
Olisiko kuitenkin noin, että Fordin (Tremecin?) insinöörit ovat katsoneet liikaa Bullittia tai sovittaneet välitykset miehekkäämpään ajotyyliin? Onko vanhemmista laatikoista samanlaisia havaintoja?
Mikäs se välikaasu on, eikö manuaalia kuulu ajaa powershiftillä...siis kaasu aina pohjassa?veekoo kirjoitti:Alkaa olla jo sisäänajot ajettuna 05:ssa ja nyt alkaa pikkuhiljaa manuaalilaatikon (Tremec 3650) rajojen hakeminen. Loota tuntuu hieman "hitaalta" vaihtaessa 1-2 ja 2-3, mutta pieni välipolkaisu auttaa. Tämä siis, kun ajaa taloudellisesti alle 3500rpm kierroksilla. Kunnolla happea antaessa vaihteet tippuvat pesään ilman kikkailua tai odottamista. Tai sitten V8:n suloäänet pimentävät järjen valon...
Olisiko kuitenkin noin, että Fordin (Tremecin?) insinöörit ovat katsoneet liikaa Bullittia tai sovittaneet välitykset miehekkäämpään ajotyyliin? Onko vanhemmista laatikoista samanlaisia havaintoja?
Jaa sen kaasun voi nostaa ylöskin kun vaihtaa vaihteita ?Fastback kirjoitti:Mikäs se välikaasu on, eikö manuaalia kuulu ajaa powershiftillä...siis kaasu aina pohjassa?
On se hyvä että pidetään perinteistä kiinni...veekoo kirjoitti:Tuosta 05:sta tulee kylla muut fordin (vanhat) laatikot mieleen (mm. escort)
Eikös täällä just puhuttu powershiftistä - siinä ei nosteta kaasua vaihdettaessa.musse67 kirjoitti:Eikä automaatilla tartte välillä höllätä sitä kaasua!
ROKI kirjoitti:Joo en tiedä muista, ajoin kaverin 91 foksia kokeilu mielessä josko sitä manuvaalia sottais, mutta en halua toista sierra maista laatikkoa, mulla oli tuollanen laser sierra jonkun aikaa. Samallainen rautakanki vaihteisto oli siinä kuin tuossa foksissa, minusta oudon kankea kyllä automaatti on viellä oikea vaihteisto, ja sitähän voi vaihtaa normaalisti kepistä eikä tartte polkea kytkintä. Pykälät vaihtuu vilkkaasti ei tartte repiä kepistä, menee lurakasti isommalle kuin myös pienemmälle.
Veekoo, katoppas näitä Kalavornia vehkeitä... vähän rasehenkeä käyttökikottimeen... Onhan noissa vähän vielä hintaa, mutta luulis saavansa omansa pois kun myy.veekoo kirjoitti:Seuraavaksi pitaa etsia joku raato Bronco tai F150, etta uskaltaa vieda ton pajalle fiksailtavaksi. Stereoiden korjailu jo kestaa vahintaan paivan ja yhden auton kanssa se ei oikein toimi... Vaihteistosta en ole viela valittanut.
Edelleen: itse em. lukiessa tulee kylla mieleen, etta taidan olla liikaa tottunut fordien temppuiluun, kun uuden auton kanssa vaihteistokikkailu ei ihmetyta.. Pitaiskohan hommata joskus joku uusi riisari vertailupohjaksi...![]()
![]()