Hiacen vanteet Musseen
Hiacen vanteet Musseen
Tänään kolahti Corral postiluukusta, ja siinä oli juttua että Toyota Hiacen 5-pulttiset vanteet kävisi suoraan Mustangiin.
Siis jäi nyt asia kaivelemaan että käykö Tojon vanteet -65 musseen, vaiko johonkin uudempiin?
Siis jäi nyt asia kaivelemaan että käykö Tojon vanteet -65 musseen, vaiko johonkin uudempiin?
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Re: Hiacen vanteet Musseen
Vanne käy pulttijaon puolesta kaikkiin viisi pulttisilla akseleilla varustettuihin mustangeihin. Niissä on yleensä 5x114,3 mm eli 5x4 1/2" jako. Vanteen keskireiän koko saattaa vaihdella, mutta pulttijako natsaa. Oliko sivuilla mitään muita vanteita muista autoista mitkä musseen käy (kysee mies jonka lehti ei ole vielä tullut...)?Cakke kirjoitti:Tänään kolahti Corral postiluukusta, ja siinä oli juttua että Toyota Hiacen 5-pulttiset vanteet kävisi suoraan Mustangiin.
Siis jäi nyt asia kaivelemaan että käykö Tojon vanteet -65 musseen, vaiko johonkin uudempiin?
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Kyse on talviajoharjoittelupäivän mainoksesta, ei niinkään artikkelista.
Mainoksen loppuun on laitettu vihjeeksi:
Hiacessa on sama 5-pulttinen jako kuin Mustangissa &
Saab 900 -88 eteenpäin on sama 4-pulttinen jako kiun fox-Mustangeissa
Tuo päivä on muutwn kohta, 22.1.
Mainoksen loppuun on laitettu vihjeeksi:
Hiacessa on sama 5-pulttinen jako kuin Mustangissa &
Saab 900 -88 eteenpäin on sama 4-pulttinen jako kiun fox-Mustangeissa
Tuo päivä on muutwn kohta, 22.1.
- Kimi
Resto-Mod 1968 GT Convertible
Resto-Mod 1968 GT Convertible
Pirkanmaalla ainakin kurvailee eräs foxi kesät talvet, ja alla on Saabin vanteet.
Foxiin menee näppärästi vanteet, joiden ET on luokkaa 15-25, ja pulttijako siis tuo 4x4,25" eli 4x108mm. Foxin napa on halkaisijaltaan n. 63,7mm, itse sovittelen ensi kesäksi 63,6mm soviterenkaita uusien vanteiden kanssa. Yleinen 63,4 ei mahtunut millään.
Euro-Fordeissa ET on liian iso. Sopivia löytyy mm. Pösö 206, 306 .... Citikan Xsara, Xantia, Partner jne. eli valikoimaa tarvikevanteissa on suht hyvin.
Jostain kataloogista katsoin, että Hiacea olisi myös 5x112 jaolla? Eli ei Musseen...
Sama pulttijako 5-pulttisen Mussen kanssa on Toyota Suprassa, ET:stä en tiedä. Suprassa lienee ohuemmat pinnapultit, joten mahtuukohan vanne suoraan Mustangin napoihin? Ainakin Supran jarrulevyssä oli vain 13mm reiät pulteille, jotka piti porata 16mm kokoon että sai sopimaan early pultit läpi.
Tais olla jotain off-original-topic mutta menköön.
Foxiin menee näppärästi vanteet, joiden ET on luokkaa 15-25, ja pulttijako siis tuo 4x4,25" eli 4x108mm. Foxin napa on halkaisijaltaan n. 63,7mm, itse sovittelen ensi kesäksi 63,6mm soviterenkaita uusien vanteiden kanssa. Yleinen 63,4 ei mahtunut millään.
Euro-Fordeissa ET on liian iso. Sopivia löytyy mm. Pösö 206, 306 .... Citikan Xsara, Xantia, Partner jne. eli valikoimaa tarvikevanteissa on suht hyvin.
Jostain kataloogista katsoin, että Hiacea olisi myös 5x112 jaolla? Eli ei Musseen...
Sama pulttijako 5-pulttisen Mussen kanssa on Toyota Suprassa, ET:stä en tiedä. Suprassa lienee ohuemmat pinnapultit, joten mahtuukohan vanne suoraan Mustangin napoihin? Ainakin Supran jarrulevyssä oli vain 13mm reiät pulteille, jotka piti porata 16mm kokoon että sai sopimaan early pultit läpi.
Tais olla jotain off-original-topic mutta menköön.
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
Oisko toi 5x112 neliveto Hiacen jako? Kun joka nurkasta raapivissa napalukot. Vai onko vanhatkin nelivedot kuudella pultilla kuin uudemmat?Pony kirjoitti:Jostain kataloogista katsoin, että Hiacea olisi myös 5x112 jaolla? Eli ei Musseen...
Mustang '67 Fastback 6.?/TKO-600
Business Coupe '51
F100 '56 5.0 Ti-VCT DOHC/4R70W
F250 '01 PSD Platinum Edition
Mercury Comet '63 S-22 Convertible 260/Merc-O-Matic
Business Coupe '51
F100 '56 5.0 Ti-VCT DOHC/4R70W
F250 '01 PSD Platinum Edition
Mercury Comet '63 S-22 Convertible 260/Merc-O-Matic
- Mussemaan
- Mega-addikti
- Viestit: 657
- Liittynyt: 01 Kesä 2004, 07:31
- Paikkakunta: Keski-Pohojam´maa http://tinyurl.com/2m9yv3
Foksit:
Audi: ei käy keskireikä pieni
Citikka ZX/BX, offset 25mm, keskir vähän isompi kuin Fordissa
Ford: takavetoisissa offset 28mm
Nissan 180B/Bluebird/Laurel/240Z/260Z: offset 25mm
Peugeot: 205/309/306/405, offset 25-28mm, keskir vähän isompi kuin Fordissa
Saab 900 88-93 ja 9000: offset 39 ja 45mm (näitähän käytettiin ennen ähväläisissä käännetylle keskiosalla)
Volvo 850 -93: offset 43mm, keskireikä??
5-pulttiset vanhat
Mazda 626 2.0 /929 : offset 45mm
Nissan: 240C/260C/280C, offset 40mm / Maxima/Serena 45mm
Toyota Crown: offset 35mm Camry/Lexus: offset 45mm
Volvo Amazon: offset 25mm
AMX/Mopar(isojako)
Chrysler Voyager/Vision/Stratus: offset 35mm
Dodge Ramcharger/Dakota:
Jeep Wrangler/Laredo/Cherokee
Mitsubishi L300 2WD: offset 40mm
Toyota Hiace2WD -94/Hilux 2WD -94/Dyna100
4-pulttiset vanhat
Honda Accord 2.0 90- : offset 50mm
Hyundai : offset 46mm
Mazda 323 81-89 626 1.6-1.8 : offset 45mm
Mitsubishi Galant 2.0 85- / Colt Turbo/GTI / Carisma 1.8 / Spacewagon : offset 46mm
Nissan 180B/Bluebird/Laurel/240Z/260Z: offset 25mm / Bluebird 84-: 45mm
Toyota Carina- 83/Celica -88 (pl TC) / Corona / Cressida / Starlet -84 offset 27mm
Välttäkää turhaa työtä, mitatkaa keskiöt ennen kuin nostatte naapurin auton tunkilla. Useimpien pitäisi käydä kuitenkin. Kun ette liian leveää vannetta lainaa, niin vähän isompikin offset voisi mahtua.
Audi: ei käy keskireikä pieni
Citikka ZX/BX, offset 25mm, keskir vähän isompi kuin Fordissa
Ford: takavetoisissa offset 28mm
Nissan 180B/Bluebird/Laurel/240Z/260Z: offset 25mm
Peugeot: 205/309/306/405, offset 25-28mm, keskir vähän isompi kuin Fordissa
Saab 900 88-93 ja 9000: offset 39 ja 45mm (näitähän käytettiin ennen ähväläisissä käännetylle keskiosalla)
Volvo 850 -93: offset 43mm, keskireikä??
5-pulttiset vanhat
Mazda 626 2.0 /929 : offset 45mm
Nissan: 240C/260C/280C, offset 40mm / Maxima/Serena 45mm
Toyota Crown: offset 35mm Camry/Lexus: offset 45mm
Volvo Amazon: offset 25mm
AMX/Mopar(isojako)
Chrysler Voyager/Vision/Stratus: offset 35mm
Dodge Ramcharger/Dakota:
Jeep Wrangler/Laredo/Cherokee
Mitsubishi L300 2WD: offset 40mm
Toyota Hiace2WD -94/Hilux 2WD -94/Dyna100
4-pulttiset vanhat
Honda Accord 2.0 90- : offset 50mm
Hyundai : offset 46mm
Mazda 323 81-89 626 1.6-1.8 : offset 45mm
Mitsubishi Galant 2.0 85- / Colt Turbo/GTI / Carisma 1.8 / Spacewagon : offset 46mm
Nissan 180B/Bluebird/Laurel/240Z/260Z: offset 25mm / Bluebird 84-: 45mm
Toyota Carina- 83/Celica -88 (pl TC) / Corona / Cressida / Starlet -84 offset 27mm
Välttäkää turhaa työtä, mitatkaa keskiöt ennen kuin nostatte naapurin auton tunkilla. Useimpien pitäisi käydä kuitenkin. Kun ette liian leveää vannetta lainaa, niin vähän isompikin offset voisi mahtua.
- FaikkuFB
- Aktiivi
- Viestit: 88
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Valepukuinen Fairlane, Mustang FB 1969
- Paikkakunta: Jkl
Hiace ja Crown vanne jää varsin sisään Mustissa, näyttää auto siltä että
kaatuu... Vanhalla nelimäntäisellä levyjarrusatulalla ei mahdu pyörimään
edessä. Hiacessa on kyllä ollut ainakin kolmen näköistä vannetta, niiden
ofsetti taitaa kyllä olla sama. Mutta ne mitä sovitin, eivät käyneet eteen.
(Eikä kyllä ulkonäön puolesta muutenkaan.)
J
kaatuu... Vanhalla nelimäntäisellä levyjarrusatulalla ei mahdu pyörimään
edessä. Hiacessa on kyllä ollut ainakin kolmen näköistä vannetta, niiden
ofsetti taitaa kyllä olla sama. Mutta ne mitä sovitin, eivät käyneet eteen.
(Eikä kyllä ulkonäön puolesta muutenkaan.)
J
Kiekot
Juu hiasen, krounini,jako on sama muuten ei oikei istu, amatsonin ,joku mersu, moparin pikku jako on sama, mulla on tuossa haisussa melberin 5 puola alu kiekot tuli kokeiltuun, hyvin kävi14x7 ofsettia kohtalaisesti .
Re: Hiacen vanteet Musseen
Omaan 1973 Musseen Hiacen vanne 5x114.3 jaolla kokeilin ja ainakin etupyörän kanssa tuli paha ET ongelma.Ottaa kiinni mm yläpalloniveleen .todella paksu spacer pitäisi olla.että mahtuisi pyörimään.
- Firebolt
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2875
- Liittynyt: 10 Heinä 2010, 15:39
- Auto: Autoton
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Hiacen vanteet Musseen
Olitpas vanhan aiheen kaivanut esille... No tässäkin varmaan vaikuttaa että minkä ikäisestä hiasesta vanne on?Jappe-1 kirjoitti:Omaan 1973 Musseen Hiacen vanne 5x114.3 jaolla kokeilin ja ainakin etupyörän kanssa tuli paha ET ongelma.Ottaa kiinni mm yläpalloniveleen .todella paksu spacer pitäisi olla.että mahtuisi pyörimään.
-Eemeli
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.