Spring isolator, etujousien kumit.

Kaikkien alustaspektaakkelien äiti
TPN
Aktiivi
Viestit: 139
Liittynyt: 21 Loka 2009, 20:43
Auto: 1998 GT T-45
Paikkakunta: Turenki

Spring isolator, etujousien kumit.

Viesti Kirjoittaja TPN »

Onkos kukaan ottanu tai jättäny pois sn95:n etujousista niitä eristyskumeja, onko niillä mitään tekoo siellä, eihän muissakaan jenkeissä ole kun rauta rautaa vasten..?

Pitäi saada nokkaa vähän alemmas ja mietin että heivais ne kumit pois niin se vois riittää.
1998 GT
Avatar
JXA-26
Superpölöttäjä
Viestit: 2550
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang -67 HT
Mustang -88 GT
Mustang -95 GT r.SS
Mustang -96GTS r.SS
F350 duel.
Paikkakunta: Hirsilä City
Viesti:

Re: Spring isolator, etujousien kumit.

Viesti Kirjoittaja JXA-26 »

Taitaa olla pitkälti makuasia haluaako lisää ääntä sisälle koventuneella alustalla. Kokeilun paikka, joku tykkää kuin hullu puurosta, joku ei suostu tulemaan edes kyytiin...
Oh drag racing, I thought you wanted to race for real...
TPN
Aktiivi
Viestit: 139
Liittynyt: 21 Loka 2009, 20:43
Auto: 1998 GT T-45
Paikkakunta: Turenki

Re: Spring isolator, etujousien kumit.

Viesti Kirjoittaja TPN »

Joo kaippa se on kokeiltava... on vaan aika hommaa taas.. :)
1998 GT
Avatar
hannu
Aina äänessä
Viestit: 1169
Liittynyt: 31 Touko 2004, 17:50
Auto: Ford Mustang 4,6GT 1996
Paikkakunta: Ikaalinen

Re: Spring isolator, etujousien kumit.

Viesti Kirjoittaja hannu »

TPN kirjoitti:Onkos kukaan ottanu tai jättäny pois sn95:n etujousista niitä eristyskumeja, onko niillä mitään tekoo siellä, eihän muissakaan jenkeissä ole kun rauta rautaa vasten..?

Pitäi saada nokkaa vähän alemmas ja mietin että heivais ne kumit pois niin se vois riittää.
Jos siellä paikallaan on viistoista vuotta vanhat, niin ei niiden poistaminen juurikaan auton etupäätä laske, ovat melko varmasti jo melkein rauta-rautaa vasten. Niinkuin jxa tuossa turinoi, niin metallin "kumina" kasvaa entisestään. Ei muuta kuin uusi madallusjousisarja paikoilleen ja uudet kumit myös sekä ylä/että alapäähän.

Erästä asiantuntijaa tällä foorumilla lainatakseni; varttin homma per puoli, siis pelkkä etupää, takapää mukaanlukien niin n. tunnin jobi.
TPN
Aktiivi
Viestit: 139
Liittynyt: 21 Loka 2009, 20:43
Auto: 1998 GT T-45
Paikkakunta: Turenki

Re: Spring isolator, etujousien kumit.

Viesti Kirjoittaja TPN »

Nojoo, kyllä tässä itekin mietin että ei taida olla vaivan arvoista niitä vanhoja jousia jumpata edestakaisin.. Olis sitä muutakin tekemistä. :)

Eikä se haittais vaikka laskis koko auto vähän, eli eikun uusia jousia miettiin..
1998 GT
Avatar
JXA-26
Superpölöttäjä
Viestit: 2550
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang -67 HT
Mustang -88 GT
Mustang -95 GT r.SS
Mustang -96GTS r.SS
F350 duel.
Paikkakunta: Hirsilä City
Viesti:

Re: Spring isolator, etujousien kumit.

Viesti Kirjoittaja JXA-26 »

hannu kirjoitti:...varttin homma per puoli, siis pelkkä etupää, takapää mukaanlukien niin n. tunnin jobi.
Uusilla jousilla tulee varmasti laakista vuosiksi eteenpäin mieleinen, viet vielä Hannun pajalle jousien vaihtoon, selviät yhden tunnin veloituksella... :LMAO: :LMAO:
Oh drag racing, I thought you wanted to race for real...
Avatar
hannu
Aina äänessä
Viestit: 1169
Liittynyt: 31 Touko 2004, 17:50
Auto: Ford Mustang 4,6GT 1996
Paikkakunta: Ikaalinen

Re: Spring isolator, etujousien kumit.

Viesti Kirjoittaja hannu »

JXA-26 kirjoitti:
hannu kirjoitti:...varttin homma per puoli, siis pelkkä etupää, takapää mukaanlukien niin n. tunnin jobi.
Uusilla jousilla tulee varmasti laakista vuosiksi eteenpäin mieleinen, viet vielä Hannun pajalle jousien vaihtoon, selviät yhden tunnin veloituksella... :LMAO: :LMAO:

Tuolla "asiantuntijalla" en suinkaan tarkoittanut itseäni :shock: :wink:
TPN
Aktiivi
Viestit: 139
Liittynyt: 21 Loka 2009, 20:43
Auto: 1998 GT T-45
Paikkakunta: Turenki

Re: Spring isolator, etujousien kumit.

Viesti Kirjoittaja TPN »

Kohta lähtee kumit jousista käveleen.. Jousien mukana.

Coil overit meni tilaukseen.. Oon niin helppo.. :)
1998 GT
Avatar
hannu
Aina äänessä
Viestit: 1169
Liittynyt: 31 Touko 2004, 17:50
Auto: Ford Mustang 4,6GT 1996
Paikkakunta: Ikaalinen

Re: Spring isolator, etujousien kumit.

Viesti Kirjoittaja hannu »

TPN kirjoitti:Kohta lähtee kumit jousista käveleen.. Jousien mukana.

Coil overit meni tilaukseen.. Oon niin helppo.. :)
Asiaa :peukku:
TPN
Aktiivi
Viestit: 139
Liittynyt: 21 Loka 2009, 20:43
Auto: 1998 GT T-45
Paikkakunta: Turenki

Re: Spring isolator, etujousien kumit.

Viesti Kirjoittaja TPN »

Ja kaikki lähti siitä kun joku sano kangasalla että "taitaa olla ihan vakio korkeudessa vielä"... :)
1998 GT
Avatar
MarkoM
Aktiivi
Viestit: 55
Liittynyt: 16 Kesä 2007, 00:27

Re: Spring isolator, etujousien kumit.

Viesti Kirjoittaja MarkoM »

Kevyen jousijumpan jälkeen uretaanieristeet vaihtuivat vakiokumisiin - keula laski kohtuu paljon, niinkuin oli tarkoituskin. Tuossa vielä kuva erosta - jos joku vaikka arpoo mitä eroa noilla erilaisilla eristeillä voisi olla ...
Liitteet
Jousien_eristeet.JPG
Avatar
MouTine
Mega-addikti
Viestit: 688
Liittynyt: 17 Heinä 2006, 23:10

Re: Spring isolator, etujousien kumit.

Viesti Kirjoittaja MouTine »

Käyppäs illalla vielä jumppaamassa sen verran että otat kuvan ilman mitään eristeitä. :mrgreen:
Nykyiset:
'07 CL63 AMG 6.2i V8

Ollut joskus:
'04 SLK55 AMG 5.4i V8
'05 CLK55 AMG 5.4i V8
'00 CLK55 AMG 5.4i V8
'94 A8 4.2i V8
'92 850i 5.0i V12
'96 Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 TownCar 4.6i V8
'78 Capri 2.9i V6 BOA Cosworth
'77 Capri 2.8i V6
Vastaa Viestiin