Funtsin upgareidiä ensi kesäksi ja käyttäisin ehkä edelleen 15" vanteita ( ..ei Weldejä, ei radalle...). Mahtaako mitkään riittävät Fox jarrut mahtua 15" vanteen sisään ? Jarrutusteho sinänsä noilla oli riittävä, renkaat sai kyllä lukkoon suuremmastakin vauhdista.Red Stuff-palat on muuten mahtavat käyttää, toimivat kaikissa olosuhteissa eivät vingu tai pölyä.
Parempia jarruja 15" vanteiden kanssa Foxiin ?
Parempia jarruja 15" vanteiden kanssa Foxiin ?
Mulla on Futurassa edessä 92 Mussen spindlet ja "jotkut paremmat" reiítetyt levyt+Red Stuff palat.Natikoissa vannehaaverin lisäksi molemmat "paremmat" levyt halkeilivat monesta kohtaa eli eivät kestänet rata-ajoa lainkaan.Muutama rauhallinen lämmittelykierros ja se oli kaputt.
Funtsin upgareidiä ensi kesäksi ja käyttäisin ehkä edelleen 15" vanteita ( ..ei Weldejä, ei radalle...). Mahtaako mitkään riittävät Fox jarrut mahtua 15" vanteen sisään ? Jarrutusteho sinänsä noilla oli riittävä, renkaat sai kyllä lukkoon suuremmastakin vauhdista.Red Stuff-palat on muuten mahtavat käyttää, toimivat kaikissa olosuhteissa eivät vingu tai pölyä.
Funtsin upgareidiä ensi kesäksi ja käyttäisin ehkä edelleen 15" vanteita ( ..ei Weldejä, ei radalle...). Mahtaako mitkään riittävät Fox jarrut mahtua 15" vanteen sisään ? Jarrutusteho sinänsä noilla oli riittävä, renkaat sai kyllä lukkoon suuremmastakin vauhdista.Red Stuff-palat on muuten mahtavat käyttää, toimivat kaikissa olosuhteissa eivät vingu tai pölyä.
Re: Parempia jarruja 15" vanteiden kanssa Foxiin ?
Niin joo, pulttijako on 5 x 4,5".
- Antti66HT
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2113
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
- Paikkakunta: Tampere
Re: Parempia jarruja 15" vanteiden kanssa Foxiin ?
Eli ei radalleFuturage kirjoitti:Jarrutusteho sinänsä noilla oli riittävä, renkaat sai kyllä lukkoon suuremmastakin vauhdista.Red Stuff-palat on muuten mahtavat käyttää, toimivat kaikissa olosuhteissa eivät vingu tai pölyä.
Levyn valmistajan vaihtaminen saattaisi auttaa, brembo?
http://www.corner-carvers.com/forums/sh ... mbo+rotors
Re: Parempia jarruja 15" vanteiden kanssa Foxiin ?
Onko sulla jarrujen jäähdytys kunnossa? Se on yksi tärkeimpiä osatekijöitä jarrujen ja niiden osien kestävyyden kannalta.
Varsinkin jos on kovan kitkakertoimen omaavat jarrupalat niin ne tuppaavat tuhoamaan levyt ilman asianmukaista jäähdytystä.
Varsinkin jos on kovan kitkakertoimen omaavat jarrupalat niin ne tuppaavat tuhoamaan levyt ilman asianmukaista jäähdytystä.
Re: Parempia jarruja 15" vanteiden kanssa Foxiin ?
Ei ollut jäähdytystä...ja toi 30 asteen lämpötila ei myöskään parantanut tilannetta..tilannetta "paransi" vain eturenkaiden huono jarrutuspito eli jarrujen täyttä potentiaalia ei voinut käyttää.Olisikohan ne kestäneet edes 2 kierrosta jos poljinta olis painanut oikeesti....
.
Joo, jos radalla meinaa ajaa niin tarvii jäähdytys järjestää...ja ne vanteet.. ja uudet levyt.
Joo, jos radalla meinaa ajaa niin tarvii jäähdytys järjestää...ja ne vanteet.. ja uudet levyt.
- CFR-759
- Aina äänessä
- Viestit: 1558
- Liittynyt: 18 Helmi 2005, 17:25
- Auto: Mustang FB -65
Mustang Boss302 -12
Mustang GT KB -15
Fairlane 427 -64
Mustang GT -05
MB 200 W110 -66 - Paikkakunta: Tampere
Re: Parempia jarruja 15" vanteiden kanssa Foxiin ?
Jotenkin tuttu tarina tämä jarrujen poks-ilmiö. Itsekin tuhosin Jurvan ratapäivillä etulevyt, kylläkin omaa ansiotani.
Kun rata oli kuivumaan päin tietenkin päästelin liian monta kierrosta yhteen menoon (n. 10) ja sen jälkeen vain yhden
jäähdyttelykierroksen. Varikolla Ilkka ehti vain sanoa että siirretäänpäs vähän autoa ettei levyt kuumia liikaa samasta
paikasta niin johan sieltä ehti molemmat etulevyt sanoon itsensä irti hetken päästä. Näistä oppii toivottavasti
Kun rata oli kuivumaan päin tietenkin päästelin liian monta kierrosta yhteen menoon (n. 10) ja sen jälkeen vain yhden
jäähdyttelykierroksen. Varikolla Ilkka ehti vain sanoa että siirretäänpäs vähän autoa ettei levyt kuumia liikaa samasta
paikasta niin johan sieltä ehti molemmat etulevyt sanoon itsensä irti hetken päästä. Näistä oppii toivottavasti
Mustang Fastback 1965 - 2015
+ yks -64 Fairlane
+ yks museoitu -66 MB 200 benzin W110
+ yks -64 Fairlane
+ yks museoitu -66 MB 200 benzin W110
- JXA-26
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2550
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang -67 HT
Mustang -88 GT
Mustang -95 GT r.SS
Mustang -96GTS r.SS
F350 duel. - Paikkakunta: Hirsilä City
- Viesti:
Re: Parempia jarruja 15" vanteiden kanssa Foxiin ?
Ajotavalla on iso vaikutus lämpenemiseen. Juuri tämä renkaiden huono pito heikentää myös jarrujen kestävyyttä. Jarruja joutuu "laahaamaan" pisempään, kuin kunnon pidon omaavilla renkailla joilla voi ottaa laakista vauhdin pois. Takajarrujen avustaminen jarrutustapahtumaa vaikuttaa PALJON jarrulämpötilaan, samoin kuin etupään niiaaminen jarruttaessa. (takapää kevenee)Futurage kirjoitti:..tilannetta "paransi" vain eturenkaiden huono jarrutuspito eli jarrujen täyttä potentiaalia ei voinut käyttää.Olisikohan ne kestäneet edes 2 kierrosta jos poljinta olis painanut oikeesti.....
Jarruja rakentaessa halkaisija ei aina ole tie onneen, vaikkakin sitä helpottaa kummasti. Isot levyt = jousittamaton massa kasvaa = jousitukselta vaaditaan enemmän. Mikään valettu levyjarru kiekko ei kestä lämpöä LÄHELLEKKÄÄN nin paljon kuin täysin teräksinen levy, jonka voi oikeanlaisilla paloilla jarruttaa punaiseksi jarrutehon vähenemättä. (= paljon eeroja)
Hinta esimerkkinä kaveri ajeli munamallin kadetilla F-ryhmän kärkisijoista, ja tuloksien ansiota oli suurelta osin 5000e maksaneen jarrut...
Oh drag racing, I thought you wanted to race for real...