SamiM ehkä laittaa tarkempaa kuvausta autosta ja vaurioista.
Ohjeita ja vinkkejä tuontiautoa ostavalle!
Valvoja: Ville K
- FFreak
- Aina äänessä
- Viestit: 1200
- Liittynyt: 08 Tammi 2005, 13:35
- Auto: Mustang sportsroof -69, 306, C4, 4,1 lukko. Musta. Ja coupe -78, 302 ja c4.
- Paikkakunta: Äänekoski
Re: Ohjeita ja vinkkejä tuontiautoa ostavalle!
Voi pettymys.
Ei tarvinnut carfaxia, kolariautohan se sitten oli. Korjaukset oli tehty selvästi vain myyntimielessä ilmeisesti amerikassa. Päältäpäin oli ihan siisti ja kävi ihan nätisti mutta nokkapellin alta huomasi vauriokohdat heti. En siis hyväksynyt tätä autoa. Ei ollut niin hyvässä kunnossa mitä toivoin, mutta autoja tulee uusia, ehkä joku toinen.
SamiM ehkä laittaa tarkempaa kuvausta autosta ja vaurioista.
Oli ihan hyvä, että oli toinen silmäpari mukana. Itse en ehkä olisi kaikkia kohtia hoksannut ja muistanut tarkastaa. Ja taas Samille kiitokset!
SamiM ehkä laittaa tarkempaa kuvausta autosta ja vaurioista.
Kahta en vaihda,-69 Mussea ja ...
Mustang sportsroof -69, 306, c4, 9` 4.11.
Mustang II coupe -78, 302, c4, 8`
Ford Ranch wagon 292Y, man, 9´ -61
Volovo V60 T6 AWD hybrid - 20
Mustang sportsroof -69, 306, c4, 9` 4.11.
Mustang II coupe -78, 302, c4, 8`
Ford Ranch wagon 292Y, man, 9´ -61
Volovo V60 T6 AWD hybrid - 20
Re: Ohjeita ja vinkkejä tuontiautoa ostavalle!
Ollos hyvä. Mukava kun pääsi mukaan autokaupoille. Harmi ettei kauppoja sitten tarvinnut tehdäkään.FFreak kirjoitti:SamiM ehkä laittaa tarkempaa kuvausta autosta ja vaurioista.Oli ihan hyvä, että oli toinen silmäpari mukana. Itse en ehkä olisi kaikkia kohtia hoksannut ja muistanut tarkastaa. Ja taas Samille kiitokset!
Vasen etukulma oli ilmeisesti kolhaistu enemmän johonkin, sillä siellä konepellin alla näkyi eniten korjausjälkiä. Lisäksi konepelti oli oikaisematta, eikä istunut kunnolla kiinni ollessaan, kuten eivät keulan pellit muutenkaan. Kuskin oven kohdalta kynnyskotelo oli kaarella ylöspäin sen verran että sen huomasi enempää "tähtäilemättä" (ei tullut vilkaistua auton alle). Tuulilasikin taisi olla vaihdettu, koska Fordin leimaa ei siitä löytynyt, muista laseista kylläkin. Kuskin oven lasi jäi tarkistamatta. Ilmastoinnin kenno ja jäähdyttimen kenno olivat rutussa alareunasta, eli kolhut olivat yltäneet sinnekin. Ilmastointia ei testattu, kun ei koeajettukaan autoa. Maalaus oli tehty pikatyyliin (tai tyylittä) purkamatta ja suojaamatta autoa riittävästi, pinnanlaadusta oli paha sanoa mitään auton likaisuudesta johtuen. Sisusta näytti pikaisella vilkaisulla ihan siistiltä. Takapäässäkin epäiltiin ensin olevan jotain hämärää, kun vasemmalla puolella takapuskuri ja kylkipelti eivät istuneet toisiinsa sivusuunnassa, mutta tarkempi tutkiminen kontin verhoilujen taakse ei antanut lisäaihetta epäilyyn (takakontin verhoilut olivat lisäksi huonosti paikoillaan). Liekö näissä sitten korinosien sopivuus tuota luokkaa alun perinkin. Kontin kannen vasemmalla puolella oli silmämääräisesti leveämpi rako kuin oikealla.
Katsastusta varten paikallaan olivat olleet e-hyväksytyt valot pikapatenteilla, lukuun ottamatta etuvilkkuja, jotka olivat e-hyväksytyt. Etulokarien GT-merkit puuttuivat, kuten myös muutamat muut korin pikkuosat. Etujarrulevyt olivat epäilyttävästi sinistyneet. Konehuone näytti ilmansuodatinta lukuun ottamatta vakiolta.
-
96PurpleStang1
- Addikti
- Viestit: 334
- Liittynyt: 06 Huhti 2009, 16:24
- Paikkakunta: Alavus
Re: Ohjeita ja vinkkejä tuontiautoa ostavalle!
Voi harmin paikka..toisaalta, kuten mainitsin jo aiemminkin että olin ihmetellyt ettei se tuolla suht
edullisella hinnalla ollut mennyt kaupan..että joku apina tässä täytyy olla selässä..Noh, kyllä noita
löytyy ja varmasti se hyvä ja kuitenkin kohtuuhintainen tulee vastaan.Olisi tietysti ollut myyjältä
reilua mainita että sanomista löytyy, tuollaiset pikapatentit huomaa kyllä aika helposti.Ja olipa
hyvä että oli toinenkin silmäpari autoa tsekkaamassa..Ei tuosta kannata lannistua, ei muuta kuin
tutka päälle ja uutta matoa (hyvää sellaista) koukkuun.
edullisella hinnalla ollut mennyt kaupan..että joku apina tässä täytyy olla selässä..Noh, kyllä noita
löytyy ja varmasti se hyvä ja kuitenkin kohtuuhintainen tulee vastaan.Olisi tietysti ollut myyjältä
reilua mainita että sanomista löytyy, tuollaiset pikapatentit huomaa kyllä aika helposti.Ja olipa
hyvä että oli toinenkin silmäpari autoa tsekkaamassa..Ei tuosta kannata lannistua, ei muuta kuin
tutka päälle ja uutta matoa (hyvää sellaista) koukkuun.
Viimeksi muokannut 96PurpleStang1, 30 Tammi 2011, 09:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Obd-vikakoodiluku Fordeihin ja muihin Usa-autoihin.Bmw täysi diagnostiikka, livedata ja koodaukset.
Alavus ja lähiympäristö, privalla tavoittaa.
Alavus ja lähiympäristö, privalla tavoittaa.
- pokkinen
- Aina äänessä
- Viestit: 1178
- Liittynyt: 02 Kesä 2009, 10:18
- Auto: Ford Transit
- Paikkakunta: Nokia
Re: Ohjeita ja vinkkejä tuontiautoa ostavalle!
Molemmissa S197:ssa mitä mulla on ollut, kaikki korin saumat istuvat virheettömästi. Saumoissa ei myöskään ole mitään kiilamaisuutta/porrastuksia, eli aivan germany-laatua on korin viimeistely.SamiM kirjoitti:Takapäässäkin epäiltiin ensin olevan jotain hämärää, kun vasemmalla puolella takapuskuri ja kylkipelti eivät istuneet toisiinsa sivusuunnassa, mutta tarkempi tutkiminen kontin verhoilujen taakse ei antanut lisäaihetta epäilyyn (takakontin verhoilut olivat lisäksi huonosti paikoillaan). Liekö näissä sitten korinosien sopivuus tuota luokkaa alun perinkin. Kontin kannen vasemmalla puolella oli silmämääräisesti leveämpi rako kuin oikealla.
En ole myöskään kerhokamujen S197 autoissa mitään huonoa istuvuutta pelleissä havainnut.
Eli väittäisin , jos 2005+ malleissa korin saumat ei istu, jotain korjauksia on jälkeenpäin tehty. Varsinkin saumojen kiilamaisuus antaa usein aihetta huoleen ja syyn syvempiin tutkimuksiin.
Harmi että tämä laite ei ollut se oikea, mutta nyt kun kuume on syttynyt, on jo sinällään hienoa, odottamisen ja etsimisen aikaa
- Juha -
Re: Ohjeita ja vinkkejä tuontiautoa ostavalle!
Ajattelin ihan samaa itsekin, että jotain outoa siinä olisi, siksi piti mennä takakonttiin ja luukun karmeihin kurkistelemaan. Nykyautoissa kun saumat ovat kapeita, niin istuvuuden pitää uutenakin olla todella hyvä, sillä muuten auto näyttää viimeistelemättömältä. Voihan tuohon olla silti takakylkikin vaihdettu, sitä ei vain huomannut sisäpuoleltakaan. Vasen takakylki oli siis sivusuunnassa ulompana puskurista ja luukun kannesta.pokkinen kirjoitti:Molemmissa S197:ssa mitä mulla on ollut, kaikki korin saumat istuvat virheettömästi. Saumoissa ei myöskään ole mitään kiilamaisuutta/porrastuksia, eli aivan germany-laatua on korin viimeistely.SamiM kirjoitti:Takapäässäkin epäiltiin ensin olevan jotain hämärää, kun vasemmalla puolella takapuskuri ja kylkipelti eivät istuneet toisiinsa sivusuunnassa, mutta tarkempi tutkiminen kontin verhoilujen taakse ei antanut lisäaihetta epäilyyn (takakontin verhoilut olivat lisäksi huonosti paikoillaan). Liekö näissä sitten korinosien sopivuus tuota luokkaa alun perinkin. Kontin kannen vasemmalla puolella oli silmämääräisesti leveämpi rako kuin oikealla.![]()
En ole myöskään kerhokamujen S197 autoissa mitään huonoa istuvuutta pelleissä havainnut.
Eli väittäisin , jos 2005+ malleissa korin saumat ei istu, jotain korjauksia on jälkeenpäin tehty. Varsinkin saumojen kiilamaisuus antaa usein aihetta huoleen ja syyn syvempiin tutkimuksiin.
- stangrider
- Aina äänessä
- Viestit: 1341
- Liittynyt: 31 Touko 2004, 08:31
- Paikkakunta: sAVO
Re: Ohjeita ja vinkkejä tuontiautoa ostavalle!
Näin se, ilmaisia lounaita ei ole.
Hyvä olla useampi silmäpari tutkimassa, kun itsellä hirveä autokuume päällänsä.
Ennen vanhaan, kun Mustangeja oli suht vähän Suomessa, riitti kun soitti muutamalle henkilölle, niin
sai jo hyvän kuvan mitä ostamassa. Nyt tavaraa virtaa monesta lähteestä ja varovainen oltava jo uusienkin autojen suhteen.
Eihän tuokaan hirveästi kalliimpi ole , alle 32ke, 2006.
http://www.nettiauto.com/ford/mustang/3583283
Hyvä olla useampi silmäpari tutkimassa, kun itsellä hirveä autokuume päällänsä.
Ennen vanhaan, kun Mustangeja oli suht vähän Suomessa, riitti kun soitti muutamalle henkilölle, niin
sai jo hyvän kuvan mitä ostamassa. Nyt tavaraa virtaa monesta lähteestä ja varovainen oltava jo uusienkin autojen suhteen.
Eihän tuokaan hirveästi kalliimpi ole , alle 32ke, 2006.
http://www.nettiauto.com/ford/mustang/3583283
Re: Ohjeita ja vinkkejä tuontiautoa ostavalle!
Hieman offtopic mutta mielenkiintoinen tuo takapuskuri. Liekkö tuollaisia aftermarket puskureita löytyy vai onkohan ihan ite porattu ja upotettu lamput. Ja mielenkiintoista olis tietää mistä löytyy noita lamppuja. Minulla pitäs sumuvalon laittaminen alkaa miettimään myös..stangrider kirjoitti:Näin se, ilmaisia lounaita ei ole.
Hyvä olla useampi silmäpari tutkimassa, kun itsellä hirveä autokuume päällänsä.
Ennen vanhaan, kun Mustangeja oli suht vähän Suomessa, riitti kun soitti muutamalle henkilölle, niin
sai jo hyvän kuvan mitä ostamassa. Nyt tavaraa virtaa monesta lähteestä ja varovainen oltava jo uusienkin autojen suhteen.
Eihän tuokaan hirveästi kalliimpi ole , alle 32ke, 2006.
http://www.nettiauto.com/ford/mustang/3583283
- FBFIN65
- Mega-addikti
- Viestit: 625
- Liittynyt: 13 Loka 2005, 20:19
- Auto: ford mustang fastback 1965
ford mustang saleen s/c 2005 - Paikkakunta: uusimaa
Re: Ohjeita ja vinkkejä tuontiautoa ostavalle!
Viron 05- Mustangeissa käytetään juurikin tuota pyöreää puna/valko lamppuja takana
- tug3
- Aktiivi
- Viestit: 115
- Liittynyt: 15 Tammi 2009, 14:27
- Auto: Avo 289 '67 & Coupe V6 '95
VW Muurahaiskarju '72/'03
Chevy Kanttipikkis '87
+ vaimon autot - Paikkakunta: Kello-koski
- Viesti:
Re: Ohjeita ja vinkkejä tuontiautoa ostavalle!
Ikävää että yrittävät sutta priimana myyrä. Mutta turha hätäillä sillä näitä S197 on sen verran monta tehtaan linjalta ulos rullattu, että eivät ihan heti lopu maalimasta kesken...
Tuohon pyöreätakavaloiseen. Jälkiasennustahan nuo ovat. Puskuri on vakio GT:n takapuskuri, mutta lisättynä E-valoasennuksella. Eli kun nuo takavalot vaihdettu keltaisen vilkun E-valoiksi, niin samalla kadonnut peruutusvalot, joten pitänyt lisätä. Samoin tuo sumuvalo lisätty toiselle puolelle. Ei noita rumimpia toteutuksia ollenkaan.
Tuohon pyöreätakavaloiseen. Jälkiasennustahan nuo ovat. Puskuri on vakio GT:n takapuskuri, mutta lisättynä E-valoasennuksella. Eli kun nuo takavalot vaihdettu keltaisen vilkun E-valoiksi, niin samalla kadonnut peruutusvalot, joten pitänyt lisätä. Samoin tuo sumuvalo lisätty toiselle puolelle. Ei noita rumimpia toteutuksia ollenkaan.
- "What's a prom?"
- "Prom's a time when you pretend you like girls, but really you go out driving all night."
- "Cool!"
- "Prom's a time when you pretend you like girls, but really you go out driving all night."
- "Cool!"
- JYK-90
- Addikti
- Viestit: 426
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang HT 1965, Viritetty
Mustang GT 2007
Ford Ranchero GT 1974
Tesla Model S 75D 2018 - Paikkakunta: Vesilahti
Re: Ohjeita ja vinkkejä tuontiautoa ostavalle!
stangrider kirjoitti:Eihän tuokaan hirveästi kalliimpi ole , alle 32ke, 2006.
http://www.nettiauto.com/ford/mustang/3583283
Ei paha!
Näyttää olevan automaatti, mutta jos se ei haittaa niin varmasti katsomisen arvoinen yksilö. Värikin loistava!!
Takapuskurin pyöreistä valoista sen verran että omasta mielestäni ovat kamalat. Auto ei ole tod näk tullut Suomeen muuttoautona, muuta syytä en keksi miksi tällaiset on pitänyt laittaa.
-Mustang HT 65 'Viritetty'
-Mustang GT 2007
-Ranchero GT 1974
-Fender Mustang I 20W
-Tesla Model S 75D
-Mustang GT 2007
-Ranchero GT 1974
-Fender Mustang I 20W
-Tesla Model S 75D
- FFreak
- Aina äänessä
- Viestit: 1200
- Liittynyt: 08 Tammi 2005, 13:35
- Auto: Mustang sportsroof -69, 306, C4, 4,1 lukko. Musta. Ja coupe -78, 302 ja c4.
- Paikkakunta: Äänekoski
Re: Ohjeita ja vinkkejä tuontiautoa ostavalle!
Ei tässä nyt niin hinkua ole autoa saada. Ajattelin vaan niinku sulo vileen, että jos halavalla olis saanu. No joo olis saanu.
Täytyy jatkaa tuolla pari pyttyä vajaalla mondeolla ja odotella että tiet sulaa, että sais orin liikenteeseen. Siinäkin vielä puuhaa riittää eli ei tule vapaa-ajan kanssa ongelmia. Kun vaan löytyis tarpeeks vapaata aikaa! 
Kahta en vaihda,-69 Mussea ja ...
Mustang sportsroof -69, 306, c4, 9` 4.11.
Mustang II coupe -78, 302, c4, 8`
Ford Ranch wagon 292Y, man, 9´ -61
Volovo V60 T6 AWD hybrid - 20
Mustang sportsroof -69, 306, c4, 9` 4.11.
Mustang II coupe -78, 302, c4, 8`
Ford Ranch wagon 292Y, man, 9´ -61
Volovo V60 T6 AWD hybrid - 20