kannen tiivisteen vaihto

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Re: kannen tiivisteen vaihto

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Vähän topikin sivussa, mutta.
Jos kone on hyvin tehty, eli kokonaisuus on harkittu ja yhteen sopiva.
Tri-Y 1-5/8" Primaries, 1-3/4" Secondary tubes, 2-1/2" Collector riittää kokemuksesta noin 500 hv kun kyseessä on noin 340 cid kone.
Kokemuksesta 2½” putkisto X-putkella, in 2½” - out 2 ¼” vaimentajilla riittää hyvin 530 hv asti ja ilmeisesti pidemmällekin kyseessä noin 340 cid kone.

Yleisesti:
200-340 hv -2" putket
280-430 hv -2-1/4" putket
320-540 hv -2-1/2" putket
440-760 hv -3" putket
620-1040 hv -3-1/2" putket

Yleisesti näyttää kuitenkin olevan vallalla biger is beter meininki vaikka pienemmälläkin pärjäisi.

Noiden pakosarjojen osalta voisi soveltaa vaikka kyseisen linkin ohjeita.
http://www.headerdesign.com
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
salkkari
Aktiivi
Viestit: 79
Liittynyt: 13 Touko 2005, 22:53
Auto: Mustang ht 351c -64½
Paikkakunta: Espoo

Re: kannen tiivisteen vaihto

Viesti Kirjoittaja salkkari »

tossa mietin et jos tolla yrittäis pärjää loppu kesän mikä siin nyt (koitan saada tiiviimmäksi) ja sit talvella vaihtas koko putken sit kunnolla: et alkuun tää http://www.fordpowertrain.com/351C.htm ja 2 1/4" putkesta ja X tai H putkella, en nyt tiedä viel kumpi parempi..

kiitoksia paljon neuvoista :)
-- Ford Mustang ht -64 351 --
salkkari
Aktiivi
Viestit: 79
Liittynyt: 13 Touko 2005, 22:53
Auto: Mustang ht 351c -64½
Paikkakunta: Espoo

Re: kannen tiivisteen vaihto

Viesti Kirjoittaja salkkari »

Fastback kirjoitti:Ford Power Train tekee erittäin korkeatasoisia peltisarjoja salkkarinkin käyttötarpeeseen.

http://www.fordpowertrain.com/FPAindex/headers1.htm

Miten kone paukkuu? Vuotava pakosarja voi tehdä sellaisen terävän naputuksen kaltaisen äänen. Oliko kyseessä 2V kone vai 4V kone? Muuta mitä tulee mieleen, niin jos on 4V kansissa 2V pakosarjat, niin kyllä muuten paukkuu - paukkuu vastaan nim. kokemusta on.

Mitäs eroa on noissa pakosarjoissa 2V ja 4V? nyt kun vertailen vanhoja pakosarjoja netistä löytyviin (ulkoisesti) samanlaisiin niin ne olis 4V pakosarjat.. ja kannethan mulla on 2V.. ja hantinpuolelta paukkuu liekit perälle asti. tosin pakosarja vuosi keskimmäisistä pytyistä.
-- Ford Mustang ht -64 351 --
Vastaa Viestiin