Kiitos!Ville K kirjoitti:Niin se on siis sellanen sapluuna, joka tulee pyörännapaan kiinni, jolla voit tsekata, ettei ota mihinkään kiinni.
17" Bullitt vanteet 66 HT:hen?
Re: 17" Bullitt vanteet 66 HT:hen?
Re: 17" Bullitt vanteet 66 HT:hen?
J.Valkama kirjoitti:Nyt ainakin näkee mustangs-unlimitedin sivuilta...se on tossa etusivulla popular productissa.
Bullitt Style Aluminum Wheel, 17" x 8", Chrome with Deep Dish Rim for 1965-1973 Mustang, 1967-1973 Cougar.
No wheel spacers needed! Clears stock & most big brake conversions. Checking template available. Sold each with METAL center cap & allen head screws
-+0mm offset, 4-1/2" backspace
-5 x 4-1/2" bolt pattern
-Recommended Tire Size: 245/40/17 (rear only on '65-66)
-1965-1966 need Shelby style lowered upper control arms or Negative Roll System like #NR46N
Related Parts:
-Chrome Lug Nuts (5), #CC5049
*Additional handling of $7.50 applies
Eteen vois olla 205 tai 215 leveä sopiva.
Tänään laitoin alle vanteet ja n.sentti jäi siihen yläpallosta vanteen reunaan,eli mahtuu pyöriin.Rengaskoko on edessä 205/40,mikä on liian kapea noille vanteille,eikä renkaan vannesuojasta ole hyötyä.Madaltaa täytyy ainakin etupäätä,on turhan suuri väli renkaasta lokarin kaareen.
Takana rengaskoko on 245/40 ja rengas jää lokarin kaaresta selvästi sisälle.
Re: 17" Bullitt vanteet 66 HT:hen?
Hei,
Ostin tuossa syksyllä uudet AR TT2 17x8 -11mm offsetilla (4" backspace).
Sovitin vanteet mustangin alle viime viikonloppuna, ja nyt näyttää siltä että rengas saattaa ottaa lokariin kiinni, kts kuva. Kumma juttu kun sekä US-Parts (josta vanteet ostin) että Mustangsunlimited väittävät että offsetti on sopiva early mustangiin.
"American Racing Torque Thrust II Wheel, Polished 17 x 8" 5-lug x 4-1/2" 1-Piece for 1965-1973 Mustang & 1967-1973 Cougar.
This is one of most popular wheels in hot rodding today. This plus size 17 x 8" wheel would be perfect for the rear of most early Mustangs.
5 x 4-1/2" bolt pattern with 4" backspace will fit all 1965-1973 Mustang, Shelby & Cougars as well as most early Fords with 5 x 4-1/2" lug bolt pattern."
Kertokaa nyt viisaat sopivatko nämä vai aiheuttaako ne ongelmia?
Ostin tuossa syksyllä uudet AR TT2 17x8 -11mm offsetilla (4" backspace).
Sovitin vanteet mustangin alle viime viikonloppuna, ja nyt näyttää siltä että rengas saattaa ottaa lokariin kiinni, kts kuva. Kumma juttu kun sekä US-Parts (josta vanteet ostin) että Mustangsunlimited väittävät että offsetti on sopiva early mustangiin.
"American Racing Torque Thrust II Wheel, Polished 17 x 8" 5-lug x 4-1/2" 1-Piece for 1965-1973 Mustang & 1967-1973 Cougar.
This is one of most popular wheels in hot rodding today. This plus size 17 x 8" wheel would be perfect for the rear of most early Mustangs.
5 x 4-1/2" bolt pattern with 4" backspace will fit all 1965-1973 Mustang, Shelby & Cougars as well as most early Fords with 5 x 4-1/2" lug bolt pattern."
Kertokaa nyt viisaat sopivatko nämä vai aiheuttaako ne ongelmia?
Re: 17" Bullitt vanteet 66 HT:hen?
Pitäisi opetella mittaamaan ennen kuin ostaa tuollasia hottentotti kiekkoja, se kun on hyvin helppo toimenpide mitata ja tehdä pieni päässälasku niin saa oikean tyyppiset kiekot alla. En kyllä ymmärrä tuota kärrinpyörä villitystä, nuo kuuluvat tuninki autoihin ei klassikko autoihin. Minä laitan tuohon jaappanin isoon tyninkiin sitten 20" ja 35 sarjaset 245 kokoluokkaa koteloissa on tilaa.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Re: 17" Bullitt vanteet 66 HT:hen?
Onks toi kuva etu- vai takapäästä? Jos etu, niin camberihan muuttuu ja yläreuna painuu pyöräkoteloon painon laskeuduttuessa pyörälle. Ja empä usko että tuossa ongelmaa ole kun valitsee renkaan oikein eikä laita muhkua kumia joka tulee vanteen yli. Parempi ajaakin kun rengas on jämpti. Ja tossahan on tilaa vielä jopa taittaa tuo kaaren reuna ylös. Ei mitään ongelmaa.
17" on just sopivan pieni vanhaan klassikkoon.
17" on just sopivan pieni vanhaan klassikkoon.

Nykyiset:
'07 CL63 AMG 6.2i V8
Ollut joskus:
'04 SLK55 AMG 5.4i V8
'05 CLK55 AMG 5.4i V8
'00 CLK55 AMG 5.4i V8
'94 A8 4.2i V8
'92 850i 5.0i V12
'96 Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 TownCar 4.6i V8
'78 Capri 2.9i V6 BOA Cosworth
'77 Capri 2.8i V6
'07 CL63 AMG 6.2i V8
Ollut joskus:
'04 SLK55 AMG 5.4i V8
'05 CLK55 AMG 5.4i V8
'00 CLK55 AMG 5.4i V8
'94 A8 4.2i V8
'92 850i 5.0i V12
'96 Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 TownCar 4.6i V8
'78 Capri 2.9i V6 BOA Cosworth
'77 Capri 2.8i V6
- pokkinen
- Aina äänessä
- Viestit: 1178
- Liittynyt: 02 Kesä 2009, 10:18
- Auto: Ford Transit
- Paikkakunta: Nokia
Re: 17" Bullitt vanteet 66 HT:hen?
xstang kirjoitti:Hei,
Ostin tuossa syksyllä uudet AR TT2 17x8 -11mm offsetilla (4" backspace).
Sovitin vanteet mustangin alle viime viikonloppuna, ja nyt näyttää siltä että rengas saattaa ottaa lokariin kiinni, kts kuva. Kumma juttu kun sekä US-Parts (josta vanteet ostin) että Mustangsunlimited väittävät että offsetti on sopiva early mustangiin.
Kertokaa nyt viisaat sopivatko nämä vai aiheuttaako ne ongelmia?
En vielä tuolla kuvan mukaisella mittauksella lähtisi vanteita romukoppaan heittämään.
Kun saat kumin päälle ja lasket auton renkailleen, luulen että mitään ongelmia ei sopivuudessa lopulta ole.

- Juha -
Re: 17" Bullitt vanteet 66 HT:hen?
Kiitos ROKI järkevistä kommenteista...
Kuva on takapäästä. Eteen ne sopii oikein hyvin. Onkohan se niin että klassikkomustangi on kapeampi edessä kuin takana??

Kuva on takapäästä. Eteen ne sopii oikein hyvin. Onkohan se niin että klassikkomustangi on kapeampi edessä kuin takana??
Re: 17" Bullitt vanteet 66 HT:hen?
Onko taka-akseli vaihtunut joskus leveämpään? orggis on 59.25" leveä http://www.carnut.com/specs/rear.html
- Homer65
- Over The Top
- Viestit: 4857
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Re: 17" Bullitt vanteet 66 HT:hen?
xstang kirjoitti:Kiitos ROKI järkevistä kommenteista...![]()
Kuva on takapäästä. Eteen ne sopii oikein hyvin. Onkohan se niin että klassikkomustangi on kapeampi edessä kuin takana??



Kyllä sinne takapäähän pitäisi leveemmät gummit mennä, ku etupäähän. Taka-akselin vaihtuminen tuntuu todennäköseltä.
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Re: 17" Bullitt vanteet 66 HT:hen?
Kyllä Rokin ekassa lauseessa piilee melkoinen viisaus, nimittäin mittaus on ainoa oikea tie. Näistä 40 vuotta vanhoista katiskoista ei tiedä mitään mikä on vaihtunut ja montako senttiä akseli on sivussa keskilinjasta.
Kuvasta ei käy ilmi, että onko koko perä ilmassa vai pelkästään kuvattava kulma? Mikäli on vain kulma ilmassa niin kun lasket auton renkaan varassa maahan, niin se ikäänkuin menee sisäänpäin yläreunasta ja kuvan ongelma pienee selkeästi. Mikäli koko perä on pystyssä, niin sitten kuvan perusteella tulee ongelmia mikäli auto on matalahko, voi myös montussa ottaa rengas lokasuojan kaareen kiinni.
Ei vanteita tartte silti romukoppaan heittää... tarjoan 20e kpl
No ei kai. Sovittaisin renkaan kanssa kyllä ennen tomahawkin kaivoon heittoa.
Kuvasta ei käy ilmi, että onko koko perä ilmassa vai pelkästään kuvattava kulma? Mikäli on vain kulma ilmassa niin kun lasket auton renkaan varassa maahan, niin se ikäänkuin menee sisäänpäin yläreunasta ja kuvan ongelma pienee selkeästi. Mikäli koko perä on pystyssä, niin sitten kuvan perusteella tulee ongelmia mikäli auto on matalahko, voi myös montussa ottaa rengas lokasuojan kaareen kiinni.
Ei vanteita tartte silti romukoppaan heittää... tarjoan 20e kpl

"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Re: 17" Bullitt vanteet 66 HT:hen?
Jep, ROKI on oikeassa että olisi pitänyt mitata eikä luottaa US-partsin "asiantuntemuksiin".
Kuvassa perä on ilmassa mutta tunkit ovat taka akselin alla joten paino on akselin päällä.
Kyllä ne vanteet sopivat jos en madalla takapäätä kovin paljon. Ei pitäisi ottaa kaareen kiinni vakio jousipaketilla.
Kokeillaan nyt näillä ja vaihdetaan sitten jos näyttää siltä. Oliskohan 245/45 sopiva renkaan koko?
Kuvassa perä on ilmassa mutta tunkit ovat taka akselin alla joten paino on akselin päällä.
Kyllä ne vanteet sopivat jos en madalla takapäätä kovin paljon. Ei pitäisi ottaa kaareen kiinni vakio jousipaketilla.
Kokeillaan nyt näillä ja vaihdetaan sitten jos näyttää siltä. Oliskohan 245/45 sopiva renkaan koko?
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Re: 17" Bullitt vanteet 66 HT:hen?
En mä Us-partsiakaan tuossa lyttäisi, sanoisin että se osamyyjä heittäkööt ekan kiven kuka ei olisi noita vanteita myynyt vaan kehottanut mittaamaan ensin ja vasta sitten myynyt. Johonkin myyjänkin pitää luottaa ja sanoohan mustangsunlimitedikin että sopii. Näkyyhän se sopivan, itse en vaan mitottaisi noin lähelle lokasuojan ulkoreunaa.xstang kirjoitti:Jep, ROKI on oikeassa että olisi pitänyt mitata eikä luottaa US-partsin "asiantuntemuksiin".
Kuvassa perä on ilmassa mutta tunkit ovat taka akselin alla joten paino on akselin päällä.
Kyllä ne vanteet sopivat jos en madalla takapäätä kovin paljon. Ei pitäisi ottaa kaareen kiinni vakio jousipaketilla.
Kokeillaan nyt näillä ja vaihdetaan sitten jos näyttää siltä. Oliskohan 245/45 sopiva renkaan koko?
Ei mitään kuin paikoilleen vaan, ajamaan ja jos karauttelee kiinni niin sitten pitää miettiä muita kuvioita. Jos auto on vakiokorkuinen niin voi hyvin toimia noinkin, eikä se ruman näköinen ole kun ei ole liian syvällä kotelossa kumekset.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Re: 17" Bullitt vanteet 66 HT:hen?
Viellä on pelastus tuohon ongelmaan, 1" puolelttaan akselin kavennusta niin jopa sopii kiekot pyörimään. Vetareissa on sen verran ylimääräistä booria että kavennus onnistuu, olen sen jo pariin otteeseen tehnyt. Oman mussen perän kavensin ja yhden 69 ht:n 9" sen, suht yksinkertainen operaatio. Ei niitä vanteita kannata mettään lingota.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302