Entäs kun säädettävällä venttiililläkin jarrut takapainoiset..? Venttiili vedetty ääriasentoon.GT-350 kirjoitti: Ilman säädettävää venttiiliä jarrut menee takapainoiseksi.
1-piirisestä 2:n
- 65HT
- Mega-addikti
- Viestit: 766
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
- Paikkakunta: Kuopio
- Viesti:
Re:
(Mustang 1965 HT 289, C4) 2001-2011
Chrysler Sebring 2.7 2002
"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
Chrysler Sebring 2.7 2002
"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
- JYK-90
- Addikti
- Viestit: 426
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang HT 1965, Viritetty
Mustang GT 2007
Ford Ranchero GT 1974
Tesla Model S 75D 2018 - Paikkakunta: Vesilahti
Re: Re:
Kumpaan suuntaan ääriasentoon, auki vai kiinni?65HT kirjoitti:Entäs kun säädettävällä venttiililläkin jarrut takapainoiset..? Venttiili vedetty ääriasentoon.GT-350 kirjoitti: Ilman säädettävää venttiiliä jarrut menee takapainoiseksi.
-Mustang HT 65 'Viritetty'
-Mustang GT 2007
-Ranchero GT 1974
-Fender Mustang I 20W
-Tesla Model S 75D
-Mustang GT 2007
-Ranchero GT 1974
-Fender Mustang I 20W
-Tesla Model S 75D
- 65HT
- Mega-addikti
- Viestit: 766
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
- Paikkakunta: Kuopio
- Viesti:
Re: 1-piirisestä 2:n
Decrease asentoon. Eikös sen silloin pitäisi vähentää takapyörille menevää "voimaa"?
Joku mielikuva on että joku joskus sanoi, että jos kengät liian kaukana rummuista tulee jarruista takapainoiset. Tuntuu jotenkin epäloogiselta - voiko olla näin? Edessä mulla on Granadan levyt. Ja tosiaan kaksipiirinen systeemi.
Joku mielikuva on että joku joskus sanoi, että jos kengät liian kaukana rummuista tulee jarruista takapainoiset. Tuntuu jotenkin epäloogiselta - voiko olla näin? Edessä mulla on Granadan levyt. Ja tosiaan kaksipiirinen systeemi.
(Mustang 1965 HT 289, C4) 2001-2011
Chrysler Sebring 2.7 2002
"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
Chrysler Sebring 2.7 2002
"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
- JYK-90
- Addikti
- Viestit: 426
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang HT 1965, Viritetty
Mustang GT 2007
Ford Ranchero GT 1974
Tesla Model S 75D 2018 - Paikkakunta: Vesilahti
Re: 1-piirisestä 2:n
Kyllä, decrease suuntaan se kuristaa nesteen virtausta.65HT kirjoitti:Decrease asentoon. Eikös sen silloin pitäisi vähentää takapyörille menevää "voimaa"?
Joku mielikuva on että joku joskus sanoi, että jos kengät liian kaukana rummuista tulee jarruista takapainoiset. Tuntuu jotenkin epäloogiselta - voiko olla näin? Edessä mulla on Granadan levyt. Ja tosiaan kaksipiirinen systeemi.
Mulla oli joskus aikoinaan Granadan etujarrut, takana rummut ja pääsylinterinä -67:n kaksipiirinen. Systeemi toimi parhaiten kun säätöventtiili oli niin auki kuin mahdollista. Ootko katsastanut auton noilla jarruilla? Katsastustodistuksesta näät mitä jarrut on näyttänyt dynossa. Siitä saa ainakin vähän suuntaa että onko ne oikeasti takapainoiset.
-Mustang HT 65 'Viritetty'
-Mustang GT 2007
-Ranchero GT 1974
-Fender Mustang I 20W
-Tesla Model S 75D
-Mustang GT 2007
-Ranchero GT 1974
-Fender Mustang I 20W
-Tesla Model S 75D
- 65HT
- Mega-addikti
- Viestit: 766
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
- Paikkakunta: Kuopio
- Viesti:
Re: 1-piirisestä 2:n
Katsastuksessa ei ongelmia, mutta jarruttaessa huomaa kun takapyörät lukkiutuu ensin. Pitää kokeilla ruuvi täysin auki miten sitten käy.
(Mustang 1965 HT 289, C4) 2001-2011
Chrysler Sebring 2.7 2002
"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
Chrysler Sebring 2.7 2002
"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
Re: 1-piirisestä 2:n
Jarrupaineen säätöventtiilin toiminta!
Tuossa hyvät ohjeet, pätee kaikkiin jousikuormitteisiin joko ruuvattaviin tai kahvamallisiin säätäjiin.
http://www.tiltonracing.com/pdfs/98-126 ... valves.pdf
Minulla on autossani AP Racing säädin.
http://www.apracing.com/drawings/cp3550-14cd.pdf
Tuossa hyvät ohjeet, pätee kaikkiin jousikuormitteisiin joko ruuvattaviin tai kahvamallisiin säätäjiin.
http://www.tiltonracing.com/pdfs/98-126 ... valves.pdf
Minulla on autossani AP Racing säädin.
http://www.apracing.com/drawings/cp3550-14cd.pdf
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
- JXA-26
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2550
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang -67 HT
Mustang -88 GT
Mustang -95 GT r.SS
Mustang -96GTS r.SS
F350 duel. - Paikkakunta: Hirsilä City
- Viesti:
Onko tuo koskaan vielä toiminut ? Onko venttiili oikein päin...? Noissa on IN ja OUT liitännät sen takia että paluu ei mene kuristimen kautta vaan vapaasti säiliöön. Muutenhan jarrujen vapautukseen jäisi viive. Tai sitten sun venttiili on särki.65HT kirjoitti:Entäs kun säädettävällä venttiililläkin jarrut takapainoiset..? Venttiili vedetty ääriasentoon.
Oh drag racing, I thought you wanted to race for real...
Re: 1-piirisestä 2:n
Brake Proportioning Valves
The True Story of a Misunderstood, Misused and Misnamed Brake System Component
http://www.stoptech.com/tech_info/wp_pr ... lves.shtml
Lisäksi tuota Stoptech info sivulta löytyy paljon tietoa jarruista ja jarrujärjestelmään liityvistä asioista.
Kannatta lukea jos olet yhtään huolestunut autoji jarruista.
Ei ole helpoa saada autoon lisää vauhtia mutta ei ole helpoa myöskään saada nopeaa autoa pysähtymään halutulla tavalla.
TECHNICAL WHITE PAPERS
Brake Technology
* The Physics of Braking Systems NEW
* Brake Bias and Performance: Why Brake Balance Matters
* Brake Systems and Upgrade Selections
* Rear Brake Upgrades, Is Bigger Really Better?
* ABS and Big Brake Kits Fundamentals, Impacts, and Real-World Solutions
* Formulas for Vehicle Braking Dynamics
Understanding Braking Experiences
* The "Warped" Brake Disc and Other Myths of the Braking System
* Pad Knockback: A Common Racing Phenomenon
Technical Guides
* Brake Pedal Setup and Dual Master Cylinder Installation Guide NEW
* Pad and Rotor Bed-In Theory, Definitions and Procedures NEW
* Removal of Uneven Pad Deposits From Rotors Using Aggressive Friction Compounds
* How to Bleed Brakes - The Right Way
* Bleeding ABS, is it really as hard as it sounds?
Braking System Components
* Brake Fluid 1A
* Monobloc Versus Two Piece Calipers
* Stainless Steel Brake Lines Q&A
* Brake Proportioning Valves: The True Story of a Misunderstood, Misused and Misnamed Brake System Component
Glossary
* Glossary of Braking Terminology
The True Story of a Misunderstood, Misused and Misnamed Brake System Component
http://www.stoptech.com/tech_info/wp_pr ... lves.shtml
Lisäksi tuota Stoptech info sivulta löytyy paljon tietoa jarruista ja jarrujärjestelmään liityvistä asioista.
Kannatta lukea jos olet yhtään huolestunut autoji jarruista.
Ei ole helpoa saada autoon lisää vauhtia mutta ei ole helpoa myöskään saada nopeaa autoa pysähtymään halutulla tavalla.
TECHNICAL WHITE PAPERS
Brake Technology
* The Physics of Braking Systems NEW
* Brake Bias and Performance: Why Brake Balance Matters
* Brake Systems and Upgrade Selections
* Rear Brake Upgrades, Is Bigger Really Better?
* ABS and Big Brake Kits Fundamentals, Impacts, and Real-World Solutions
* Formulas for Vehicle Braking Dynamics
Understanding Braking Experiences
* The "Warped" Brake Disc and Other Myths of the Braking System
* Pad Knockback: A Common Racing Phenomenon
Technical Guides
* Brake Pedal Setup and Dual Master Cylinder Installation Guide NEW
* Pad and Rotor Bed-In Theory, Definitions and Procedures NEW
* Removal of Uneven Pad Deposits From Rotors Using Aggressive Friction Compounds
* How to Bleed Brakes - The Right Way
* Bleeding ABS, is it really as hard as it sounds?
Braking System Components
* Brake Fluid 1A
* Monobloc Versus Two Piece Calipers
* Stainless Steel Brake Lines Q&A
* Brake Proportioning Valves: The True Story of a Misunderstood, Misused and Misnamed Brake System Component
Glossary
* Glossary of Braking Terminology
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
- Antti66HT
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2113
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
- Paikkakunta: Tampere
Re: 1-piirisestä 2:n
Porchen PCCB jarrujen promo kuvat ovat kyllä näyttäviä, käyttökokemukset ratapäiviltä eivät niinkään mairittelevia. Käyttöikä saattaa 4000 eur levyllä olla yksi ratapäivä, jos yli kuormitetaan... Näistä kun ei pito katoa, mutta lämmön kertymä hajoittaa levyn.
- 65HT
- Mega-addikti
- Viestit: 766
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
- Paikkakunta: Kuopio
- Viesti:
Re: 1-piirisestä 2:n
(Mustang 1965 HT 289, C4) 2001-2011
Chrysler Sebring 2.7 2002
"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
Chrysler Sebring 2.7 2002
"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."