Holley 650 db ongelmia
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Re: Holley 650 db ongelmia
Noiden piuhojen kanssa saa olla varovainen jos sähkö vain ryöstetään jostain. Aina sähkömittari kätösessä ja kääntelemään virtalukkoa eri asentoihin. Minä vedin johdon suoraan solenoidilta ja sulake väliin. Älä nyt sitä tuplapumppua suoraan hylkää, se reagoi hienosti kaasuun kun neljästä kurkusta ryöpsähtää.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Re: Holley 650 db ongelmia
Olisko jotain tekemistä vastusjohto kanssa, se kun pudottaa jännitettä.cougar1967 kirjoitti:irti, kummassakin näytti jännitettä tulevan reilu 12v koneen ollessa seis. Sitten kun laittaa sytkän ja pumpun johdot noihin +12v johtoihin, jännitte tippuikin +6 volttiinEli jostain syystä nuo johdot ei kestä kuormitusta yhtään vaan heti jännite puolittuu kun jotain kytkee niihin kiinne.!
Mustang -65 FB V8
Escort -78 GIL 2.0L kaikilla herkuilla
Opel Astra farmi -03
Myyty
Sierra Goshford 2.0L -85, foxLTD -85 3.8L, 1/6 BMW, 205 1.4 XS, BMW 730 -95 3L V8 DOCH, Scorppi -97, 2.3(Kuusakoskelle
)
Escort -78 GIL 2.0L kaikilla herkuilla
Opel Astra farmi -03
Myyty
Sierra Goshford 2.0L -85, foxLTD -85 3.8L, 1/6 BMW, 205 1.4 XS, BMW 730 -95 3L V8 DOCH, Scorppi -97, 2.3(Kuusakoskelle

- Homer65
- Over The Top
- Viestit: 4857
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Re: Holley 650 db ongelmia
Tuli kanssa mieleen, ettei olis just vastusjohto osunu kohilleen.Arto65FB kirjoitti:Olisko jotain tekemistä vastusjohto kanssa, se kun pudottaa jännitettä.cougar1967 kirjoitti:irti, kummassakin näytti jännitettä tulevan reilu 12v koneen ollessa seis. Sitten kun laittaa sytkän ja pumpun johdot noihin +12v johtoihin, jännitte tippuikin +6 volttiinEli jostain syystä nuo johdot ei kestä kuormitusta yhtään vaan heti jännite puolittuu kun jotain kytkee niihin kiinne.!
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
-
- Aktiivi
- Viestit: 80
- Liittynyt: 05 Heinä 2009, 21:58
- Auto: Mercury Cougar '67 5.3 LS + 4L60E
Re: Holley 650 db ongelmia
Samaa mietin itse, tulipellin ylhäältä ja keskikohdalta tulee nippu johtoja ulos. Samassa nipussa on vaihdelaatikolle menevä 4 johtoinen nippu. Mistä kannattaisi ottaa virrat sytkälle ja pumpulle? Mitä solenoidia Fastback meinasi?
Re: Holley 650 db ongelmia
Mulla tulee Heippaan virta siitä oikean puolen sisälokarissa olevasta startin solenoidista. Mutta Heippahan on siitä hauska, että tällainen sähköstä mitään ymmärtämätönkin saa sen toimimaan, eli 12v jakajan kylkeen ja menoks.cougar1967 kirjoitti:Mitä solenoidia Fastback meinasi?
Mustang -65 FB V8
Escort -78 GIL 2.0L kaikilla herkuilla
Opel Astra farmi -03
Myyty
Sierra Goshford 2.0L -85, foxLTD -85 3.8L, 1/6 BMW, 205 1.4 XS, BMW 730 -95 3L V8 DOCH, Scorppi -97, 2.3(Kuusakoskelle
)
Escort -78 GIL 2.0L kaikilla herkuilla
Opel Astra farmi -03
Myyty
Sierra Goshford 2.0L -85, foxLTD -85 3.8L, 1/6 BMW, 205 1.4 XS, BMW 730 -95 3L V8 DOCH, Scorppi -97, 2.3(Kuusakoskelle

-
- Aktiivi
- Viestit: 80
- Liittynyt: 05 Heinä 2009, 21:58
- Auto: Mercury Cougar '67 5.3 LS + 4L60E
Re: Holley 650 db ongelmia
Laitoin tänää juuri siitä startin solenoidista +12v sytkäboksille ja bensapumpulle. Nyt toimii hienosti, ehkä pikkasen pitää vielä ruuvata pienempää suutinta kiinni, nyt 69/71.
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Re: Holley 650 db ongelmia
Jes, mulla on just noin MSD boksin virta ja gasopumpun virta. Ei tule turhia kuormia muualle, kun akulta tulee kaapeli solenoidille ja soledoinilta kriittisille sähköpalikoille.cougar1967 kirjoitti:Laitoin tänää juuri siitä startin solenoidista +12v sytkäboksille ja bensapumpulle. Nyt toimii hienosti, ehkä pikkasen pitää vielä ruuvata pienempää suutinta kiinni, nyt 69/71.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
-
- Aktiivi
- Viestit: 80
- Liittynyt: 05 Heinä 2009, 21:58
- Auto: Mercury Cougar '67 5.3 LS + 4L60E
Re: Holley 650 db ongelmia
Nyt on saatu yskimiset ja muut ongelmat korjattua. Olen tuossa vaan ihmetellyt kun toisiopuolella ei ole powervalvea ollenkaan, onko tämä yleinen käytäntö noissa tuplapumpuissa? "Välilevyssä" on vain valettu umpeen tuo power valven kohta joten siihen ei ole mahdollisuuttakaan saada kiinni.
Laajakaista seosmittari on nyt käytössä pintakaasulla mennään n.14.4 afr, vähän enemmän painettaessa kuitenkin vain ensiöpuoli käytössä n. 13.5 afr. Ensiöpuolella 65 suuttimet. Toisiopuolen läppien avautuessa seos menee aika rikkaalle n. 11.5 afr ja nyt on toisiopuolella 73 suuttimet. Kaiken järjen mukaan tuo 73 pitäisi olla aika lähellä mutta silti käy aika rikkaalla täysikaasu vedossa. Voisiko tuo power valven puute aiheuttaa sen? Juuri siinä kohtaa kun toisiopuolen läpät avautuvat kone hieman miettii ja sitten vasta lähtee vetämään hyvin.
Laajakaista seosmittari on nyt käytössä pintakaasulla mennään n.14.4 afr, vähän enemmän painettaessa kuitenkin vain ensiöpuoli käytössä n. 13.5 afr. Ensiöpuolella 65 suuttimet. Toisiopuolen läppien avautuessa seos menee aika rikkaalle n. 11.5 afr ja nyt on toisiopuolella 73 suuttimet. Kaiken järjen mukaan tuo 73 pitäisi olla aika lähellä mutta silti käy aika rikkaalla täysikaasu vedossa. Voisiko tuo power valven puute aiheuttaa sen? Juuri siinä kohtaa kun toisiopuolen läpät avautuvat kone hieman miettii ja sitten vasta lähtee vetämään hyvin.
Re: Holley 650 db ongelmia
Edellisessä elämässä tuli ropattua 650db:tä,ja oli aika tärkeää vähänkään poljettaessa, jotta
ensiö- että toisiopuolen kiihdytyspumput toimivat, muuten loppu kakku koneesta.
tuolla tuli jo ilmi, bensanpaine kannattaa laittaa kohalleen, ei olettaa mitään.
ensiö- että toisiopuolen kiihdytyspumput toimivat, muuten loppu kakku koneesta.
tuolla tuli jo ilmi, bensanpaine kannattaa laittaa kohalleen, ei olettaa mitään.
-
- Aktiivi
- Viestit: 80
- Liittynyt: 05 Heinä 2009, 21:58
- Auto: Mercury Cougar '67 5.3 LS + 4L60E
Re: Holley 650 db ongelmia
Ensiö- ja toisiopuolen kiihdystyspumput toimii moitteettomasti. Kuten viestissä kirjoitin kone käy korkeilla kierroksilla rikkaalla eli bensan puutteesta ei ole kysymys. Lähinnä tuo power valven olemassa olo kiinnostaa kun sitä ei ole siellä toisiopuolella.
Re: Holley 650 db ongelmia
Ei powervalvea tarvita toisio puolella kun imusarjassa ei ole kun kaasuläpät on jo auki etupiirissä sen verran paljon
kun toisio läpät alkaa vasta aukeamaan.
Ilmeisesesti valmistus teknisistä holley on varustanut tuplapumppunsa joko plugilla tai muuten sokealla metering platella toisio puolella.
Kilpa- kaasuttumissa ei ole ollenkaan powervalvea kummallakaan puolella. powervalvea tarvitaan siirryttäessä tyhjäkäynti piiriltä voima puolelle
jotta polttoaine seos saadaan rikastettua oikea aikaisesti.voima ventiileitä on eri arvoisia jotka toimivat eri alipaine arvoilla. suurempi numeroinen rikastaa
aikasemmmin ja pienempi numeroinen myöhemmin siirryttäessä tyhjäkäynti piiriltä voimapiirille
Voimaventiili on polttoainetalouden takia olemassa kun ajetaan osa kaasulla/kuormituksella . ilman sitä moottori saa hieman liikaa soppaa osakaasulla ajettaessa.
kun toisio läpät alkaa vasta aukeamaan.
Ilmeisesesti valmistus teknisistä holley on varustanut tuplapumppunsa joko plugilla tai muuten sokealla metering platella toisio puolella.
Kilpa- kaasuttumissa ei ole ollenkaan powervalvea kummallakaan puolella. powervalvea tarvitaan siirryttäessä tyhjäkäynti piiriltä voima puolelle
jotta polttoaine seos saadaan rikastettua oikea aikaisesti.voima ventiileitä on eri arvoisia jotka toimivat eri alipaine arvoilla. suurempi numeroinen rikastaa
aikasemmmin ja pienempi numeroinen myöhemmin siirryttäessä tyhjäkäynti piiriltä voimapiirille
Voimaventiili on polttoainetalouden takia olemassa kun ajetaan osa kaasulla/kuormituksella . ilman sitä moottori saa hieman liikaa soppaa osakaasulla ajettaessa.