kannen tiivisteen vaihto

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
salkkari
Aktiivi
Viestit: 79
Liittynyt: 13 Touko 2005, 22:53
Auto: Mustang ht 351c -64½
Paikkakunta: Espoo

kannen tiivisteen vaihto

Viesti Kirjoittaja salkkari »

Moro!

Eli kannentiiviste menny ja kuinka iso homma sellainen on vm.-64 1/2 HT:ssa joshon laitettu 351c kone? lähinnä meinaan et pitääkö kone nostaa et saa pakosarjan irti vai saako sitä hiukan nostettua jotta mahtuis irrottaa, vai miten se kannattaa tehä?

kaikki neuvo kyseiseen hommaan tervetulleita
-- Ford Mustang ht -64 351 --
GT91
Hiljaisempi
Viestit: 29
Liittynyt: 20 Helmi 2009, 15:57
Auto: Ford Mustang GT 1991, 302 H.O V8
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: kannen tiivisteen vaihto

Viesti Kirjoittaja GT91 »

Täällä clubissa noita vastauksia suorastaan ROPISEE....
Ford Mustang GT '91
Lincoln Town Car '92
EX Mustang Convertible '94
Avatar
GT-350
Superpölöttäjä
Viestit: 2151
Liittynyt: 01 Maalis 2004, 22:33
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Re: kannen tiivisteen vaihto

Viesti Kirjoittaja GT-350 »

GT91 kirjoitti:Täällä clubissa noita vastauksia suorastaan ROPISEE....
Noh äläs mollaa, et kai itsekään vastannut sen enempää kuin kukaan muukaan.

Itse veikkaan että 64½:aan kapeaan konttoriin ahdettu Clevelandi täyttää sen niin reunojaan myöten, että joko pakosarjojen irrotus tai jopa kannenpulttien irrotus voi olla tekemätön puuha sisällä konehuoneessa, ainakaan kokonaan tai jonkin verran nostamatta/kallistamatta konetta. Siis veikkaus, ei ole juurikaan sattunut silmään 64½-66 koppaisia Clevelandilla, vaikkakin yhden taidan muistaa vuosien takaa. Tosin en tarkkaan valokuvannut mieleen, että kuinka se sinne istui.

On 351C vaan niin paljon Windsoreita leveämpi että siitä oletus että tosi ahdasta on.
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
GT91
Hiljaisempi
Viestit: 29
Liittynyt: 20 Helmi 2009, 15:57
Auto: Ford Mustang GT 1991, 302 H.O V8
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: kannen tiivisteen vaihto

Viesti Kirjoittaja GT91 »

No toki olisin vastannut, jos olisin osannut jotain järkevää vastata. Katselin vaan, että yli 100 kertaa katsottu tuo topicki, eikä vastauksen vastausta...
Ford Mustang GT '91
Lincoln Town Car '92
EX Mustang Convertible '94
Arto65FB
Superpölöttäjä
Viestit: 2632
Liittynyt: 02 Maalis 2004, 08:33

Re: kannen tiivisteen vaihto

Viesti Kirjoittaja Arto65FB »

GT91 kirjoitti:No toki olisin vastannut, jos olisin osannut jotain järkevää vastata. Katselin vaan, että yli 100 kertaa katsottu tuo topicki, eikä vastauksen vastausta...
Ehkä syynä on, ettei kellään muullakaan ole kokemusta. Cleve 65-66 kopassa on sen verran ahdas sovitus, ettei niitä montaa ole eikä siksi montaa kannentiivisteen vaihto motti autossa kiinni -tapausta ole.

Epäilen kuitenkin, että helpompaa on vaihtaa tiivarit kone pois autosta, niin saa momentit kohdalleen, kun kiristää kantta paikalleen.
Mustang -65 FB V8
Escort -78 GIL 2.0L kaikilla herkuilla
Opel Astra farmi -03
Myyty
Sierra Goshford 2.0L -85, foxLTD -85 3.8L, 1/6 BMW, 205 1.4 XS, BMW 730 -95 3L V8 DOCH, Scorppi -97, 2.3(Kuusakoskelle :( )
88gt
Aktiivi
Viestit: 54
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Herwood

Re: kannen tiivisteen vaihto

Viesti Kirjoittaja 88gt »

GT-350 kirjoitti:
GT91 kirjoitti:Täällä clubissa noita vastauksia suorastaan ROPISEE....
Noh äläs mollaa, et kai itsekään vastannut sen enempää kuin kukaan muukaan.

Itse veikkaan että 64½:aan kapeaan konttoriin ahdettu Clevelandi täyttää sen niin reunojaan myöten, että joko pakosarjojen irrotus tai jopa kannenpulttien irrotus voi olla tekemätön puuha sisällä konehuoneessa, ainakaan kokonaan tai jonkin verran nostamatta/kallistamatta konetta. Siis veikkaus, ei ole juurikaan sattunut silmään 64½-66 koppaisia Clevelandilla, vaikkakin yhden taidan muistaa vuosien takaa. Tosin en tarkkaan valokuvannut mieleen, että kuinka se sinne istui.

On 351C vaan niin paljon Windsoreita leveämpi että siitä oletus että tosi ahdasta on.
Mulla oli 90-luvulla 65HT jossa oli 351C ja voin sanoo että ahdasta on kun ei meinannu edes saada tulppia vaihdettua kone paikallaan.
Konehuoneesta oli iskaritolppia " kavennettu " että oli edes valusarjat saatu mahtumaan konehuoneeseen. Joten epäilen kansien poisottoa kone paikallaan kohtuu mahdottomaksi.
väri väriin ja loput maihin
salkkari
Aktiivi
Viestit: 79
Liittynyt: 13 Touko 2005, 22:53
Auto: Mustang ht 351c -64½
Paikkakunta: Espoo

Re: kannen tiivisteen vaihto

Viesti Kirjoittaja salkkari »

nodiin, nyt on tiivisteet vaihdettu.

homma meni aika pitkän kaavan mukaan, eli ei onnistu kone paikallaan. ensin kuskin puolelta pakosarja irti( huom, konetta ei pysty nostaa paria senttiä enempää ylöspäin jos pakosarjat kiinni ku ottaa tolppiin kiinni vaikka ne onkin hiukan kavennettu), konetta ylös + kallistus -> sai hantinpuolen pakosarjan irti. syyläri+tuuletin irti jotta kone mahtu eteenpäin. sit vaihdelaatikko(c4) irti. sit sai irti toisistaan ja koneen nostettua kokonaan ylös.

takas olikin kiva änkeä ja sovitella.. ja arvaa vaan onko nyt pakosarja tiivis, ku pitää olla ylimääräinen laippa välis. eli uusiks meni pakosarjan asennus..

tähän sit kysymys, et minkälaiset putket tollaseen( 351c piristetty kohtuu kireeks) kannattais laittaa, ku ajattelin pistää pakosarjan jälkeiset pätkät kokonaan uusiks?
-- Ford Mustang ht -64 351 --
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Re: kannen tiivisteen vaihto

Viesti Kirjoittaja Fastback »

salkkari kirjoitti:takas olikin kiva änkeä ja sovitella.. ja arvaa vaan onko nyt pakosarja tiivis, ku pitää olla ylimääräinen laippa välis. eli uusiks meni pakosarjan asennus..

tähän sit kysymys, et minkälaiset putket tollaseen( 351c piristetty kohtuu kireeks) kannattais laittaa, ku ajattelin pistää pakosarjan jälkeiset pätkät kokonaan uusiks?
kuulostaa "normi" punnerrukselta. Nyt on jotain mitä en ymmärrä, mutta mikä ylimääräinen laippa pitää olla välissä?

Sanotaanko, että jos laitat autoosi 3" (76mm) putkiston niin alkaa riittämään melkein mihin vaan katukäyttöön. H tai X-putkella. Maavaraa tuo vaan jo tarvitsee ja putket kannattaa tehdä loppuun asti. Joko yli tai ali taka-akselista, mutta niin ettei jää pörisemään auton alle.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Avatar
Antti66HT
Superpölöttäjä
Viestit: 2113
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
Paikkakunta: Tampere

Re: kannen tiivisteen vaihto

Viesti Kirjoittaja Antti66HT »

Terve tuloa onnellisten 351 miesten kerhoon. Itse joskus w sarjaan kannet konepaikallaan irrottaneena tiedan minkalainen urakka kyseessa. Yhseta 351c varustetusta 65 msallista tulpan vaihtoa olen vain seurannus vieresta...

Jos vakio valusarjat, niin ihan sama mika putki on... Ite paivitin 2,5" putkista 3" putkiin. <ei voi olla huonompi... Meteli auton sisalla tosiaan hiljenee melkoisesti, kun laittaa putket taakse asti.

Jos vakio valu sarjat, niin kannattaa ehka laittaa joku viri korvaus putkisto valmiiksi taivuteltuna. Omat oon tehny motonetin patkista, mutta ei sekaan ilmaista ole...
salkkari
Aktiivi
Viestit: 79
Liittynyt: 13 Touko 2005, 22:53
Auto: Mustang ht 351c -64½
Paikkakunta: Espoo

Re: kannen tiivisteen vaihto

Viesti Kirjoittaja salkkari »

siin on joku peltisarja, klommoilla kyllä kiitos ahtauden. mut ilmeisesti tohon ei saa mitään sopivia valmiina. meinasin vaan ku on noit jotain ihme liitos juttuja yms. nyt siin 2,5" suorat paitsi pienet vaimentimet n. 1,5m ennen loppua.
-- Ford Mustang ht -64 351 --
salkkari
Aktiivi
Viestit: 79
Liittynyt: 13 Touko 2005, 22:53
Auto: Mustang ht 351c -64½
Paikkakunta: Espoo

Re: kannen tiivisteen vaihto

Viesti Kirjoittaja salkkari »

niin ja kiitoksia :)

voiko muuten johtua koneen paukkuminen just pakosarjan+ putken vuotamisesta?
-- Ford Mustang ht -64 351 --
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Re: kannen tiivisteen vaihto

Viesti Kirjoittaja Fastback »

Ford Power Train tekee erittäin korkeatasoisia peltisarjoja salkkarinkin käyttötarpeeseen.

http://www.fordpowertrain.com/FPAindex/headers1.htm

Miten kone paukkuu? Vuotava pakosarja voi tehdä sellaisen terävän naputuksen kaltaisen äänen. Oliko kyseessä 2V kone vai 4V kone? Muuta mitä tulee mieleen, niin jos on 4V kansissa 2V pakosarjat, niin kyllä muuten paukkuu - paukkuu vastaan nim. kokemusta on.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
salkkari
Aktiivi
Viestit: 79
Liittynyt: 13 Touko 2005, 22:53
Auto: Mustang ht 351c -64½
Paikkakunta: Espoo

Re: kannen tiivisteen vaihto

Viesti Kirjoittaja salkkari »

Fastback kirjoitti:Ford Power Train tekee erittäin korkeatasoisia peltisarjoja salkkarinkin käyttötarpeeseen.

http://www.fordpowertrain.com/FPAindex/headers1.htm

Miten kone paukkuu? Vuotava pakosarja voi tehdä sellaisen terävän naputuksen kaltaisen äänen. Oliko kyseessä 2V kone vai 4V kone? Muuta mitä tulee mieleen, niin jos on 4V kansissa 2V pakosarjat, niin kyllä muuten paukkuu - paukkuu vastaan nim. kokemusta on.
pauke on niin kova et naapuri pitäjässä herätään, ampuu ku päästää kaasusta.

ymmärsinkö oikeen et täs olis oikeet/sopivat: 65-66 Mustang 351C 2V/4V 4 Tube G * H http://www.fordpowertrain.com/351C.htm
-- Ford Mustang ht -64 351 --
salkkari
Aktiivi
Viestit: 79
Liittynyt: 13 Touko 2005, 22:53
Auto: Mustang ht 351c -64½
Paikkakunta: Espoo

Re: kannen tiivisteen vaihto

Viesti Kirjoittaja salkkari »

salkkari kirjoitti:
Fastback kirjoitti:Ford Power Train tekee erittäin korkeatasoisia peltisarjoja salkkarinkin käyttötarpeeseen.

http://www.fordpowertrain.com/FPAindex/headers1.htm

Miten kone paukkuu? Vuotava pakosarja voi tehdä sellaisen terävän naputuksen kaltaisen äänen. Oliko kyseessä 2V kone vai 4V kone? Muuta mitä tulee mieleen, niin jos on 4V kansissa 2V pakosarjat, niin kyllä muuten paukkuu - paukkuu vastaan nim. kokemusta on.
pauke on niin kova et naapuri pitäjässä herätään, ampuu ku päästää kaasusta.

ymmärsinkö oikeen et täs olis oikeet/sopivat: 65-66 Mustang 351C 2V/4V 4 Tube G * H http://www.fordpowertrain.com/351C.htm
niin ja 2v kannet
-- Ford Mustang ht -64 351 --
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Re: kannen tiivisteen vaihto

Viesti Kirjoittaja Fastback »

salkkari kirjoitti:
salkkari kirjoitti:
Fastback kirjoitti:Ford Power Train tekee erittäin korkeatasoisia peltisarjoja salkkarinkin käyttötarpeeseen.

http://www.fordpowertrain.com/FPAindex/headers1.htm

Miten kone paukkuu? Vuotava pakosarja voi tehdä sellaisen terävän naputuksen kaltaisen äänen. Oliko kyseessä 2V kone vai 4V kone? Muuta mitä tulee mieleen, niin jos on 4V kansissa 2V pakosarjat, niin kyllä muuten paukkuu - paukkuu vastaan nim. kokemusta on.
pauke on niin kova et naapuri pitäjässä herätään, ampuu ku päästää kaasusta.

ymmärsinkö oikeen et täs olis oikeet/sopivat: 65-66 Mustang 351C 2V/4V 4 Tube G * H http://www.fordpowertrain.com/351C.htm
niin ja 2v kannet
Kyllä on sopivat, pitää soittaessa esim. ilmoittaa että 2V kansille juurikin nuo em. sarjat, sillä primäärien koossa on eroa tai lähdön muoto&korkeus erilainen! En ole ikinä itse soittanut ko. kaverille, mutta Mörön Kari "Bullitmies" tilasi sarjat tuolta ja palvelu pelasi kuulemma.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Vastaa Viestiin