kannen tiivisteen vaihto
-
salkkari
- Aktiivi
- Viestit: 79
- Liittynyt: 13 Touko 2005, 22:53
- Auto: Mustang ht 351c -64½
- Paikkakunta: Espoo
kannen tiivisteen vaihto
Moro!
Eli kannentiiviste menny ja kuinka iso homma sellainen on vm.-64 1/2 HT:ssa joshon laitettu 351c kone? lähinnä meinaan et pitääkö kone nostaa et saa pakosarjan irti vai saako sitä hiukan nostettua jotta mahtuis irrottaa, vai miten se kannattaa tehä?
kaikki neuvo kyseiseen hommaan tervetulleita
Eli kannentiiviste menny ja kuinka iso homma sellainen on vm.-64 1/2 HT:ssa joshon laitettu 351c kone? lähinnä meinaan et pitääkö kone nostaa et saa pakosarjan irti vai saako sitä hiukan nostettua jotta mahtuis irrottaa, vai miten se kannattaa tehä?
kaikki neuvo kyseiseen hommaan tervetulleita
-- Ford Mustang ht -64 351 --
-
GT91
- Hiljaisempi
- Viestit: 29
- Liittynyt: 20 Helmi 2009, 15:57
- Auto: Ford Mustang GT 1991, 302 H.O V8
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: kannen tiivisteen vaihto
Täällä clubissa noita vastauksia suorastaan ROPISEE....
Ford Mustang GT '91
Lincoln Town Car '92
EX Mustang Convertible '94
Lincoln Town Car '92
EX Mustang Convertible '94
Re: kannen tiivisteen vaihto
Noh äläs mollaa, et kai itsekään vastannut sen enempää kuin kukaan muukaan.GT91 kirjoitti:Täällä clubissa noita vastauksia suorastaan ROPISEE....
Itse veikkaan että 64½:aan kapeaan konttoriin ahdettu Clevelandi täyttää sen niin reunojaan myöten, että joko pakosarjojen irrotus tai jopa kannenpulttien irrotus voi olla tekemätön puuha sisällä konehuoneessa, ainakaan kokonaan tai jonkin verran nostamatta/kallistamatta konetta. Siis veikkaus, ei ole juurikaan sattunut silmään 64½-66 koppaisia Clevelandilla, vaikkakin yhden taidan muistaa vuosien takaa. Tosin en tarkkaan valokuvannut mieleen, että kuinka se sinne istui.
On 351C vaan niin paljon Windsoreita leveämpi että siitä oletus että tosi ahdasta on.
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
-
GT91
- Hiljaisempi
- Viestit: 29
- Liittynyt: 20 Helmi 2009, 15:57
- Auto: Ford Mustang GT 1991, 302 H.O V8
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: kannen tiivisteen vaihto
No toki olisin vastannut, jos olisin osannut jotain järkevää vastata. Katselin vaan, että yli 100 kertaa katsottu tuo topicki, eikä vastauksen vastausta...
Ford Mustang GT '91
Lincoln Town Car '92
EX Mustang Convertible '94
Lincoln Town Car '92
EX Mustang Convertible '94
Re: kannen tiivisteen vaihto
Ehkä syynä on, ettei kellään muullakaan ole kokemusta. Cleve 65-66 kopassa on sen verran ahdas sovitus, ettei niitä montaa ole eikä siksi montaa kannentiivisteen vaihto motti autossa kiinni -tapausta ole.GT91 kirjoitti:No toki olisin vastannut, jos olisin osannut jotain järkevää vastata. Katselin vaan, että yli 100 kertaa katsottu tuo topicki, eikä vastauksen vastausta...
Epäilen kuitenkin, että helpompaa on vaihtaa tiivarit kone pois autosta, niin saa momentit kohdalleen, kun kiristää kantta paikalleen.
Mustang -65 FB V8
Escort -78 GIL 2.0L kaikilla herkuilla
Opel Astra farmi -03
Myyty
Sierra Goshford 2.0L -85, foxLTD -85 3.8L, 1/6 BMW, 205 1.4 XS, BMW 730 -95 3L V8 DOCH, Scorppi -97, 2.3(Kuusakoskelle
)
Escort -78 GIL 2.0L kaikilla herkuilla
Opel Astra farmi -03
Myyty
Sierra Goshford 2.0L -85, foxLTD -85 3.8L, 1/6 BMW, 205 1.4 XS, BMW 730 -95 3L V8 DOCH, Scorppi -97, 2.3(Kuusakoskelle
Re: kannen tiivisteen vaihto
Mulla oli 90-luvulla 65HT jossa oli 351C ja voin sanoo että ahdasta on kun ei meinannu edes saada tulppia vaihdettua kone paikallaan.GT-350 kirjoitti:Noh äläs mollaa, et kai itsekään vastannut sen enempää kuin kukaan muukaan.GT91 kirjoitti:Täällä clubissa noita vastauksia suorastaan ROPISEE....
Itse veikkaan että 64½:aan kapeaan konttoriin ahdettu Clevelandi täyttää sen niin reunojaan myöten, että joko pakosarjojen irrotus tai jopa kannenpulttien irrotus voi olla tekemätön puuha sisällä konehuoneessa, ainakaan kokonaan tai jonkin verran nostamatta/kallistamatta konetta. Siis veikkaus, ei ole juurikaan sattunut silmään 64½-66 koppaisia Clevelandilla, vaikkakin yhden taidan muistaa vuosien takaa. Tosin en tarkkaan valokuvannut mieleen, että kuinka se sinne istui.
On 351C vaan niin paljon Windsoreita leveämpi että siitä oletus että tosi ahdasta on.
Konehuoneesta oli iskaritolppia " kavennettu " että oli edes valusarjat saatu mahtumaan konehuoneeseen. Joten epäilen kansien poisottoa kone paikallaan kohtuu mahdottomaksi.
väri väriin ja loput maihin
-
salkkari
- Aktiivi
- Viestit: 79
- Liittynyt: 13 Touko 2005, 22:53
- Auto: Mustang ht 351c -64½
- Paikkakunta: Espoo
Re: kannen tiivisteen vaihto
nodiin, nyt on tiivisteet vaihdettu.
homma meni aika pitkän kaavan mukaan, eli ei onnistu kone paikallaan. ensin kuskin puolelta pakosarja irti( huom, konetta ei pysty nostaa paria senttiä enempää ylöspäin jos pakosarjat kiinni ku ottaa tolppiin kiinni vaikka ne onkin hiukan kavennettu), konetta ylös + kallistus -> sai hantinpuolen pakosarjan irti. syyläri+tuuletin irti jotta kone mahtu eteenpäin. sit vaihdelaatikko(c4) irti. sit sai irti toisistaan ja koneen nostettua kokonaan ylös.
takas olikin kiva änkeä ja sovitella.. ja arvaa vaan onko nyt pakosarja tiivis, ku pitää olla ylimääräinen laippa välis. eli uusiks meni pakosarjan asennus..
tähän sit kysymys, et minkälaiset putket tollaseen( 351c piristetty kohtuu kireeks) kannattais laittaa, ku ajattelin pistää pakosarjan jälkeiset pätkät kokonaan uusiks?
homma meni aika pitkän kaavan mukaan, eli ei onnistu kone paikallaan. ensin kuskin puolelta pakosarja irti( huom, konetta ei pysty nostaa paria senttiä enempää ylöspäin jos pakosarjat kiinni ku ottaa tolppiin kiinni vaikka ne onkin hiukan kavennettu), konetta ylös + kallistus -> sai hantinpuolen pakosarjan irti. syyläri+tuuletin irti jotta kone mahtu eteenpäin. sit vaihdelaatikko(c4) irti. sit sai irti toisistaan ja koneen nostettua kokonaan ylös.
takas olikin kiva änkeä ja sovitella.. ja arvaa vaan onko nyt pakosarja tiivis, ku pitää olla ylimääräinen laippa välis. eli uusiks meni pakosarjan asennus..
tähän sit kysymys, et minkälaiset putket tollaseen( 351c piristetty kohtuu kireeks) kannattais laittaa, ku ajattelin pistää pakosarjan jälkeiset pätkät kokonaan uusiks?
-- Ford Mustang ht -64 351 --
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Re: kannen tiivisteen vaihto
kuulostaa "normi" punnerrukselta. Nyt on jotain mitä en ymmärrä, mutta mikä ylimääräinen laippa pitää olla välissä?salkkari kirjoitti:takas olikin kiva änkeä ja sovitella.. ja arvaa vaan onko nyt pakosarja tiivis, ku pitää olla ylimääräinen laippa välis. eli uusiks meni pakosarjan asennus..
tähän sit kysymys, et minkälaiset putket tollaseen( 351c piristetty kohtuu kireeks) kannattais laittaa, ku ajattelin pistää pakosarjan jälkeiset pätkät kokonaan uusiks?
Sanotaanko, että jos laitat autoosi 3" (76mm) putkiston niin alkaa riittämään melkein mihin vaan katukäyttöön. H tai X-putkella. Maavaraa tuo vaan jo tarvitsee ja putket kannattaa tehdä loppuun asti. Joko yli tai ali taka-akselista, mutta niin ettei jää pörisemään auton alle.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
- Antti66HT
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2113
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
- Paikkakunta: Tampere
Re: kannen tiivisteen vaihto
Terve tuloa onnellisten 351 miesten kerhoon. Itse joskus w sarjaan kannet konepaikallaan irrottaneena tiedan minkalainen urakka kyseessa. Yhseta 351c varustetusta 65 msallista tulpan vaihtoa olen vain seurannus vieresta...
Jos vakio valusarjat, niin ihan sama mika putki on... Ite paivitin 2,5" putkista 3" putkiin. <ei voi olla huonompi... Meteli auton sisalla tosiaan hiljenee melkoisesti, kun laittaa putket taakse asti.
Jos vakio valu sarjat, niin kannattaa ehka laittaa joku viri korvaus putkisto valmiiksi taivuteltuna. Omat oon tehny motonetin patkista, mutta ei sekaan ilmaista ole...
Jos vakio valusarjat, niin ihan sama mika putki on... Ite paivitin 2,5" putkista 3" putkiin. <ei voi olla huonompi... Meteli auton sisalla tosiaan hiljenee melkoisesti, kun laittaa putket taakse asti.
Jos vakio valu sarjat, niin kannattaa ehka laittaa joku viri korvaus putkisto valmiiksi taivuteltuna. Omat oon tehny motonetin patkista, mutta ei sekaan ilmaista ole...
-
salkkari
- Aktiivi
- Viestit: 79
- Liittynyt: 13 Touko 2005, 22:53
- Auto: Mustang ht 351c -64½
- Paikkakunta: Espoo
Re: kannen tiivisteen vaihto
siin on joku peltisarja, klommoilla kyllä kiitos ahtauden. mut ilmeisesti tohon ei saa mitään sopivia valmiina. meinasin vaan ku on noit jotain ihme liitos juttuja yms. nyt siin 2,5" suorat paitsi pienet vaimentimet n. 1,5m ennen loppua.
-- Ford Mustang ht -64 351 --
-
salkkari
- Aktiivi
- Viestit: 79
- Liittynyt: 13 Touko 2005, 22:53
- Auto: Mustang ht 351c -64½
- Paikkakunta: Espoo
Re: kannen tiivisteen vaihto
niin ja kiitoksia 
voiko muuten johtua koneen paukkuminen just pakosarjan+ putken vuotamisesta?
voiko muuten johtua koneen paukkuminen just pakosarjan+ putken vuotamisesta?
-- Ford Mustang ht -64 351 --
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Re: kannen tiivisteen vaihto
Ford Power Train tekee erittäin korkeatasoisia peltisarjoja salkkarinkin käyttötarpeeseen.
http://www.fordpowertrain.com/FPAindex/headers1.htm
Miten kone paukkuu? Vuotava pakosarja voi tehdä sellaisen terävän naputuksen kaltaisen äänen. Oliko kyseessä 2V kone vai 4V kone? Muuta mitä tulee mieleen, niin jos on 4V kansissa 2V pakosarjat, niin kyllä muuten paukkuu - paukkuu vastaan nim. kokemusta on.
http://www.fordpowertrain.com/FPAindex/headers1.htm
Miten kone paukkuu? Vuotava pakosarja voi tehdä sellaisen terävän naputuksen kaltaisen äänen. Oliko kyseessä 2V kone vai 4V kone? Muuta mitä tulee mieleen, niin jos on 4V kansissa 2V pakosarjat, niin kyllä muuten paukkuu - paukkuu vastaan nim. kokemusta on.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
-
salkkari
- Aktiivi
- Viestit: 79
- Liittynyt: 13 Touko 2005, 22:53
- Auto: Mustang ht 351c -64½
- Paikkakunta: Espoo
Re: kannen tiivisteen vaihto
pauke on niin kova et naapuri pitäjässä herätään, ampuu ku päästää kaasusta.Fastback kirjoitti:Ford Power Train tekee erittäin korkeatasoisia peltisarjoja salkkarinkin käyttötarpeeseen.
http://www.fordpowertrain.com/FPAindex/headers1.htm
Miten kone paukkuu? Vuotava pakosarja voi tehdä sellaisen terävän naputuksen kaltaisen äänen. Oliko kyseessä 2V kone vai 4V kone? Muuta mitä tulee mieleen, niin jos on 4V kansissa 2V pakosarjat, niin kyllä muuten paukkuu - paukkuu vastaan nim. kokemusta on.
ymmärsinkö oikeen et täs olis oikeet/sopivat: 65-66 Mustang 351C 2V/4V 4 Tube G * H http://www.fordpowertrain.com/351C.htm
-- Ford Mustang ht -64 351 --
-
salkkari
- Aktiivi
- Viestit: 79
- Liittynyt: 13 Touko 2005, 22:53
- Auto: Mustang ht 351c -64½
- Paikkakunta: Espoo
Re: kannen tiivisteen vaihto
niin ja 2v kannetsalkkari kirjoitti:pauke on niin kova et naapuri pitäjässä herätään, ampuu ku päästää kaasusta.Fastback kirjoitti:Ford Power Train tekee erittäin korkeatasoisia peltisarjoja salkkarinkin käyttötarpeeseen.
http://www.fordpowertrain.com/FPAindex/headers1.htm
Miten kone paukkuu? Vuotava pakosarja voi tehdä sellaisen terävän naputuksen kaltaisen äänen. Oliko kyseessä 2V kone vai 4V kone? Muuta mitä tulee mieleen, niin jos on 4V kansissa 2V pakosarjat, niin kyllä muuten paukkuu - paukkuu vastaan nim. kokemusta on.
ymmärsinkö oikeen et täs olis oikeet/sopivat: 65-66 Mustang 351C 2V/4V 4 Tube G * H http://www.fordpowertrain.com/351C.htm
-- Ford Mustang ht -64 351 --
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Re: kannen tiivisteen vaihto
Kyllä on sopivat, pitää soittaessa esim. ilmoittaa että 2V kansille juurikin nuo em. sarjat, sillä primäärien koossa on eroa tai lähdön muoto&korkeus erilainen! En ole ikinä itse soittanut ko. kaverille, mutta Mörön Kari "Bullitmies" tilasi sarjat tuolta ja palvelu pelasi kuulemma.salkkari kirjoitti:niin ja 2v kannetsalkkari kirjoitti:pauke on niin kova et naapuri pitäjässä herätään, ampuu ku päästää kaasusta.Fastback kirjoitti:Ford Power Train tekee erittäin korkeatasoisia peltisarjoja salkkarinkin käyttötarpeeseen.
http://www.fordpowertrain.com/FPAindex/headers1.htm
Miten kone paukkuu? Vuotava pakosarja voi tehdä sellaisen terävän naputuksen kaltaisen äänen. Oliko kyseessä 2V kone vai 4V kone? Muuta mitä tulee mieleen, niin jos on 4V kansissa 2V pakosarjat, niin kyllä muuten paukkuu - paukkuu vastaan nim. kokemusta on.
ymmärsinkö oikeen et täs olis oikeet/sopivat: 65-66 Mustang 351C 2V/4V 4 Tube G * H http://www.fordpowertrain.com/351C.htm
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3