Futurage kirjoitti:..tilannetta "paransi" vain eturenkaiden huono jarrutuspito eli jarrujen täyttä potentiaalia ei voinut käyttää.Olisikohan ne kestäneet edes 2 kierrosta jos poljinta olis painanut oikeesti....

.
Ajotavalla on iso vaikutus lämpenemiseen. Juuri tämä renkaiden huono pito heikentää myös jarrujen kestävyyttä. Jarruja joutuu "laahaamaan" pisempään, kuin kunnon pidon omaavilla renkailla joilla voi ottaa laakista vauhdin pois. Takajarrujen avustaminen jarrutustapahtumaa vaikuttaa PALJON jarrulämpötilaan, samoin kuin etupään niiaaminen jarruttaessa. (takapää kevenee)
Jarruja rakentaessa halkaisija ei aina ole tie onneen, vaikkakin sitä helpottaa kummasti. Isot levyt = jousittamaton massa kasvaa = jousitukselta vaaditaan enemmän. Mikään valettu levyjarru kiekko ei kestä lämpöä LÄHELLEKKÄÄN nin paljon kuin täysin teräksinen levy, jonka voi oikeanlaisilla paloilla jarruttaa punaiseksi jarrutehon vähenemättä. (= paljon eeroja)
Hinta esimerkkinä kaveri ajeli munamallin kadetilla F-ryhmän kärkisijoista, ja tuloksien ansiota oli suurelta osin 5000e maksaneen jarrut...
Oh drag racing, I thought you wanted to race for real...