289:n jakopää

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Avatar
Gallu66
Aktiivi
Viestit: 77
Liittynyt: 16 Syys 2004, 11:26
Auto: Ford Galaxie 500 Convertible 1966
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

289:n jakopää

Viesti Kirjoittaja Gallu66 »

Mistä tiedän onko jakopää vaihdon tarpeessa? onko joku tapa jolla voi tarkistaa ketjun kireyden? Kiristintähän siellä ei ole...
Avatar
GT-350
Superpölöttäjä
Viestit: 2151
Liittynyt: 01 Maalis 2004, 22:33
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja GT-350 »

Jos et tiedä milloin on vaihdettu ja kone on joka tapauksessa levällään, vaihda setti sen enempää kyselemättä. Nuo tulparolleriketjut kun ei maksa kuin muutaman kympin (esim. Cloyes Street Series TRUERoller $32.99).
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
Arto65FB
Superpölöttäjä
Viestit: 2575
Liittynyt: 02 Maalis 2004, 08:33

Viesti Kirjoittaja Arto65FB »

Jos kone on kasassa:
Pyöritä moottoria ajoitusmerkkien kohdalle. Irroita jakajan kansi. Katso pyörijää. Pyöritä moottoria niin, että ketjusta löysät poistuvat, eli pysäytä heti kun pyörijä nytkähtää. Merkkaa paikka ajoitusmerkkien kohdalta. Pyöritä konetta toiseen suuntaan, kunnes pyörijä liikahtaa toiseen suuntaan. Merkkaa taas vauhtipyörän ulkokehältä. Kahden merkin väli mittaa ketjun löysyyttä. Itsellä oli pari astetta. Jostain olen lukenut korvausrajaksi 8 astetta, tuntuu aika isolta luvulta.

Jos kone auki:
Pistä viivotin tms. suora kappale ketjua vasten esim kuskin puolelle ja pyöritä apparin puolelta löysät pois. Jos ketjua saa painettua enemmän kuin puoli tuumaa löysältä puolelta, niin vaihda ketju.
Avatar
Gallu66
Aktiivi
Viestit: 77
Liittynyt: 16 Syys 2004, 11:26
Auto: Ford Galaxie 500 Convertible 1966
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Gallu66 »

Kyllä sitä löysää oli aikalailla.... en tosinjostain syystä saanu ketjua kireälle, kummaltakaan puolelta... :oops:
Avatar
ROKI
Aina äänessä
Viestit: 1806
Liittynyt: 20 Elo 2004, 23:11
Paikkakunta: Viinijärvi
Viesti:

Ketju

Viesti Kirjoittaja ROKI »

Mites tuo uuden ketjun välys sekin on aika iso, tuohon omaan ropposeen kun laitoin uuden ketju rataspaketin, olin katsovinani ennen käynnistystä jotai 2 astetta, ja lämpimäksi käytön jälkeen jo heitti 5 astetta. Ei mene pitkään kun on siellä 8 asteen paikkeilla, seuraava jakopää on ratas sellanen, kahdella väli rattaalla. Loppuu ketjun viruminen, on hiukan kova äänisempi, mut kyllä sieltä myllystä pitää ääntä kuuluakkin, eihän se muuten pyöri :wink:
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Re: Ketju

Viesti Kirjoittaja Fastback »

ROKI kirjoitti:seuraava jakopää on ratas sellanen, kahdella väli rattaalla. Loppuu ketjun viruminen, on hiukan kova äänisempi, mut kyllä sieltä myllystä pitää ääntä kuuluakkin, eihän se muuten pyöri :wink:
Mulla on nyt cloyesin tuplaketju ja tulee vaihtumaan aikanaan ratasjakopäähän. Tästä summitin hiljainen ja vinkuva ratasjakopää. Hinta summitilla $219.95. Ratas- vs ketjujakopäästä kyselin taannon Overdriven puolella, tässä linkki ko keskusteluun.

http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic.php?t=38638
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Avatar
Gallu66
Aktiivi
Viestit: 77
Liittynyt: 16 Syys 2004, 11:26
Auto: Ford Galaxie 500 Convertible 1966
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Gallu66 »

Homma selvisi, ostan tuplarulla jakopään alkuperäisen tilalle.
Vastaa Viestiin