Hiacen vanteet Musseen

Älä tähdistä suuntaa kato onhan sulla kartta Ilipo!
Cakke
Aktiivi
Viestit: 58
Liittynyt: 01 Kesä 2004, 10:54

Hiacen vanteet Musseen

Viesti Kirjoittaja Cakke »

Tänään kolahti Corral postiluukusta, ja siinä oli juttua että Toyota Hiacen 5-pulttiset vanteet kävisi suoraan Mustangiin.

Siis jäi nyt asia kaivelemaan että käykö Tojon vanteet -65 musseen, vaiko johonkin uudempiin?
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Re: Hiacen vanteet Musseen

Viesti Kirjoittaja Fastback »

Cakke kirjoitti:Tänään kolahti Corral postiluukusta, ja siinä oli juttua että Toyota Hiacen 5-pulttiset vanteet kävisi suoraan Mustangiin.

Siis jäi nyt asia kaivelemaan että käykö Tojon vanteet -65 musseen, vaiko johonkin uudempiin?
Vanne käy pulttijaon puolesta kaikkiin viisi pulttisilla akseleilla varustettuihin mustangeihin. Niissä on yleensä 5x114,3 mm eli 5x4 1/2" jako. Vanteen keskireiän koko saattaa vaihdella, mutta pulttijako natsaa. Oliko sivuilla mitään muita vanteita muista autoista mitkä musseen käy (kysee mies jonka lehti ei ole vielä tullut...)?
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Cakke
Aktiivi
Viestit: 58
Liittynyt: 01 Kesä 2004, 10:54

Viesti Kirjoittaja Cakke »

Kyllä sivulla 10 vielä todettiin että: "Saab 900 -88 eteenpäin on sama 4-pulttinen jako kuin fox-Mustangeissa."
Avatar
Kimi
Addikti
Viestit: 295
Liittynyt: 27 Touko 2004, 09:28
Paikkakunta: Castlefull
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kimi »

Kyse on talviajoharjoittelupäivän mainoksesta, ei niinkään artikkelista.

Mainoksen loppuun on laitettu vihjeeksi:
Hiacessa on sama 5-pulttinen jako kuin Mustangissa &
Saab 900 -88 eteenpäin on sama 4-pulttinen jako kiun fox-Mustangeissa

Tuo päivä on muutwn kohta, 22.1.
- Kimi
Resto-Mod 1968 GT Convertible
Avatar
Gallu66
Aktiivi
Viestit: 77
Liittynyt: 16 Syys 2004, 11:26
Auto: Ford Galaxie 500 Convertible 1966
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Gallu66 »

Saabissa on sama pulttijako kyllä mutta miten on ET:n laita sama jako on myös pösössä, audissa, euro fordeissa, citikoissa, jne...
Avatar
GT-350
Superpölöttäjä
Viestit: 2151
Liittynyt: 01 Maalis 2004, 22:33
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja GT-350 »

Pirkanmaalla ainakin kurvailee eräs foxi kesät talvet, ja alla on Saabin vanteet.

Foxiin menee näppärästi vanteet, joiden ET on luokkaa 15-25, ja pulttijako siis tuo 4x4,25" eli 4x108mm. Foxin napa on halkaisijaltaan n. 63,7mm, itse sovittelen ensi kesäksi 63,6mm soviterenkaita uusien vanteiden kanssa. Yleinen 63,4 ei mahtunut millään.

Euro-Fordeissa ET on liian iso. Sopivia löytyy mm. Pösö 206, 306 .... Citikan Xsara, Xantia, Partner jne. eli valikoimaa tarvikevanteissa on suht hyvin.

Jostain kataloogista katsoin, että Hiacea olisi myös 5x112 jaolla? Eli ei Musseen...

Sama pulttijako 5-pulttisen Mussen kanssa on Toyota Suprassa, ET:stä en tiedä. Suprassa lienee ohuemmat pinnapultit, joten mahtuukohan vanne suoraan Mustangin napoihin? Ainakin Supran jarrulevyssä oli vain 13mm reiät pulteille, jotka piti porata 16mm kokoon että sai sopimaan early pultit läpi.

Tais olla jotain off-original-topic mutta menköön.
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
Avatar
musse67
Aina äänessä
Viestit: 1066
Liittynyt: 26 Touko 2004, 18:22
Paikkakunta: Haapajärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja musse67 »

Pony kirjoitti:Jostain kataloogista katsoin, että Hiacea olisi myös 5x112 jaolla? Eli ei Musseen...
Oisko toi 5x112 neliveto Hiacen jako? Kun joka nurkasta raapivissa napalukot. Vai onko vanhatkin nelivedot kuudella pultilla kuin uudemmat?
Avatar
Mussemaan
Mega-addikti
Viestit: 657
Liittynyt: 01 Kesä 2004, 07:31
Paikkakunta: Keski-Pohojam´maa http://tinyurl.com/2m9yv3

Viesti Kirjoittaja Mussemaan »

Juu tietääkseni kaikki hiace/hilux 4wd:t on 6 -pulttiset ja 2wd:t 5*114.3.
Myös jeep on käyttänyt tuota 5*114,3 jakoa, samoin toyota cedricit.

Mulla olis muuten hiluxiin 225/80/14 kesä&talvikumet vanteilla....hmmm...mahtuiskohan alle. :P
Kuva
Arto65FB
Superpölöttäjä
Viestit: 2575
Liittynyt: 02 Maalis 2004, 08:33

Viesti Kirjoittaja Arto65FB »

Foksit:
Audi: ei käy keskireikä pieni
Citikka ZX/BX, offset 25mm, keskir vähän isompi kuin Fordissa
Ford: takavetoisissa offset 28mm
Nissan 180B/Bluebird/Laurel/240Z/260Z: offset 25mm
Peugeot: 205/309/306/405, offset 25-28mm, keskir vähän isompi kuin Fordissa
Saab 900 88-93 ja 9000: offset 39 ja 45mm (näitähän käytettiin ennen ähväläisissä käännetylle keskiosalla)
Volvo 850 -93: offset 43mm, keskireikä??

5-pulttiset vanhat
Mazda 626 2.0 /929 : offset 45mm
Nissan: 240C/260C/280C, offset 40mm / Maxima/Serena 45mm
Toyota Crown: offset 35mm Camry/Lexus: offset 45mm
Volvo Amazon: offset 25mm
AMX/Mopar(isojako)
Chrysler Voyager/Vision/Stratus: offset 35mm
Dodge Ramcharger/Dakota:
Jeep Wrangler/Laredo/Cherokee
Mitsubishi L300 2WD: offset 40mm
Toyota Hiace2WD -94/Hilux 2WD -94/Dyna100

4-pulttiset vanhat
Honda Accord 2.0 90- : offset 50mm
Hyundai : offset 46mm
Mazda 323 81-89 626 1.6-1.8 : offset 45mm
Mitsubishi Galant 2.0 85- / Colt Turbo/GTI / Carisma 1.8 / Spacewagon : offset 46mm
Nissan 180B/Bluebird/Laurel/240Z/260Z: offset 25mm / Bluebird 84-: 45mm
Toyota Carina- 83/Celica -88 (pl TC) / Corona / Cressida / Starlet -84 offset 27mm

Välttäkää turhaa työtä, mitatkaa keskiöt ennen kuin nostatte naapurin auton tunkilla. Useimpien pitäisi käydä kuitenkin. Kun ette liian leveää vannetta lainaa, niin vähän isompikin offset voisi mahtua.
Avatar
FaikkuFB
Aktiivi
Viestit: 88
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Valepukuinen Fairlane, Mustang FB 1969
Paikkakunta: Jkl

Viesti Kirjoittaja FaikkuFB »

Hiace ja Crown vanne jää varsin sisään Mustissa, näyttää auto siltä että
kaatuu... Vanhalla nelimäntäisellä levyjarrusatulalla ei mahdu pyörimään
edessä. Hiacessa on kyllä ollut ainakin kolmen näköistä vannetta, niiden
ofsetti taitaa kyllä olla sama. Mutta ne mitä sovitin, eivät käyneet eteen.
(Eikä kyllä ulkonäön puolesta muutenkaan.)

J
Avatar
ROKI
Aina äänessä
Viestit: 1806
Liittynyt: 20 Elo 2004, 23:11
Paikkakunta: Viinijärvi
Viesti:

Kiekot

Viesti Kirjoittaja ROKI »

Juu hiasen, krounini,jako on sama muuten ei oikei istu, amatsonin ,joku mersu, moparin pikku jako on sama, mulla on tuossa haisussa melberin 5 puola alu kiekot tuli kokeiltuun, hyvin kävi14x7 ofsettia kohtalaisesti .
Avatar
Make_O
Aktiivi
Viestit: 109
Liittynyt: 14 Kesä 2004, 19:32
Auto: Ford Galaxie XL -68
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Make_O »

Mä laitoin tohon -95 Musseen Fondmetallin vanteet mitkä oli ollu 626 Mazdassa..Muuten sopii niinku nyrkki mummon silmään , mutta keskireijän joutu sorvaamaan 71milliseksi eli apaut 5mm suuremmaksi...
Jappe-1
Aktiivi
Viestit: 40
Liittynyt: 17 Kesä 2016, 09:45
Auto: Mustang Mach-1,1973

Re: Hiacen vanteet Musseen

Viesti Kirjoittaja Jappe-1 »

Omaan 1973 Musseen Hiacen vanne 5x114.3 jaolla kokeilin ja ainakin etupyörän kanssa tuli paha ET ongelma.Ottaa kiinni mm yläpalloniveleen .todella paksu spacer pitäisi olla.että mahtuisi pyörimään.
Avatar
Firebolt
Superpölöttäjä
Viestit: 2875
Liittynyt: 10 Heinä 2010, 15:39
Auto: Autoton
Paikkakunta: Kuopio

Re: Hiacen vanteet Musseen

Viesti Kirjoittaja Firebolt »

Jappe-1 kirjoitti:Omaan 1973 Musseen Hiacen vanne 5x114.3 jaolla kokeilin ja ainakin etupyörän kanssa tuli paha ET ongelma.Ottaa kiinni mm yläpalloniveleen .todella paksu spacer pitäisi olla.että mahtuisi pyörimään.
Olitpas vanhan aiheen kaivanut esille... No tässäkin varmaan vaikuttaa että minkä ikäisestä hiasesta vanne on?
-Eemeli
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Vastaa Viestiin