Muutama kommentti omasta -66 390 GT projektistani.Kansien öljynkiertoa voi kätevästi rajoittaa pudottamalla kansien öljykanaviin noin numeron 90 Holleyn suuttimet.Tämä neuvo on saatu Grand FE Master Jay Brownilta FE foorumilta ja kuulemma toimii. Näin tein oman -66 390 GT moottorin kanssa.
Pakosarjoiksi GT-kansiin käy 428 CJ retrovalusarjat jos ei halua tapella peltisarajojen kanssa. Leikkaavat tehoa "vain 50 heppaa"....! Mutta eivätpä vuoda tai raavi maahan tai sisälokareihin kiinni. Ainakin omiin C4AE-R 390 GT kansiin kanavat sopivat hyvin, kiinnityspulttien kanssa tarvii vain muistaakseni 1 pultin reikä tulpata.Näissä sarjoissa on käsittämättömän suuret portit joihin nuo GT kansien kanavat uppoavat "miten päin vain", mutta onpahan porras ainakin oikeaan suuntaan.
Käytin HELEVETISTI aikaa oikean nokka-akselin valintaan, Compin CamQuestit ja Dyno2000 kuluivat lähes puhki niitä tahkotessani.Sain eilen tämän 2 vuoden projektin päätökseen, lopputulemana hydraulirulla jossa imupuolella 220 ja pakopuolella 230 110 asteen LSA:lla. Sviddu mitä päättämättömyyttä !
Heh, varmistin vielä Compilta emaililla suunnittelemani nokan niin että lähetin kaikki tiedot ja hiphei, vastauksen oli customnokka jossa oli täsmälleen samat arvot mitä olinkin jo ajatellut. Ai että tuntui mairealta.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
OT : Jarkko, toi 275 DEH joka sulle tuli olis edelleen mun vaihtoehto jos en olis päättänyt päivittää rullaan.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ramppi on pakopuolella Extreme Energy ja imupuolella Extreme Energy 4x4 sarjasta.Tavoitteena smooth idle ja max torque 1800-5800 rpm välillä.
Jousiksi Compin uudet beehivet joissa kohtuulliset paineet.
Imusarajana on entisöity 3 x2 tripower.