VEDEN KIERTO YLÄ IMUSARJASSA

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
GT9008
Hiljaisempi
Viestit: 27
Liittynyt: 24 Loka 2004, 00:41
Paikkakunta: noll kasi

VEDEN KIERTO YLÄ IMUSARJASSA

Viesti Kirjoittaja GT9008 »

JOS LAITAN YLÄ IMU SARJAAN MENEVÄT PIENET VESIKIERTO PUTKET YHTEEN ELI POISTAN SEN KIERRON SIITÄ IMUSARJASTA VAI LÄMPEEKÖ SE LIIKAA VAI MITENKÄS SE ON . EI KYLLÄ NÄY NOISSA VIRI VIRI IMUSARJOISSA SELLASTA VESI KIERTOO SIINÄ EGR JA TYHJÄKÄYNTI MOOTTORIN VÄLILAIPASSA. HAITAT KYLLÄ OLIS HYVÄ TIETÄÄ ................ :shock:
GT9008
Hiljaisempi
Viestit: 27
Liittynyt: 24 Loka 2004, 00:41
Paikkakunta: noll kasi

Re: VEDEN KIERTO YLÄ IMUSARJASSA

Viesti Kirjoittaja GT9008 »

GT9008 kirjoitti:JOS LAITAN YLÄ IMU SARJAAN MENEVÄT PIENET VESIKIERTO PUTKET YHTEEN ELI POISTAN SEN KIERRON SIITÄ IMUSARJASTA VAI LÄMPEEKÖ SE LIIKAA VAI MITENKÄS SE ON . EI KYLLÄ NÄY NOISSA VIRI VIRI IMUSARJOISSA SELLASTA VESI KIERTOO SIINÄ EGR JA TYHJÄKÄYNTI MOOTTORIN VÄLILAIPASSA. HAITAT KYLLÄ OLIS HYVÄ TIETÄÄ ................ :shock:
KIITOS KIITOS YLENPALTTISESTA VASTAUS INNOSTA KIITOS KIITOS :lol: :lol: :lol:
Avatar
Kimi
Addikti
Viestit: 295
Liittynyt: 27 Touko 2004, 09:28
Paikkakunta: Castlefull
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kimi »

<palstapoliisi>
Olisi hyvä jos voisit kirjoitella niin, että 'Caps Lock', eli isot kirjaimet eivät olisi lukittuna.
Luulen, että jo sillä saisi viestille enemmän lukijoita ja sitäkautta ehkä myös kasvatettua vastauksien määrää.
</palstapoliisi>

Kysymyksessäsi puhut yläimusarjasta, eli sulla on vissiin uudempi moottori, onko?
Helpottaisi hieman vastausta jos saisi tarkempaa tietoa.
Itseäni kiinnostaisi tietää myös miksi haluaisit poistaa ko. kierron - saavutetaanko sillä jotan tehopuolella.
- Kimi
Resto-Mod 1968 GT Convertible
GT9008
Hiljaisempi
Viestit: 27
Liittynyt: 24 Loka 2004, 00:41
Paikkakunta: noll kasi

Viesti Kirjoittaja GT9008 »

Kimi kirjoitti:<palstapoliisi>
Olisi hyvä jos voisit kirjoitella niin, että 'Caps Lock', eli isot kirjaimet eivät olisi lukittuna.
Luulen, että jo sillä saisi viestille enemmän lukijoita ja sitäkautta ehkä myös kasvatettua vastauksien määrää.
</palstapoliisi>

Kysymyksessäsi puhut yläimusarjasta, eli sulla on vissiin uudempi moottori, onko?
Helpottaisi hieman vastausta jos saisi tarkempaa tietoa.
Itseäni kiinnostaisi tietää myös miksi haluaisit poistaa ko. kierron - saavutetaanko sillä jotan tehopuolella.
kuten nimimerkistä näkee niin gt90 on auto . ja juuri tietoa kaipaan asiaan. lämmittääkö se imuilman jne jne onko kierto tarpeellinen siinä kohdassa juuri .
GT9008
Hiljaisempi
Viestit: 27
Liittynyt: 24 Loka 2004, 00:41
Paikkakunta: noll kasi

Viesti Kirjoittaja GT9008 »

kysyin alan asiantuntijalta haitat ja hyödyt kun sellaisen sain puhelimen päähän . eli ei tarvii vastailla enää sain haluamani infon .
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fastback »

Hyvä että sait tiedon, no kerrotko sitä täällä vai et mitä alan asiantuntija kertoi? Toiseksi, ainakin minulle tuli nimimerkistäsi GT9008 mieleen ensimmäisenä tämä GT90.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
GT9008
Hiljaisempi
Viestit: 27
Liittynyt: 24 Loka 2004, 00:41
Paikkakunta: noll kasi

Viesti Kirjoittaja GT9008 »

Fastback kirjoitti:Hyvä että sait tiedon, no kerrotko sitä täällä vai et mitä alan asiantuntija kertoi? Toiseksi, ainakin minulle tuli nimimerkistäsi GT9008 mieleen ensimmäisenä tämä GT90.
sen verran voin raottaa tietoani että veden kierto loppuu mun gt 90 ylä imusarjasta .
Avatar
Late
Aina äänessä
Viestit: 1324
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: 1984 Mustang SVO 2,3T
1988 Thunderbird Turbo Coupe 2,3T
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Late »

kysyin alan asiantuntijalta haitat ja hyödyt kun sellaisen sain puhelimen päähän . eli ei tarvii vastailla enää sain haluamani infon

Kerropa meille kaikille tyhmille, mitä TODELLINEN ASIANTUNTIJA kertoi, aihe saattanee kiinnostaa itseni lisäksi muitakin. Syy, miksi et saanut vastausta täältä saattaa olla niinkin yksinkertainen että kellään ei moista tietoa ollut.

Turha tänne on tulla naljailemaan ja vihjailemaan tietämättömyydestä. Ennemminkin tämäntapaisten harrastepalstojen tarkoitus on jakaa tietoa ja sinullahan sellaista nyt olisi. Helpota oloasi ja jaa sisintäsi kalvava informaatio meidän muiden kanssa :D
Late

-84 Mustang SVO
GT9008
Hiljaisempi
Viestit: 27
Liittynyt: 24 Loka 2004, 00:41
Paikkakunta: noll kasi

Viesti Kirjoittaja GT9008 »

Late kirjoitti:
kysyin alan asiantuntijalta haitat ja hyödyt kun sellaisen sain puhelimen päähän . eli ei tarvii vastailla enää sain haluamani infon

Kerropa meille kaikille tyhmille, mitä TODELLINEN ASIANTUNTIJA kertoi, aihe saattanee kiinnostaa itseni lisäksi muitakin. Syy, miksi et saanut vastausta täältä saattaa olla niinkin yksinkertainen että kellään ei moista tietoa ollut.

Turha tänne on tulla naljailemaan ja vihjailemaan tietämättömyydestä. Ennemminkin tämäntapaisten harrastepalstojen tarkoitus on jakaa tietoa ja sinullahan sellaista nyt olisi. Helpota oloasi ja jaa sisintäsi kalvava informaatio meidän muiden kanssa :D
no soitin autokivitilaan tre:lle ja kysyin että onko haittaa siitä jos ottaa pois sen kierron .......mielessä tietysti että se perhanan lämmin vesi lämmittää imuilman ja sillee......... josko siitä sais jotain irti jos ei lämmitä sitä ilmaa siis lisä tehoja. van van ei pitäis olla haittaa kun sen kierron ottaa pois sillä eikai noissa ihan kaikissa viri ylä sarjoissa sitä ole niin miksi en kokeilis sitä . ei pitäis lämpö ongelmaa tulla kun ala sarjassa kiertää vesi .onko se sitten sitä varten että komponentit toimis joka SÄÄSSÄ oikein (ei tiedä) lämmin pellin alla kummiski on. vedin kyllä vapaa virtaus suodattimen kans loka suojan sisälle että ei varmaan vedä lämmintä konetila ilmaa.eikä laturi/flekti puhalla suoraan suodattiimeen. 75 viemäri putkee .....ei pidä musselle sanoo rupee vielä nikotteleen .toisaalta lyhyt on se pätkä missä vesi kiertää mutta eikös se lämpö siitä siirry ....... äääh en tiedä onko mitään hyötyy .
Avatar
musse67
Aina äänessä
Viestit: 1066
Liittynyt: 26 Touko 2004, 18:22
Paikkakunta: Haapajärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja musse67 »

Joko oot EGR:n poistanu käytöstä? nyt kun vesi ei enää kierrä yläimusarjassa, lämmittää takaisin kierrätetty pakokaasu imusarjaa. Tämän vesikierrätyksenhän on tarkotus jäähdyttää imusarjaa kun pakokaasu lämmittää sitä.
Vastaa Viestiin