-71 alk.peräinen kiekkamittari toimimaan
-
- Hiljaisempi
- Viestit: 9
- Liittynyt: 13 Helmi 2011, 20:39
- Auto: ex. Ford Mustang Mach 1 -71, Plymouth Duster -71, Pontiac Trans Am Gta -91,
Pontiac Le Mans -66 - Paikkakunta: Kemingrad
-71 alk.peräinen kiekkamittari toimimaan
-71 Mustangiin pitäisi saada alkuperäinen kiekkamittari toimimaan MSD-sytkälaitteiden kanssa, onko mitään toivo millään tach adapterilla?
Vinkkejä kaivataan
t: JM
Vinkkejä kaivataan
t: JM
Re: -71 alk.peräinen kiekkamittari toimimaan
Pistin YV:n
- Drummer
- Mega-addikti
- Viestit: 632
- Liittynyt: 21 Helmi 2005, 01:37
- Auto: 1971 Mustang Mach 1, Grabber Blue, 351C/4R70W/9".
- Paikkakunta: Ristiina
Re: -71 alk.peräinen kiekkamittari toimimaan
Laitappa mulle sama yv jos siitä olis apua mullekinkuuma kirjoitti:Pistin YV:n

-Kaikki Jytinä Ison Veden Takaa-
Re: -71 alk.peräinen kiekkamittari toimimaan
Ei tainnut onnistua YV. sinulle mutta soita 040-5063904Drummer kirjoitti:Laitappa mulle sama yv jos siitä olis apua mullekinkuuma kirjoitti:Pistin YV:n
- FaikkuFB
- Aktiivi
- Viestit: 88
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Valepukuinen Fairlane, Mustang FB 1969
- Paikkakunta: Jkl
Re: -71 alk.peräinen kiekkamittari toimimaan
Se alkuperäinen mittarihan toimii niin, että virtasilmukalla pyydystetään puolan ottama virtapiikki pulssiksi mittarille. Ja se orkkisjohto puollalle on vastusjohto, joka sitten samalla on
puolan etuvastus. Sen orkkisjohdon joutuu tuon vastusominaisuuden takia jättämään pois käytöstä jonkun muun/tehosytkän asennuksessa.
Äkkiseltään keksitty teoria voisi olla seuraavanlainen: Maadoitellaan alkuperäistä puolan johtoa jollain kohtuutehokkaalla trankulla sarjavastuksen kanssa, ohjaus trankun kannalle
tehosytkän kiekkamittarilähdöstä. Kokeillaan vähän erilaisia sarjavastuksen arvoja, ja valitaan niin suuri, että mittari vielä toimii. Mitä isommalla vastuksella sen saa toimimaan, sitä
pienemmäksi jää "turha" virran kulutus.
puolan etuvastus. Sen orkkisjohdon joutuu tuon vastusominaisuuden takia jättämään pois käytöstä jonkun muun/tehosytkän asennuksessa.
Äkkiseltään keksitty teoria voisi olla seuraavanlainen: Maadoitellaan alkuperäistä puolan johtoa jollain kohtuutehokkaalla trankulla sarjavastuksen kanssa, ohjaus trankun kannalle
tehosytkän kiekkamittarilähdöstä. Kokeillaan vähän erilaisia sarjavastuksen arvoja, ja valitaan niin suuri, että mittari vielä toimii. Mitä isommalla vastuksella sen saa toimimaan, sitä
pienemmäksi jää "turha" virran kulutus.