Ohjeita ja vinkkejä tuontiautoa ostavalle!

Kysymyksiä, vastauksia ja keskustelua Mustangin tuomisesta ulkomailta

Valvoja: Ville K

Avatar
FFreak
Aina äänessä
Viestit: 1200
Liittynyt: 08 Tammi 2005, 13:35
Auto: Mustang sportsroof -69, 306, C4, 4,1 lukko. Musta. Ja coupe -78, 302 ja c4.
Paikkakunta: Äänekoski

Re: Ohjeita ja vinkkejä tuontiautoa ostavalle!

Viesti Kirjoittaja FFreak »

Voi pettymys. :( Ei tarvinnut carfaxia, kolariautohan se sitten oli. Korjaukset oli tehty selvästi vain myyntimielessä ilmeisesti amerikassa. Päältäpäin oli ihan siisti ja kävi ihan nätisti mutta nokkapellin alta huomasi vauriokohdat heti. En siis hyväksynyt tätä autoa. Ei ollut niin hyvässä kunnossa mitä toivoin, mutta autoja tulee uusia, ehkä joku toinen.
SamiM ehkä laittaa tarkempaa kuvausta autosta ja vaurioista. :( Oli ihan hyvä, että oli toinen silmäpari mukana. Itse en ehkä olisi kaikkia kohtia hoksannut ja muistanut tarkastaa. Ja taas Samille kiitokset!
Kahta en vaihda,-69 Mussea ja ...

Mustang sportsroof -69, 306, c4, 9` 4.11.
Mustang II coupe -78, 302, c4, 8`
Ford Ranch wagon 292Y, man, 9´ -61
Volovo V60 T6 AWD hybrid - 20
Avatar
SamiM
Aina äänessä
Viestit: 1519
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Leppävesi

Re: Ohjeita ja vinkkejä tuontiautoa ostavalle!

Viesti Kirjoittaja SamiM »

FFreak kirjoitti:SamiM ehkä laittaa tarkempaa kuvausta autosta ja vaurioista. :( Oli ihan hyvä, että oli toinen silmäpari mukana. Itse en ehkä olisi kaikkia kohtia hoksannut ja muistanut tarkastaa. Ja taas Samille kiitokset!
Ollos hyvä. Mukava kun pääsi mukaan autokaupoille. Harmi ettei kauppoja sitten tarvinnut tehdäkään.

Vasen etukulma oli ilmeisesti kolhaistu enemmän johonkin, sillä siellä konepellin alla näkyi eniten korjausjälkiä. Lisäksi konepelti oli oikaisematta, eikä istunut kunnolla kiinni ollessaan, kuten eivät keulan pellit muutenkaan. Kuskin oven kohdalta kynnyskotelo oli kaarella ylöspäin sen verran että sen huomasi enempää "tähtäilemättä" (ei tullut vilkaistua auton alle). Tuulilasikin taisi olla vaihdettu, koska Fordin leimaa ei siitä löytynyt, muista laseista kylläkin. Kuskin oven lasi jäi tarkistamatta. Ilmastoinnin kenno ja jäähdyttimen kenno olivat rutussa alareunasta, eli kolhut olivat yltäneet sinnekin. Ilmastointia ei testattu, kun ei koeajettukaan autoa. Maalaus oli tehty pikatyyliin (tai tyylittä) purkamatta ja suojaamatta autoa riittävästi, pinnanlaadusta oli paha sanoa mitään auton likaisuudesta johtuen. Sisusta näytti pikaisella vilkaisulla ihan siistiltä. Takapäässäkin epäiltiin ensin olevan jotain hämärää, kun vasemmalla puolella takapuskuri ja kylkipelti eivät istuneet toisiinsa sivusuunnassa, mutta tarkempi tutkiminen kontin verhoilujen taakse ei antanut lisäaihetta epäilyyn (takakontin verhoilut olivat lisäksi huonosti paikoillaan). Liekö näissä sitten korinosien sopivuus tuota luokkaa alun perinkin. Kontin kannen vasemmalla puolella oli silmämääräisesti leveämpi rako kuin oikealla.

Katsastusta varten paikallaan olivat olleet e-hyväksytyt valot pikapatenteilla, lukuun ottamatta etuvilkkuja, jotka olivat e-hyväksytyt. Etulokarien GT-merkit puuttuivat, kuten myös muutamat muut korin pikkuosat. Etujarrulevyt olivat epäilyttävästi sinistyneet. Konehuone näytti ilmansuodatinta lukuun ottamatta vakiolta.
96PurpleStang1
Addikti
Viestit: 334
Liittynyt: 06 Huhti 2009, 16:24
Paikkakunta: Alavus

Re: Ohjeita ja vinkkejä tuontiautoa ostavalle!

Viesti Kirjoittaja 96PurpleStang1 »

Voi harmin paikka..toisaalta, kuten mainitsin jo aiemminkin että olin ihmetellyt ettei se tuolla suht
edullisella hinnalla ollut mennyt kaupan..että joku apina tässä täytyy olla selässä..Noh, kyllä noita
löytyy ja varmasti se hyvä ja kuitenkin kohtuuhintainen tulee vastaan.Olisi tietysti ollut myyjältä
reilua mainita että sanomista löytyy, tuollaiset pikapatentit huomaa kyllä aika helposti.Ja olipa
hyvä että oli toinenkin silmäpari autoa tsekkaamassa..Ei tuosta kannata lannistua, ei muuta kuin
tutka päälle ja uutta matoa (hyvää sellaista) koukkuun.
Viimeksi muokannut 96PurpleStang1, 30 Tammi 2011, 09:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Obd-vikakoodiluku Fordeihin ja muihin Usa-autoihin.Bmw täysi diagnostiikka, livedata ja koodaukset.
Alavus ja lähiympäristö, privalla tavoittaa.
Avatar
pokkinen
Aina äänessä
Viestit: 1178
Liittynyt: 02 Kesä 2009, 10:18
Auto: Ford Transit
Paikkakunta: Nokia

Re: Ohjeita ja vinkkejä tuontiautoa ostavalle!

Viesti Kirjoittaja pokkinen »

SamiM kirjoitti:Takapäässäkin epäiltiin ensin olevan jotain hämärää, kun vasemmalla puolella takapuskuri ja kylkipelti eivät istuneet toisiinsa sivusuunnassa, mutta tarkempi tutkiminen kontin verhoilujen taakse ei antanut lisäaihetta epäilyyn (takakontin verhoilut olivat lisäksi huonosti paikoillaan). Liekö näissä sitten korinosien sopivuus tuota luokkaa alun perinkin. Kontin kannen vasemmalla puolella oli silmämääräisesti leveämpi rako kuin oikealla.
Molemmissa S197:ssa mitä mulla on ollut, kaikki korin saumat istuvat virheettömästi. Saumoissa ei myöskään ole mitään kiilamaisuutta/porrastuksia, eli aivan germany-laatua on korin viimeistely. :wink:
En ole myöskään kerhokamujen S197 autoissa mitään huonoa istuvuutta pelleissä havainnut.

Eli väittäisin , jos 2005+ malleissa korin saumat ei istu, jotain korjauksia on jälkeenpäin tehty. Varsinkin saumojen kiilamaisuus antaa usein aihetta huoleen ja syyn syvempiin tutkimuksiin.

Harmi että tämä laite ei ollut se oikea, mutta nyt kun kuume on syttynyt, on jo sinällään hienoa, odottamisen ja etsimisen aikaa :)
- Juha -
Avatar
SamiM
Aina äänessä
Viestit: 1519
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Leppävesi

Re: Ohjeita ja vinkkejä tuontiautoa ostavalle!

Viesti Kirjoittaja SamiM »

pokkinen kirjoitti:
SamiM kirjoitti:Takapäässäkin epäiltiin ensin olevan jotain hämärää, kun vasemmalla puolella takapuskuri ja kylkipelti eivät istuneet toisiinsa sivusuunnassa, mutta tarkempi tutkiminen kontin verhoilujen taakse ei antanut lisäaihetta epäilyyn (takakontin verhoilut olivat lisäksi huonosti paikoillaan). Liekö näissä sitten korinosien sopivuus tuota luokkaa alun perinkin. Kontin kannen vasemmalla puolella oli silmämääräisesti leveämpi rako kuin oikealla.
Molemmissa S197:ssa mitä mulla on ollut, kaikki korin saumat istuvat virheettömästi. Saumoissa ei myöskään ole mitään kiilamaisuutta/porrastuksia, eli aivan germany-laatua on korin viimeistely. :wink:
En ole myöskään kerhokamujen S197 autoissa mitään huonoa istuvuutta pelleissä havainnut.

Eli väittäisin , jos 2005+ malleissa korin saumat ei istu, jotain korjauksia on jälkeenpäin tehty. Varsinkin saumojen kiilamaisuus antaa usein aihetta huoleen ja syyn syvempiin tutkimuksiin.
Ajattelin ihan samaa itsekin, että jotain outoa siinä olisi, siksi piti mennä takakonttiin ja luukun karmeihin kurkistelemaan. Nykyautoissa kun saumat ovat kapeita, niin istuvuuden pitää uutenakin olla todella hyvä, sillä muuten auto näyttää viimeistelemättömältä. Voihan tuohon olla silti takakylkikin vaihdettu, sitä ei vain huomannut sisäpuoleltakaan. Vasen takakylki oli siis sivusuunnassa ulompana puskurista ja luukun kannesta.
Avatar
stangrider
Aina äänessä
Viestit: 1341
Liittynyt: 31 Touko 2004, 08:31
Paikkakunta: sAVO

Re: Ohjeita ja vinkkejä tuontiautoa ostavalle!

Viesti Kirjoittaja stangrider »

Näin se, ilmaisia lounaita ei ole.
Hyvä olla useampi silmäpari tutkimassa, kun itsellä hirveä autokuume päällänsä.
Ennen vanhaan, kun Mustangeja oli suht vähän Suomessa, riitti kun soitti muutamalle henkilölle, niin
sai jo hyvän kuvan mitä ostamassa. Nyt tavaraa virtaa monesta lähteestä ja varovainen oltava jo uusienkin autojen suhteen.


Eihän tuokaan hirveästi kalliimpi ole , alle 32ke, 2006.
http://www.nettiauto.com/ford/mustang/3583283
Avatar
Karppa2
Aktiivi
Viestit: 35
Liittynyt: 24 Maalis 2010, 03:14
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Ohjeita ja vinkkejä tuontiautoa ostavalle!

Viesti Kirjoittaja Karppa2 »

stangrider kirjoitti:Näin se, ilmaisia lounaita ei ole.
Hyvä olla useampi silmäpari tutkimassa, kun itsellä hirveä autokuume päällänsä.
Ennen vanhaan, kun Mustangeja oli suht vähän Suomessa, riitti kun soitti muutamalle henkilölle, niin
sai jo hyvän kuvan mitä ostamassa. Nyt tavaraa virtaa monesta lähteestä ja varovainen oltava jo uusienkin autojen suhteen.


Eihän tuokaan hirveästi kalliimpi ole , alle 32ke, 2006.
http://www.nettiauto.com/ford/mustang/3583283
Hieman offtopic mutta mielenkiintoinen tuo takapuskuri. Liekkö tuollaisia aftermarket puskureita löytyy vai onkohan ihan ite porattu ja upotettu lamput. Ja mielenkiintoista olis tietää mistä löytyy noita lamppuja. Minulla pitäs sumuvalon laittaminen alkaa miettimään myös..
Avatar
FBFIN65
Mega-addikti
Viestit: 625
Liittynyt: 13 Loka 2005, 20:19
Auto: ford mustang fastback 1965
ford mustang saleen s/c 2005
Paikkakunta: uusimaa

Re: Ohjeita ja vinkkejä tuontiautoa ostavalle!

Viesti Kirjoittaja FBFIN65 »

Viron 05- Mustangeissa käytetään juurikin tuota pyöreää puna/valko lamppuja takana
Avatar
tug3
Aktiivi
Viestit: 115
Liittynyt: 15 Tammi 2009, 14:27
Auto: Avo 289 '67 & Coupe V6 '95
VW Muurahaiskarju '72/'03
Chevy Kanttipikkis '87
+ vaimon autot
Paikkakunta: Kello-koski
Viesti:

Re: Ohjeita ja vinkkejä tuontiautoa ostavalle!

Viesti Kirjoittaja tug3 »

Ikävää että yrittävät sutta priimana myyrä. Mutta turha hätäillä sillä näitä S197 on sen verran monta tehtaan linjalta ulos rullattu, että eivät ihan heti lopu maalimasta kesken...

Tuohon pyöreätakavaloiseen. Jälkiasennustahan nuo ovat. Puskuri on vakio GT:n takapuskuri, mutta lisättynä E-valoasennuksella. Eli kun nuo takavalot vaihdettu keltaisen vilkun E-valoiksi, niin samalla kadonnut peruutusvalot, joten pitänyt lisätä. Samoin tuo sumuvalo lisätty toiselle puolelle. Ei noita rumimpia toteutuksia ollenkaan.
- "What's a prom?"
- "Prom's a time when you pretend you like girls, but really you go out driving all night."
- "Cool!"
Avatar
JYK-90
Addikti
Viestit: 426
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT 1965, Viritetty
Mustang GT 2007
Ford Ranchero GT 1974
Tesla Model S 75D 2018
Paikkakunta: Vesilahti

Re: Ohjeita ja vinkkejä tuontiautoa ostavalle!

Viesti Kirjoittaja JYK-90 »

stangrider kirjoitti:Eihän tuokaan hirveästi kalliimpi ole , alle 32ke, 2006.
http://www.nettiauto.com/ford/mustang/3583283


Ei paha! :peukku:
Näyttää olevan automaatti, mutta jos se ei haittaa niin varmasti katsomisen arvoinen yksilö. Värikin loistava!! :P
Takapuskurin pyöreistä valoista sen verran että omasta mielestäni ovat kamalat. Auto ei ole tod näk tullut Suomeen muuttoautona, muuta syytä en keksi miksi tällaiset on pitänyt laittaa.
-Mustang HT 65 'Viritetty'
-Mustang GT 2007
-Ranchero GT 1974
-Fender Mustang I 20W
-Tesla Model S 75D
Avatar
FFreak
Aina äänessä
Viestit: 1200
Liittynyt: 08 Tammi 2005, 13:35
Auto: Mustang sportsroof -69, 306, C4, 4,1 lukko. Musta. Ja coupe -78, 302 ja c4.
Paikkakunta: Äänekoski

Re: Ohjeita ja vinkkejä tuontiautoa ostavalle!

Viesti Kirjoittaja FFreak »

Ei tässä nyt niin hinkua ole autoa saada. Ajattelin vaan niinku sulo vileen, että jos halavalla olis saanu. No joo olis saanu. :roll: Täytyy jatkaa tuolla pari pyttyä vajaalla mondeolla ja odotella että tiet sulaa, että sais orin liikenteeseen. Siinäkin vielä puuhaa riittää eli ei tule vapaa-ajan kanssa ongelmia. Kun vaan löytyis tarpeeks vapaata aikaa! :shock:
Kahta en vaihda,-69 Mussea ja ...

Mustang sportsroof -69, 306, c4, 9` 4.11.
Mustang II coupe -78, 302, c4, 8`
Ford Ranch wagon 292Y, man, 9´ -61
Volovo V60 T6 AWD hybrid - 20
Vastaa Viestiin