APUJA KAIVATAAN !!! Startin solenoidin vaihto-ongelma
- 1965HT
- Aktiivi
- Viestit: 60
- Liittynyt: 07 Joulu 2007, 22:32
- Auto: Mustang SR 4**-69
- Paikkakunta: Hyllykallio, Seinäjoki
APUJA KAIVATAAN !!! Startin solenoidin vaihto-ongelma
Ruuvasin vanhan solenoidin irti ja laitoin uuden tilalle. Ongelma on se, että kun kiinnitin johdot uuteen solenoidiin ja akunkengät paikoilleen, niin alkas heti itsekseen starttaamaan. Uusi solenoidi irti ja vanha tilalle, niin taas toimii avaimesta.
Enhän mä toki muuten vaan sitä ole vaihtamassa, mutta välillä jättää starttaamatta, ja välillä jättää startin päälle (kopautus solenoidiin sammuttaa startin ja ellei meinaa startata, niin samanlainen kopautus auttaa siinäkin).
On pilvessä toki kultareunuskin... Joskus toimii pari päivääkin oikuttelematta kuinkaan.
Voisko toi uus sole olla valmiiksi rikki?
Enhän mä toki muuten vaan sitä ole vaihtamassa, mutta välillä jättää starttaamatta, ja välillä jättää startin päälle (kopautus solenoidiin sammuttaa startin ja ellei meinaa startata, niin samanlainen kopautus auttaa siinäkin).
On pilvessä toki kultareunuskin... Joskus toimii pari päivääkin oikuttelematta kuinkaan.
Voisko toi uus sole olla valmiiksi rikki?
***385 SERIES***
- JXA-26
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2550
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang -67 HT
Mustang -88 GT
Mustang -95 GT r.SS
Mustang -96GTS r.SS
F350 duel. - Paikkakunta: Hirsilä City
- Viesti:
Re: APUJA KAIVATAAN !!! Startin solenoidin vaihto-ongelma
Ne on kulutus tavaraa. Mulla menossa -67.ssa jo kolmas solenoidi. Yleismittari kouraan ja mittaileen mihin on yhteyksiä.
Oh drag racing, I thought you wanted to race for real...
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Re: APUJA KAIVATAAN !!! Startin solenoidin vaihto-ongelma
kaikkihan on mahdollista. Sanoisi että käy vielä johdot läpi ettei joku mennyt väärään tappiin. Toiseksi menihän solenoidi oikein päin ette laittanut sitä ylösalaisin? Jos naapurustossa olisi solenoidi mitä testata niin ei tarttisi ostaa uutta. Sähkömittari käteen ja ihmettelemään, kyllä ne piuhat löytävät paikkansa.
Minulla on kaksi uutta solenoidia hyllyssä, ei myytävänä, mutta varalla mikäli alkaa solenoidi temppuilemaan.
Minulla on kaksi uutta solenoidia hyllyssä, ei myytävänä, mutta varalla mikäli alkaa solenoidi temppuilemaan.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
- 1965HT
- Aktiivi
- Viestit: 60
- Liittynyt: 07 Joulu 2007, 22:32
- Auto: Mustang SR 4**-69
- Paikkakunta: Hyllykallio, Seinäjoki
Re: APUJA KAIVATAAN !!! Startin solenoidin vaihto-ongelma
On siis mahdollista että oon laittanut ylösalaisin...
Se sit ilmeisesti toimii väärin jos näin on ?
Se sit ilmeisesti toimii väärin jos näin on ?
***385 SERIES***
Re: APUJA KAIVATAAN !!! Startin solenoidin vaihto-ongelma
Toiseen pienistä ruuveista, merkitty I-kirjaimella, tulee puolan plussalta etuvastuksen ohitusjohto. Jos se kytketään startin heräteliittimeen, merkitty S-kirjaimella, alkaa starttaus heti kun kääntää virrat päälle. Eli ei aivan käy tuohon sun tapaukseen, että heti kun kytkee akunkengät kiinni, alkaa starttaamaan.1965HT kirjoitti:On siis mahdollista että oon laittanut ylösalaisin...
Se sit ilmeisesti toimii väärin jos näin on ?
- 1965HT
- Aktiivi
- Viestit: 60
- Liittynyt: 07 Joulu 2007, 22:32
- Auto: Mustang SR 4**-69
- Paikkakunta: Hyllykallio, Seinäjoki
Re: APUJA KAIVATAAN !!! Startin solenoidin vaihto-ongelma
Uusi yritys, eikä tuottanut toivottua tulosta
Ei kyllä enää lähtenyt itekseen starttaamaan kun laitoin "oikein päin",
mutta startti jäi avaimesta käännnettäessä taas päälle, ja kopsauttamalla
uutta solenoidia startti sammui.
Se olikin ensimmäinen ja viimeinen starttaus tolla solenoidilla. Ei nimittäin enää
startannut.
Vanha solenoidi kiinni, ja taas starttas. Auto sammuksiin ja uusi yritys... Taas
jäi startti päälle, ja pikku kopautus solenoidiin avuksi. SAMMUI !!!
Toi kopautus tarvii oikeasti olla ihan olematon. Riittää kun ihan snadisti kopauttaa
etusormella.
Mikä V*TTU TOSSA NYT ON ???

Ei kyllä enää lähtenyt itekseen starttaamaan kun laitoin "oikein päin",
mutta startti jäi avaimesta käännnettäessä taas päälle, ja kopsauttamalla
uutta solenoidia startti sammui.
Se olikin ensimmäinen ja viimeinen starttaus tolla solenoidilla. Ei nimittäin enää
startannut.
Vanha solenoidi kiinni, ja taas starttas. Auto sammuksiin ja uusi yritys... Taas
jäi startti päälle, ja pikku kopautus solenoidiin avuksi. SAMMUI !!!
Toi kopautus tarvii oikeasti olla ihan olematon. Riittää kun ihan snadisti kopauttaa
etusormella.
Mikä V*TTU TOSSA NYT ON ???
***385 SERIES***
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Re: APUJA KAIVATAAN !!! Startin solenoidin vaihto-ongelma
Noi on sellaisia pirulaisia, ettei tarvi olla kuin ryöstetty sähkö väärästä paikasta jollekin vitkuttimelle niin "isokissa" kiertää ja kuvatut ongelmat taattuja. Hae nyt jostain sähkömittari lainaan tai ostat jos ei vielä ole, niin katsohan paljonko jännitettä menee startille kun se jää päälle. Mittaile solenoidin tapeilta jännitteet kun virta on avaimelle kytketty pois.
Onko autossa jotain jälkiasenteisia sähkölaitteita esim. kierroslukumittari, sytkäboxi, sähköflekti, varoitusvaloja tms? Mikäli on niin näiden kytkennät kannattaa tarkastaa. Joku tämmöinen lisälaitteelle on voitu ottaa virta ihan mistä vain ja huonolla tuurilla tälläinen ryöstö saattaa synnyttää suljetun virtapiirin (tällä nimellä minä sitä kutsun) ja virta jää päälle vaikka sen pitäisi sammua. Never know.
Printtaa myös netistä 1969 Mustangin sähkökaavio, mexico65 on joskus linkittänyt joitain sähkökaavioita tänne fmoc sivuille. Äkkiä katsottuna saattaa näyttää ufoaluksen seinäkirjoituksilta, mutta kun hetken aikaa silmäilee ja seurailee johtoja niin alkaa pääsemään alueelle.
Onko autossa jotain jälkiasenteisia sähkölaitteita esim. kierroslukumittari, sytkäboxi, sähköflekti, varoitusvaloja tms? Mikäli on niin näiden kytkennät kannattaa tarkastaa. Joku tämmöinen lisälaitteelle on voitu ottaa virta ihan mistä vain ja huonolla tuurilla tälläinen ryöstö saattaa synnyttää suljetun virtapiirin (tällä nimellä minä sitä kutsun) ja virta jää päälle vaikka sen pitäisi sammua. Never know.
Printtaa myös netistä 1969 Mustangin sähkökaavio, mexico65 on joskus linkittänyt joitain sähkökaavioita tänne fmoc sivuille. Äkkiä katsottuna saattaa näyttää ufoaluksen seinäkirjoituksilta, mutta kun hetken aikaa silmäilee ja seurailee johtoja niin alkaa pääsemään alueelle.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
-
- Aina äänessä
- Viestit: 1128
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang HT 1967
- Paikkakunta: Lieto
Re: APUJA KAIVATAAN !!! Startin solenoidin vaihto-ongelma
Onhan solenoidin maadoitus kunnossa ts. kiinnitysruuvit kunnolla puhtaassa pellissä kiinni. Jos solenoidin runko ei maadoitu kunnolla, kaikenlainen ihmeellinen toiminta voi olla mahdollista...kokemusta on.
-Make-
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...
+ -66 HT
+ -94 avo GT
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...
+ -66 HT
+ -94 avo GT
- 1965HT
- Aktiivi
- Viestit: 60
- Liittynyt: 07 Joulu 2007, 22:32
- Auto: Mustang SR 4**-69
- Paikkakunta: Hyllykallio, Seinäjoki
Re: APUJA KAIVATAAN !!! Startin solenoidin vaihto-ongelma
Paskat sielä mitään puhdasta peltiä oo alla !!!Make67 kirjoitti:Onhan solenoidin maadoitus kunnossa ts. kiinnitysruuvit kunnolla puhtaassa pellissä kiinni. Jos solenoidin runko ei maadoitu kunnolla, kaikenlainen ihmeellinen toiminta voi olla mahdollista...kokemusta on.
Ainoa kohta josta voi maadoittaa, on solenoidin kiinnitysruuvit... Ne kun on porattu siitä pellistä läpi. Muuten on musta pelti sen alta, niinkuin konehuone muutenkin.
Oliskohan se vika sit tossa ???
ps. Nyt kun ton vielä koitan, ja ellei pelaa niin saa P*RKELE alkaa oireilemaan jonkun muun
käytössä

***385 SERIES***
- Firebolt
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2875
- Liittynyt: 10 Heinä 2010, 15:39
- Auto: Autoton
- Paikkakunta: Kuopio
Re: APUJA KAIVATAAN !!! Startin solenoidin vaihto-ongelma
Ihan piruillakseni ot
Voin nimittäin vaihtaa päiksee
Eivaan, kato niitä johdotuksia, tsemppiä!

Voin nimittäin vaihtaa päiksee

Eivaan, kato niitä johdotuksia, tsemppiä!
-Eemeli
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Re: APUJA KAIVATAAN !!! Startin solenoidin vaihto-ongelma
Kyllä se niillä läpiporatuilla ruuveille pitäisi maadoittaa, voi toki koittaa että vaihtaa jytymmät ruuvit että varmasti puree paljaaseen peltiin. Mun solenoidi on vähän paksummassa plootussa kiinni muuten, voi sekin auttaa minulla asiaan. Eliminoi nyt tuokin vika, mutta jotenkin se että jos uusi solenoidi "antautui" niin kyllä siellä on joku muu töppi tehtynä.1965HT kirjoitti:Paskat sielä mitään puhdasta peltiä oo alla !!!Make67 kirjoitti:Onhan solenoidin maadoitus kunnossa ts. kiinnitysruuvit kunnolla puhtaassa pellissä kiinni. Jos solenoidin runko ei maadoitu kunnolla, kaikenlainen ihmeellinen toiminta voi olla mahdollista...kokemusta on.
Ainoa kohta josta voi maadoittaa, on solenoidin kiinnitysruuvit... Ne kun on porattu siitä pellistä läpi. Muuten on musta pelti sen alta, niinkuin konehuone muutenkin.
Oliskohan se vika sit tossa ???
ps. Nyt kun ton vielä koitan, ja ellei pelaa niin saa P*RKELE alkaa oireilemaan jonkun muun
käytössä
Jaa juu, mää tarjoon heti 5.000 Euroa katiskasta, kun on noin paljon sähkövikojakin!!!


Tutki nyt vielä kojelaudan alustaa, onko siellä jotain TODELLA epämääräisiä kytöstyksiä tms. Minullakin oli ollut autossa amerikan aikaan tutkanpaljastin ja voi heleveettiläinen mutta kojelaudan alla oli ylimääräistä oli pilpaketta, pömpeliä, konkkaa, piuhaa, yms keksintöjä.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Re: APUJA KAIVATAAN !!! Startin solenoidin vaihto-ongelma
Koita mitata S liittimestä jos siihen tulee virtaa kokoajan. Joko sinulla on starttilukossa vikaa tai sitten solenoidi on kypsä. Kuten JXA-26 kirjoitti ne on kuulemma kulutustavaraa.
Tässä esimerkki miten se toimii ja miten voi testata:
Tässä esimerkki miten se toimii ja miten voi testata:
Re: APUJA KAIVATAAN !!! Startin solenoidin vaihto-ongelma
Vaihda hyvä miäs se se vanha separaatti, solenoidilla varustettuun separaattoriin.Heitä entinen kuusankosken jätepönttöön samoin se pakeliitti paska siitä konetilasta, loppuu paskan jauhanta.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Re: APUJA KAIVATAAN !!! Startin solenoidin vaihto-ongelma
Roki se kiteyttää voimallisesti... Itseasiassa minultakin on tuo bakeliitti heitetty jontkaan jo aikapäiviä ja hieman eri lailla ratkaistu asioita, kuten laturi jossa säädin itsessään jne. Nämä meidän ratkaisut tai Rokin ehdotus ei suoraan poista sun ongelmaa.ROKI kirjoitti:Vaihda hyvä miäs se se vanha separaatti, solenoidilla varustettuun separaattoriin.Heitä entinen kuusankosken jätepönttöön samoin se pakeliitti paska siitä konetilasta, loppuu paskan jauhanta.
Ei muuta kuin jatkamaan etsintää, ota nyt mittarilla arvoja solenoidilta ja virtalukolta (siitä liittimeltä mikä löytyy läheltä rattipylvästä kojetaulun alta) avaimen ollessa eri asennoissa. Siitä voi alkaa rakentamaan ongelman ydintä.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
- jallu64
- Addikti
- Viestit: 213
- Liittynyt: 05 Tammi 2008, 09:52
- Auto: sportsroof -70
mondeo 2.0 stw-03
volvo v70-00
triumph 750 chopper - Paikkakunta: Kajaani
Re: APUJA KAIVATAAN !!! Startin solenoidin vaihto-ongelma
Mä taas voisin korottaa kalja lavalla sitä viidentontun tarjousta siitä sähkövikaisesta sr:tä.Näin teiden sulaessa ja kuivuessa pieni kaipaus ex:ään on 
