289:n jakopää
- Gallu66
- Aktiivi
- Viestit: 77
- Liittynyt: 16 Syys 2004, 11:26
- Auto: Ford Galaxie 500 Convertible 1966
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
289:n jakopää
Mistä tiedän onko jakopää vaihdon tarpeessa? onko joku tapa jolla voi tarkistaa ketjun kireyden? Kiristintähän siellä ei ole...
Jos kone on kasassa:
Pyöritä moottoria ajoitusmerkkien kohdalle. Irroita jakajan kansi. Katso pyörijää. Pyöritä moottoria niin, että ketjusta löysät poistuvat, eli pysäytä heti kun pyörijä nytkähtää. Merkkaa paikka ajoitusmerkkien kohdalta. Pyöritä konetta toiseen suuntaan, kunnes pyörijä liikahtaa toiseen suuntaan. Merkkaa taas vauhtipyörän ulkokehältä. Kahden merkin väli mittaa ketjun löysyyttä. Itsellä oli pari astetta. Jostain olen lukenut korvausrajaksi 8 astetta, tuntuu aika isolta luvulta.
Jos kone auki:
Pistä viivotin tms. suora kappale ketjua vasten esim kuskin puolelle ja pyöritä apparin puolelta löysät pois. Jos ketjua saa painettua enemmän kuin puoli tuumaa löysältä puolelta, niin vaihda ketju.
Pyöritä moottoria ajoitusmerkkien kohdalle. Irroita jakajan kansi. Katso pyörijää. Pyöritä moottoria niin, että ketjusta löysät poistuvat, eli pysäytä heti kun pyörijä nytkähtää. Merkkaa paikka ajoitusmerkkien kohdalta. Pyöritä konetta toiseen suuntaan, kunnes pyörijä liikahtaa toiseen suuntaan. Merkkaa taas vauhtipyörän ulkokehältä. Kahden merkin väli mittaa ketjun löysyyttä. Itsellä oli pari astetta. Jostain olen lukenut korvausrajaksi 8 astetta, tuntuu aika isolta luvulta.
Jos kone auki:
Pistä viivotin tms. suora kappale ketjua vasten esim kuskin puolelle ja pyöritä apparin puolelta löysät pois. Jos ketjua saa painettua enemmän kuin puoli tuumaa löysältä puolelta, niin vaihda ketju.
Ketju
Mites tuo uuden ketjun välys sekin on aika iso, tuohon omaan ropposeen kun laitoin uuden ketju rataspaketin, olin katsovinani ennen käynnistystä jotai 2 astetta, ja lämpimäksi käytön jälkeen jo heitti 5 astetta. Ei mene pitkään kun on siellä 8 asteen paikkeilla, seuraava jakopää on ratas sellanen, kahdella väli rattaalla. Loppuu ketjun viruminen, on hiukan kova äänisempi, mut kyllä sieltä myllystä pitää ääntä kuuluakkin, eihän se muuten pyöri 

- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Re: Ketju
Mulla on nyt cloyesin tuplaketju ja tulee vaihtumaan aikanaan ratasjakopäähän. Tästä summitin hiljainen ja vinkuva ratasjakopää. Hinta summitilla $219.95. Ratas- vs ketjujakopäästä kyselin taannon Overdriven puolella, tässä linkki ko keskusteluun.ROKI kirjoitti:seuraava jakopää on ratas sellanen, kahdella väli rattaalla. Loppuu ketjun viruminen, on hiukan kova äänisempi, mut kyllä sieltä myllystä pitää ääntä kuuluakkin, eihän se muuten pyöri
http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic.php?t=38638
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3