Flaming Riverin simpukka

Kaikkien alustaspektaakkelien äiti
Avatar
voxagent
Addikti
Viestit: 206
Liittynyt: 25 Elo 2004, 18:58
Auto: Ford Mustang 3.7 2011
MGB Roadster 1971
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Flaming Riverin simpukka

Viesti Kirjoittaja voxagent »

Asensin hiljattain uuden FR:n simpukan ihan toimivan mutta hitaan originaalin tilalle.
Parannus ohjaustuntumaan ei ollut päätä huimaava ja nyt simpukassa on ....tillinen klappi eli yli 1/4 kierros.
Rattia kääntäessä simpukan pitman armiin tuleva akseli heiluu sivuttaissuunnassa.

Onko joku muu törmännyt moiseen?

Tehtaalta tuli jo "emme ole koskaan ennen nähneet moista"-viesti vastauksekseksi vaikka toisenlaisiakin kommentteja löytyy eri palstoilta.
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Re: Flaming Riverin simpukka

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Ei kai vaan sectori akseli ja pitman arm ole eri paria?
1" sectori akseli ja 1-1/8" pitman arm.
Muutoin ¼ kierroksen välys tuntuu mahdottomalta.
Mittaa nyt varmuuden vuoksi sectorin ja pitman armin sopivuus. Joko 1” tai 1-1/8" pitäisi olla.
Toisin päin asentaminen vaatii jo päättäväisyyttä.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Avatar
voxagent
Addikti
Viestit: 206
Liittynyt: 25 Elo 2004, 18:58
Auto: Ford Mustang 3.7 2011
MGB Roadster 1971
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Flaming Riverin simpukka

Viesti Kirjoittaja voxagent »

Juu ei. Pitman armi on lujasti kiinni ja olisin asian toki huomannut asentaessa. Sektoriakselin laakeri on antautunut ja akseli heiluu sivusuunnassa.
Avatar
Antti66HT
Superpölöttäjä
Viestit: 2112
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
Paikkakunta: Tampere

Re: Flaming Riverin simpukka

Viesti Kirjoittaja Antti66HT »

Ilmeisesti kiristetty liian tiukkaan?
Avatar
voxagent
Addikti
Viestit: 206
Liittynyt: 25 Elo 2004, 18:58
Auto: Ford Mustang 3.7 2011
MGB Roadster 1971
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Flaming Riverin simpukka

Viesti Kirjoittaja voxagent »

Simpukka on asennettu tehtaan säädöillä ja tuntuma oli aluksi ihan ok. Asennusohjeissa oli vielä maininta ettei säätöä tarvitse tehdä. Tehdas "haluaa" osan takaisin tutkiakseen sitä, mutta taitaa olla parempi heittää koko paska metallikierrätykseen.
karjal
Aktiivi
Viestit: 35
Liittynyt: 21 Touko 2005, 19:02
Paikkakunta: Imatra

Re: Flaming Riverin simpukka

Viesti Kirjoittaja karjal »

Olen juuri ostamassa samanlaista simpukkaa, mites muilla nämä on toimineet? Siis ostanko vaiko en?
Avatar
Antti66HT
Superpölöttäjä
Viestit: 2112
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
Paikkakunta: Tampere

Re: Flaming Riverin simpukka

Viesti Kirjoittaja Antti66HT »

Mulla pelasi ohan hyvin muutaman vuoden, eikä siinä vieläkään mitään vikaa ole. Vaihdoin pois tcp:hammastangon tieltä.
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Re: Flaming Riverin simpukka

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Hyvin toimi ja kesti usean vuoden kilpakäytössä ja muutama vuosi siviiliajossa. Kunnes auton uuden omistajan toimesta vaihtui TCP:n tehostettuun hammastankoon.
Tuo Flaming Riverin simpukka oli hankittu viime vuosituhannella.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Avatar
voxagent
Addikti
Viestit: 206
Liittynyt: 25 Elo 2004, 18:58
Auto: Ford Mustang 3.7 2011
MGB Roadster 1971
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Flaming Riverin simpukka

Viesti Kirjoittaja voxagent »

Onhan se neulalaakeroitu ja uusi eikä maksa summitilla juur mitään. Useilla se on vielä toiminutkin. Itsellä taisi vain käydä huono tuuri. sitä ei vaan usko, että noin yksinkertainen verme voi hajota käsiin.
Avatar
voxagent
Addikti
Viestit: 206
Liittynyt: 25 Elo 2004, 18:58
Auto: Ford Mustang 3.7 2011
MGB Roadster 1971
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Flaming Riverin simpukka

Viesti Kirjoittaja voxagent »

Simpukka korjattu. Sektoriakselin ylempi tukilaakeri oli pudonnut alaspäin itsestään kohtaan jossa laakerin ulkokehä ei saanut tukea. FR toimitti postitse uudet laakerit ja tiivisteet ilman kuluja kun itse sitä ehdotin, koko boxin edestakaisen lähettämisen sijaan.
Arto65FB
Superpölöttäjä
Viestit: 2575
Liittynyt: 02 Maalis 2004, 08:33

Re: Flaming Riverin simpukka

Viesti Kirjoittaja Arto65FB »

voxagent kirjoitti:Simpukka korjattu. Sektoriakselin ylempi tukilaakeri oli pudonnut alaspäin itsestään kohtaan jossa laakerin ulkokehä ei saanut tukea. FR toimitti postitse uudet laakerit ja tiivisteet ilman kuluja kun itse sitä ehdotin, koko boxin edestakaisen lähettämisen sijaan.
FR:ltä customer serviceä. Hienoa.
Mustang -65 FB V8
Escort -78 GIL 2.0L kaikilla herkuilla
Scorppi -97, 2.3, piti päästä mummolaan, odottaa hoitoa
BMW 730 -95 3L V8 DOCH
Opel Astra farmi -03
Myyty
Sierra Goshford 2.0L -85, foxLTD -85 3.8L, 1/6 BMW, 205 1.4 XS
Avatar
voxagent
Addikti
Viestit: 206
Liittynyt: 25 Elo 2004, 18:58
Auto: Ford Mustang 3.7 2011
MGB Roadster 1971
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Flaming Riverin simpukka

Viesti Kirjoittaja voxagent »

Vanha ja hidas vaihdettu takaisin FR:n korjauskäynnin ajaksi. Onko kellään vielä kokemusta Borgesonin tehostimella olevasta simpukasta ?
Hinta on kai jossain 1000 USDin paikkeilla.
Avatar
ROKI
Aina äänessä
Viestit: 1806
Liittynyt: 20 Elo 2004, 23:11
Paikkakunta: Viinijärvi
Viesti:

Re: Flaming Riverin simpukka

Viesti Kirjoittaja ROKI »

Käy ennen hakeen purkaamolta omegan nokilta ZF tehostettu simpukka, varmasti paremi valinta kuin ne jenkkien tekemät paskat. Ittellä on asennusta odottamassa tuollanen, muistelen että joku oli jo laittanut tuollasen ajokkiinsa, vähän siinä joutuu rakentamaan mutta se kannattaa. On nopea lyhyemmän kääntövartensa ansiosta.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Avatar
Ville K
Moderaattori
Viestit: 1805
Liittynyt: 17 Touko 2009, 12:41
Paikkakunta: Ylöjärvi
Viesti:

Re: Flaming Riverin simpukka

Viesti Kirjoittaja Ville K »

ROKI kirjoitti:Käy ennen hakeen purkaamolta omegan nokilta ZF tehostettu simpukka, varmasti paremi valinta kuin ne jenkkien tekemät paskat. Ittellä on asennusta odottamassa tuollanen, muistelen että joku oli jo laittanut tuollasen ajokkiinsa, vähän siinä joutuu rakentamaan mutta se kannattaa. On nopea lyhyemmän kääntövartensa ansiosta.
On muuten pätevä vehje, ittekin tuli tollanen asennettua yhteen autoon, missä oli tehostamaton simpukka aiemmin.
Tappikoneisia klassikko-volvoja 60-luvulta jonkunlainen kokoelma
Avatar
FaikkuFB
Aktiivi
Viestit: 88
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Valepukuinen Fairlane, Mustang FB 1969
Paikkakunta: Jkl

Re: Flaming Riverin simpukka

Viesti Kirjoittaja FaikkuFB »

Juu, toinen kesä lähdössä tuolla Omeegan ZFllä. Ei voi moittia oikein mitään, nopea ja tarkka.
Vähän askarteluahan se kyllä teetti, mutta ei mitään todella vaikeata. Sopivan kääntövarren löytäminen on hankalin operaatio.
Vastaa Viestiin