-71 alk.peräinen kiekkamittari toimimaan

Älä tähdistä suuntaa kato onhan sulla kartta Ilipo!
fm71
Hiljaisempi
Viestit: 9
Liittynyt: 13 Helmi 2011, 20:39
Auto: ex. Ford Mustang Mach 1 -71, Plymouth Duster -71, Pontiac Trans Am Gta -91,
Pontiac Le Mans -66
Paikkakunta: Kemingrad

-71 alk.peräinen kiekkamittari toimimaan

Viesti Kirjoittaja fm71 »

-71 Mustangiin pitäisi saada alkuperäinen kiekkamittari toimimaan MSD-sytkälaitteiden kanssa, onko mitään toivo millään tach adapterilla?
Vinkkejä kaivataan
t: JM
kuuma
Hiljaisempi
Viestit: 7
Liittynyt: 15 Maalis 2009, 19:44

Re: -71 alk.peräinen kiekkamittari toimimaan

Viesti Kirjoittaja kuuma »

Pistin YV:n
Avatar
Drummer
Mega-addikti
Viestit: 632
Liittynyt: 21 Helmi 2005, 01:37
Auto: 1971 Mustang Mach 1, Grabber Blue, 351C/4R70W/9".
Paikkakunta: Ristiina

Re: -71 alk.peräinen kiekkamittari toimimaan

Viesti Kirjoittaja Drummer »

kuuma kirjoitti:Pistin YV:n
Laitappa mulle sama yv jos siitä olis apua mullekin ;)
-Kaikki Jytinä Ison Veden Takaa-
kuuma
Hiljaisempi
Viestit: 7
Liittynyt: 15 Maalis 2009, 19:44

Re: -71 alk.peräinen kiekkamittari toimimaan

Viesti Kirjoittaja kuuma »

Drummer kirjoitti:
kuuma kirjoitti:Pistin YV:n
Laitappa mulle sama yv jos siitä olis apua mullekin ;)
Ei tainnut onnistua YV. sinulle mutta soita 040-5063904
Avatar
FaikkuFB
Aktiivi
Viestit: 88
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Valepukuinen Fairlane, Mustang FB 1969
Paikkakunta: Jkl

Re: -71 alk.peräinen kiekkamittari toimimaan

Viesti Kirjoittaja FaikkuFB »

Se alkuperäinen mittarihan toimii niin, että virtasilmukalla pyydystetään puolan ottama virtapiikki pulssiksi mittarille. Ja se orkkisjohto puollalle on vastusjohto, joka sitten samalla on
puolan etuvastus. Sen orkkisjohdon joutuu tuon vastusominaisuuden takia jättämään pois käytöstä jonkun muun/tehosytkän asennuksessa.
Äkkiseltään keksitty teoria voisi olla seuraavanlainen: Maadoitellaan alkuperäistä puolan johtoa jollain kohtuutehokkaalla trankulla sarjavastuksen kanssa, ohjaus trankun kannalle
tehosytkän kiekkamittarilähdöstä. Kokeillaan vähän erilaisia sarjavastuksen arvoja, ja valitaan niin suuri, että mittari vielä toimii. Mitä isommalla vastuksella sen saa toimimaan, sitä
pienemmäksi jää "turha" virran kulutus.
Vastaa Viestiin