljaisempi
Viestit: 9
Liittynyt: 31 Maalis 2007, 16:41
Auto: Ford Mustang 64 1/2, HT, 260 cid
Paikkakunta: Helsinki

Re: Lämmityslaitteen purkaminen 64½:sta

Viesti Kirjoittaja jatu »

Hei! Tiedoksi muillekkin, kuinka mussen lämppärin purkamisessa kävi. Jouduimme irrottamaan ensin ilmastointilaitteen
ja keskikonsolin ennenkuin lämppäri tuli ulos.
Puhdistimme kotelot. Uusi alumiininen kenno ei sopinutkaan vanhoihin kuoren reikiin, jouduimme loveamaan koteloa ja
uutta jakorasiaa reunataitteen kohdalta, että saimme letkut kohdilleen ja kennon sopimaan kuoren sisään.
Ja sitten vaan takaisin kojelaudan alle.
Kyllä siinä päivä vierähti kontatessa mussen lattialla sykkyrässä.
T. Tuula ja Jari
Vastaa Viestiin