Lämmityslaitteen purkaminen 64½:sta
-
- Hiljaisempi
- Viestit: 9
- Liittynyt: 31 Maalis 2007, 16:41
- Auto: Ford Mustang 64 1/2, HT, 260 cid
- Paikkakunta: Helsinki
Lämmityslaitteen purkaminen 64½:sta
Hei!
Mussesta tuli höyrykaappi, lämmityslaite työntää höyryä auton sisälle.
Nestettä on tullut myös apumiehen puolelle jalkatilaan.
Mistäpäin kannattaa purkaminen aloittaa?
Kuinka paljon pitää purkaa?
Ilmastointilaite on kardaanin päällä.
Terveisin höyrykaapin omistajat Tuula Ja Jari
Mussesta tuli höyrykaappi, lämmityslaite työntää höyryä auton sisälle.
Nestettä on tullut myös apumiehen puolelle jalkatilaan.
Mistäpäin kannattaa purkaminen aloittaa?
Kuinka paljon pitää purkaa?
Ilmastointilaite on kardaanin päällä.
Terveisin höyrykaapin omistajat Tuula Ja Jari
Re: Lämmityslaitteen purkaminen 64½:sta
Ei ole kovin paha homma early Mustangissa verrattuna moneen muuhun. Jäähdytysnesteet pois, pahvinen hanskalokero pois. Sitten lämppärin säätökaapelit irti, seuraavaksi tuulilasille tulevat ilmatorvet irti. Lämppärin letkut koneesta irti, puhaltimen sähköjohdot irti. Sitten enää kiinnitysmutterit irti tulipellistä. Nyt voit vetää koko kotelon pois, mutta ainakin kumipalje pitää irrottaa raitisilmaluukusta samalla. Nämä ohjeet ovat yksinkertaistettuna -66 Shop Manualista, toivottavasti pätevät 64 puolikkaaseen myös.
Re: Lämmityslaitteen purkaminen 64½:sta
Tuollainhan se kaiken järjen mukaan menee kuusnelosessakin, itseltä meni viime keväänä ensikertalaisena n. 1,5 tuntia ko. hommaan. Tosin ilmastointia ei ole, joten en tiedä kuinka paljon se vaikeuttaa asioita.
Se kotelo, jonka sisässä itse kenno on, on sellaista lasikuiduntapaista muovisekoitetta, joten niitä klipsejä joilla puolikkaat on kiinni, irroitettaessa täytyy vähän varoa ettei suotta riko niitä kuoria.
Se kotelo, jonka sisässä itse kenno on, on sellaista lasikuiduntapaista muovisekoitetta, joten niitä klipsejä joilla puolikkaat on kiinni, irroitettaessa täytyy vähän varoa ettei suotta riko niitä kuoria.
Tappikoneisia klassikko-volvoja 60-luvulta jonkunlainen kokoelma
- munmummu69
- Addikti
- Viestit: 362
- Liittynyt: 17 Tammi 2007, 12:03
- Paikkakunta: Hyvinkää
Re: Lämmityslaitteen purkaminen 64½:sta
Jos se kotelo sattuisi olemaan hapertunut tai muuten vaan hajoaa operaatiossa häiritsevin määrin, niin tuolta löytyy 64½ orkkis kotelo: Mustang 64½-70 sälääVille K kirjoitti:Se kotelo, jonka sisässä itse kenno on, on sellaista lasikuiduntapaista muovisekoitetta, joten niitä klipsejä joilla puolikkaat on kiinni, irroitettaessa täytyy vähän varoa ettei suotta riko niitä kuoria.

Mustang -69 SR
- CFR-759
- Aina äänessä
- Viestit: 1551
- Liittynyt: 18 Helmi 2005, 17:25
- Auto: Mustang FB -65
Mustang Boss302 -12
Mustang GT KB -15
Fairlane 427 -64
Mustang GT -05
MB 200 W110 -66 - Paikkakunta: Tampere
Re: Lämmityslaitteen purkaminen 64½:sta
Ja kennoksi kannattaa vaihtaa alumiininen joka on kestävämpi kuin ns. originaali.
Omaan 65:n vaihdettiin kotelo sekä alumiinikenno tänä keväänä HHP:llä.
Nyt ei pitäis vuodella enään ja kotelokin pysyy kasassa. Samalla kannattaa tsekata
lämppärinmoottorin kunto kun kerran kotelo on irti. Sekä tietenkin jakokappale
mistä lähtee tuulilasille ilmaputket. Se on useasti hyvin hapero jos on alkuperäinen.
Omaan 65:n vaihdettiin kotelo sekä alumiinikenno tänä keväänä HHP:llä.
Nyt ei pitäis vuodella enään ja kotelokin pysyy kasassa. Samalla kannattaa tsekata
lämppärinmoottorin kunto kun kerran kotelo on irti. Sekä tietenkin jakokappale
mistä lähtee tuulilasille ilmaputket. Se on useasti hyvin hapero jos on alkuperäinen.
Mustang Fastback 1965 - 2015
+ yks -64 Fairlane
+ yks museoitu -66 MB 200 benzin W110
+ yks -64 Fairlane
+ yks museoitu -66 MB 200 benzin W110
- Homer65
- Over The Top
- Viestit: 4857
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Re: Lämmityslaitteen purkaminen 64½:sta
Jakopala on todella hapero, alkuperäinen kun on pahvia. Hansklokeron poisto ei ole välttämätön, sen takana on vain yksi ruuvi, siellä ylhääll. Lokeron jos poistat, se tulee sitten luukun kautta, litistät saumoista ja vedät ulos.
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
-
- Hiljaisempi
- Viestit: 9
- Liittynyt: 31 Maalis 2007, 16:41
- Auto: Ford Mustang 64 1/2, HT, 260 cid
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Lämmityslaitteen purkaminen 64½:sta
Hei! Tiedoksi muillekkin, kuinka mussen lämppärin purkamisessa kävi. Jouduimme irrottamaan ensin ilmastointilaitteen
ja keskikonsolin ennenkuin lämppäri tuli ulos.
Puhdistimme kotelot. Uusi alumiininen kenno ei sopinutkaan vanhoihin kuoren reikiin, jouduimme loveamaan koteloa ja
uutta jakorasiaa reunataitteen kohdalta, että saimme letkut kohdilleen ja kennon sopimaan kuoren sisään.
Ja sitten vaan takaisin kojelaudan alle.
Kyllä siinä päivä vierähti kontatessa mussen lattialla sykkyrässä.
T. Tuula ja Jari
ja keskikonsolin ennenkuin lämppäri tuli ulos.
Puhdistimme kotelot. Uusi alumiininen kenno ei sopinutkaan vanhoihin kuoren reikiin, jouduimme loveamaan koteloa ja
uutta jakorasiaa reunataitteen kohdalta, että saimme letkut kohdilleen ja kennon sopimaan kuoren sisään.
Ja sitten vaan takaisin kojelaudan alle.
Kyllä siinä päivä vierähti kontatessa mussen lattialla sykkyrässä.
T. Tuula ja Jari