Holley 650 db ongelmia
-
- Aktiivi
- Viestit: 80
- Liittynyt: 05 Heinä 2009, 21:58
- Auto: Mercury Cougar '67 5.3 LS + 4L60E
Holley 650 db ongelmia
Kyseessä 650cfm mekaaninen tuplapumppu joka on 289:n päällä. Sellasta vikaa on tehnyt että esim. yön seisonnan jälkeen lähtee ajamaan niin toimii hienosti. Ekan kerran kun polkaisee kierrokset kunnolla ylös niin vetää hienosti mutta sen jälkeen "röpöttää" eikä ota kierroksia. Aikansa kun pumppaa kaasua ja röpöttelee menemään niin aivastaa kaasariin ja lähtee taas toimimaan normaalisti. Röpöttämisen aikana toimii hyvin tyhjäkäynnillä ja pintakaasulla mutta ei keskivaiheilla ja täydellä kaasulla.
Kaasari on 10 vuotta vanha mutta ajettu viimekesänä vasta ekan kerran. Bensanpinnat on säädetty, suuttimia kokeiltu laidasta laitaan, powervalve vaihdettu ensiöpuolelle, toisiopuolella ei ollut ollenkaan powervalvea. Tyhjäkäyntiseokset säädetty alipainemittarilla, sytkä säädetty, kaasarin ja imusarjan välissä lämpölevy. Ei oikein keksi enää missä vika voisi olla, ideoita?
Koneessa edelbrockin rpm setti (imari,kannet,nokka)
Kaasari on 10 vuotta vanha mutta ajettu viimekesänä vasta ekan kerran. Bensanpinnat on säädetty, suuttimia kokeiltu laidasta laitaan, powervalve vaihdettu ensiöpuolelle, toisiopuolella ei ollut ollenkaan powervalvea. Tyhjäkäyntiseokset säädetty alipainemittarilla, sytkä säädetty, kaasarin ja imusarjan välissä lämpölevy. Ei oikein keksi enää missä vika voisi olla, ideoita?
Koneessa edelbrockin rpm setti (imari,kannet,nokka)
-
- Aina äänessä
- Viestit: 1128
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang HT 1967
- Paikkakunta: Lieto
Re: Holley 650 db ongelmia
Mulla oli lähes täysin vastaavia oireita aikoinaan...sama kaasari(uusi). Syy löytyi tuskallisen ajanjakson jälkeen sytytyspuolelta, syyllisenä viallinen sytkäpoksi(Crane). MSD tilalle ja säätöö...homma selvä mun osalta. Kone on 289, lievästi vakiota pirteempi.cougar1967 kirjoitti:Kyseessä 650cfm mekaaninen tuplapumppu joka on 289:n päällä. Sellasta vikaa on tehnyt että esim. yön seisonnan jälkeen lähtee ajamaan niin toimii hienosti. Ekan kerran kun polkaisee kierrokset kunnolla ylös niin vetää hienosti mutta sen jälkeen "röpöttää" eikä ota kierroksia. Aikansa kun pumppaa kaasua ja röpöttelee menemään niin aivastaa kaasariin ja lähtee taas toimimaan normaalisti. Röpöttämisen aikana toimii hyvin tyhjäkäynnillä ja pintakaasulla mutta ei keskivaiheilla ja täydellä kaasulla.
Kaasari on 10 vuotta vanha mutta ajettu viimekesänä vasta ekan kerran. Bensanpinnat on säädetty, suuttimia kokeiltu laidasta laitaan, powervalve vaihdettu ensiöpuolelle, toisiopuolella ei ollut ollenkaan powervalvea. Tyhjäkäyntiseokset säädetty alipainemittarilla, sytkä säädetty, kaasarin ja imusarjan välissä lämpölevy. Ei oikein keksi enää missä vika voisi olla, ideoita?
Koneessa edelbrockin rpm setti (imari,kannet,nokka)
-Make-
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...
+ -66 HT
+ -94 avo GT
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...
+ -66 HT
+ -94 avo GT
-
- Aktiivi
- Viestit: 80
- Liittynyt: 05 Heinä 2009, 21:58
- Auto: Mercury Cougar '67 5.3 LS + 4L60E
Re: Holley 650 db ongelmia
Mulla on tossa MSD:n 6AL boksi, MSD:n Billet jakaja ja accel tehopuola. Onko tossa MSD:n sytkäboksissa sellanen ominaisuus että ei ihan jokaisella ajoituslampulla saa lukemia? Kahdella lampulla kokeiltu nyt ja kumpakaan ei toimi. Toinen lampuista kuitenkin toimi tolla msd:n boksilla vielä viime syksynä. Toisella lampulla ei anna ykkösen johdosta yhtään mitään, ainoastaan kutosen ja seiskan johdoista välkkyy. Olisko sittenkin sytkässä vika? Virranjakajan kansi on uusittu ilman tulosta.
Re: Holley 650 db ongelmia
Mitenkä toi polttoaineen syöttöpuoli on hoidettu?
Viittaa vahvasti siihen, että eka polkaisun jälkeen kone imaisee kohokammiot tyhjiksi ja sen jälkeen rupeaa röpöttömään.
Vakio polttoainelinja riittää mutta sen pitää olla auki kokomatkalta, ilman minkäänlaisia kuristimia tankilta pumpulle saakka.
Polttoainepumpun tulee olla ehjä!
Suodattimen (jos on) tulee olla vapaasti virtaava ja puhdas.
Polttoainelinja pumpulta kaasuttimelle tulee olla riittävä iso, mielellään 8 linjaa (6 mene jo on hyvät liitimet) ja liitimissä on oltava riittävän kokoiset reiät. Minkäänlaisia kuristimia ei saa olla välillä.
Huom!
289 cid tarvitsee bensaa noin 50 litraa tunnissa täysi laulu päällä.
Tyhjäkäynnillä ja paikallaan kone tarvitsee aika vähän polttoainetta.
Jos mahdollista, niin mittaa poltonaineen paine kaasuttimen syöttöputkesta kun kaasupoljin on pohjassa kiihdytettäessä ajon aikana.
Kuvauksen mukaan vika mahdollisuudet on täysin muualla kuin kaasuttimessa, ellei sitä ole siten pumpattu täyteen roskia.
Viittaa vahvasti siihen, että eka polkaisun jälkeen kone imaisee kohokammiot tyhjiksi ja sen jälkeen rupeaa röpöttömään.
Vakio polttoainelinja riittää mutta sen pitää olla auki kokomatkalta, ilman minkäänlaisia kuristimia tankilta pumpulle saakka.
Polttoainepumpun tulee olla ehjä!
Suodattimen (jos on) tulee olla vapaasti virtaava ja puhdas.
Polttoainelinja pumpulta kaasuttimelle tulee olla riittävä iso, mielellään 8 linjaa (6 mene jo on hyvät liitimet) ja liitimissä on oltava riittävän kokoiset reiät. Minkäänlaisia kuristimia ei saa olla välillä.
Huom!
289 cid tarvitsee bensaa noin 50 litraa tunnissa täysi laulu päällä.
Tyhjäkäynnillä ja paikallaan kone tarvitsee aika vähän polttoainetta.
Jos mahdollista, niin mittaa poltonaineen paine kaasuttimen syöttöputkesta kun kaasupoljin on pohjassa kiihdytettäessä ajon aikana.
Kuvauksen mukaan vika mahdollisuudet on täysin muualla kuin kaasuttimessa, ellei sitä ole siten pumpattu täyteen roskia.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
- Late
- Aina äänessä
- Viestit: 1329
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: 1984 Mustang SVO 2,3T
1988 Thunderbird Turbo Coupe 2,3T - Paikkakunta: Kangasala
Re: Holley 650 db ongelmia
Kuin myös täällä kuulostaa kiusallisen tutulta ilmiöltä viime kesän ajalta ja syyksi paljastui nimenomaan sytytyshäiriöt. Eli mulla teki vakio 351C Edelbrock 600:lla ihan samaa röpötystä ja aivastelua ja välillä toimi ihan kuin kuuluukin. Kävin kaikki mahdolliset ja mahdottoman tuntuiset jutut läpi ja tietenkin viimeisenä sitten sen missä oli vika, eli vaihdoin puolan.
Tulkitsin asian niin, että vanha puola oli vain väsähtänyt vuosien palveluksesta, eikä jaksanut enää koko aikaa kipinöidä riittävän tehokkaasti. Mulla ongelma tosin esiintyi nimenomaan matalilla kierroksilla, mutta muutoin samanlaisena. Jakaja on ihan vakio, mutta kärjet korvattu Ignitorilla. Eli kehottaisin ehkäpä vielä tutkimaan sytkäpuolta.

Late
-84 Mustang SVO
-84 Mustang SVO
-
- Aktiivi
- Viestit: 80
- Liittynyt: 05 Heinä 2009, 21:58
- Auto: Mercury Cougar '67 5.3 LS + 4L60E
Re: Holley 650 db ongelmia
Pumppuna toimii Carterin sähköinen street versio, joten bensan saannista tuskin on kyse.
Tyhjäkäynnillä ainakin antaa kirkkaan kipinän joka pytylle, puola on puoli kesää ajettu. Pitää kokeilla orkkis jakajalla ja puolalla, ompahan sitten sytkävian mahdollisuus pois luettu.
Tyhjäkäynnillä ainakin antaa kirkkaan kipinän joka pytylle, puola on puoli kesää ajettu. Pitää kokeilla orkkis jakajalla ja puolalla, ompahan sitten sytkävian mahdollisuus pois luettu.
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Re: Holley 650 db ongelmia
tuoksuuko auto bensalle kun se alkaa prötäämään? Yritähän saada auto prötäämään ilman ilmanputsaria paikoillaan ollessa ja kaveri katsomaan että tuleeko sitä gasoa kurkuista vai ei. Jos asoa tulee, niin sytkä roppaa.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
-
- Aktiivi
- Viestit: 80
- Liittynyt: 05 Heinä 2009, 21:58
- Auto: Mercury Cougar '67 5.3 LS + 4L60E
Re: Holley 650 db ongelmia
Eipä ole tullut bensan hajua kabiiniin röpöttäessä. Pitää huomenna testailla.
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Re: Holley 650 db ongelmia
Onko vikaa paikallistettu? Ajattelin vaan, että jos 650 tuplapumppu ei saa gasoa haisemaan kabiiniin asti, niin tarkastaisin kyllä bensan tulon kaasarille asti. Sähköinen street pumppu voi vastata mainostuotoltaan orggista mekaanista, mutta ei kuitenkaan tälle pärjää. Mistä virta on otettu pumpulle? Maadoittaako varmasti kuten kuuluu? Jos kakkua tulee aina riittävästi kun polkee, niin sitten lähtisin "mystisempään" sytytyksen maailmaan.cougar1967 kirjoitti:Eipä ole tullut bensan hajua kabiiniin röpöttäessä. Pitää huomenna testailla.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
-
- Aktiivi
- Viestit: 80
- Liittynyt: 05 Heinä 2009, 21:58
- Auto: Mercury Cougar '67 5.3 LS + 4L60E
Re: Holley 650 db ongelmia
Ei ole vikaa vielä löydetty. Bensaa kaasarille tulee kyllä aivan varmasti, ei siitä kiinni. Eilen laitoin orkkis jakajan ja puolan kiinni, ei vaan kerennyt pahemmin säädellä ennakoita. Samalla tavalla pintakaasun jälkee aivasteli kaasariin ja rötäsi. Pitää tänään säädellä ennakoita vielä. Ehkä tuo 650 dp on hieman yliampuva tälläseen pikkuruiseen 289. Varmasti helpommalla pääsisi kun hommaisi jonkun 600cfm vakuumitoisioilla. Mutta ei vielä luovuteta 

- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Re: Holley 650 db ongelmia
oire vaan kuulostaisi siltä että kakku loppuu. Mistä kohtaa tankkia imuletku tulee? Voisiko pumppu hörpätä ilmaa kovassa poljennassa ja sitten ilma seoittaa toimintaa tullessaan kaasarille. Tollainen 650dp vetää kohokammiot äkkiä tyhjäksi. Liian laihalla käyvä motti aivastelee vedätettäessä ja sitten vasta herää.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
-
- Aktiivi
- Viestit: 80
- Liittynyt: 05 Heinä 2009, 21:58
- Auto: Mercury Cougar '67 5.3 LS + 4L60E
Re: Holley 650 db ongelmia
Imuputki tulee tankin pohjasta, tankin etuosasta. On ajettu tankki täynnä, samat oireet. Myös kahdella eri sähköisellä pumpulla kokeiltu. Kuitenkin täydellä kaasulla toimii hyvin, välialue tökkii.
Re: Holley 650 db ongelmia
Oisko power valve rikki tai jumissa tai jumittaa?
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
- Antti66HT
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2113
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
- Paikkakunta: Tampere
Re: Holley 650 db ongelmia
Tuli ihan sama mieleen. Tuo kun hajoaa helposti. Itsekin tuon joskus vaihdoin dp:hen, mutta oli kuitenkin jo aika pian rikki. uudemmissa on powervalve paremmin suojattu venttiilillä.
-
- Aktiivi
- Viestit: 80
- Liittynyt: 05 Heinä 2009, 21:58
- Auto: Mercury Cougar '67 5.3 LS + 4L60E
Re: Holley 650 db ongelmia
Power valven uusin viikko sitten ja tuossa on se "power valve protect" venttiili. Tänään alkoi selvitä missä vika oikein piileskeli. Tulipellin läpi tulee muutama orkkis johto joista olin vetänyt pumpulle ja sytkälle +12v. Laitteiden johtojen ollessa irti, kummassakin näytti jännitettä tulevan reilu 12v koneen ollessa seis. Sitten kun laittaa sytkän ja pumpun johdot noihin +12v johtoihin, jännitte tippuikin +6 volttiin
Eli jostain syystä nuo johdot ei kestä kuormitusta yhtään vaan heti jännite puolittuu kun jotain kytkee niihin kiinne. No, testi mielessä kytkin akulta jatkuvan 12 volttia pumpulle ja sytkälle ja kas, eipä rötännyt enää
Huomenna sitten johtotehtäviin jotta saa laitteille kunnon virransyötön. Kiitoksia kaikille vinkkejä antaneille!

